Ik heb niet veel tijd gehad de laatste maanden, maar ik was 2 weken vrij met kerst en het nieuwe jaar dus ik heb eindelijk aan de auto kunnen werken.
Deze keer heb ik ook filmpjes gemaakt maar aangezien ik dat nog aan het uitproberen ben is de kwaliteit niet al te best. Ik kan zeker tips gebruiken hiervoor!
Wat de video's betreft: wat is je doel daarmee? Is het een manier voor je om je werk met bekenden te delen of wil je kijkers van buitenaf trekken en er zelfs wat inkomsten mee genereren op termijn? In dat laatste geval zou ik het niet alleen bij time lapses houden maar wat meer ingaan op het werk dat verzet wordt. Video's van een minuut of 10 waarbij je uitlegt wat je doet en waarom. Dan wordt het wat interessanter om te kijken en de kans is groot dat je feedback gaat krijgen, zowel op de video als op het werk zelf. Goede thumbnails zijn belangrijk voor views, net als de titels van de video's.
Kost wel wat tijd natuurlijk, daar moet je ook zin in hebben.
Video's is wat lastig, heb er geen doel mee behalve vastleggen wat er gebeurd en als de auto klaar is mischien een 15 minuten timelaps van het hele process van te maken.
Ik doe het eigenlijk vooral voor de lol, niet voor veel views, maar ik krijg best veel vragen over 'hoe doe je dat' en 'waar begin je' enz. Dit geeft net wat meer inzicht. Tekst en uitleg geven zie ik niet zitten, dat kost veel te veel tijd en ga je ook nog eens vaak dingen opnieuw doen puur voor de video.
Ondertussen ben ik alweer een aantal stappen dichterbij: Rear deck lid: past natuurlijk voor geen meter, dus dat kost wat uurtjes om goed uit te lijnen en bij te werken
Achter paneel:
Rechter achterkant:
Linker achterkant:
Wat uitlijning om te kijken of het allemaal een beetje klopt:
Koffer ruimte alvast in kleur gezet:
Nieuwe vloerplaat:
En de bodem spuiten:
Volgende stap is de voorkant.
Als weinig helpt, help veel meer. Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
Tijdje niets meer gedaan helaas vanwege de gezondheid. En de kou werkt ook niet mee want ik werk het liefste met de deuren open voor wat frisse lucht. Dus ik ben bang dat ik mijn deadline niet meer ga halen.
Laatste ontwikkelingen:
Lekkende cowlvent:
En de achteras:
De achteras kon wel wat netter, misschien dat ik die later nog een keer opnieuw do, maar ik wil de auto terug op z'n wielen hebben omdat het spit veel te veel ruimter in beslag neemt.
Als weinig helpt, help veel meer. Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
*Kijkt achterom, niemand die me op mijn donder geeft als ik een oud topic omhoog schop?*
Mooi project! Heb je inmiddels nog stappen kunnen maken? Ik heb zelf een Mustang 4.0 in Grabber Orange uit 2008 (dus nee, niet het model op mijn foto. Ik moet iets te wensen hebben ).
Ik heb bijna 3 maanden niks gedaan aan de auto, maar afgelopen week heb ik nog wat kunnen doen. De auto staat nu in een laagje filler, deze ga ik er weer zo veel mogelijk afschuren en dat maakt dan uiteindelijk de imperfecties zichtbaar die ik dan nog kan herstellen. Ook is het plaatwerk op de motorkap en kofferdeksel erg vervormd, ik denk dat dit helaas bij het stralen is gebeurd. (Besteed je een keer iets uit is het weer een hoop extra werk)
netjes uitlijnen met reproductie is zoals altijd een ramp:
Laagje filler in mijn geweldige spuit cabine:
Nu weer een dagje opruimen en volgende week in de avond uren beginnen met schuren...
Als weinig helpt, help veel meer. Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
Zo ik ben weer een half jaar verder en de auto is bijna klaar, voorlopig is dit wel het laatste project wat ik ga doen. Nu is eerst het huis zelf aan de beurt om wat opgeknapt te worden.
Na het dunne laagje spuit plamuur eerst weer schuren met het gebruik van een guide coat.
En dan de primer:
En dan als je goed kijkt zie je de kleur aan de binnenkant, aangezien dit niet zichtbaar wordt kan dit makkelijk in mijn spuitcabine
Dan een anti steenslag laag in de wielkuipen:
De spuitnevel op de chassisbalk is bewust, zo ging dat 50 jaar geleden ook.
En dan het interieur:
Alles nog even uitlijnen voor ik naar de echte spuitcabine ga:
En dan het echte spuitwerk:
En weer terug naar huis:
Er zaten wat imperfecties in de lak, maar dat polijst ik er wel uit.
Dan weer monteren, de ramen is altijd een behoorlijk werkje:
Als weinig helpt, help veel meer. Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
Er zit nu een nieuw stuur in, ik heb daar zo lang mogelijk mee gewacht om te plaatsen omdat je toch veel met vieze handen nog bezig bent, daarom zat het oude verbrande stuur er nog in.
Als weinig helpt, help veel meer. Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!