abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205470275
Studenten voelen zich onveilig na 'vrouwen zijn hoeren'-speech Amsterdams corps

quote:
Meerdere vrouwen van de Amsterdamse studentenvereniging A.S.C./A.V.S.V. voelen zich onveilig na seksistische speeches van vier mannelijke leden. Dat schrijven de vrouwen in een interne brief, die is ondertekend door 273 vrouwelijke corpsleden. De brief is in handen van NU.nl. De top van de vereniging laat onderzoek doen, waarna mogelijk sancties volgen voor de vier.

A.S.C./A.V.S.V. vierde zondag een meerdaags lustrumfeest op de NDSM-werf in Amsterdam. Vier vooraanstaande leden hielden daar toespraken, die volgens de vrouwen "ronduit beledigend, beschamend en treurig" van aard waren.

Een van de heren zou hebben gezegd dat "vrouwen niks meer zijn dan hoeren". Een ander zou hebben verkondigd dat "de heren de nekken van vrouwen zullen breken om hun lul erin te steken". Ook zou hij vrouwen "sperma-emmers" genoemd hebben.

In de brief staat dat meerdere vrouwen binnen A.S.C./A.V.S.V. zich niet meer veilig voelen. Ze besloten daarom niet naar de laatste dag van het feest te gaan. Dat zou ook gelden voor vrouwelijk personeel dat zondag in de bediening werkte.

De vrouwen schrijven onder meer "klaar te zijn met het seksisme" binnen de vereniging. "Wij horen de mannen al denken: het is maar een grap. Volgens ons is de grap voorbij."

Vereniging beraadt zich op sancties
Voorzitter Heleen Vos van de senaat van het corps is op de hoogte van de gebeurtenissen van zondag op de NDSM-werf. "Ik ervaar de vrouwonvriendelijke, discriminerende woorden van de sprekers en anderen in de zaal als schokkend en kwetsend", schrijft ze in een e-mail, die in handen is van NU.nl.

Vos laat weten dat de senaat een intern onderzoek heeft ingesteld naar alle sprekers. "Daaruit kunnen sancties volgen, inclusief schorsing of beëindiging van het lidmaatschap."

De speechende mannen zouden belangrijke functies bekleden binnen A.S.C./A.V.S.V. Zij hebben volgens de vrouwen in de brief aangetoond "niet geschikt te zijn om aan het hoofd van de vereniging te staan". Het liefst zien de vrouwen dat de mannen uit hun functie worden gezet.

Ook verschillende herendisputen binnen het corps hebben zich uitgesproken tegen de toespraken. Ook zeggen zij zich te schamen voor hun eigen gedrag. "We hielden onze mond en bleven zitten, waardoor het leek alsof we iets wat onacceptabel is, acceptabel vonden."

Corps kondigde vorig jaar een cultuuromslag aan
Het is de tweede keer in korte tijd dat de Amsterdamse studentenvereniging in opspraak raakt. Vorig jaar maakte A.S.C./A.V.S.V. een reeks maatregelen aan die voor een cultuuromslag binnen de vereniging moesten zorgen. Aanleiding was een reeks incidenten die hadden plaatsgevonden tijdens de ontgroening.

Vanwege de misstanden was ook besloten om de bestuursleden van de vereniging al hun bestuursbeurzen voor het huidige collegejaar af te nemen. De beurzen, ter waarde van ongeveer 15.000 euro, zijn bedoeld om studenten die een vereniging besturen te compenseren voor eventuele studievertraging.

Ook schafte het bestuur de dispuutsontgroeningen af. Daarnaast werden de betrokkenen geschorst. Het bestuur beloofde een grondig onderzoek naar de misstanden. In de tussentijd werd de sociëteit gesloten, behalve voor eerstejaars.
De vorige topics waren een klassieke discussie tussen conservatief en progressief met de bekende argumenten. Progressief Fok strooide lustig met woorden als 'onveilig', 'misogynie' en 'patriarchaat' terwijl conservatief Fok de buitenlanders erbij haalde en de grapjes wat probeerde te bagatelliseren.

Het belooft dus weer een topic vol sensatie te worden!

[ Bericht 5% gewijzigd door PietjePuk2000 op 27-07-2022 12:39:45 ]
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  woensdag 27 juli 2022 @ 12:09:05 #2
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205470335
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 11:57 schreef Cupfighter het volgende: [..] Ik ben het hier wel mee eens, groepen jongeren die vrouwen even als minderwaardig bestempelen, het zijn toch maar hoeren dus pak ze maar even bij haar tieten of zo
Dat is dus precies waarom er serveerster wegliepen, niet meer wilde werken in die groep. En waarom vrouwen die dit meekregen maar niet meer naar het feest de volgende dag wilde. En dat is best ernstig te noemen, er worden een hoop vrouwen beperkt in hun werk en doen en laten uit angst dat ze aangerand zullen gaan worden.

Vast niet elke corpsbal die daar zat een lachend mee scandeerde zal dat ook werkelijk doen, maar naast de figuren ertussen die dat wel zullen doen wordt er een sfeer gecreëerd waarin er amper zelfreinigend vermogen is, dat degene die dat wel doen niet gecorrigeerd worden binnen de eigen groep en erger nog aangemoedigd worden. Het ‘lollig’ is om dingen te doen die intimiderend zijn of erger (aanranding). Dit soort gedrag levert gewoonweg meer intimidatie en aanrandingen op. Degene die geneigd zijn daartoe voelen zich gesterkt en gesteund, worden niet terug gefloten.

En dat is het grote verschil met de onderbroeken lol in de kroeg (waarbij het ook veelste vaak misgaat), daar zie je veel meer dat de drinken idioot vrienden om zich heen hebben die hem tegen houden, die wat dronken gebrul wel grappig vinden, maar voor een fiks deel ook vanuit oh idioot, je zet jezelf voor lul. Die dronken idioot wordt nog tijden geplaagd ermee, wat corrigerend werkt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Spellchecker woensdag 27 juli 2022 @ 12:25:32 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205470437
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Dat is dus precies waarom er serveerster wegliepen, niet meer wilde werken in die groep. En waarom vrouwen die dit meekregen maar niet meer naar het feest de volgende dag wilde. En dat is best ernstig te noemen, er worden een hoop vrouwen beperkt in hun werk en doen en laten uit angst dat ze aangerand zullen gaan worden.

Vast niet elke corpsbal die daar zat een lachend mee scandeerde zal dat ook werkelijk doen, maar naast de figuren ertussen die dat wel zullen doen wordt er een sfeer gecreëerd waarin er amper zelfreinigend vermogen is, dat degene die dat wel doen niet gecorrigeerd worden binnen de eigen groep en erger nog aangemoedigd worden. Het ‘lollig’ is om dingen te doen die intimiderend zijn of erger (aanranding). Dit soort gedrag levert gewoonweg meer intimidatie en aanrandingen op. Degene die geneigd zijn daartoe voelen zich gesterkt en gesteund, worden niet terug gefloten.

En dat is het grote verschil met de onderbroeken lol in de kroeg (waarbij het ook veelste vaak misgaat), daar zie je veel meer dat de drinken idioot vrienden om zich heen hebben die hem tegen houden, die wat dronken gebrul wel grappig vinden, maar voor een fiks deel ook vanuit oh idioot, je zet jezelf voor lul. Die dronken idioot wordt nog tijden geplaagd ermee, wat corrigerend werkt.
Niet alles teruggelezen, maar totdat hun zus/vriendin zo aangesproken/behandeld wordt gaan ze zich niet anders gedragen.
pi_205470465
Sja
  woensdag 27 juli 2022 @ 12:29:51 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205470479
Zo’n corps bestaat nou juist bij de gratie van het idee dat de regels niet op hun van toepassing zijn. Dat zij exceptioneel zijn, de toekomstige leiders en dat hun netwerk hen terecht kan beschermen tegen enige consequentie die het plebs hen op zou willen leggen.
Die vier die nu hun functie opgegeven hebben.. over een jaar staan die met nog meer “status “ te brallen, omdat ze er uiteindelijk gewoon mee weg gaan komen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Redactie Sport woensdag 27 juli 2022 @ 12:35:48 #6
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205470529
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Doe geen moeite, je hebt het tegen Einarboe.
Er zijn echt wel mensen die denken 'ach laat ik er bij proberen te horen dus ik ga bij zo'n vereniging'.

Ik snap dat gedrag zelf niet, maar die mensen zijn er. Geen miljoenen, geen duizenden, maar om te doen alsof dat helemaal niet bestaat is wel vreemd.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 27 juli 2022 @ 12:38:36 #7
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205470556
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:25 schreef maily het volgende:

[..]
Niet alles teruggelezen, maar totdat hun zus/vriendin zo aangesproken/behandeld wordt gaan ze zich niet anders gedragen.
Dat verschil maakte ze al in een van de speeches.
Maar realiseerde zich niet dat hun zusje de hoer voor de ander is.

Het enge is dat deze gasten vanuit zulk spreekkoren dronken de wereld in gaan, dat is een recept voor ellende. Waarbij het hi ha ho gehalte bij draagt aan misstanden.
Je zou gvd maar serveerster geweest zijn daar in die sfeer, of ergens in het uitgaansleven geweest zijn toen dit spul loskwam. Of een vrouw op dat feest de volgende dag…

Ik snap echt het downplayen niet. Heb de vergelijking met straatsissers en erger proberen te vermijden. Maar daar gaat dit niet heel anders. Gaat het van als minderwaardig zien en onder elkaar opjutten tot erger. Alhoewel dat een meer agressieve insteek heeft, meer vanuit zet ze op hun plaats ipv gebruik ze gewoon maar.
Ik vind het onderschatten van peer pressure gevaarlijk. Hoe een sfeer in een groep leidt tot misstanden en een steunende en/of zwijgende meerderheid. Dat zelfs degene die denken dit gaat te ver hun bek zullen houden, want anders hebben ze het gevoel tegenover de groep te komen staan.
Dat maakt dit soort dingen eng, het haalt het zelfreinigende vermogen weg waardoor en degene die toch al fout waren meer ruimte krijgen, maar ook degene die minder of niet fout zijn toch maar dingen doen en toestaan (steunen).

En daar sta je dan als serveerster, verdiend wat bij naast je studie. Mafkees trekt je op schoot en bepoteld je. En niemand zegt doe eens niet.
Of daar sta je in die kroeg of op dat feestje. Opgejut en onder het hi ha ho zitten ze aan je en ben jij de gebeten hond als je dat niet zo leuk vindt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 27 juli 2022 @ 12:39:08 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205470561
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 11:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ik denk wel dat dit aanranding in de hand werkt.
Een opgejutte meute die met fiks wat drank op daarna los gaat buiten. De kans is meer dan redelijk aanwezig dat er dan figuren onder die meute zijn die hie ha ho even ‘hoeren’ gaan bepotelen, want, hè het zijn toch maar hoeren.

En dan loop je daar als vrouw, ga je gewoon uit, hoor je helemaal niet bij die vereniging. Of misschien wel, maar wil je gewoon nee op een normale flirt of versier poging kunnen zeggen ipv in het voorbij gaan bij je tieten gegrepen worden terwijl er een lachende groep omheen hangt en je ook nog eens uitgescholden wordt als je van je af bijt. Of het gewoon hi ha ho nog eens wordt gedaan.
Vergrijpen corpsballen zich dan massaal aan vrouwen in het uitgaansleven na dit soort praatjes? Het zijn toch geen robotjes?

In ieder geval lijkt het erop dat deze kereltjes vooral stoer willen doen door zo grof mogelijk te praten over vrouwen. Zo grof dat het zelfs binnen het corps dat totaal verkeerd valt. Dus ja, daar verdienen ze wel een sanctie voor. Maar enkele verzinnen er maar gelijk bij dat ze werkelijk menen wat ze daar zeggen en het een soort criminelen zijn. Dat terwijl er geen strafbare feiten zijn begaan en het er ook niet op lijkt dat ze dat van plan waren. Daarom staat het me zo tegen dat dit maar moet worden opgeblazen tot een nationale ramp.
pi_205470576
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik snap echt het downplayen niet. Heb de vergelijking met straatsissers en erger proberen te vermijden. Maar daar gaat dit niet heel anders. Gaat het van als minderwaardig zien en onder elkaar opjutten tot erger. Alhoewel dat een meer agressieve insteek heeft, meer vanuit zet ze op hun plaats ipv gebruik ze gewoon maar.
Ik vind het onderschatten van peer pressure gevaarlijk. Hoe een sfeer in een groep leidt tot misstanden en een steunende en/of zwijgende meerderheid. Dat zelfs degene die denken dit gaat te ver hun bek zullen houden, want anders hebben ze het gevoel tegenover de groep te komen staan.
Dat maakt dit soort dingen eng, het haalt het zelfreinigende vermogen weg waardoor en degene die toch al fout waren meer ruimte krijgen, maar ook degene die minder of niet fout zijn toch maar dingen doen en toestaan (steunen).
Precies, dit groepsgedrag is een recept voor hele foute situaties.
  Beste debater 2022 woensdag 27 juli 2022 @ 12:42:14 #10
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205470586
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Vergrijpen corpsballen zich dan massaal aan vrouwen in het uitgaansleven na dit soort praatjes? Het zijn toch geen robotjes?

In ieder geval lijkt het erop dat deze kereltjes vooral stoer willen doen door zo grof mogelijk te praten over vrouwen. Zo grof dat het zelfs binnen het corps dat totaal verkeerd valt. Dus ja, daar verdienen ze wel een sanctie voor. Maar enkele verzinnen er maar gelijk bij dat ze werkelijk menen wat ze daar zeggen en het een soort criminelen zijn. Dat terwijl er geen strafbare feiten zijn begaan en het er ook niet op lijkt dat ze dat van plan waren. Daarom staat het me zo tegen dat dit maar moet worden opgeblazen tot een nationale ramp.
is er echt sprake van vrouwenhaat, sla je weer op de bagatelliserende toer... :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 27 juli 2022 @ 12:42:26 #11
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205470588
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Er zijn echt wel mensen die denken 'ach laat ik er bij proberen te horen dus ik ga bij zo'n vereniging'.

Ik snap dat gedrag zelf niet, maar die mensen zijn er. Geen miljoenen, geen duizenden, maar om te doen alsof dat helemaal niet bestaat is wel vreemd.
Dit soort verenigingen zijn meer dan dit gebral. Het is werkelijk een springplank.
Dat maakt dat ook de mensen die dit minder ok vinden het maar zullen accepteren. Want ze hebben het idee dat ze wel moeten, het voor hun toekomst is.
En zo zal die jongen die zelf nooit een vrouw zal aanranden toekijken en zwijgen als het gebeurd. Zal die jongedame zich toch aansluiten bij het dispuut naast deze heren. Niet omdat ze het wel best vinden, maar ondanks.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Redactie Sport woensdag 27 juli 2022 @ 12:45:16 #12
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205470615
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dit soort verenigingen zijn meer dan dit gebral. Het is werkelijk een springplank.
Dat maakt dat ook de mensen die dit minder ok vinden het maar zullen accepteren. Want ze hebben het idee dat ze wel moeten, het voor hun toekomst is.
En zo zal die jongen die zelf nooit een vrouw zal aanranden toekijken en zwijgen als het gebeurd. Zal die jongedame zich toch aansluiten bij het dispuut naast deze heren. Niet omdat ze het wel best vinden, maar ondanks.
Eens ja maar dat is ook het probleem, er heerst een machtscultuur en dat lijkt me nooit goed.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 27 juli 2022 @ 12:47:37 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205470638
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
is er echt sprake van vrouwenhaat, sla je weer op de bagatelliserende toer... :')
Heb je er aanwijzingen van dat deze kereltjes daarwerkelijk van mening zijn dat vrouwen hoeren en sperma-emmers zijn? Schrijven ze artikelen en tweets of plempen ze fora vol met dit soort opvattingen?

Of zijn het meer gewoon onzekere dronken kneuzen die even stoer denken te doen door zo grof mogelijk te praten. Maar als ze eenmaal een vriendinnetje hebben volledig onder de plak komen.
  Beste debater 2022 woensdag 27 juli 2022 @ 12:49:34 #14
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205470658
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Heb je er aanwijzingen van dat deze kereltjes daarwerkelijk van mening zijn dat vrouwen hoeren en sperma-emmers zijn? Schrijven ze artikelen en tweets of plempen ze fora vol met dit soort opvattingen?

Of zijn het meer gewoon onzekere dronken kneuzen die even stoer denken te doen door zo grof mogelijk te praten. Maar als ze eenmaal een vriendinnetje hebben volledig onder de plak komen.
Als je dat niet vindt, zeg je het ook niet. Simpel.

En ben je op die leeftijd nog zo onzeker en zo gevoelig voor groepsdruk heb je op de universiteit sowieso geen flikker te zoeken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 27 juli 2022 @ 12:49:45 #15
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205470664
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Vergrijpen corpsballen zich dan massaal aan vrouwen in het uitgaansleven na dit soort praatjes? Het zijn toch geen robotjes?

In ieder geval lijkt het erop dat deze kereltjes vooral stoer willen doen door zo grof mogelijk te praten over vrouwen. Zo grof dat het zelfs binnen het corps dat totaal verkeerd valt. Dus ja, daar verdienen ze wel een sanctie voor. Maar enkele verzinnen er maar gelijk bij dat ze werkelijk menen wat ze daar zeggen en het een soort criminelen zijn. Dat terwijl er geen strafbare feiten zijn begaan en het er ook niet op lijkt dat ze dat van plan waren. Daarom staat het me zo tegen dat dit maar moet worden opgeblazen tot een nationale ramp.
Even kontjes slaan en tieten grijpen gebeurd echt vaak. Dat heet toch echt aanranding. En zeker met een groep eromheen die niet corrigeert kan dat best intimiderend en ingrijpend zijn.
Ja, het gebeurd dus veelvuldig. Hoe minder zelf corrigerend gedrag in de groep hoe erger dit is.

Ik heb het idee dat teveel heren zich minder goed bewust zijn van hoe vaak dit soort ellende gebeurd. Zo vaak dat vele vrouwen het niet eens meer als aanranding zien, maar gewoon als hoort erbij als je uitgaat.

En viel het zo verkeerd binnen het korps? Ze scandeerde met z’n allen zo hard dat in in de ruimtes eromheen gehoord werd.
Ik zag wel wat plaatsvervangende schaamte op het filmpje, maar niemand zei ho.

En dat is een probleem. Ik zeg nergens dat al die jongemannen zich maar zullen vergrijpen, maar een deel zal dat wel doen, zelfs enkel om stoer te doen voor de groep. En het echt rottige is dat degene die niet zo denken niets zullen doen als die enkelen die het wel doen bv die serveerster even goed in de kont knijpt of bij de tieten pakt. Die dat meisje dat daar gewoon aan het werk is op schoot trekken en bepotelen. Dan sta je daar en een meute lacht en laat toe.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205470694
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Even kontjes slaan en tieten grijpen gebeurd echt vaak. Dat heet toch echt aanranding. En zeker met een groep eromheen die niet corrigeert kan dat best intimiderend en ingrijpend zijn.
Ja, het gebeurd dus veelvuldig. Hoe minder zelf corrigerend gedrag in de groep hoe erger dit is.

Ik heb het idee dat teveel heren zich minder goed bewust zijn van hoe vaak dit soort ellende gebeurd. Zo vaak dat vele vrouwen het niet eens meer als aanranding zien, maar gewoon als hoort erbij als je uitgaat.

En viel het zo verkeerd binnen het korps? Ze scandeerde met z’n allen zo hard dat in in de ruimtes eromheen gehoord werd.
Ik zag wel wat plaatsvervangende schaamte op het filmpje, maar niemand zei ho.

En dat is een probleem. Ik zeg nergens dat al die jongemannen zich maar zullen vergrijpen, maar een deel zal dat wel doen, zelfs enkel om stoer te doen voor de groep. En het echt rottige is dat degene die niet zo denken niets zullen doen als die enkelen die het wel doen bv die serveerster even goed in de kont knijpt of bij de tieten pakt. Die dat meisje dat daar gewoon aan het werk is op schoot trekken en bepotelen. Dan sta je daar en een meute lacht en laat toe.
Ik denk dat je er veel te veel bij verzint en op deze casus toepast.
  woensdag 27 juli 2022 @ 12:53:01 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205470702
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als je dat niet vindt, zeg je het ook niet. Simpel.

Jij vloekt nooit?
  Beste debater 2022 woensdag 27 juli 2022 @ 12:54:07 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205470711
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jij vloekt nooit?
Zelden, eigenlijk.

Zie verder de link niet helemaal, maar dat ga je ongetwijfeld nog even verduidelijken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 27 juli 2022 @ 12:54:20 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205470717
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:52 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik denk dat je er veel te veel bij verzint en op deze casus toepast.
Euhm nee.

Het staat zelfs letterlijk in de OP dat serveersters er niet meer wilde werken en vrouwen in de ruimtes eromheen die het hoorde zich onveilig voelde en niet meer naar het feest de volgende dag wilde.

Daarnaast weet ik hoe dit werkt vanuit mijn ervaring en die van anderen. Is dat echt niet zo uitzonderlijk te noemen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205470731
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Euhm nee.

Het staat zelfs letterlijk in de OP dat serveersters er niet meer wilde werken en vrouwen in de ruimtes eromheen die het hoorde zich onveilig voelde en niet meer naar het feest de volgende dag wilde.

Daarnaast weet ik hoe dit werkt vanuit mijn ervaring en die van anderen. Is dat echt niet zo uitzonderlijk te noemen.
Ik weet uit m’n eigen corpservaring dat iemand die ongevraagd aan allerlei vrouwen gaat zitten vrijwel altijd gewoon letterlijk het pand uit wordt getrapt
  woensdag 27 juli 2022 @ 12:55:48 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205470735
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zelden, eigenlijk.

Zie verder de link niet helemaal, maar dat ga je ongetwijfeld nog even verduidelijken.
Nou stel je voor je komt een irritante corpsbal tegen en je zegt "Krijg de Kolere!!!"

Meen je dan ook daadwerkelijk dat die persoon Cholera moet krijgen?
  Beste debater 2022 woensdag 27 juli 2022 @ 12:56:11 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205470741
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou stel je voor je komt een irritante corpsbal tegen en je zegt "Krijg de Kolere!!!"

Meen je dan ook daadwerkelijk dat die persoon Cholera moet krijgen?
Wordt dit het niveau, hex...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 27 juli 2022 @ 12:57:08 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205470753
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wordt dit het niveau, hex...
NIet bepaald een inhoudelijke reactie. Maar inderdaad, mensen roepen wel eens dingen die ze niet menen.
  woensdag 27 juli 2022 @ 12:57:43 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205470760
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:55 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik weet uit m’n eigen corpservaring dat iemand die ongevraagd aan allerlei vrouwen gaat zitten vrijwel altijd gewoon letterlijk het pand uit wordt getrapt
Werd daar dan ook zo gescandeerd op een diner? Dat de ‘Leiders’ zo opfokte?

Ik ken ook de groepen die lachend wat brullen, maar wel dat zelfreinigende vermogen hebben, dat heb ik juist ook gezegd.
Maar die zijn anders, die roepen al lachend dat het idioot is, die lachen degene die zoiets zegt uit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205470763
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als je dat niet vindt, zeg je het ook niet. Simpel.
Wat een onzin. Ik kan van alles roepen, maar dat wil niet zeggen dat ik het echt meen of echt ga doen. Vrouwen hun nek breken, nee echt. En alle vrouwen zijn hoeren klopt ook niet. Het zijn kuthoeren. Allemaal.
quote:
En ben je op die leeftijd nog zo onzeker en zo gevoelig voor groepsdruk heb je op de universiteit sowieso geen flikker te zoeken.
Wederom, wat een onzin.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')