abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206209548
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:51 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Een half jaar gewacht maar dan heeft het kabinet mooi nog een keer kunnen horen dat het tijd is om eens daadwerkelijk werk te gaan maken van natuurbescherming.
Te treurig voor woorden en maar klagen dat ze te weinig tijd hebben inmiddels is er als 3 jaar verspild.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206211325
Gelukkig voor de boeren weet onze lokale overheid ook niet waar men mee bezig is.

Miljoenen naar uitkoop van boeren, maar in Oirschot komt een nieuwe stal

10.000 vlees varkens erbij terwijl 3 kilometer verderop een boer uitgekocht is. Het natuur gebied Campina met heide dus voedingsarme grond er heel dichtbij ligt.

De wethouder zegt dat het goed is en er geen extra varkens in nl bijkomen omdat deze boer de rechten van een andere boer heeft over gekocht. Terwijl de landelijke overheid de hoeveelheid dieren wilt halveren. 8)7
pi_206211440
Remkes:
- kabinet moet voorlopig vasthouden aan 2030-doel
- uitstoot van honderden 'grote vervuilers' binnen een jaar stoppen
- deel Nederland op in rode, oranje, gele en groene zones

Titel rapport: 'Wat wel kan'
  woensdag 5 oktober 2022 @ 13:05:04 #179
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_206211448
Nu persco
pi_206211515
Van der Plas van BBB is er ook ^O^
pi_206211527
FDF is nu al ziedend vermoed ik :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_206211560
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
FDF is nu al ziedend vermoed ik :D
Terroristische organisatie is dat.
pi_206211573
Remkes legt even de visie neer voor de nieuwe minister. Warm bad.
pi_206211574
Jaaa de komende jaren geen nieuwe huizen *O* haal de asielzoekers maar binnen *O*

Er mag geen vergunning komen voor projecten komen die stikstof uitstoot
  Redactie Sport woensdag 5 oktober 2022 @ 13:30:56 #185
274204 crew  Mexicanobakker
pi_206211753
Remkesgod.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 5 oktober 2022 @ 13:31:20 #186
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_206211759
500 piekbelasters opkopen..

Ze gaan o.a. Tata Steel, Shell en Schiphol onteigenen??
Bij tijd en wijle aanwezig...
  Redactie Sport woensdag 5 oktober 2022 @ 13:31:36 #187
pi_206211763
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:16 schreef StephanL het volgende:
Jaaa de komende jaren geen nieuwe huizen *O* haal de asielzoekers maar binnen *O*

Er mag geen vergunning komen voor projecten komen die stikstof uitstoot
Wij danken het CDA voor jaren wegkijkbeleid.
pi_206211898
Ik begrijp dat Remkes in een korte toespraak niet heel concreet kan worden, maar op korte termijn lijkt er weinig te veranderen aan het beleid. Op langere termijn komt er misschien wel wat meer lucht voor de boeren, maar daarvoor moet nog heel veel uitgewerkt worden.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 13:44:56 #189
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206211943
Mooi staccato voorgelezen rapport dat buiten de vormgeving, in wezen niets verandert.
Diverse dingen zijn niet heilig (meer) en worden (vaag gemaakt) alleen anders uitgewerkt om tot verheerlijking te komen. Hiermee wordt en is het eenvoudiger om individuele gevallen, anders te beschouwen zodat de sector als geheel wordt ontdaan van haar bestaansrecht.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 5 oktober 2022 @ 14:06:01 #190
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_206212194
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wij danken het CDA voor jaren wegkijkbeleid.
Het is niet erg gepast om deze hele problematiek op het bord van het CDA te schuiven.
  Redactie Sport woensdag 5 oktober 2022 @ 14:08:21 #191
pi_206212221
quote:
4s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 14:06 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Het is niet erg gepast om deze hele problematiek op het bord van het CDA te schuiven.
Ook in kabinetten zonder de CDA is er niks gebeurd inderdaad, dat is misschien wel nóg kwalijker.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 14:12:23 #192
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206212249
Wat heeft Remkes nou eigenlijk gedaan om te bemiddelen?
pi_206212255
twitter

Tjeerd en Jan krijgen ook eindelijk eens de enorme verbale rotschop die ze nodig hadden. Met dat domme gepolariseer van ze.
zie email 27 oktober
  woensdag 5 oktober 2022 @ 14:13:01 #194
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_206212265
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 14:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ook in kabinetten zonder de CDA is er niks gebeurd inderdaad, dat is misschien wel nóg kwalijker.
Precies. Al die stel lauwdauwers daar zijn zo lethargisch als een pak havermout. We hebben mensen zoals @Scorpie nodig die op nationale schaal het reilen en zeilen gaan regelen.
pi_206212277
https://www.nu.nl/stiksto(...)547a7b77c&redirect=1

quote:
Johan Remkes begrijpt de woede van boeren. Dat zei hij tijdens de presentatie van zijn langverwachte rapport over de aanpak van de stikstofcrisis. Remkes keurt het overtreden van de wet en intimidatie af, maar hij is "geschrokken van de oprechte wanhoop in de ogen van redelijke mensen".

Remkes constateert dat de boosheid van boeren verder gaat dan alleen de stikstofcrisis. "Mensen ervaren een groeiend verschil tussen stad in platteland. Niet alleen in culturele waarden, maar ook in economische positie en kansen."

De manier waarop door de politiek, media en "culturele voorhoede" soms over het platteland wordt gesproken is volgens Remkes "voor veel mensen een steen des aanstoots".

Ook voorzieningen die verdwijnen, dragen volgens hem bij aan dat gevoel over het groeiende verschil tussen Randstad en landelijk gebied. "Een goed voorbeeld is een dorp waar de laatste bushalte en pinautomaat recent zijn verdwenen."

Door dat gevoel in het landelijk gebied is het vertrouwen "buitengewoon broos", zegt Remkes. "Een deel van de boeren ervaart dat ze nu als verliezer in het verdomhoekje worden gezet. Alsof het allemaal hun schuld is."
Ach Remkes is geschrokken, kun je nagaan hoe wereldvreemd die man is en zijn kornuiten. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_206212303
Maar goed, waar is het rapport te lezen? Heeft iemand een linkje?
  woensdag 5 oktober 2022 @ 14:17:25 #197
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206212314
Zal wel weer een halfgaar compromis worden en dat over enkele jaren de EU snoeihard gaat ingrijpen. Eerst de jaarlijkse landbouwsubsidie van 834mil schrappen en daar bovenop een exportverbod voor nederlands vlees.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 14:19:14 #198
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206212340
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 14:16 schreef Jojoke het volgende:
Maar goed, waar is het rapport te lezen? Heeft iemand een linkje?
wacht f. mioet wel even de goeie hebben.

Edit. Is het nou zo moelijk voor die pennelikkers een document online te zetten?

[ Bericht 13% gewijzigd door Niels0Kurovski op 05-10-2022 14:29:45 ]
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 14:38:45 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206212560
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 14:12 schreef Tijn het volgende:
Wat heeft Remkes nou eigenlijk gedaan om te bemiddelen?
Er viel en valt niks te bemiddelen wanneer de doelstellingen - als verordonneerd - overeind blijven.
Het is een aanpak op vorm met nieuwe kaartjes en staartjes. Sommige dingen worden vervangen met dezelfde insteek.

Waar het op neer blijft komen dat de agrarische sector moet worden afgebouwd omdat ooit ergens 30 jaar geleden kennelijk was besloten wat natuur zou zijn en die zonder te kijken naar de situatie, moet worden behouden.
Blijft tragikomisch dat normen en waarden die elders op een groter en anders ingericht gebied, hier op de vierkante postzegel worden geprojecteerd. Ik kan er niks anders van maken dat de sector hier moet worden afgebouwd zodat elders in de EU, er meer 'gelegenheid' komt om te concurreren en de BVNL wordt ingeperkt.
Wat natuur in parklandschap Nederland is, is voer voor een eindeloze gevoelsdiscussie waar allerhande organisaties hun bestaansrecht mee willen rechtvaardigen.

Vermakelijk is wat ik heb opgepikt de stelling dat het "anders moet"..... en over zichzelf is afgeroepen omdat men intrinsiek blijft bepalen dat het anders moet. De agrarische sector moet vanwege haar eigen succes nu het onderspit delven. Het maakt daarbij voor het doelpunt niet uit of die halverwege of later in de wedstrijd via een links of rechts (in)directe voorzet wordt gescoord. Zoiets als dat de baas zegt, maakt mij niet uit hoe en wat het kost; maar morgen is de order klaar voor verzending.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_206213639
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:51 schreef Basp1 het volgende:
Gelukkig voor de boeren weet onze lokale overheid ook niet waar men mee bezig is.

Miljoenen naar uitkoop van boeren, maar in Oirschot komt een nieuwe stal

10.000 vlees varkens erbij terwijl 3 kilometer verderop een boer uitgekocht is. Het natuur gebied Campina met heide dus voedingsarme grond er heel dichtbij ligt.

De wethouder zegt dat het goed is en er geen extra varkens in nl bijkomen omdat deze boer de rechten van een andere boer heeft over gekocht. Terwijl de landelijke overheid de hoeveelheid dieren wilt halveren. 8)7
Ik snap die boer ook niet. Die gaat straks over 5 jammeren dat alles weg moet. Dit terwijl iedereen die kan nadenken dat al lang gezien heeft. Neem aan dat geen bank dit gaat financieren. Stikstof is grotendeels een lokaal probleem wat dus niet met de opkoop van (inter)nationale rechten opgelost kan worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')