abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 juli 2022 @ 19:04:15 #126
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456383
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:02 schreef Blik het volgende:

[..]
En dat vind ik dus een aparte manier van racen, want Perez ging niet vanzelf buiten de baan er was contact met Russell waardoor die buiten de baan werd gedwongen. Perez liet ruimte voor Russell om de bocht te nemen, en dat lijkt me gezien de regels voldoende. Dat Russell vervolgens Perez eraf dwingt is voor mij eerder een gevalletje “pushing off the track” dan “leaving no space”
Pushing of the track is het pas als je je stuurwiel opent naar buiten. Niet als je je auto naar buiten laat rollen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_205456386
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:01 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Inderdaad. Hoefde Verstappen ook niet bij Leclerc in Oostenrijk in 2019(?) of bij Hamilton in Abu Dhabi vorig jaar.
Maar dan is het ook prima als de verdediger de bocht dan gewoon afsnijdt.
  maandag 25 juli 2022 @ 19:05:36 #128
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456401
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:04 schreef Blik het volgende:

[..]
Heb Abu Dhabi niet direct helemaal scherp, maar bij Leclerc in Oostenrijk zat Verstappen wel echt volledig naast Leclerc en niet ergens halverwege
Dat maakt voor inhalen aan de binnenkant niet uit. Dat geldt alleen voor de buitenkant, waar dat expliciet benoemd is. Het gaat er om er significant naast te zitten.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 25 juli 2022 @ 19:06:39 #129
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456414
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar dan is het ook prima als de verdediger de bocht dan gewoon afsnijdt.
En zijn voordeel teruggeeft, zoals Perez hier en Hamilton in Abu Dhabi.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_205456419
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:05 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat maakt voor inhalen aan de binnenkant niet uit. Dat geldt alleen voor de buitenkant, waar dat expliciet benoemd is. Het gaat er om er significant naast te zitten.
Verstappen werd bestraft op Monza. Hij zat er volgens de stewards niet significant genoeg naast. Er werd niet gezegd wat dan wel significant is.

Het komt er dus op neer dat een coureur moet gokken bij het maken van een actie dat de stewards die er die race zijn het 'significant' genoeg vinden.
  maandag 25 juli 2022 @ 19:07:53 #131
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456426
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar hoe kan dat dan? Waarom zijn de regels in de F1 toch zo structureel ruk. Waarom is er altijd gedoe over de regels, ik ken geen enkele andere sport waar dat zo is.
Ondat je het gewoon niet dicht kan timmeren. Er zijn altijd wel situaties te bedenken waar de regel niet voldoet en moet je dat dan ook opnemen?
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 25 juli 2022 @ 19:08:27 #132
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456429
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Verstappen werd bestraft op Monza. Hij zat er volgens de stewards niet significant genoeg naast. Er werd niet gezegd wat dan wel significant is.

Het komt er dus op neer dat een coureur moet gokken bij het maken van een actie dat de stewards die er die race zijn het 'significant' genoeg vinden.
En dat staat sinds dit jaar dus ook letterlijk in de regels.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 25 juli 2022 @ 19:08:54 #133
62913 Blik
The one and Only!
pi_205456432
Waardeloze regel die aan teveel interpretatie onderhevig is, zoveel lijkt me wel duidelijk.

Want ik denk niet dat je met zekerheid kan zeggen dat in dit geval Russell de bocht houdt als die geen contact had gehad met Perez.
pi_205456435
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:06 schreef Starflyer het volgende:

[..]
En zijn voordeel teruggeeft, zoals Perez hier en Hamilton in Abu Dhabi.
Ja, maar de uiteindelijke conclusie is dus dat Perez niet de bocht hoeft op te geven aan Russell. Snap jij het nog?
  maandag 25 juli 2022 @ 19:09:29 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_205456439
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar dan is het ook prima als de verdediger de bocht dan gewoon afsnijdt.
Moet er wel een bocht zijn om af te snijden, anders ben je gewoon het bokje als verdediger
pi_205456444
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:09 schreef Blik het volgende:

[..]
Moet er wel een bocht zijn om af te snijden, anders ben je gewoon het bokje als verdediger
Inderdaad. Trouwens, als er een muur staat of een grindbak in plaats van asfalt dan mag het weer niet. Ook zoiets leuks.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 25 juli 2022 @ 19:11:26 #137
408813 crew  trein2000
pi_205456454
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:08 schreef Starflyer het volgende:

[..]
En dat staat sinds dit jaar dus ook letterlijk in de regels.
Nee in de guidelines, wat niet bindend is. Om het nog maar eens ingewikkelder te maken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 25 juli 2022 @ 19:11:59 #138
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456457
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Inderdaad. Trouwens, als er een muur staat of een grindbak in plaats van asfalt dan mag het weer niet. Ook zoiets leuks.
Jawel, maar dan kiest de verdedigende partij meestal eieren voor zijn geld.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 25 juli 2022 @ 19:12:25 #139
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456465
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee in de guidelines, wat niet bindend is. Om het nog maar eens ingewikkelder te maken.
Ja, guidelines inderdaad.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_205456468
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee in de guidelines, wat niet bindend is. Om het nog maar eens ingewikkelder te maken.
Je wordt als rijder bij het maken van een actie uiteindelijk verwacht om al die dingen mee te nemen in je overweging, plus nog het feit dat alle stewards nog hun eigen interpretatie daar overheen mogen gooien. En dat allemaal in een fractie van een seconde. Leuk zeg :P
pi_205456472
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:11 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Jawel, maar dan kiest de verdedigende partij meestal eieren voor zijn geld.
Dan volgt de straf alsnog. Zie Vettel in Canada 2019.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 25 juli 2022 @ 19:13:52 #142
408813 crew  trein2000
pi_205456479
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:07 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ondat je het gewoon niet dicht kan timmeren. Er zijn altijd wel situaties te bedenken waar de regel niet voldoet en moet je dat dan ook opnemen?
Maar dit komt juist voor uit streven naar materiële volledigheid. Dat werkt niet. Dit is prima te vangen in twee regels, regel 1: zorg dat je mekaar niet van de baan rijdt. Regel 2: de inhalende partij is verantwoordelijk voor een veilig verloop van de inhaalactie.

En vervolgens is het aan de stewards om daar in concrete gevallen wat mee te doen. Dat micromanagen is dodelijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 25 juli 2022 @ 19:15:15 #143
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456484
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan volgt de straf alsnog. Zie Vettel in Canada 2019.
Omdat dat een compleet andere situatie was. Niet inhalen maar unsafe rejoin waarbij een andere coureur gehinderd werd. Heeft hier niets mee te maken.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_205456486
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dit komt juist voor uit streven naar materiële volledigheid. Dat werkt niet. Dit is prima te vangen in twee regels, regel 1: zorg dat je mekaar niet van de baan rijdt. Regel 2: de inhalende partij is verantwoordelijk voor een veilig verloop van de inhaalactie.

En vervolgens is het aan de stewards om daar in concrete gevallen wat mee te doen. Dat micromanagen is dodelijk.
Dan moet je de stewards wel vervangen door mensen die niets met racen hebben.
  maandag 25 juli 2022 @ 19:16:39 #145
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205456501
*doet zich er ook mee bemoeien terwijl ie de discussie nauwelijks gevolgd heeft* :P

Volgens mij is de regel vrij duidelijk. Er staat geschreven "the overtaking manoeuvre must be done in a safe and controlled manner" waar Russell's poging duidelijk niet aan voldeed. Dan kom je op het punt dat Russell zijn tegenstander eigenlijk gewoon van de baan duwde, wat normaliter strafbaar is. Maar de stewards besluiten geen straf uit te delen omdat Perez de situatie weer compenseert door een stuk van de bocht af te snijden (wat eigenlijk ook niet mag).

Ik vind de oude regel beter dan de nieuwe maar dat er Perez geen straf ging krijgen is sowieso helder en dat Russell geen straf kreeg is ook nog wel beredeneerbaar. Dit is een discussie die niet echt de moeite waard is om veel tijd aan te spenderen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 25 juli 2022 @ 19:17:01 #146
408813 crew  trein2000
pi_205456503
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan moet je de stewards wel vervangen door mensen die niets met racen hebben.
Waarom?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 25 juli 2022 @ 19:17:11 #147
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456507
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dit komt juist voor uit streven naar materiële volledigheid. Dat werkt niet. Dit is prima te vangen in twee regels, regel 1: zorg dat je mekaar niet van de baan rijdt. Regel 2: de inhalende partij is verantwoordelijk voor een veilig verloop van de inhaalactie.

En vervolgens is het aan de stewards om daar in concrete gevallen wat mee te doen. Dat micromanagen is dodelijk.
Wie is er wanneer schuldig bij regel 1?

En 2 staat in de regels. Maar noet daarbij wel de ruimte krijgen zodat 1 niet gebeurt.

Deze regels zijn zo mogelijk nog onduidelijker.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_205456512
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:15 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Omdat dat een compleet andere situatie was. Niet inhalen maar unsafe rejoin waarbij een andere coureur gehinderd werd. Heeft hier niets mee te maken.
Heeft hier wel mee te maken, Vettel kreeg die straf niet vanwege de unsafe rejoin maar vanwege het van de baan drukken van Hamilton.

Daarnaast kregen mensen in 2021 ook gewoon straffen voor het in het grind duwen van anderen in Oostenrijk. Alleen omdat daar een grindbak ligt en niet een bocht die gewoon afgesneden kan worden. Zie je het probleem nu?
pi_205456523
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waarom?
Omdat de huidige stewards te beinvloedbaar zijn en vaak bestaan uit ex-rijders die er verschillende interpretaties op nahouden.
  maandag 25 juli 2022 @ 19:19:25 #150
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456529
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:16 schreef beantherio het volgende:
*doet zich er ook mee bemoeien terwijl ie de discussie nauwelijks gevolgd heeft* :P

Volgens mij is de regel vrij duidelijk. Er staat geschreven "the overtaking manoeuvre must be done in a safe and controlled manner" waar Russell's poging duidelijk niet aan voldeed. Dan kom je op het punt dat Russell zijn tegenstander eigenlijk gewoon van de baan duwde, wat normaliter strafbaar is. Maar de stewards besluiten geen straf uit te delen omdat Perez de situatie weer compenseert door een stuk van de bocht af te snijden (wat eigenlijk ook niet mag).

Ik vind de oude regel beter dan de nieuwe maar dat er Perez geen straf ging krijgen is sowieso helder en dat Russell geen straf kreeg is ook nog wel beredeneerbaar. Dit is een discussie die niet echt de moeite waard is om veel tijd aan te spenderen.
Deze regels zijn imho niet anders dan de oude regels, behalve dat er duidelijk gemaakt is wat een significant portion is.
No Dyson Barrier is going to stop me!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')