Rewimo heeft haar complete linkerarm in het gips. Gebroken elleboog.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:46 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Je staat in mijn app! Beterschap voor je vrouw! (En voor je voet natuurlijk!)
quote:Op maandag 3 juli 2023 09:23 schreef qltel het volgende:
[..]
Rewimo heeft haar complete linkerarm in het gips. Gebroken elleboog.
ohhh johquote:Op maandag 3 juli 2023 09:23 schreef qltel het volgende:
[..]
Rewimo heeft haar complete linkerarm in het gips. Gebroken elleboog.
Op dag 4 moet je sowieso meer dan 40km lopen, dus altijd goed om ook dat een keer getraind en ervaren te hebbenquote:Op maandag 3 juli 2023 13:23 schreef Prisha het volgende:
Ik heb afgelopen maandag en dinsdag de 40 + 30 km volgens het schema gedaan. Maandag ging prima afgezien van wat last van een bovenbeen spiertje.
Maar die 30 km was een klein dramaHopelijk was het enkel een off-day. Het ging echt niet lekker. Met moeite en pijn weer thuis gekomen.
Afgelopen weekend had ik rust en komend weekend staat op het schema dat we 45km moeten doen.
Terwijl ik de 4x40 loop. Moet maar even kijken wat ik daarmee doe.
En dan is het bijna zover.
quote:Op maandag 3 juli 2023 14:49 schreef Bzzzzp het volgende:
Het is ook wel een geruststellende gedachte dat je verder kan lopen dan nodig is.
Even Strava gecheckt, de woensdag en donderdag waren vorig jaar 49 en 48, de vrijdag wel 50km. (Volgens mijn horloge dan)
Nog 14 dagen, 13 uur en 11 minuten
Doe dat nou niet….. die 7km…. je zit ander halve week voor de start, er hoeft maar iets mis te gaan ….quote:Op maandag 3 juli 2023 15:41 schreef Tele6 het volgende:
@:qltel beterschap aan rewimo!en hopelijk blijft het goed gaan met je voet
Ik heb 2 wk geleden een 25 km 70 obstakel hindernisparcours afgelegd en dat heeft een flinke krater geslagen in m'n energievoorraden dus m'n 55 km wandeling van vorige week ging voor geen ene meter... na 40 km kon ik wel huilen. Hielp ook niet dat ik flink wat heuvels had en niet al te begaanbare paden (ik heb 1/3 van de Walk of Wisdom route gelopen, heuvels bij Ubbergen, Reichswald, St Jansberg, Mookerheide allemaal meegepakt). En ik liep helemaal in m'n eentje, doordeweeks, over rustige paden dus weinig afleiding. Dat zal bij de Vierdaagse wel anders zijn
Komend weekend weer een hindernisparcours, maar dan eentje van maar 7 km of zo. Dus dan zorgen dat ik me niet bezeer, nog een paar laatste korte wandelingen de komende 1.5 week en dan moet het maar goed zijn.
Komt dichtbij nu![]()
![]()
![]()
Eeehm, sowieso, 55 km op 1 dag op dat stuk van de Walk of Wisdom lijkt me onmogelijk, en heel dat stuk wat je nu beschrijft op 1 dag is een wonder dat je dat gehaald hebt. Ik loop heel vaak in die omgeving (ik woon er) en heb de WoW als alternatieve 4daagse gelopen in 2020. En wat weten ze voor kleine paadjes te vinden zeg! Wauw! Het is een mooie route, maar ook enorm zwaar.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:41 schreef Tele6 het volgende:
@:qltel beterschap aan rewimo!en hopelijk blijft het goed gaan met je voet
Ik heb 2 wk geleden een 25 km 70 obstakel hindernisparcours afgelegd en dat heeft een flinke krater geslagen in m'n energievoorraden dus m'n 55 km wandeling van vorige week ging voor geen ene meter... na 40 km kon ik wel huilen. Hielp ook niet dat ik flink wat heuvels had en niet al te begaanbare paden (ik heb 1/3 van de Walk of Wisdom route gelopen, heuvels bij Ubbergen, Reichswald, St Jansberg, Mookerheide allemaal meegepakt). En ik liep helemaal in m'n eentje, doordeweeks, over rustige paden dus weinig afleiding. Dat zal bij de Vierdaagse wel anders zijn
Helemaal eens! En dat is met de 40 ook zo. Als je 30 aankunt, kun je 40 ook. Zeker omdat je tijdens het oefenen onder niet ideale omstandigheden loopt en tijdens de 4daagse zijn de omstandigheden ideaal. Mooi parcours, goede verzorging, de andere lopers, en uiteraard het publiek!quote:Op maandag 3 juli 2023 17:52 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Uit mijn ervaring: het verschil tussen 40 en 50 zit in je hoofd, als je 40 kan, kun je 50, maar het is wel fijn dat je weet wat 50 is en dat je weet wat je lichaam aangeeft als je 2 dagen achter elkaar aan het lopen bent
Vorig jaar zou ik nog zeggen, als het maar droog is.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als dit het gaat worden …. Ik teken er voor
Mooier kun je het niet krijgen
Ja het zijn de clubkampioenschappen en er zit dit jaar podium in. Ik ga wel uitkijken en komt goed. Ik loop 1-2x in de maand dit soort wedstrijden, meestal langere, en heb me totnogtoe niet bezeerdquote:Op maandag 3 juli 2023 17:52 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Doe dat nou niet….. die 7km…. je zit ander halve week voor de start, er hoeft maar iets mis te gaan ….
Goeie om alleen nog een keertje een 20 km of zo te lopen. Heb ik het gevoel wel maar hoef ik niet meer zo ver.quote:Je kan beter de helft van je afstand lopen om de spieren wat ‘warm’ te houden en met een goed gevoel je trainingen af te ronden. Zo zonde als je nu wel een spier verrekt of je enkel verstuikt om al die uren trainen in het water te gooien
Uit mijn ervaring: het verschil tussen 40 en 50 zit in je hoofd, als je 40 kan, kun je 50, maar het is wel fijn dat je weet wat 50 is en dat je weet wat je lichaam aangeeft als je 2 dagen achter elkaar aan het lopen bent
Neem voldoende rust! Hoe lang deed je over de 40km?
Ja het was waarschijnlijk niet 's werelds slimste idee om die route te doenquote:Op maandag 3 juli 2023 19:07 schreef qltel het volgende:
[..]
Eeehm, sowieso, 55 km op 1 dag op dat stuk van de Walk of Wisdom lijkt me onmogelijk, en heel dat stuk wat je nu beschrijft op 1 dag is een wonder dat je dat gehaald hebt. Ik loop heel vaak in die omgeving (ik woon er) en heb de WoW als alternatieve 4daagse gelopen in 2020. En wat weten ze voor kleine paadjes te vinden zeg! Wauw! Het is een mooie route, maar ook enorm zwaar.
Ik vond het wel gaaf om te doen. Zeker als je aan het einde bent, je meld in de kerk en bijgeschreven wordt in het Pelgrimsregister. Zeer indrukwekkend.
Ik heb vandaag 30 km gewandeld trouwens. De route die ik eigenlijk afgelopen dinsdag wilde lopen, maar die ik moest onderbreken. Ging goed. Wel 1 blaartje, maar daar ben ik aan gewend. Nu even 2 dagen rustig aan doen, en dan maar eens kijken wat ik dan ga doen. Ik heb eigenlijk een paar standaard-oefenwandelingen die ik nog niet gedaan heb..
Je hebt op 51km totaal 43 minuten pauze gehad? Begrijp ik dat goed?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik loop net geen 6 km/u. Op 51 km zat ik op 9:43 uur verstreken tijd en 9 uur beweegtijd. Dus ik zal 7,5 uur over de 40 km gedaan hebben of zo denk ik. Niet precies bijgehouden. Er stond ook geen klok in het Reichswald
Ik had het er met vrienden over en die zeiden allemaal "je kunt prima je brood al lopende eten, als je onderweg gaat zitten kom je niet meer overeind"quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:59 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Je hebt op 51km totaal 43 minuten pauze gehad? Begrijp ik dat goed?
Het is geen wedstrijdje hebt 13 uur de tijd , gewoon rustig aan doen en genieten
Ieder zijn eigen aanpak natuurlijk, er is geen goed of fout. Zelf plan ik stops rond de 7km (soms iets meer, soms iets minder) zo heb ik ook getrained, en dat past weer bij de rusten die de RET wandelvereniging heeft. Ik kan nu al uitkijken naar O.a. het gehaktballetje in Groesbeekquote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had het er met vrienden over en die zeiden allemaal "je kunt prima je brood al lopende eten, als je onderweg gaat zitten kom je niet meer overeind"dat vond ik op zich wel zinnig. En nu was ik mooi voor het avondeten weer thuis.
Wist je dat ze de laatste dag bij de laatste RET post bier hebben? Om in de feest stemming te komen van de finish!quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:12 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen aanpak natuurlijk, er is geen goed of fout. Zelf plan ik stops rond de 7km (soms iets meer, soms iets minder) zo heb ik ook getrained, en dat past weer bij de rusten die de RET wandelvereniging heeft. Ik kan nu al uitkijken naar O.a. het gehaktballetje in Groesbeek(van de RET)
Jij loopt de 50 toch? Vianen, vrijdag, daar moet je wezen
De Via Frikandella
Oh, dat is niet zo moeilijk. Je moet een startpakket bestellen via https://walkofwisdom.org/inschrijven/ . Dan zijn er op de route in elke gemeente plekken waar je een ringetje op kunt halen, die passen allemaal om een leren veter. Op de ring staat ook mooi de gemeente waar de ring bijhoort. Aan het einde van de route kom je weer in Nijmegen uit, daar meld je je bij de Stevenskerk, en daar wordt je dan in het register bijgeschreven en krijg je nog een stempel en handtekening dat je hem echt hebt uitgelopen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja het was waarschijnlijk niet 's werelds slimste idee om die route te doenWel prachtig inderdaad.
Ik ga na de Vierdaagse nog wel even uitzoeken hoe het werkt met de route uitlopen en dan het pelgrimsregister. En welke route ik had moeten lopen in het Reichswald, want ik gebruikte een oud GPX bestand en een aantal paden waren echt niet te doen zo overgroeid. Of dat komt door de natte lente waarin alles heel hard gegroeid is.
Ik heb een aantal standaard wandelingen.. Meestal over fietspaden tussen plaatsen in enzo. Enorm saaie wandelingen, maar het valt gewoon niet mee om dit soort lange routes uit te zetten en te lopen. Maar echte 30 en 40 km wandelingen heb ik er maar een paar, en die loop ik elk jaar wel 1 of 2x.quote:Fijn dat je 30 km goed ging
Wat zijn bijvoorbeeld jouw standaard-oefenwandelingen?
Met zo'n afstand zijn er zoveel mogelijkheden dat ik het gewoon niet meer weet ermeevandaar ook dat ik maar de WoW ging doen, mooi bordjes volgen en niet nadenken
Ik drink geen bier... Maar ik ga daar altijd wel even naartoe. Even een paar fanta's drinken en wat eten voor de laatste paar km. En even rust... :-)quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:52 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Wist je dat ze de laatste dag bij de laatste RET post bier hebben? Om in de feest stemming te komen van de finish!
Ik heb me aangemeld bij de Via Vierdaagse. Daar heb ik voor de 40 km deze schema gekregen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:05 schreef linebear het volgende:
Zou volgend jaar wel eens de 4daagse willen lopen. Echter hoe train je voor zo iets?
Heb al meerdere marathons gelopen, dus discipline heb ik wel
Schema van prisha volgen heb ik ook gedaan voor de 50km (behalve dan die 2x 1 uur per week, daar zag ik het nut niet van in)quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:05 schreef linebear het volgende:
Zou volgend jaar wel eens de 4daagse willen lopen. Echter hoe train je voor zo iets?
Heb al meerdere marathons gelopen, dus discipline heb ik wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |