Bla bla…quote:Op maandag 25 juli 2022 23:17 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Onzin. Herders zijn wel degelijk in staat om lui aan te vallen. Dat is 1. 2: ze worden mondjesmaat in de VS gebruikt omdat de asiels er daar vol mee zitten en t niks kost om er een te krijgen waarvan ze denken dat ie nog getraind kan worden. Aangezien politieagenten er niet mee in slaap vallen zodat hun gezicht opgegeten kan worden, zijn ze dus wel bruikbaar na een goeie training.
Is gewoon zo, ğast. Die honden worden in de VS gebruikt omdat ze ze alleen voor het werk nodig hebben en ze gewoon uit het asiel gehaald kunnen worden. Dat heeft 2 voordelen: minder uitgaven voor de hond en training en een hond die niet wordt vernietigd.quote:
Met alle respect voor de minder slimme mensen, maar het zijn juist de minder slimme mensen die die conclusies trekken en hun oordeel hebben. Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat ze het minder zielig hadden gevonden als dat beestje strak aan de stok of in een kooi afgevoerd werd dan zoals het nu is gegaan.. Daar ligt ook de emotie. En emoties zijn menselijk, dat is niet erg.. maar ze zien dan ook de context niet meer. Dit had beter gekund en zou in het vervolg ook zo moeten gaan.quote:Op maandag 25 juli 2022 23:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik vind politie hier niet hard optreden, preventief is vaak zelfs zachter.
Maar omstanders maken problemen. Direct zo’n hond aan een vangstok (met kalmerend gedrag/taal die omstanders niet opvangen/begrijpen) geeft gedoe, verontwaardiging.
Van mij mag alles gefilmd worden, maar begrijpen wat je ziet is ook belangrijk.
Nu zie ik soms dat er juist meer risico wordt genomen omdat er dat vergroot glas is zonder begrip. Dat er gekozen wordt voor een (matig) risico omdat er anders gedoe komt.
In dit geval kwam het goed, maar met jouw aanvullende informatie is de werkelijkheid dat het een zeer hoog risico situatie was en zonder die info was het al risico vol.
Omdat het goed is gegaan is er meer kritiek. Maar wat als het fout was gegaan? Een domme omstander ach en oeh had gezegd en het arme dier liefdevol vast had willen pakken? Dan was dit verdomd fout afgelopen.
Misschien is communicatie wel het euvel. Neem zo’n vb uitende praktijk en vertel hoe dit kan lopen.
Dat die agenten geen machtsbeluste hufters zijn als ze die hond vanuit huis aan een vangstok in een kooi stoppen. Maar dat ze mens en dier beschermen. Ziet het er mooi uit? Nee. Is het beter voor echt iedereen? Ja.
Je zegt het zelf al eerder, mondjesmaat.. een Duitse Herder is geen bijter.. en elke hond kan bijten, maar als je een bijthond wilt als diensthond dan gaat er bijna niets boven een Mechelse Herder.quote:Op maandag 25 juli 2022 23:32 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Is gewoon zo, ğast. Die honden worden in de VS gebruikt omdat ze ze alleen voor het werk nodig hebben en ze gewoon uit het asiel gehaald kunnen worden. Dat heeft 2 voordelen: minder uitgaven voor de hond en training en een hond die niet wordt vernietigd.
Mondjesmaat was @ pitbulls. Tevens wil je ook geen honden hebben die te agressief zijn.quote:Op maandag 25 juli 2022 23:39 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al eerder, mondjesmaat.. een Duitse Herder is geen bijter.. en elke hond kan bijten, maar als je een bijthond wilt als diensthond dan gaat er bijna niets boven een Mechelse Herder.
Kerel, ik werk al meer dan 30 jaar met honden. Een Pitbull is geen werkhond, komt niet eens in de buurt. Het kan handig uitpakken maar dat is dan een uitzondering of het is toevallig nodig, wat op hetzelfde neerkomt. Werkbaar is het niet. Mee eens?quote:Op maandag 25 juli 2022 23:41 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Mondjesmaat was @ pitbulls. Tevens wil je ook geen honden hebben die te agressief zijn.
Mee eens. Wat ik zei dat het in de VS steeds vaker gebeurt omdat die asiels volzitten. Zijn dus gratis en de politie traint ze. Nog steeds niet op grote schaal maar voor een politiekorps (zeker een kleine) scheelt t enorm in de kosten.quote:Op maandag 25 juli 2022 23:50 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Kerel, ik werk al meer dan 30 jaar met honden. Een Pitbull is geen werkhond, komt niet eens in de buurt. Het kan handig uitpakken maar dat is dan een uitzondering of het is toevallig nodig, wat op hetzelfde neerkomt. Werkbaar is het niet. Mee eens?
Dat vind ik dan, op persoonlijke titel, dan toch meer een vorm van dierenmishandeling of misbruik omdat die beesten er gewoon niet voor gemaakt zijn en ze uit een asiel trekken is natuurlijk al helemaal niet de bedoeling.. een diensthond wordt vanaf het begin gevormd en getraind. Maarja, Mericuh!quote:Op maandag 25 juli 2022 23:56 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Mee eens. Wat ik zei dat het in de VS steeds vaker gebeurt omdat die asiels volzitten. Zijn dus gratis en de politie traint ze. Nog steeds niet op grote schaal maar voor een politiekorps (zeker een kleine) scheelt t enorm in de kosten.
Bla bla…quote:Op maandag 25 juli 2022 23:32 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Is gewoon zo, ğast. Die honden worden in de VS gebruikt omdat ze ze alleen voor het werk nodig hebben en ze gewoon uit het asiel gehaald kunnen worden. Dat heeft 2 voordelen: minder uitgaven voor de hond en training en een hond die niet wordt vernietigd.
Nee, ğast, dat klopt niet. Er lopen hier geen pitbulls rond bij de politie. Je beesten zijn afgemaakt.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Bla bla…
Ook hier worden herplaatsers door politie en leger opgenomen. Maar wel mits geschikt.
Dat wordt keurig beoordeeld, echt niet vanuit makkelijk of goedkoop. Sterker nog, een jong uit goede bloedlijnen is goedkoper dan een asielhond met hertraining.
Ik heb een heel aantal volwassen honden over gegeven aan politie en leger. Dat waren bewuste afwegingen en qua geld maakte dat niet uit.
De honden moesten mogelijk geschikt zijn, waarschijnlijk. En juist die herplaatsers waren daarin lastiger, daar namen ze een risico in.
Dat hebben ze een heel aantal keren vanuit pure dieren liefde gedaan. Omdat ze dat dier dat uit nare omstandigheden toch een kans wilde geven. Ik heb het ook niet zien lukken. En hoe ontzettend klote men het vond dat het niet lukte.
Op geen enkel moment ging dat over lekker goedkoop of makkelijk. Maar ging men all in omdat men potentie zag. En echt een hart in hun lijf hadden, bereid waren het risico te nemen.
Ook wel echt sure things gezien hoor, waarbij men al wist dat het een top werkhond zou gaan zijn. Maar niet vanuit een ha wat goedkoop of makkelijk, maar vanuit een klik.
Heb je een idee hoeveel uren er zitten in een ‘probleemhond’ heropleiden?
Hoeveel dat kost?
Leuk dat je op tv hebt gezien hoe Amerikaanse gevangenen die opleiding beginnen. Maar zelfs dan kost het echt best veel geld. En daar blijft het niet bij. Dat is enkel de basis training, daarna begint het echte werk pas. En die manieren zijn een minderheid, die ook nog eens goed voor inmate en dier zijn. Pomanders manieren ook bijdragen.
Wat het belangrijkste is is dat memo tv vooral de succes verhalen ziet, degenen waarbij het niet succesvol is zie je minder. Maar die zijn er ook en kosten ook geld. Zoveel goedkoper is het niet.
En ik ben niet je gast. Je mag me mevrouw Mayhem noemen.
Een echte pit is een fijne huishond voor de actieve eigenaar.quote:Op maandag 25 juli 2022 23:50 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Kerel, ik werk al meer dan 30 jaar met honden. Een Pitbull is geen werkhond, komt niet eens in de buurt. Het kan handig uitpakken maar dat is dan een uitzondering of het is toevallig nodig, wat op hetzelfde neerkomt. Werkbaar is het niet. Mee eens?
Nogmaals, spreek me aan met mevrouw Mayhem en niet met gast…quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:16 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Nee, ğast, dat klopt niet. Er lopen hier geen pitbulls rond bij de politie. Je beesten zijn afgemaakt.
Hey hey hey, wacht ff heh.. met 6 Borders ga je mij niet uitvlakken op zoek en reddingsgebied hehquote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Een echte pit is een fijne huishond voor de actieve eigenaar.
De fietser, de hiker…, veel bewegen, maar lastiger te richten. Heeft een actieve en positieve insteek nodig, maar is niet de meest makkelijke werk hond.
De scheper(Duitse herder, mechel e.d) is een fantastische politiehond.
De golden/lab/spaniël goede zoek hond, meer minder geschikt voor aanhoudingen of het zoeken van lijken (hebben dat yeah gevoel nodig als ze slagen).
De pit is gewoon actief, niet geschikt drie rondjes op een dag. Is eigenlijk een terriër. Zelfstandig en actief.
Voldoe daaraan en je hebt een prima hond.
Want?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Aan het einde van het filmpje zie je een agent in een regulier uniform.
Die draagt dus een bivakmuts.
Vreemde ontwikkeling.
Vrijwel elke hond (ok ok een Engelse bull niet, maar dat is fysiek, geen onwil) kan een prima zoeker zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:38 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Hey hey hey, wacht ff heh.. met 6 Borders ga je mij niet uitvlakken op zoek en reddingsgebied hehOok Border Collies zijn goede zoek en reddingshonden, sterker nog het merendeel van de SAR honden hier in NL zijn Borders
Pitbulls, Staffords, Mastifs, allemaal leuke prima honden.. knuffelbaar zelfs, ik heb een ruim 60 kilo zware hele goeie vriend die geen vlieg kwaad doet, maar het zijn gewoon geen werkhonden laat staan diensthonden.
En een Leonberger, voor op het water. Maar is een beetje offtopic allemaal.
It's all about the will to please.. en er zijn maar weinig rassen waarin dat zo hard zit ingebakken.. Een uitzonderlijk karakter buiten beschouwing gesteld.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Vrijwel elke hond (ok ok een Engelse bull niet, maar dat is fysiek, geen onwil) kan een prima zoeker zijn.
Ik ben een molosser fan, heb naast mijn goldens altijd een molosser. Cute, oh zo lief. Mijn tosa was een Oscar en Rufus hond.
Ze kunnen veel en zijn in weze goede beestjes, maar geen werkhonden.
Een pitt is geen molosser, het is een terriër. Ook geen algemene werkhond. Er zijn er die het prima doen en blij zoeken naar spullen (jippie yeah als je het vindt) kunnen ze ook gewoon goed in zijn. Maar vooral schepers (Duits, mechels, terveurens, maar ook rot of dober mits geschikte lijn) zijn uitmuntend geschikt als politiehond (me, aanhoudingen, zoeken en dat ook als het geen jippie yeah zoeken is).
En daar moet je ook maar tegen kunnen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:55 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
It's all about the will to please.. en er zijn maar weinig rassen waarin dat zo hard zit ingebakken.. Een uitzonderlijk karakter buiten beschouwing gesteld.
Ik werk met mijn borders, dus dan zijn er ook geen problemen en ik vind het zelf ook leuk. Ook als er een ander instinct is, ik heb er zoals ik al zei 1 gehad die meer een huishond was maar ook die moet je bezig houden.. Nou, die kon je dus in 3 talen en 2 fluittonen aanspreken, wist het verschil tussen links, rechts, vooruit, achteruit (dat zat er dan wel weer in) en was gek op spelletjes en gewoon dingen doen.. Nou, bezig houden dus maar dan op een andere manier. De drijvers die laat je gewoon met de schapen werken en daarna zijn ze bekafquote:Op dinsdag 26 juli 2022 01:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En daar moet je ook maar tegen kunnen.
Ik zou zelf echt geen Mechelaar willen. Ook geen border trouwens. Heb respect voor die dieren en begrijp helemaal waarom anderen er doldwaas gek op kunnen zijn. Ik werk graag met mijn hond, ben actief. Maar na een weekend op de (werklijn) Shepard van mijn vriendin passen heb ik rust nodig. Mijn goldens en molosser ook trouwens.
Dat beest wil echt altijd werken, alsjeblieft zelfs. Ze is goed opgevoed en kan echt wel even op rust gezet worden, maar ze wil echt altijd en graag! Die behoefte is er altijd.
Die tosa was perfect voor het Oscar en Rufus project omdat hij ook hield van lekker hangen. Die lag niet klaar om wat te doen, ready to go. Maar vond lekker relaxed hangen terwijl ik dingen vertelde prima. Hoefde niet perse dingen te doen met die kinderen (wat ook leuk is hoor, ze veel leert!), maar had juist dat geduld waardoor dat bange/verlegen kind de ruimte kreeg zelf te ontdekken.
Zijn aard maakte dat stukje makkelijker. Mijn werk lijn golden zal veel meer verwachtingsvol klaar liggen. Net als die border. Sociaal en vriendelijk, maar wel klaar om leuke dingen te doen. Die tosa had ook die vriendelijke aard en was gek op aandacht, maar die plofte gewoon neer met een diepe tevreden zucht. Was erg goed voor de meer terughoudende kinderen ondanks zijn postuur. Vriendelijk en geduldig, wat minder afwachtend, een kom, we gaan wat doen.
Met zijn maat was het essentieel dat hij zo was. Net zoals die wel actieve, maar sociale hond essentieel was voor het project (ze dat nogsteeds zijn, ik doe er alleen niet meer actief aan mee). Ze zijn gewoon verschillend.
Dat heb ik dus ook met mijn werklijn goldens (die zullen meer op,jouw huis hond border lijken). Die kon en kan ik sturen in het water, die willen dat, dan zijn ze verder fijne en rustige honden in huis.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 01:27 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Ik werk met mijn borders, dus dan zijn er ook geen problemen en ik vind het zelf ook leuk. Ook als er een ander instinct is, ik heb er zoals ik al zei 1 gehad die meer een huishond was maar ook die moet je bezig houden.. Nou, die kon je dus in 3 talen en 2 fluittonen aanspreken, wist het verschil tussen links, rechts, vooruit, achteruit (dat zat er dan wel weer in) en was gek op spelletjes en gewoon dingen doen.. Nou, bezig houden dus maar dan op een andere manier. De drijvers die laat je gewoon met de schapen werken en daarna zijn ze bekafEn de andere die doen dus speuren. Mijn honden moeten gewoon bezig zijn, bezig zijn met wat ze leuk vinden want anders krijg je probleemhonden, en dat hoeft niet 24/7, maar het vraagt wel veel tijd en aandacht of op een gegeven moment gaat het ook wel vanzelf hoor. Ik weet niet beter, ben er mee opgegroeid en die beestjes zijn fantastisch.
Maar ze MOETEN werken.. niet van mij.. maar vanuit hun instinct, jij snapt dat wel maar veel mensen niet. Als je dat niet doet dan krijg je echt een draak en die sloopt je huis en nou ja.. je kent de verhalen vast wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |