Ik hoef dat niet want ik heb geen gas.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:18 schreef xFriendx het volgende:
[..]
16 graden is misschien niet 'comfortabel' maar als je tering naar de nering moet zetten kan jij dus op zich af met een dikke trui en een kleedje op de bank. Zal in een slecht onderhouden huurwoning vast wel anders zijn (ooit in een huurwoning gezeten waar het dan sowieso wel kon dalen naar 12 of 14 graden, daar niet getest naar nog lager, maar denk dat het nog wel lager had kunnen uitvallen als ik de thermo op 8 had gezet of zo)
Variabel staat toch gewoon op de website van de energiemaatschappij?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:19 schreef MizzezAmy het volgende:
Iemand enig idee wat de variabele prijzen zijn bij Essent als je er al heel lang variabel afneemt?
Mijn ouders zitten bij Essent, maar hebben er nooit wat mee gedaan en hebben nu ook geen idee wat hun variabele prijzen zijn, ook niet van hun verbruik trouwens (ze zijn de inloggegevens kwijt en krijgen al een tijdje alles digitaal).
Aangezien ze in een groot slecht geīsoleerd huis wonen, kunnen zij dus ook wel opeens voor een verrassing komen te staan. (en ja, ik heb ze al een paar keer aangespoord om alles op te zoeken, maar nog niet veel resultaat, behalve dat de verwarming van 21,5 naar 21 graden is gegaan)
Hier iemand die er ook al even zit en de nieuwe prijzen bij die persoon:quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:19 schreef MizzezAmy het volgende:
Iemand enig idee wat de variabele prijzen zijn bij Essent als je er al heel lang variabel afneemt?
Mijn ouders zitten bij Essent, maar hebben er nooit wat mee gedaan en hebben nu ook geen idee wat hun variabele prijzen zijn, ook niet van hun verbruik trouwens (ze zijn de inloggegevens kwijt en krijgen al een tijdje alles digitaal).
Aangezien ze in een groot slecht geīsoleerd huis wonen, kunnen zij dus ook wel opeens voor een verrassing komen te staan. (en ja, ik heb ze al een paar keer aangespoord om alles op te zoeken, maar nog niet veel resultaat, behalve dat de verwarming van 21,5 naar 21 graden is gegaan)
Er is momenteel geen gas genoeg.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:39 schreef Remco2021 het volgende:
Er is gas genoeg maar de prijs moet omhoog !
Wat is de "klimaatsekte"?quote:De klimaatsekte komt het allemaal wel heel goed uit.
Het is nu nog wachten op duurdere water in Nederland.
Ik snap het ook niet, de gehele dampkring bestaat uit gas. Er is echt genoeg!quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:39 schreef Remco2021 het volgende:
Er is gas genoeg maar de prijs moet omhoog ! De klimaatsekte komt het allemaal wel heel goed uit.
Bij delta niet een tijd geleden omdat er anders teveel tarieven op moeten staan en de telefoon roodgloeiend staat waarom zij de duurdere betalen en niet de goedkoperequote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Variabel staat toch gewoon op de website van de energiemaatschappij?
Als het bij mij zo ver komt dan gaat de verwarming gewoon niet meer aan. Dan maar in 12 graden leven.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 22:33 schreef Fukushima het volgende:
¤3,28 voor een kuub gas bij Vattenfall![]()
[ afbeelding ]
Dit hahaquote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:14 schreef Ama het volgende:
[..]
Als het bij mij zo ver komt dan gaat de verwarming gewoon niet meer aan. Dan maar in 12 graden leven.
Hoe maak je de schimmel dan schoon?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:14 schreef Ama het volgende:
[..]
Als het bij mij zo ver komt dan gaat de verwarming gewoon niet meer aan. Dan maar in 12 graden leven.
In de oorlog zouden ze daar voor tekenen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:14 schreef Ama het volgende:
[..]
Geen idee maar dat kan ik niet betalen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe maak je de schimmel dan schoon?
Ik zou dan wel allerlei kieren in mijn huis maken anders wordt het een schimmelhuisquote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
In de oorlog zouden ze daar voor tekenen.
Denk dat er best veel mensen in de financiële shit komen te zitten.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:39 schreef Heph844 het volgende:
Ben benieuwd hoe ze om zullen gaan met wanbetalers komende winter. Als het echt mis loopt gaan de variabele tarieven torenhoog worden aan het begin van de winter, wat er toe gaat leiden dat veel mensen hun voorschot niet meer kunnen betalen.
Nu is het volgens mij nog de afspraak dat een huishouden nooit wordt afgesloten van energie in de wintermaanden. Maar kunnen de energiebedrijven zo’n afspraak nog wel dragen als de wanbetalingen fors oplopen?
Je ziet in frankrijk en duitsland dat ook grote energiebedrijven worden edit: ont-privatiseerd.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:39 schreef Heph844 het volgende:
Maar kunnen de energiebedrijven zo’n afspraak nog wel dragen als de wanbetalingen fors oplopen?
In Duitsland willen ze met een noodwet ook de bestaande energiecontracten openbreken. Ook niet bepaald fijn als je vorig jaar voor 3 of 5 jaar hebt afgesloten.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Je ziet in frankrijk en duitsland dat ook grote energiebedrijven worden geprivatiseerd.
Een tijd geleden werd ik nog voor alarmist versleten, maar verlaag je maandbedrag en ga zelf sparen.
Bij die onrust kun je maar beter het geld zelf beheren.
Volgens mij hebben ze dat nu al ondervangen door het op te nemen in de voorwaarden van zo'n nieuw contract.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In Duitsland willen ze met een noodwet ook de bestaande energiecontracten openbreken. Ook niet bepaald fijn als je vorig jaar voor 3 of 5 jaar hebt afgesloten.
Dat lijkt me juridisch onhaalbaar, daarnaast zou het volgens mij zo moeten zijn dat men inkoopt voor het bedrag waarbij ik het afsloot.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In Duitsland willen ze met een noodwet ook de bestaande energiecontracten openbreken. Ook niet bepaald fijn als je vorig jaar voor 3 of 5 jaar hebt afgesloten.
Meer en meer grondwaterwinputten zijn te vervuild met koeienmest om er nog water rendabel uit te winnen. Dus hogere waterprijzen zitten eraan te komen!quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:39 schreef Remco2021 het volgende:
Alles kan in een crisis. Maar Nederland is gelukkig wel een land dat niet snel dit soort oplossingen verzint. Anders ga ik goed de boot in.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat lijkt me juridisch onhaalbaar, daarnaast zou het volgens mij zo moeten zijn dat men inkoopt voor het bedrag waarbij ik het afsloot.
Het komt in uitzonderlijke gevallen wel eens voor zoals bij Yarden.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:33 schreef skrn het volgende:
[..]
Alles kan in een crisis. Maar Nederland is gelukkig wel een land dat niet snel dit soort oplossingen verzint. Anders ga ik goed de boot in.
Nitraten uit varkensmest, koeienmest, kippenmest, overflow van riolering tijdens stortbuien, kunstmest.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:24 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Meer en meer grondwaterwinputten zijn te vervuild met koeienmest om er nog water rendabel uit te winnen. Dus hogere waterprijzen zitten eraan te komen!
https://www.trouw.nl/nieu(...)terwinning~b1446e04/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |