awww dat is jammer. Blessure opgedaan tijdens het lopen?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:00 schreef Serinde het volgende:
[..]
Zelf haak ik af agv een blessure. Heb er heel erg van gebaald maar ben er nu oké mee. Volgend jaar maar weer kijken, nu volop voor herstel en kracht training. Hele andere doelen
Dat hoop ik ook. Maar ik denk dat andere schoenen (ik heb 4 paar die ik kan gebruiken) al veel zal helpen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:41 schreef Tele6 het volgende:
Lekker bezig @:Prisha
Ik hoop dat de fysio je kan helpen @:qltel
Vergissing in de route heb ik ook eens gehad. En ja, 55 km duurt lang.. :-) 's morgens om 7 uur starten is zo rond 7 uur 's avonds klaar.. En dan kun je niet eens lang pauzeren.quote:Ik heb afgelopen weekend 55 km gelopen, m'n broer heeft 50 gedaan. Het plan was eigenlijk 40 en 45 maar ik had me een klein beetje vergist in de route![]()
![]()
Ik voelde me naderhand prima, wel een beetje vermoeid maar veel minder pijntjes dan na de vorige lange afstand. Broertje had een paar fikse blaren en moet nog gaan experimenteren met andere schoenen en betere sokken en zo.
Ik denk dat ik komend weekend 2 kortere loopjes ga doen 2 dagen achter elkaar. Ik heb geen tijd voor 2 dagen met elk 50 km, manmanman wat duurt dat lang
We hebben fiks doorgewandeld: ik ben 8:15 gestart en we zijn 19:15 aangekomen. De enige echt lange pauze was op het terras van de ijssalon met een enorme ijscoupequote:Op donderdag 1 juni 2023 12:43 schreef qltel het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. Maar ik denk dat andere schoenen (ik heb 4 paar die ik kan gebruiken) al veel zal helpen.
[..]
Vergissing in de route heb ik ook eens gehad. En ja, 55 km duurt lang.. :-) 's morgens om 7 uur starten is zo rond 7 uur 's avonds klaar.. En dan kun je niet eens lang pauzeren.
Alleen als het echt niet anders kan. Ik doe mijn schoenen onderweg bij voorkeur niet uit.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:55 schreef Tele6 het volgende:
Hoe vaak doen jullie sokkenwissel op een warme dag?
Ik heb die Stox gekocht maar nog niet mee gelopen. Merk je het verschil met die en de andere sokken?quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:08 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik denk dat schoenen vrij persoonlijk zijn. Zit op Facebook in de 4D groep en daar komt echt elke dag de vraag langs welke schoenen en sokken het beste zijn![]()
Maar het verschilt enorm per persoon denk ik zo!
Ik loop het liefst op hoge Lowa's (minder wrijving bij mijn enkel en extra stabiliteit) met een inlegzool die extra druk geeft aan de binnenkant van mijn voeten. En compressiekousen van Stox (die helpen echt als je last krijgt van dat spiertje in je knieholtes bij grote afstanden). Ziet er stom uit en voel me vreselijk oncharmant, maar moet toch die 50km elke dag afleggen en dan gaat comfort boven uiterlijk vertoon
Wol vind ik zelf ideaal. Omdat ze veel vocht opnemen. je houd dus, ook bij warm weer, droge voeten en dat voorkomt weer blaren.Daarbij zijn ze lekker dik en zacht en vormen ze dus een beschermende laag tussen je voet en de schoen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:21 schreef Prisha het volgende:
Ik heb het gevoel dat mijn sokken te warm/dik zijn, mijn voeten worden erg warm. Maar ik ben bang met te dunne sokken dat ik blaren krijg. Ben er behoorlijk mee aan het worstelen. Ik heb nu sokken van Smartwool. Voor hiken zijn die ideaal maar ik denk voor lange afstanden in warm weer, dat ze te warm zijn.
Ik kende ze al van het hardlopen en merk zeker verschil. Zonder die sokken heb ik gigantische spierpijn in mijn kuiten en doet mijn rechterknieholte zeer. Met die sokken nergens last van.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:21 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik heb die Stox gekocht maar nog niet mee gelopen. Merk je het verschil met die en de andere sokken?
Ik zit ook in een 4D groep en daar zag ik een aantal keren voorbij komen die teensokken van injinji.
Vroeg me af of dat wat is.
Ik heb het gevoel dat mijn sokken te warm/dik zijn, mijn voeten worden erg warm. Maar ik ben bang met te dunne sokken dat ik blaren krijg. Ben er behoorlijk mee aan het worstelen. Ik heb nu sokken van Smartwool. Voor hiken zijn die ideaal maar ik denk voor lange afstanden in warm weer, dat ze te warm zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik niet, ik woon dichtbij genoegquote:Op donderdag 1 juni 2023 16:11 schreef Bzzzzp het volgende:
Ik loop ook op renegades, vooral omdat je dan ook droge voeten houdt als je door plassen loopt… sokken vind ik ook lastig. Krijg steeds jeukende rode vlekken, heb merino wollen sokken maar vind dat toch te warm dus loop uiteindelijk op goedkope half lage nomads…. Hoe minder hoog hoe minder uitslag. (Icebreaker zou ook dunnere wollen sokken moeten verkopen maar heb ze nog niet gevonden)
Iedereen lekker aan het trainen, leuk! (Als het geen 55km is tenminste 😂) @:qltel beterschap met je wreef!
Ik ga het weekend 50km lopen met rondje Ameland, altijd leuk!
Nog meer mensen die op de Vierdaagse camping gaan overnachten? (Lent)
De cool socks van Falke gevonden op internet, ook nog in de sale, ben benieuwd!quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik niet, ik woon dichtbij genoeg
Ik heb nu dunne wollen sokken van me'ru, maar die zijn halfhoog dus kunnen niet in hoge wandelschoenen. Falke heeft volgens mij ook wollen "cool socks", daar heeft mijn vader er wat van. Kan wel zijn dat het een wol-synthetisch mengsel is
Veel succes en geniet ervan! En die mede-loper lekker laten piepen. Tijdens de 4daagse moeten jullie nog veel vroeger van start..quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:55 schreef Prisha het volgende:
Nou, aanstaande zaterdag ga ik mijn eerste 40km lopen. Als ik zo de temperaturen bekijk voor dit weekend, is dit een goede test voor de vierdaagse, mochten we die dagen weer hete dagen hebben![]()
[...]
We gaan in elk geval vroeg van start. Hoewel niet zo vroeg als ik zou willen. Mijn mede-loper piept daar over. Die vind 8 uur vroeg genoeg. Als het aan mij ligt starten we al om 6 uur.
Ja dat zei ik ook al tegen hem. Ik vind het juist heerlijk als het zo vroeg is, zo lekker stil nog overal. Ik loop graag heel vroeg.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:40 schreef qltel het volgende:
[..]
Veel succes en geniet ervan! En die mede-loper lekker laten piepen. Tijdens de 4daagse moeten jullie nog veel vroeger van start..
Fijn om te horen! En nu the day after, geen last van?quote:Op donderdag 8 juni 2023 17:29 schreef qltel het volgende:
Het was vandaag inderdaad prima te doen. Ik heb 20 km gewandeld om te kijken hoe die vervelende pees in mijn voet zich zou houden. EN dat ziet er niet slecht uit. Hij heeft even pijn gedaan, maar dat zakte weer snel weg en eigenlijk ging het best goed verder. Nu maar uitbouwen..
Goede vraag! Nee, nergens last van. Maar de pijn uit die pees kwam toch spontaan op en ging ook (tijdens het wandelen) na een tijdje weer weg. Blijft een vreemd iets.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:49 schreef Prisha het volgende:
[..]
Fijn om te horen! En nu the day after, geen last van?
Klinkt hoopvol voor de Vierdaagse!quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:07 schreef qltel het volgende:
[..]
Goede vraag! Nee, nergens last van. Maar de pijn uit die pees kwam toch spontaan op en ging ook (tijdens het wandelen) na een tijdje weer weg. Blijft een vreemd iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |