abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juli 2022 @ 21:46:57 #1
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205466501
Vorig jaar een brief van de officier gekregen met het feit dat er een misdrijf met mijn auto is gepleegd en dat ze willen weten wie de bestuurder was. Ik heb gereageerd dat ik niet bekend ben met dit misdrijf en niet weten waar zij op doelde.

Enfin, een maand later krijg ik een strafbeschikking van het CJIB voor het rijden bij een rood kruis. Ik tastte volledig in het duister en heb vervolgens het CJIB gebeld om te vragen waarom ik niet ben staande gehouden.

Volgens de agent was hij aan het assisteren bij een ongeluk en kon hij niet achter mij aan rijden.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik bij een rood kruis heb gereden dit is immers levensgevaarlijk en ik ben in hoger beroep gegaan. Kort na mijn beroep ontving ik een brief dat mijn beroep in behandeling wordt genomen. We zijn inmiddels een jaar verder en ik heb van het OM en CJIB niks meer gehoord.

Kan ik er van uit gaan dat de zaak geseponeerd word? Ik had 2 weken de tijd om in beroep te gaan, maar hoe zit het met het OM? Mogen zij jaren doen over een beslissing?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_205466849
Het rijden door een rood kruis, was jij er rond dat tijdstip wel op de bewuste plaats?
  dinsdag 26 juli 2022 @ 22:11:02 #3
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205466908
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:07 schreef bananen-plukker het volgende:
Het rijden door een rood kruis, was jij er rond dat tijdstip wel op de bewuste plaats?
Nee ik was op school en had dit ook in mijn beroep aangegeven. Niemand anders rijdt in mijn auto.

Ik heb het CJIB ook om bewijs zoals foto’s gevraagd, maar ze zeggen niks te hebben.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 26 juli 2022 @ 22:14:54 #4
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205466961
Wat zeiden ze toen je belde?
pi_205466991
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:11 schreef britneycheers het volgende:
op school en had dit ook in mijn beroep aangegeven. Niemand anders rijdt in mijn auto.

Ik heb het CJIB ook om bewijs zoals foto’s gevraagd, maar ze zeggen niks te hebben.
Maar was dit dan gebeurd aan de andere kant van het land, of bij jou in de buurt?
  dinsdag 26 juli 2022 @ 22:19:32 #6
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205467018
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:14 schreef Kreator het volgende:
Wat zeiden ze toen je belde?
Ik durf niet te bellen omdat ik bang ben dat ze dan juist mijn zaak urgent gaan maken.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 22:20:23 #7
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205467032
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:17 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Maar was dit dan gebeurd aan de andere kant van het land, of bij jou in de buurt?
Zo een 10 km verderop dus wel dichtbij.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 22:20:59 #8
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205467044
Dan denk ik aan iets als een monteur voor windmolens?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 26 juli 2022 @ 22:21:25 #9
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205467057
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:20 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Zo een 10 km verderop dus wel dichtbij.
Reageer eens ontopic joh
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Official ESF Kreviewer dinsdag 26 juli 2022 @ 22:22:42 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205467072
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:19 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik durf niet te bellen omdat ik bang ben dat ze dan juist mijn zaak urgent gaan maken.
Zes seconden Google levert op dat het langer dan een jaar kan duren.

Bij mij duurde het 18 maanden.

Verder kun je rustig bellen, het gaat niet sneller of langzamer door dat ene telefoontje.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 22:25:49 #11
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205467142
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:22 schreef Kreator het volgende:

[..]
Zes seconden Google levert op dat het langer dan een jaar kan duren.

Bij mij duurde het 18 maanden.

Verder kun je rustig bellen, het gaat niet sneller of langzamer door dat ene telefoontje.
Na 18 maanden geseponeerd of uitspraak?
pi_205467213
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:25 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Na 18 maanden geseponeerd of uitspraak?
Na 18 maanden vrijlating uit de gevangenis.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_205467268
Je bent niet in hoger beroep gegaan, maar in verzet. En een jaar wachten op een oproepje om voor de politierechter te verschijnen (die je van de IPKD krijgt, gezellig met zo'n busje voor de deur) is vrij gebruikelijk, nog een halfjaar wachten zou me ook niets verbazen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
To regret is to compromise
Best pilot in history
pi_205467380
Hallo, hier de dienstdoende officier. Je krijgt over enkele dagen de oproep om je te melden bij de rechtbank. Daar hoor je de straf :)
  dinsdag 26 juli 2022 @ 22:50:14 #15
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205467428
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:35 schreef nostra het volgende:
Je bent niet in hoger beroep gegaan, maar in verzet. En een jaar wachten op een oproepje om voor de politierechter te verschijnen (die je van de IPKD krijgt, gezellig met zo'n busje voor de deur) is vrij gebruikelijk, nog een halfjaar wachten zou me ook niets verbazen.
Waarom zou ik voor de politierechter moeten verschijnen? In de brief staat al mijn bezwaar in waarom ik het oneens vind.

Ik neem aan dat dit niet iets is waarvoor je een strafblad krijgt.
pi_205467468
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:50 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Waarom zou ik voor de politierechter moeten verschijnen? In de brief staat al mijn bezwaar in waarom ik het oneens vind.

Ik neem aan dat dit niet iets is waarvoor je een strafblad krijgt.
Als de officier je motivatie onvoldoende vindt (en dat zal ongetwijfeld zo zijn), dan moet je inderdaad voor de rechter verschijnen die dan beslist. En ja, dat levert je (tenzij vrijspraak) een strafblad op. Ook als je gewoon had betaald overigens.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
  dinsdag 26 juli 2022 @ 23:07:08 #17
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205467624
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Als de officier je motivatie onvoldoende vindt (en dat zal ongetwijfeld zo zijn), dan moet je inderdaad voor de rechter verschijnen die dan beslist. En ja, dat levert je (tenzij vrijspraak) een strafblad op. Ook als je gewoon had betaald overigens.
Ik kan mij niet voorstellen dat de officier mijn motivatie onvoldoende vind. Ik heb tevens mijn schoolrooster meegestuurd.

Wat voor gevolgen heeft dit “strafblad”? Kan ik dan geen taxi chauffeur meer worden? Om een voorbeeld te noemen.
pi_205468218
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 23:07 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat de officier mijn motivatie onvoldoende vind. Ik heb tevens mijn schoolrooster meegestuurd.

Wat voor gevolgen heeft dit “strafblad”? Kan ik dan geen taxi chauffeur meer worden? Om een voorbeeld te noemen.
Neem naast het schoolrooster ook een presentie registratie mee. Verklaring van instelling dat je er was.

Verder is je motivatie natuurlijk waarschijnlijk niet erg sterk.

Wat voor beschikking had je gekregen.
  Official ESF Kreviewer woensdag 27 juli 2022 @ 06:18:07 #19
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205468367
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Is een rood kruis negeren niet gewoon een Mulder overtreding?
pi_205468390
quote:
5s.gif Op woensdag 27 juli 2022 06:18 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dan had-ie geen strafbeschikking gekregen.
Best pilot in history
pi_205468397
quote:
5s.gif Op woensdag 27 juli 2022 06:18 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik kan alleen een minder betrouwbare bron vinden, maar blijkbaar sinds 2015 is het geen mulder-vergrrijp meer maar is het overgegaan naar het strafrecht. Dan krijg je dus een strafbeschikking die in dit geval ook met een transactievoorstel wordt afgedaan - maar dus wel een strafblad oplevert.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205468406
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 00:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Neem naast het schoolrooster ook een presentie registratie mee. Verklaring van instelling dat je er was.

Verder is je motivatie natuurlijk waarschijnlijk niet erg sterk.

Wat voor beschikking had je gekregen.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ook al heb je een schoolrooster en een verklaring dat je elders was... dat geeft geen zekerheid dat die auto onder naam van TS niet over de snelweg reed toch? Het niet willen opgeven van de naam van de bestuurder zou dan nog steeds verweten kunnen worden denk ik zo.
Ik zou vooral ook een bewijs verwachten dat de auto daar niet was - want anders blijft het verbaal van een agent toch hogere waarde houden
pi_205468445
quote:

[..]

Mwha valt wel mee, met dit soort gedragingen (rood kruis negeren) slaag je direct voor je taxi chauffeur test. Past helemaal in dat wereldje.
  woensdag 27 juli 2022 @ 08:41:02 #24
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205468873
Staat me iets bij van 3 jaar, maar, je hebt de strafbeschikking al gehad. Dus die teller loopt niet.

https://www.om.nl/onderwerpen/strafbeschikking/verzet

Dit is trouwens een serieus dingetje (en ook een dure).

Zorg dat je bewijs verzamelt, en gedegen verweer voert (schakel desnoods juridische bijstand in).

Dit komt in je dossier, en kan gevolgen hebben voor een VOG waar het relevant is.
Dum de dum
  woensdag 27 juli 2022 @ 08:44:16 #25
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205468896
quote:

Jij als kentekenhouder bent verantwoordelijk voor je auto. Dat jij er niet in zat wil niet zeggen dat je auto er niet was.

Je moet in je verdediging aannemelijk maken dat je auto er ook niet was; en dat de agent dus een fout kenteken/kleur/model heeft opgeschreven.

Nogmaals, gedegen bijstand (of gewoon betalen ...)
Dum de dum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')