SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik doe het ff rustig aan.
Die laatste zin van Lance is zo goed.quote:
Hein, wat een paljas was dat.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Die laatste zin van Lance is zo goed.
Hein Verbruggen had het kunnen beamen.
Ik weet het niet.quote:
Dit is de eerste keer deze Tour dat er kritische vragen worden gesteld, de rest van de tijd kruipen ze met z'n allen in z'n reet.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:20 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja, áls je wel daadwerkelijk gewoon binnen de regels acteert, wat natuurlijk ook gewoon kan, is het wel onmogelijk frustrerend als je door alles en iedereen gewantrouwd wordt als het geweldig goed gaat en er tig keer naar gevraagd wordt. In dat geval wel een begrijpelijke reactie van Van Aert.
Klopt.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:20 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja, áls je wel daadwerkelijk gewoon binnen de regels acteert, wat natuurlijk ook gewoon kan, is het wel onmogelijk frustrerend als je door alles en iedereen gewantrouwd wordt als het geweldig goed gaat en er tig keer naar gevraagd wordt. In dat geval wel een begrijpelijke reactie van Van Aert.
Nog steeds een van de mooiste etappes ooit, dis Floyd toen won met 5 minuten voorsprongquote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:24 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Klopt.
De vragen zijn niet onbegrijpelijk.
De reacties ook niet.
Ik heb, ondanks alles, een hele leuke en onderhoudende Tour gezien.
En, zoals al eerder gezegd, ik zie over 10 jaar wel of ik bij de neus ben genomen.
Tommy Simpson is ooit als held gestorven.
En Floyd Landis was een groot komiek.
Als Floyd de avond vooraf Brugse Zot had gedronken, dan was-ie nog 10 minuten harder gegaan.
Daarnaast, journalisten hebben er een stuk minder moeite mee als het sujet in kwestie een Oost-Europese nationaliteit kent zoals bijvoorbeeld, ehm, Sloveens.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer deze Tour dat er kritische vragen worden gesteld, de rest van de tijd kruipen ze met z'n allen in z'n reet.
Waarschijnlijk is dat ook meteen het probleem, Woutje is niet meer gediend van kritische vraagjes na alle lovende woorden.
Ik ben van een iets oudere generatie.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:25 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nog steeds een van de mooiste etappes ooit, dis Floyd toen won met 5 minuten voorsprong
En nog steeds knap dat hij alleen positief werd bevonden op testosteron
Schaatsen is hartstikke schoon man.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:27 schreef Faraday01 het volgende:
Stel dat er wel gedoped wordt, dan moet jumbo bijna wel iets hebben dat de andere ploegen nog niet gebruiken. Waar zouden we aan moeten denken? Microdoseringen of vooral gerommel met attesten? Of zou de thorax overgewaaid zijn uit het schaatsen?
Nou en of. Al de jaren van Armstrong waren geweldige TdfS. Echt genoten in optima forma. Mooie ouwe tijden.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Leuk? De Armstrong-jaren?
(buiten 2003 dan)
Hoe beroerd ook voor ze, die Fransen leven nog steeds alsof ze met de trainingsschema's en voedingspatronen van Thévenet en Hinault de Tour kunnen winnen. (Thévenet dopeerde trouwens ook wel eens, en kon ook enorme hoeveelheden Bourgondische wijn verzwelgen. En als je Pinot heet... nou, dan lust je hem ook wel.)quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar als je dan een interview met Sinkeldam leest dat ze bij FDJ eigenlijk niets met voeding doen dan is dat ook wel een teken dat er veel verschil tussen de ploegen zit. Als dat voor voeding geldt zal dat ook wel voor andere zaken zijn zoals windtunnel, speciale pakken, etc.
Hier nog een diehard Armstrong fan. Altijd fijn die bluf die Lance altijd met zich meedroeg.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
Diehard Armstrong fan. De renner dan, de persoon is een lamlul.
Maar de mutantjes in die jaren waren gewoon amusant. Plus dat ik als 1 van de weinigen waarschijnlijk wel kon genieten van de US Postal en Discovery hegemonie.
Ik vond hem niet zo sympathiek, veel minder sympa bijvoorbeeld dan LeMond of Hampsten, en ik voel me zeer zeker door Lance bij de neus genomen, maar dat hij, naarmate het boegeroep in intensiteit toenam steeds harder ging fietsen, vond ik destijds echt geweldig. Ik zat hem dan gewoon aan te moedigen voor de buis.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:40 schreef Totaalvoetbal het volgende:
[..]
Nou en of. Al de jaren van Armstrong waren geweldige TdfS. Echt genoten in optima forma. Mooie ouwe tijden.
Dagen vrij nemen en dan er echt vanaf minuut één tot de allerlaatste minuut puur genieten.
Op VHS banden hele etappes opgenomen en later terug kijken. Héérlijk.
FDJ heeft in het verleden meerdere windtunneltesten in Nederland gehad. En ook qua training heeft FDJ het uitstekend voor elkaar met prima uitslagen over het algemeen, zeker dit jaar. Paar podiums in de voorjaarsklassiekers en dan wat ritzeges in de Giro plus nu een top-5 in de Tour.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar als je dan een interview met Sinkeldam leest dat ze bij FDJ eigenlijk niets met voeding doen dan is dat ook wel een teken dat er veel verschil tussen de ploegen zit. Als dat voor voeding geldt zal dat ook wel voor andere zaken zijn zoals windtunnel, speciale pakken, etc.
Wie is dit?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik hoop dat deze wint. Tjokvol doping.
[ afbeelding ]
Alle gekheid op een stokje. Ik gun die Fransen het beste, en het zou niet verkeerd zijn als er weer eens een Fransman de Tour won. Per slot van rekening hebben we het idee van zo'n grote ronde aan de Fransen te danken.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:51 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
FDJ heeft in het verleden meerdere windtunneltesten in Nederland gehad. En ook qua training heeft FDJ het uitstekend voor elkaar met prima uitslagen over het algemeen, zeker dit jaar. Paar podiums in de voorjaarsklassiekers en dan wat ritzeges in de Giro plus nu een top-5 in de Tour.
Die Armstrong-jaren waren gewoon kut, nul spankracht, behalve die keer dat Ullrich voor Bianchi reed. En zo'n hatelijke lul, Simeoni gaan terughalen etc. Froome was ook al zo'n dramaquote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:44 schreef Totaalvoetbal het volgende:
[..]
Hier nog een diehard Armstrong fan. Altijd fijn die bluf die Lance altijd met zich meedroeg.
Als persoon vond ik hem overigens wel relaxed.
Die clichématige vragen en statements worden toch al uitgewisseld?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
De klassieke dopingvragen zijn toch gewoon een zinloos toneelstukje? De renner gaat altijd bedrog ontkennen en met het klassieke "we werken hard" riedeltje komen. De journalist weet dat de renner dat gaat antwoorden. De renner weet dat de journalist weet dat de renner dat gaat antwoorden. Tijdsverkwisting voor iedereen.
Gewoon al die journalisten en renners vooraf gedrukte kaartjes geven met de meest clichématige vragen en statements ooit en die dan uitwisselen bij elk interview.
quote:NEDERLANDSE VLAG ACHTER TOURZEGE JONAS VINGEGAARD
quote:Het heeft liefst 42 jaar geduurd sinds T.I. Raleigh dat er opnieuw een Nederlandse wielerploeg in slaag om de Ronde van Frankrijk te winnen. Meer dan vier decennia hebben we moeten wachten voordat de gele trui weer onder Nederlandse regie de Champs Elysées opdraait. We hebben weer geel!
quote:De Nederlandse inbreng in dit Deense Tour-succes is ongekend groot en verdient alle credits. Onder een vrijwel complete Nederlandse begeleiding heeft Vingegaard zich van een onbekend talent van Team ColoQuick in vier jaar kunnen ontwikkelen tot een onaantastbare Tour-winnaar.
Jaaaaaaaaa! Allemaal, in de polonaise. Waar zijn de toetertjes en tompoezen?quote:Eerst mag, nee moet, Jumbo-Visma deze Tour-zege groots vieren. Wanneer Jonas Vingegaard op de Champs Elysées op de hoogste trede stapt, mogen we er zeker bij stilstaan dat dit ook een Nederlands succes is. Iedereen die de afgelopen jaren een bijdrage heeft geleverd aan de spectaculaire evolutie van het Nederlandse Jumbo-Visma verdient dat vette compliment zeker. De werknaam van de geel-zwarte wielerploeg is Team Oranje. Hoewel dit oranje nauwelijks zichtbaar is, is dit wel het kloppende hart van het team.
Het vaandel hoog! De rijen hecht gesloten!quote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Jaaaaaaaaa! Allemaal, in de polonaise. Waar zijn de toetertjes en tompoezen?
Ik begreep daar niks van, maar ik heb ook geen idee wat the clinic is dus het wordt er niet duidelijker op voor mij.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel handig om mee te lezen, dat gedoe met allerlei Twitteraccounts wordt er vrij duidelijk uitgelegd, dus ook degenen die niet elk accountje en podcastje volgen zijn dan weer op de hoogte
Franceli Corrales.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:57 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wie is dit?
Ik vraag dit voor een vriend ( @:viesdik )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had eerder dit jaar 1000 euro op haar Tourzege ingezet; die ben ik dus kwijt.Ik doe het ff rustig aan.
Verdomme nog an toe.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:12 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Het vaandel hoog! De rijen hecht gesloten!
Niks met voeding doen? Dat is wel echt absurd. Eten ze daar nog elke avond een biefstukje ofzo?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Het zou allicht handig zijn als je je zou verdiepen in de recente transferhistorie van FDJ voordat je eencellig op je toetsenbord begint te rammen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:30 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Niks met voeding doen? Dat is wel echt absurd. Eten ze daar nog elke avond een biefstukje ofzo?
Die Franse ploegen zijn zo belachelijk en ouderwets. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de Italiaanse en Spaanse ploegen, die ook niets meer winnen. Dat komt toch door de taalbarrière. Vrijwel geen buitenlander zal in hun team willen koersen (want ze spreken alleen hun taal) en zij willen niet in andere teams koersen (want dan moeten ze opeens Engels gaan praten en krijgen ze niet hun al dente-pasta en bladerdeeg en whatever).
Jumbo durft als Nederlandse ploeg gewoon 1 Nederlander mee te nemen naar de Tour.
The Clinic is een soort subforum (zoals SPT en WLR op FOK!) op Cyclingnewsquote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:13 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik begreep daar niks van, maar ik heb ook geen idee wat the clinic is dus het wordt er niet duidelijker op voor mij.
Op zich wel een mooi systeem om de reguliere topics vrij van cynisme te houden.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
The Clinic is een soort subforum (zoals SPT en WLR op FOK!) op Cyclingnews
Ik heb cyclingnews altijd een belachelijk forum gevonden. Je mag het daar niet over politiek én niet over doping hebben, wat blijft er dan überhaupt over van een forum?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:58 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Op zich wel een mooi systeem om de reguliere topics vrij van cynisme te houden.
Al is dit ook wel weer vermakelijk hier.
Nou ja, voor doping hebben ze toch The Clinic? Dat werkt toch prima als je de wedstrijdtopics vrij 'serieus' wil houden.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik heb cyclingnews altijd een belachelijk forum gevonden. Je mag het daar niet over politiek én niet over doping hebben, wat blijft er dan überhaupt over van een forum?
Haha wie schrijft dit?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Jaaaaaaaaa! Allemaal, in de polonaise. Waar zijn de toetertjes en tompoezen?
Ik ben alleen maar (vrij matig) actief op een paar muziekforums, maar politiek is, naar mijn ervaring, de dood voor menig sociaal platform dat eigenlijk een ander onderwerp dan politiek als hoofdthema heeft. Ik heb de sfeer zien verbeteren wanneer politiek als onderwerp werd 'geschrapt'.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Nou ja, voor doping hebben ze toch The Clinic? Dat werkt toch prima als je de wedstrijdtopics vrij 'serieus' wil houden.
Verder kijk ik daar alleen in de wedstrijdtopcis of de rennerstopics, dus over andere onderdelen kan ik niet oordelen. Als je in het algemene deel niet over politiek mag praten, dan is dat wel bijzonder ja.
Ik vind het heel potsierlijk allemaal. Binnen de grenzen van het betamelijke moet je alles kunnen bespreken. Niet dat je de hele tijd aan het wikken en wegen bent of je post nog net geschikt is voor het algemene deel of net onder het kopje clinic valt, en dat je ook als mod continu aan het beoordelen bent of een post ergens wel of niet past. Echt heel vermoeiend. Wat je ook krijgt is dat het in die clinic éxtreem cynisch is, alles is daar doping, terwijl in het algemene deel alles rozengeur en maneschijn is.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Nou ja, voor doping hebben ze toch The Clinic? Dat werkt toch prima als je de wedstrijdtopics vrij 'serieus' wil houden.
Verder kijk ik daar alleen in de wedstrijdtopcis of de rennerstopics, dus over andere onderdelen kan ik niet oordelen. Als je in het algemene deel niet over politiek mag praten, dan is dat wel bijzonder ja.
Ik ken dat forum niet, maar op een wieler- of sportforum lijkt doping me een legitiem onderwerp.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik vind het heel potsierlijk allemaal. Binnen de grenzen van het betamelijke moet je alles kunnen bespreken. Niet dat je de hele tijd aan het wikken en wegen bent of je post nog net geschikt is voor het algemene deel of net onder het kopje clinic valt, en dat je ook als mod continu aan het beoordelen bent of een post ergens wel of niet past. Echt heel vermoeiend. Wat je ook krijgt is dat het in die clinic éxtreem cynisch is, alles is daar doping, terwijl in het algemene deel alles rozengeur en maneschijn is.
Ons knipperlichtquote:
De analyse over Pogi die (wellicht te zelfverzekerd) tamelijk zinloos als een haas op rivaal Roglic reageerde, daar ben ik het nochtans wel mee eens.quote:Op zondag 24 juli 2022 00:06 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ons knipperlicht
https://www.wielerflits.n(...)ge-jonas-vingegaard/
(waarin ook nog gemeld wordt dat Ineos geïnteresseerd is in Roglic)
Klopt, al wist hij op dat moment niet dat Roglic eigenlijk rondreed met z'n laatste krachten. Als Roglic weg was gekomen en daarna Wout hem had opgehaald, had Pogacar opeens 2 enorme concurrenten ipv 1,5..quote:Op zondag 24 juli 2022 00:08 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De analyse over Pogi die (wellicht te zelfverzekerd) tamelijk zinloos als een haas op rivaal Roglic reageerde, daar ben ik het nochtans wel mee eens.
Zeker.quote:Op zondag 24 juli 2022 00:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Klopt, al wist hij op dat moment niet dat Roglic eigenlijk rondreed met z'n laatste krachten. Als Roglic weg was gekomen en daarna Wout hem had opgehaald, had Pogacar opeens 2 enorme concurrentie ipv 1,5..
Franse renners zullen misschien niet en masse naar het buitenland gaan maar het valt me op dat het Franse drietal van quick step goed op zijn plek zat (Cavagna, Senechal en Alaphillipe) of dat nog zo is moet maar blijken. Bardet gaat ook goed bij DSM ( blijkbaar vindt hij die aanpak goed werken omdat hij zelf gek werd van de druk die bij Ag2r op hem lag) en wat te denken van Laporte die tenminste nog een Franse etappe zege pakt. Ik ken behalve bardet met zijn croissant Engels eigenlijk maar een Franse renner die goed verstaanbaar over de grens spreekt: Lilian Calmejane. Die heeft rugby gespeeld in Engeland, klinkt een beetje als een Kanaaleilanderquote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En hoe gelukkig worden Franse renners in buitenlandse ploegen? Het is een vooroordeel, ik geef het toe, maar de meesten willen vast graag zsm weer terug naar Frankrijk, want er is geen hond in zo'n ploeg die (nog) Frans spreekt. En zelf spreken ze nog steeds erg slecht over de grens, die Fransen. Ze kunnen nog "yes" en "no" zeggen in een interview, en "I am so happy, and the team worked so hard", maar daar houdt het voor de meerderheid vaak wel mee op, zo vrees ik...
Zijn tegenwoordig behoorlijk wat Franse renners hoor die prima Engels spreken, Sénéchal, Flip, Rolland, Thomas, Barguil en van der Poel om er een paar te noemen.quote:Op zondag 24 juli 2022 09:27 schreef Sabata het volgende:
[..] Ik ken behalve bardet met zijn croissant Engels eigenlijk maar een Franse renner die goed verstaanbaar over de grens spreekt: Lilian Calmejane. Die heeft rugby gespeeld in Engeland, klinkt een beetje als een Kanaaleilander
Wel jammer dat Calmejane niet echt zijn belofte heeft kunnen inlossen... vond het altijd een positieve aanvalslustige renner, maar op een gegeven moment stokte zijn ontwikkeling.quote:Op zondag 24 juli 2022 09:27 schreef Sabata het volgende:
[..]
Franse renners zullen misschien niet en masse naar het buitenland gaan maar het valt me op dat het Franse drietal van quick step goed op zijn plek zat (Cavagna, Senechal en Alaphillipe) of dat nog zo is moet maar blijken. Bardet gaat ook goed bij DSM ( blijkbaar vindt hij die aanpak goed werken omdat hij zelf gek werd van de druk die bij Ag2r op hem lag) en wat te denken van Laporte die tenminste nog een Franse etappe zege pakt. Ik ken behalve bardet met zijn croissant Engels eigenlijk maar een Franse renner die goed verstaanbaar over de grens spreekt: Lilian Calmejane. Die heeft rugby gespeeld in Engeland, klinkt een beetje als een Kanaaleilander
Ik geef ook toe dat mijn eerdere opmerkingen over 'de Franse toestand' enigszins generaliserend waren.quote:Op zondag 24 juli 2022 09:47 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Zijn tegenwoordig behoorlijk wat Franse renners hoor die prima Engels spreken, Sénéchal, Flip, Rolland, Thomas, Barguil en van der Poel om er een paar te noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |