Ach, de meeste mensen kunnen echt nog wel een hondertje of 3-4 missen voordat er gestuurd moet worden gok ik zo hoor.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Energiedirect heeft toegezegd dat ze pas op 1-1-2023 aanpassen. Er komen zo giga veel mensen in de problemen deze herfst..
Van de Bron heeft ook aangeven op 01-10 te gaan aanpassen. Via pricewise of gaslicht.com geen betere deal te vinden volgens mij. Ik zie het nog zo gebeuren dat we vanaf 01-01-2023 op maandelijkse tarieven zitten.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:37 schreef BertV het volgende:
[..]
Greenchoice heeft dit recentelijk aangepast naar 01-10-2022.
Alsnog ben ik wel blij dat ik niet naar Frank-energie ben overstapt.
Maar wel allemaal groen toch?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:18 schreef MissionPhailed het volgende:
Lijkt erop dat de leveringstarieven van mijn energiecontract bij Eneco per 30 augustus ook flink gaan stijgen; elektriciteit van ¤0,25 naar ¤0,48 en gas van ¤0,93 naar maar liefst ¤2,25. Zo even inschattend verwacht ik dat mijn maandelijkse voorschot dan gaat stijgen naar ongeveer 120 euro tegen 54 nu.
Yep, volgens bericht in mailbox blijft men groene stroom leveren ... !quote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:19 schreef phpmystyle het volgende:
Maar
[..]
Maar wel allemaal groen toch?
Greenchoice koopt in als ze je contract afsluiten, volgens de veelgestelde vragen:quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 20:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb bewust een langlopend contract genomen, het is niet mijn probleem als de energieboer er op gokt dit niet op de termijnmarkt af te dekken, en als hij geld tekort komt dan moet deze maar zijn assets verpanden of verkopen dan wel een nieuwe aandelen emissie doen.
quote:Gaat het wel goed met Greenchoice, ben ik verzekerd van levering?
Wij maken ons geen zorgen. Door onze inkoop van energie goed te regelen en speculeren niet toe te staan, minimaliseren we de risico's. Op het moment dat wij met een klant een contract afsluiten, kopen we de energie direct in. Daardoor weten we waar we aan toe zijn en zitten we goed met ons in- en verkoopbeleid. Lees hier meer over onze financiële positie.
Zo zou het ook moeten, maar ik vermoed dat niet alle spelers dit doen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 23:10 schreef poemojn het volgende:
[..]
Greenchoice koopt in als ze je contract afsluiten, volgens de veelgestelde vragen:
[..]
Zeker. Maar helaas wordt dit juiste standpunt niet ondersteund door onze volksvertegenwoordigers.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 20:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb bewust een langlopend contract genomen, het is niet mijn probleem als de energieboer er op gokt dit niet op de termijnmarkt af te dekken, en als hij geld tekort komt dan moet deze maar zijn assets verpanden of verkopen dan wel een nieuwe aandelen emissie doen.
Vorderingen (oftewel achterstanden) gaan explosief stijgen straks. Dan heeft zon GC ook geen geld meer om de lopende inkoopcontracten te betalen (ze betalen niet alles bij afsluiten contract natuurlijk).quote:Op donderdag 18 augustus 2022 23:10 schreef poemojn het volgende:
[..]
Greenchoice koopt in als ze je contract afsluiten, volgens de veelgestelde vragen:
[..]
Dat zeg ik ook al jaren maar wordt door de harde kern van het zonnepanelentopic hardnekkig tegengesprokenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:12 schreef Ivo1985 het volgende:
Zolang niet iedereen met zonnepanelen is voorzien van een elektra meter met apart telwerk voor terugleveren, is het afschaffen van de salderingsregeling juridisch onhoudbaar. Dat is de reden dat de afbouw van de salderingsregeling al meermaals is uitgesteld en gaat niet nu ineens op magische wijze opgelost worden. Sterker nog: de netbeheerders hebben al enige tijd tekorten aan elektra meters, dus kunnen op dit moment het tempo waarmee oude metere vervangen worden niet vermogen.
Heb ik ook, maar dan precies andersom. 3 kW is voor onze woning uit 1995 voldoende om ca. 150 m3 te verwarmen. Moet ik wel bij zeggen dat ie bij ons in de zithoek hangt. Mocht het echt fokking koud worden kun je altijd nog bijstoken met gas, door de lage COP van je airco dan is dat niet eens zo veel duurder.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 00:43 schreef Stoorzendert het volgende:
Zow. De eerste aircoboer is vanmiddag langs geweest. Wij gaan volledig elektrisch in de winter voor de verwarmingVolgende week komt de volgende en dan maak ik de keuze welke
5kW in de woonkamer, 3kW voor boven
Je verbruikt verder geen stroom?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 01:11 schreef machtpen het volgende:
3.5 kw mhi en 3600 watt aan zonnepanelen.
Cop 2.5 bij -10 dus gratis warmte deze winter.
Uiteraard, maar dit gaat wel ten koste van andere uitgaven.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, de meeste mensen kunnen echt nog wel een hondertje of 3-4 missen voordat er gestuurd moet worden gok ik zo hoor.
In heel Nederland gaat het al maanden hierover, natuurlijk gaat het bij jou ook omhoogquote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:18 schreef MissionPhailed het volgende:
Lijkt erop dat de leveringstarieven van mijn energiecontract bij Eneco per 30 augustus ook flink gaan stijgen; elektriciteit van ¤0,25 naar ¤0,48 en gas van ¤0,93 naar maar liefst ¤2,25. Zo even inschattend verwacht ik dat mijn maandelijkse voorschot dan gaat stijgen naar ongeveer 120 euro tegen 54 nu.
En hoeveel van dat vermogen is er nog beschikbaar bij -10?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 01:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je verbruikt verder geen stroom?
Hoe groot is je woning?
Dat valt wel mee, de meeste van dit soort bedrijven verkopen hun vorderingen aan banken zodat ze altijd liquide zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 23:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Vorderingen (oftewel achterstanden) gaan explosief stijgen straks. Dan heeft zon GC ook geen geld meer om de lopende inkoopcontracten te betalen (ze betalen niet alles bij afsluiten contract natuurlijk).
En op een koude mistige/bewolkte dag, lekker in de kouquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 01:11 schreef machtpen het volgende:
3.5 kw mhi en 3600 watt aan zonnepanelen.
Cop 2.5 bij -10 dus gratis warmte deze winter.
cop 4.5 bij 2 c , stookt makkelijk de tent warm.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 08:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
En op een koude mistige/bewolkte dag, lekker in de kou
Prik Energiequote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Zitten hier mensen bij Prik Energie? Die staan ook op randje omvallen lees ik zo uit hun mails..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |