abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 juni 2023 @ 07:41:36 #176
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209358357
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 11:00 schreef Serinde het volgende:

[..]

Zelf haak ik af agv een blessure. Heb er heel erg van gebaald maar ben er nu oké mee. Volgend jaar maar weer kijken, nu volop voor herstel en kracht training. Hele andere doelen :)
awww dat is jammer. Blessure opgedaan tijdens het lopen?
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 juni 2023 @ 09:13:19 #177
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209359044
Lekker op schema, @Prisha .

IK heb zelf een probleem met mijn linkervoet. Ik denk door een paar schoenen waar ik vrij recent op ben gaan wandelen. Als ik nu wandel krijg ik pijn in mijn wreef, de bovenkant van mijn voet dus.

Ik gebruik die schoenen dus voorlopig niet meer en heb vanmiddag een afspraak bij de fysio, die ernaar gaat kijken wat er aan de hand is en wat ik eraan moet doen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het nog goed komt. Gisteren nog 15 km gewandeld en dat ging goed, op 2x behoorlijke pijn in de wreef na.
pi_209360507
Lekker bezig @Prisha *G*
Ik hoop dat de fysio je kan helpen @qltel

Ik heb afgelopen weekend 55 km gelopen, m'n broer heeft 50 gedaan. Het plan was eigenlijk 40 en 45 maar ik had me een klein beetje vergist in de route :') :')
Ik voelde me naderhand prima, wel een beetje vermoeid maar veel minder pijntjes dan na de vorige lange afstand. Broertje had een paar fikse blaren en moet nog gaan experimenteren met andere schoenen en betere sokken en zo. :X

Ik denk dat ik komend weekend 2 kortere loopjes ga doen 2 dagen achter elkaar. Ik heb geen tijd voor 2 dagen met elk 50 km, manmanman wat duurt dat lang :')
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 juni 2023 @ 12:43:03 #179
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209361110
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 11:41 schreef Tele6 het volgende:
Lekker bezig @:Prisha *G*
Ik hoop dat de fysio je kan helpen @:qltel
Dat hoop ik ook. Maar ik denk dat andere schoenen (ik heb 4 paar die ik kan gebruiken) al veel zal helpen.
quote:
Ik heb afgelopen weekend 55 km gelopen, m'n broer heeft 50 gedaan. Het plan was eigenlijk 40 en 45 maar ik had me een klein beetje vergist in de route :') :')
Ik voelde me naderhand prima, wel een beetje vermoeid maar veel minder pijntjes dan na de vorige lange afstand. Broertje had een paar fikse blaren en moet nog gaan experimenteren met andere schoenen en betere sokken en zo. :X

Ik denk dat ik komend weekend 2 kortere loopjes ga doen 2 dagen achter elkaar. Ik heb geen tijd voor 2 dagen met elk 50 km, manmanman wat duurt dat lang :')
Vergissing in de route heb ik ook eens gehad. En ja, 55 km duurt lang.. :-) 's morgens om 7 uur starten is zo rond 7 uur 's avonds klaar.. En dan kun je niet eens lang pauzeren.
pi_209361258
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 12:43 schreef qltel het volgende:

[..]
Dat hoop ik ook. Maar ik denk dat andere schoenen (ik heb 4 paar die ik kan gebruiken) al veel zal helpen.
[..]
Vergissing in de route heb ik ook eens gehad. En ja, 55 km duurt lang.. :-) 's morgens om 7 uur starten is zo rond 7 uur 's avonds klaar.. En dan kun je niet eens lang pauzeren.
We hebben fiks doorgewandeld: ik ben 8:15 gestart en we zijn 19:15 aangekomen. De enige echt lange pauze was op het terras van de ijssalon met een enorme ijscoupe :9
Want onze lunchplekjes waren vergeven van de muggen, dan ga je toch niet ontspannen zitten ;(

Hoe vaak doen jullie sokkenwissel op een warme dag? Ik overweeg nóg meer wandelsokken te kopen, heb nu 3 paar maar ik merkte dat sokken wisselen wel heel lekker kon zijn. Broertjes idee was dat 2 paar sokken genoeg was, het zweterige paar gewoon aan de rugzak hangen en dan hou je meteen de mensenmassa wat op afstand _O- maar ik weet het nog niet helemaal.

Wat voor schoenen gebruik jij? We kwamen dit weekend een hoop wandelaars tegen, want we liepen een stuk Pieterpad, en hebben alles van zware bergschoenen tot lichte loopschoenen gezien. Ik heb zelf iets ertussenin nu, maar eventueel heb ik ook trailrunning schoenen en hardloopschoenen staan als deze uiteindelijk toch problemen geven.

[ Bericht 12% gewijzigd door Tele6 op 01-06-2023 13:00:59 ]
pi_209361397
Ik denk dat schoenen vrij persoonlijk zijn. Zit op Facebook in de 4D groep en daar komt echt elke dag de vraag langs welke schoenen en sokken het beste zijn :')

Maar het verschilt enorm per persoon denk ik zo!

Ik loop het liefst op hoge Lowa's (minder wrijving bij mijn enkel en extra stabiliteit) met een inlegzool die extra druk geeft aan de binnenkant van mijn voeten. En compressiekousen van Stox (die helpen echt als je last krijgt van dat spiertje in je knieholtes bij grote afstanden). Ziet er stom uit en voel me vreselijk oncharmant, maar moet toch die 50km elke dag afleggen en dan gaat comfort boven uiterlijk vertoon :P
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 juni 2023 @ 13:37:17 #182
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209361795
Lowa's lopen fantastisch. Ik heb jaren op de Renegade gelopen. Trouwens, ik draag ze nu ook.

Maar het probleem is dat ze ontzettend snel slijten. Met het trainen voor de 4daagse en het lopen ervan verslijt ik zo een paar zolen. Sterker nog, als ik erop ga trainen, hoop ik dat ik nog zolen over heb tijdens de 4daagse.

Ik heb er dus 2 paar Grisport bij gekocht. Die zijn in elk geval veel goedkoper. 1 paar geeft dus problemen, waarschijnlijk door verkeerde pasvorm. Het andere paar (ander model) loopt prima.

Sokken heb ik van Falke.
  donderdag 1 juni 2023 @ 13:38:46 #183
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209361815
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 12:55 schreef Tele6 het volgende:
Hoe vaak doen jullie sokkenwissel op een warme dag?
Alleen als het echt niet anders kan. Ik doe mijn schoenen onderweg bij voorkeur niet uit.

En mijn schoenen komen van de Decathlon :') Niet uit zuinigheid, maar ze lopen gewoon echt lekker. En schoeisel is zeker persoonlijk, aangezien je toch ieder jaar wel iemand op klompen, een handjevol mensen op sandalen en soms zelfs iemand op blote voeten voorbij ziet sjouwen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 juni 2023 @ 13:53:15 #184
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209361986
Oh ja, sokken wissel ik ook nooit. Schoenen houd ik ook zoveel mogelijk aan.

En ik zag vorig jaar een jonge vrouw op blote voeten lopen. Ik heb even met haar gepraat en toen vertelde ze dat ze de laatste kilometer altijd op blote voeten liep.

Iemand op sandalen heb ik ook gezien. Maar die zijn schoenen waren vorig jaar op donderdag nat geregend en toen heeft hij er maar voor gekozen om op zijn andere schoenen (sandalen dus) te gaan lopen.
  donderdag 1 juni 2023 @ 14:21:55 #185
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209362479
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2023 13:08 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik denk dat schoenen vrij persoonlijk zijn. Zit op Facebook in de 4D groep en daar komt echt elke dag de vraag langs welke schoenen en sokken het beste zijn :')

Maar het verschilt enorm per persoon denk ik zo!

Ik loop het liefst op hoge Lowa's (minder wrijving bij mijn enkel en extra stabiliteit) met een inlegzool die extra druk geeft aan de binnenkant van mijn voeten. En compressiekousen van Stox (die helpen echt als je last krijgt van dat spiertje in je knieholtes bij grote afstanden). Ziet er stom uit en voel me vreselijk oncharmant, maar moet toch die 50km elke dag afleggen en dan gaat comfort boven uiterlijk vertoon :P
Ik heb die Stox gekocht maar nog niet mee gelopen. Merk je het verschil met die en de andere sokken?
Ik zit ook in een 4D groep en daar zag ik een aantal keren voorbij komen die teensokken van injinji.
Vroeg me af of dat wat is.

Ik heb het gevoel dat mijn sokken te warm/dik zijn, mijn voeten worden erg warm. Maar ik ben bang met te dunne sokken dat ik blaren krijg. Ben er behoorlijk mee aan het worstelen. Ik heb nu sokken van Smartwool. Voor hiken zijn die ideaal maar ik denk voor lange afstanden in warm weer, dat ze te warm zijn.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 juni 2023 @ 14:26:33 #186
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209362573
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:21 schreef Prisha het volgende:

Ik heb het gevoel dat mijn sokken te warm/dik zijn, mijn voeten worden erg warm. Maar ik ben bang met te dunne sokken dat ik blaren krijg. Ben er behoorlijk mee aan het worstelen. Ik heb nu sokken van Smartwool. Voor hiken zijn die ideaal maar ik denk voor lange afstanden in warm weer, dat ze te warm zijn.
Wol vind ik zelf ideaal. Omdat ze veel vocht opnemen. je houd dus, ook bij warm weer, droge voeten en dat voorkomt weer blaren.Daarbij zijn ze lekker dik en zacht en vormen ze dus een beschermende laag tussen je voet en de schoen.
pi_209363904
Ik loop ook op renegades, vooral omdat je dan ook droge voeten houdt als je door plassen loopt… sokken vind ik ook lastig. Krijg steeds jeukende rode vlekken, heb merino wollen sokken maar vind dat toch te warm dus loop uiteindelijk op goedkope half lage nomads…. Hoe minder hoog hoe minder uitslag. (Icebreaker zou ook dunnere wollen sokken moeten verkopen maar heb ze nog niet gevonden)

Iedereen lekker aan het trainen, leuk! (Als het geen 55km is tenminste 😂) @qltel beterschap met je wreef!

Ik ga het weekend 50km lopen met rondje Ameland, altijd leuk!

Nog meer mensen die op de Vierdaagse camping gaan overnachten? (Lent)
pi_209364187
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:21 schreef Prisha het volgende:

[..]
Ik heb die Stox gekocht maar nog niet mee gelopen. Merk je het verschil met die en de andere sokken?
Ik zit ook in een 4D groep en daar zag ik een aantal keren voorbij komen die teensokken van injinji.
Vroeg me af of dat wat is.

Ik kende ze al van het hardlopen en merk zeker verschil. Zonder die sokken heb ik gigantische spierpijn in mijn kuiten en doet mijn rechterknieholte zeer. Met die sokken nergens last van.

Maar ook dit kan puur persoonlijk zijn. Probeer het uit zou ik zeggen ;)

Overigens heeft Bzzzzp wel een goed punt wat betreft warmte uitslag en hoge sokken. Had vorig jaar op de 1e dag bij 35C heel veel rode vlekjes. Maar na een uurtje zwemmen en een dikke laag uierzalf waren die de volgende dag wel weer weg.

Tussen mijn tenen doe ik een heel dun laagje wandelwol om wrijving te voorkomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209364286
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:11 schreef Bzzzzp het volgende:
Ik loop ook op renegades, vooral omdat je dan ook droge voeten houdt als je door plassen loopt… sokken vind ik ook lastig. Krijg steeds jeukende rode vlekken, heb merino wollen sokken maar vind dat toch te warm dus loop uiteindelijk op goedkope half lage nomads…. Hoe minder hoog hoe minder uitslag. (Icebreaker zou ook dunnere wollen sokken moeten verkopen maar heb ze nog niet gevonden)

Iedereen lekker aan het trainen, leuk! (Als het geen 55km is tenminste 😂) @:qltel beterschap met je wreef!

Ik ga het weekend 50km lopen met rondje Ameland, altijd leuk!

Nog meer mensen die op de Vierdaagse camping gaan overnachten? (Lent)
Ik niet, ik woon dichtbij genoeg :)

Ik heb nu dunne wollen sokken van me'ru, maar die zijn halfhoog dus kunnen niet in hoge wandelschoenen. Falke heeft volgens mij ook wollen "cool socks", daar heeft mijn vader er wat van. Kan wel zijn dat het een wol-synthetisch mengsel is
pi_209364598
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik niet, ik woon dichtbij genoeg :)

Ik heb nu dunne wollen sokken van me'ru, maar die zijn halfhoog dus kunnen niet in hoge wandelschoenen. Falke heeft volgens mij ook wollen "cool socks", daar heeft mijn vader er wat van. Kan wel zijn dat het een wol-synthetisch mengsel is
De cool socks van Falke gevonden op internet, ook nog in de sale, ben benieuwd!
  woensdag 7 juni 2023 @ 15:55:00 #191
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209432249
Nou, aanstaande zaterdag ga ik mijn eerste 40km lopen. Als ik zo de temperaturen bekijk voor dit weekend, is dit een goede test voor de vierdaagse, mochten we die dagen weer hete dagen hebben :D

Ik denk dat ik nu wel besloten heb wat ik doe qua sokken en ook de rugzak/heuptas dilemma is beslecht. Dus dan loop ik zaterdag een soort van generale, met de spullen die ik over 6 weken aandoe/meeneem. Eens kijken hoe dat voelt/gaat.

We gaan in elk geval vroeg van start. Hoewel niet zo vroeg als ik zou willen. Mijn mede-loper piept daar over. Die vind 8 uur vroeg genoeg. Als het aan mij ligt starten we al om 6 uur.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 7 juni 2023 @ 16:40:21 #192
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209432808
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 15:55 schreef Prisha het volgende:
Nou, aanstaande zaterdag ga ik mijn eerste 40km lopen. Als ik zo de temperaturen bekijk voor dit weekend, is dit een goede test voor de vierdaagse, mochten we die dagen weer hete dagen hebben :D
[...]
We gaan in elk geval vroeg van start. Hoewel niet zo vroeg als ik zou willen. Mijn mede-loper piept daar over. Die vind 8 uur vroeg genoeg. Als het aan mij ligt starten we al om 6 uur.
Veel succes en geniet ervan! En die mede-loper lekker laten piepen. Tijdens de 4daagse moeten jullie nog veel vroeger van start.. :)
  donderdag 8 juni 2023 @ 16:27:20 #193
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209443241
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 16:40 schreef qltel het volgende:

[..]
Veel succes en geniet ervan! En die mede-loper lekker laten piepen. Tijdens de 4daagse moeten jullie nog veel vroeger van start.. :)
Ja dat zei ik ook al tegen hem. Ik vind het juist heerlijk als het zo vroeg is, zo lekker stil nog overal. Ik loop graag heel vroeg.

Het begint echt wel te kriebelen nu. Ik lees alles wat ik kan vinden over de 4daagse :D
  donderdag 8 juni 2023 @ 17:20:34 #194
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209443700
Ik was vanmorgen om half negen aan de wandel. Vroeg zat. Dat ik er tijdens de vierdaagse bij nacht en ontij uit moet is tot daaraan toe, maar als ik zelf kan kiezen dan worden het toch wat christelijker tijden. Met het oog op de brute temperaturen van het weekend toch maar vandaag gaan lopen, vandaag was het prima te doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 8 juni 2023 @ 17:29:26 #195
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209443775
Het was vandaag inderdaad prima te doen. Ik heb 20 km gewandeld om te kijken hoe die vervelende pees in mijn voet zich zou houden. EN dat ziet er niet slecht uit. Hij heeft even pijn gedaan, maar dat zakte weer snel weg en eigenlijk ging het best goed verder. Nu maar uitbouwen.. :)
  vrijdag 9 juni 2023 @ 10:49:35 #196
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209450794
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 17:29 schreef qltel het volgende:
Het was vandaag inderdaad prima te doen. Ik heb 20 km gewandeld om te kijken hoe die vervelende pees in mijn voet zich zou houden. EN dat ziet er niet slecht uit. Hij heeft even pijn gedaan, maar dat zakte weer snel weg en eigenlijk ging het best goed verder. Nu maar uitbouwen.. :)
Fijn om te horen! En nu the day after, geen last van?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 9 juni 2023 @ 11:07:41 #197
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209450979
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 10:49 schreef Prisha het volgende:

[..]
Fijn om te horen! En nu the day after, geen last van?
Goede vraag! Nee, nergens last van. Maar de pijn uit die pees kwam toch spontaan op en ging ook (tijdens het wandelen) na een tijdje weer weg. Blijft een vreemd iets.
pi_209454539
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:07 schreef qltel het volgende:

[..]
Goede vraag! Nee, nergens last van. Maar de pijn uit die pees kwam toch spontaan op en ging ook (tijdens het wandelen) na een tijdje weer weg. Blijft een vreemd iets.
Klinkt hoopvol voor de Vierdaagse!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 9 juni 2023 @ 17:12:34 #199
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209454549
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 17:11 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Klinkt hoopvol voor de Vierdaagse!
Oh, ik ben vol vertrouwen dat dat goed komt.. ^O^
pi_209454619
Ik verklaar het voor mezelf dit weekend te warm om echt te gaan wandelen….. Dan maar een route uit het bierwandelboek die zijn niet zo lang en eindigen op een terras!
Ik vind zes uur starten ook wat te enthousiast!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')