Nee ik was op school en had dit ook in mijn beroep aangegeven. Niemand anders rijdt in mijn auto.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:07 schreef bananen-plukker het volgende:
Het rijden door een rood kruis, was jij er rond dat tijdstip wel op de bewuste plaats?
Maar was dit dan gebeurd aan de andere kant van het land, of bij jou in de buurt?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:11 schreef britneycheers het volgende:
op school en had dit ook in mijn beroep aangegeven. Niemand anders rijdt in mijn auto.
Ik heb het CJIB ook om bewijs zoals foto’s gevraagd, maar ze zeggen niks te hebben.
Ik durf niet te bellen omdat ik bang ben dat ze dan juist mijn zaak urgent gaan maken.quote:
Zo een 10 km verderop dus wel dichtbij.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:17 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Maar was dit dan gebeurd aan de andere kant van het land, of bij jou in de buurt?
Reageer eens ontopic johquote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:20 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Zo een 10 km verderop dus wel dichtbij.
Zes seconden Google levert op dat het langer dan een jaar kan duren.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:19 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik durf niet te bellen omdat ik bang ben dat ze dan juist mijn zaak urgent gaan maken.
Na 18 maanden geseponeerd of uitspraak?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:22 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zes seconden Google levert op dat het langer dan een jaar kan duren.
Bij mij duurde het 18 maanden.
Verder kun je rustig bellen, het gaat niet sneller of langzamer door dat ene telefoontje.
Na 18 maanden vrijlating uit de gevangenis.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:25 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Na 18 maanden geseponeerd of uitspraak?
Waarom zou ik voor de politierechter moeten verschijnen? In de brief staat al mijn bezwaar in waarom ik het oneens vind.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:35 schreef nostra het volgende:
Je bent niet in hoger beroep gegaan, maar in verzet. En een jaar wachten op een oproepje om voor de politierechter te verschijnen (die je van de IPKD krijgt, gezellig met zo'n busje voor de deur) is vrij gebruikelijk, nog een halfjaar wachten zou me ook niets verbazen.
Als de officier je motivatie onvoldoende vindt (en dat zal ongetwijfeld zo zijn), dan moet je inderdaad voor de rechter verschijnen die dan beslist. En ja, dat levert je (tenzij vrijspraak) een strafblad op. Ook als je gewoon had betaald overigens.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:50 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Waarom zou ik voor de politierechter moeten verschijnen? In de brief staat al mijn bezwaar in waarom ik het oneens vind.
Ik neem aan dat dit niet iets is waarvoor je een strafblad krijgt.
Ik kan mij niet voorstellen dat de officier mijn motivatie onvoldoende vind. Ik heb tevens mijn schoolrooster meegestuurd.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Als de officier je motivatie onvoldoende vindt (en dat zal ongetwijfeld zo zijn), dan moet je inderdaad voor de rechter verschijnen die dan beslist. En ja, dat levert je (tenzij vrijspraak) een strafblad op. Ook als je gewoon had betaald overigens.
Neem naast het schoolrooster ook een presentie registratie mee. Verklaring van instelling dat je er was.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 23:07 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat de officier mijn motivatie onvoldoende vind. Ik heb tevens mijn schoolrooster meegestuurd.
Wat voor gevolgen heeft dit “strafblad”? Kan ik dan geen taxi chauffeur meer worden? Om een voorbeeld te noemen.
Is een rood kruis negeren niet gewoon een Mulder overtreding?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Als de officier je motivatie onvoldoende vindt (en dat zal ongetwijfeld zo zijn), dan moet je inderdaad voor de rechter verschijnen die dan beslist. En ja, dat levert je (tenzij vrijspraak) een strafblad op. Ook als je gewoon had betaald overigens.
Dan had-ie geen strafbeschikking gekregen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 06:18 schreef Kreator het volgende:
[..]
Is een rood kruis negeren niet gewoon een Mulder overtreding?
Ik kan alleen een minder betrouwbare bron vinden, maar blijkbaar sinds 2015 is het geen mulder-vergrrijp meer maar is het overgegaan naar het strafrecht. Dan krijg je dus een strafbeschikking die in dit geval ook met een transactievoorstel wordt afgedaan - maar dus wel een strafblad oplevert.quote:Op woensdag 27 juli 2022 06:18 schreef Kreator het volgende:
[..]
Is een rood kruis negeren niet gewoon een Mulder overtreding?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ook al heb je een schoolrooster en een verklaring dat je elders was... dat geeft geen zekerheid dat die auto onder naam van TS niet over de snelweg reed toch? Het niet willen opgeven van de naam van de bestuurder zou dan nog steeds verweten kunnen worden denk ik zo.quote:Op woensdag 27 juli 2022 00:52 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Neem naast het schoolrooster ook een presentie registratie mee. Verklaring van instelling dat je er was.
Verder is je motivatie natuurlijk waarschijnlijk niet erg sterk.
Wat voor beschikking had je gekregen.
Mwha valt wel mee, met dit soort gedragingen (rood kruis negeren) slaag je direct voor je taxi chauffeur test. Past helemaal in dat wereldje.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 23:07 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat de officier mijn motivatie onvoldoende vind. Ik heb tevens mijn schoolrooster meegestuurd.
Wat voor gevolgen heeft dit “strafblad”? Kan ik dan geen taxi chauffeur meer worden? Om een voorbeeld te noemen.
Jij als kentekenhouder bent verantwoordelijk voor je auto. Dat jij er niet in zat wil niet zeggen dat je auto er niet was.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 23:07 schreef britneycheers het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |