abonnement Unibet Coolblue
pi_200145627
Als hier een tv-show van werd gemaakt zou ik die zeker kijken! Net zo interessant als Kindig Customs. :)
pi_200145836
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:28 schreef vannelle het volgende:
Als hier een tv-show van werd gemaakt zou ik die zeker kijken! Net zo interessant als Kindig Customs. :)
Iets a la Edd China zou tof zijn.
Is misschien wel een leuk idee voor TS, om daar een YouTube kanaal aan te koppelen.

Ik zou iig een vaste kijker zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_200152790
Ik heb daar wel eens aan gedacht, ik volg ook iemand op youtube die dat dus doet.
Jo daddy's Garage: https://www.youtube.com/channel/UCbPSwCx5tdhEyOmOSn4dpzg

Hij doet het heel uigebreid en ik kijk hier vaak terug als ik wat info moet hebben.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 1 juli 2021 @ 10:15:52 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200153023
Kost erg veel tijd, volgens mij.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200177371
Vanmiddag een middagje vrij genomen en de garage omgetovert tot amateur spuitcabine.

Spatbord en deur in de spuitplamuur gezet:







Ik ben nog niet helemaal tevreden, maar het was een mooie oefening.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_200205794
Begonnen met strakzetten en dat was de eerste keer geen succes.
Eerst wat guide coat erop:


En dan strak schuren:


Daar kwamen gelijk 3 'low spots' tevoorschijn...

Dus te zuinig geweest met de spuitplamuur dus maar weer een laagje erover:


En ook deze strak schuren:



Deze laag is redelijk strak ondanks de 'high spot' bovenop de deur. Ik heb er wel vertrouwen in dat dit straks met de grondlaag weg zal vallen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_200206148
Zo dan gaaf topic man. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 4 juli 2021 @ 19:39:32 #58
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_200206839
Ik val in herhaling, maar lekker bezig man _O_
pi_200218912
quote:
80s.gif Op zondag 4 juli 2021 19:39 schreef Mano_ het volgende:
Ik val in herhaling, maar lekker bezig man _O_
Ja, dat heb ik dus ook. Prachtig om te zien. O+
pi_200227038
Voorspatbord is ook weer strak:


En voor de gene die denken is dat nu echt zo stoffig, ja dit is het stof na het schuren van alleen de deur en spatbord:


Resultaat buiten in zonlicht is ook goedgekeurd ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_200270942
Wow dit is wel leuk om te volgen. Lekker ontspannen :)
pi_200328989
Afgelopen week stond in het kader van schuren...

Nadat de deur en het spatbord strak genoeg was heb ik een laag grondlak erop gezet om het 1 ondergrond te geven.
Deze natuurlijk ook nog opgeschuurd tot 500:


En toen maar vast aan de achterkant begonnen:



Ik ben helaas hier niet helemaal tevreden over, er zitten een paar kleine oneffenheden in die ik er nog uit moet halen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_200961532
Ik ben ondertussen al een stuk verder, helaas wacht ik nog altijd op de nieuwe motorkap, die zou binnen nu en 2 weken geleverd moeten worden daarna kan hij verder in kleur gezet worden.

Ondertussen is de rest van het plaatwerk klaar:





En ook dit moest natuurlijk weer geschuurd worden:


En tijdens het wachten maar de motor ruimte in orde maken:


Ik heb ervoor gekozen om deze keer de auto te spuiten met de motor er al in. Soms zet ik de motor er pas in na het spuiten, soms al ervoor. Ervoor is makkelijker omdat je dat minder kans hebt op beschadigingen tijdens de montage. En omdat de motorruimte toch niet in kleur mee gespoten moet worden moet het geheel toch afgeplakt worden.

Maar ik hebt nog genoeg te doen voordat ik daadwerkelijk stil kom te liggen:
Leiding werk onder de auto, motor ruimte afwerken, de heaterbox reastaureren enz...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:27:00 #64
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200997338
Mooi hoor.
Lijn je de nieuwe motorkap en spatborden tegelijk uit? Neem aan dat spatborden los te schroeven zijn, en niet zijn gelast.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  † In Memoriam † zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:45:04 #65
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_201020754
Ziet er top uit, ook de naden ^O^
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_201038224
Dit weekend weer aardig bezig geweest, uitlaad gemonteerd, leidingen en remmen gemonteerd en ontlucht. En de motor voor de eerste keer gestart.

Nieuwe nokkenas en lifters dus ook de inloop procedure maar weer een keer: 20 minuten op 2000 toeren.

De eerste keer starten ging niet, ik kreeg de auto met geen mogelijkheid aan de gang, er was ontsteking, timing stond 'goed' maar er kwam geen benzine. Benzine pomp werkte maar de carburateur wilde niet meewerken.
Na een tijdje besloten deze er maar af te halen en een edelbrock die ik nog had liggen er maar op gezet om te testen.
Eerste keer (echt) starten:

Afstellen op 2000 toeren en maar laten lopen:


En de uitlaat pijpjes zoals dat hoort bij een Bullit tribute:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_201177307
Ik ben jaloers op jouw arbeidsethos :)
pi_201614405
Alweer een maandje niet gepost, maar zeker niet stilgezeten. Alleen was het allemaal niet de moeite om iets over te schrijven. Nu weer wel want de auto staat in kleur :)

Zelf spuiten is toch een uitdaging, ook fysiek is het zwaarder dan ik verwacht had, je staat in veel houdingen waar je normaal niet in staat, krampen van het telkens inknijpen van het spuitpistool. Warm in de cabine met overal aan enz.

Maar ik ben zeer tevreden met het resultaat. Ik heb 1 kleine zakker in de blanke lak op een opzet stukje. Dit is nog makkelijk te herstellen.

Eerst de motorkap waar ik zo lang op heb gewacht:


Alles uitlijnen:


En op weg naar de spuitcabine:


Onderdeeltjes spuiten:



En de auto zelf:






Morgen weer terug naar huis en dan de lak lichtjes schuren en polijsten om hem helemaal perfect neer te zetten.
En dan opbouwen :)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 3 oktober 2021 @ 10:59:20 #69
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_201614620
Mooie kleur! Ziet er erg goed uit, is het de eerste keer dat je zelf spuit?
pi_201615415
De eerste keer dat ik een hele auto spuit, heb vroeger wel wat simpel plaatwerk gespoten. Spuiten zelf is niet moeilijk, het voorwerk is het meeste werk.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  Forum Admin zondag 3 oktober 2021 @ 12:31:11 #71
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_201615767
Toffe kleur en het ziet er netjes uit!
pi_202525239
Weer eens tijd voor een update, de auto is bijna klaar, maar door wat prive issues gaat het niet zo heel snel meer. Toch verwacht ik hem nog voor het eind van het jaar klaar te hebben omdat ik nog heel wat vakantie dagen op moet maken.

Foto van ruim 2 maanden geleden, de dag na het spuiten.


Eenmaal thuis:


Achterkantje afmaken:


Dak isolatie en hemel (op de foto ziet het er minder strak uit dan het in het echt is ;)



Ramen en sierlijsten:




Nieuwe overview foto's:



Dashboard:


En het interieur:





Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  Forum Admin woensdag 8 december 2021 @ 18:52:11 #73
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_202528953
Tof om de progressie te zien. Bedankt voor de update!
Echt een toffe wagen. Ben benieuwd naar het geluid.
  donderdag 9 december 2021 @ 07:57:45 #74
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_202534708
Wauw, mooi ding hoor. Kan me voorstellen dat er al 3 man in de rij stond (dat zullen er nu wel al meer zijn) om hem van je over te nemen ^O^

Maare, begrijp ik nou goed dat dit een hobby is naast een 'normale baan'? Ik heb afgelopen voorjaar/zomer net genoeg tijd gehad om de remmen van mijn Autobianchi te reviseren, als ik aan een restauratie zou beginnen kan ik wel een jaar of 20 er voor uittrekken waarschijnlijk :')
Life's like music, get the rhythm..
pi_202534987
Schitterend man, echt vakwerk.
pi_202534997
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 07:57 schreef NoComment het volgende:
Wauw, mooi ding hoor. Kan me voorstellen dat er al 3 man in de rij stond (dat zullen er nu wel al meer zijn) om hem van je over te nemen ^O^

Maare, begrijp ik nou goed dat dit een hobby is naast een 'normale baan'? Ik heb afgelopen voorjaar/zomer net genoeg tijd gehad om de remmen van mijn Autobianchi te reviseren, als ik aan een restauratie zou beginnen kan ik wel een jaar of 20 er voor uittrekken waarschijnlijk :')
Ja echt hè, ik heb zwaar bewondering voor die gozer.
pi_202535474
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 07:57 schreef NoComment het volgende:
Wauw, mooi ding hoor. Kan me voorstellen dat er al 3 man in de rij stond (dat zullen er nu wel al meer zijn) om hem van je over te nemen ^O^

Maare, begrijp ik nou goed dat dit een hobby is naast een 'normale baan'? Ik heb afgelopen voorjaar/zomer net genoeg tijd gehad om de remmen van mijn Autobianchi te reviseren, als ik aan een restauratie zou beginnen kan ik wel een jaar of 20 er voor uittrekken waarschijnlijk :')
Ja ik werk gewoon 40 uur, maar met het thuiswerken heb ik geen reistijd enz meer en dat helpt. Als je net als ik gewoon om 7 uur begint kan je om half 4 ophouden en aan de gang in de garage :7
Zonder gekheid, ik hou mijn uren globaal bij en in zo'n restauratie zit ongeveer 250 uur. In een weekend zonder enige planning kan ik makkelijk 20 uur werken aan de auto. Als je dan 10 van dit soort weekenden hebt dan ben je al heel ver. De meeste doorloop tijd zit hem in het wachten op onderdelen of een bout die niet los wil/afbreekt.

Bij mijn vorige project heb ik 1 bout gehad waar ik 4 uur aan gewerkt had om hem los te krijgen :(
Laatst had ik nog voor iemand berekend hoeveel tijd ik kwijt was voor het bouwen van de motor.
3 uur uit de wagen halen en compleet demonteren
1 uur schoonmaken en wegbrengen naar het bedrijf om te honen
(3 weken wachttijd op het bedrijf en het binnen krijgen van de onderdelen)
6 uur het blok in elkaar zetten
2 uur het blok monteren in de auto, aansluiten en eerste start.

Dus van dit:






Naar dit:




Is in totaal maar ongeveer 12 uur werk (zonder het opknappen van de motor ruimte zelf meegerekend)

[ Bericht 0% gewijzigd door boegschroef op 09-12-2021 09:55:48 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 9 december 2021 @ 11:56:43 #78
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_202536827
Nice.. Gezien de hoeveelheid tijd die je er voor nodig hebt weet je dan behoorlijk goed wat je moet doen. 12 uur voor uitbouwen/reviseren/inbouwen van een v8 lijkt me behoorlijk snel ^O^
Life's like music, get the rhythm..
pi_202563218
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:56 schreef NoComment het volgende:
Nice.. Gezien de hoeveelheid tijd die je er voor nodig hebt weet je dan behoorlijk goed wat je moet doen. 12 uur voor uitbouwen/reviseren/inbouwen van een v8 lijkt me behoorlijk snel ^O^
Yep, ik heb ook wel eens een V8 uitgebouwd en daar was ik al 12 uur mee bezig :P
Alle slangen losmaken en vloeistoffen opvangen.
Bouten inspuiten met kruipolie en dat soort dingen.
Ik vind het echt knap van boegschroef.
pi_202648648
Afgelopen weekend en in de avonden nog wat kunnen doen. Het interieur is nu voor 95% klaar. Alleen nog even de radio monteren.




Ook nog veel electronica problemen opgelost.
- interieur verlichting deed het niet overal --> contacten schoongemaakt
- Ruitenwisser ging niet terug naar de parkeer stand --> probleem in de ruitenvloeistof pomp, heeft me 4 uur gekost om te vinden...
- Claxons deden het niet, slechte contacten van binnen. Gelukkig zijn deze claxons uit elkaar te halen en schoon te maken van binnen :)

Ondertussen ben ik ook wel zover dat ik afscheid kan nemen van het oud ijzer, ik bewaar dit altijd tot het project klaar is, je weet maar nooit of je nog een stukje nodig hebt of dat je een beugeltje bent vergeten te demonteren:

Dit komt er van een project af :)



Is toch een goeie aanhanger vol oud ijzer.

De planning: dit weekend het interieur af maken, uitlaat opnieuw doen (zal wat slijp en laswerk worden) en nog een hand vol kleine dingen. Met een beetje geluk kan ik dit project na het weekend als afgerond beschouwen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_202649184
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat :)
  vrijdag 17 december 2021 @ 13:34:50 #82
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202662902
Mooi. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_202991690
Is tie klaar?
pi_203007232
Ja hij is klaar en hij staat al in Belgie in een showroom, hij is nog niet verkocht maar ik had plaats nodig voor het volgende project.

Laatste foto's voor dit project:





Mijn komende project:


En als deze klaar staat, staat er al 1 in de wachtrij:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 3 januari 2022 @ 13:14:54 #85
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_203008270
Die truck lijkt me al een uitdaging, maat die afgebrande cabrio slaat alles.. Respect dat je daar aan wilt beginnen! _O_
Life's like music, get the rhythm..
pi_203010519
Die oprijwagen hou je zelf zeker?
Handig voor je projecten ;)
Ik ga je topics zeker weer volgen.
pi_203011193
De oprijwagen hou ik zelf inderdaad, komende week een andere motor halen, de 46 jaar oude 40 pk diesel is te zwakjes voor een beladen wagen... Er komt een turbo diesel in en meteen een 5 bak ipv de 4 bak.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:08:43 #88
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_203024451
Ga je dan voor iets moderns? Wat ze in oude Defenders nog wel eens doen is er een M57 (BMW) in leggen.
Life's like music, get the rhythm..
pi_203024936
De keuze is zeer beperkt, er past niet zoveel in omdat de motorruimte doorloopt in het interieur. Je zit dus eigenlijk naast de motor en bak. Ik heb nu een blok gevonden van een frontera, die zou met wat aanpassingen moeten passen en tot zo'n 120 pk moeten gaan. Dat is genoeg voor deze toepassing.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_203027022
Voor hoeveel staat die Mustang te koop als ik vragen mag?
pi_203107883
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:24 schreef MaximumRush het volgende:
Voor hoeveel staat die Mustang te koop als ik vragen mag?
We hebben de prijs nog niet bepaald, heb er geen haast mee. Maar je moet rekening houden met een prijs rond de 65K en dan ben ik nog de goedkoopste in de markt (in deze staat).
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_203108741
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 12:25 schreef boegschroef het volgende:

[..]
We hebben de prijs nog niet bepaald, heb er geen haast mee. Maar je moet rekening houden met een prijs rond de 65K en dan ben ik nog de goedkoopste in de markt (in deze staat).
Mehh, bitcoin te ver gezakt sinds m'n reactie om nu te cashen. Plus, ik zou zo'n bak niet op straat parkeren dus zou dan een garage moeten huren.

Mocht er in de aankomende maanden een flinke stijging zijn en je hebt hem nog dan is er zeker interesse. :D
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2022 @ 15:28:45 #93
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_203110563
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 15:33 schreef boegschroef het volgende:
echter heb ik al 3 man in de wacht staan die deze al willen kopen als hij klaar is.

quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:53 schreef boegschroef het volgende:
hij is nog niet verkocht
Ik begrijp dat alle drie de potentiele kopers in tussentijd hebben afgehaakt? -O-

Hij is echt supermooi geworden, iemand met centjes koopt em meteen, geen twijfel mogelijk!!
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_203117725
1 van de 3 heeft afgehaakt (had max budget van 50k), de andere 2 hebben nog interesse maar zijn beide Belgen. Aangezien ik zelf geen zin heb in het gedoe rondom de verkoop en keuring zoals dat in belgie gaat (met handelaars kenteken enz) laat ik dat dan over aan de garage.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')