abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205435931
Etappe 20: Lacapelle-Marival - Rocamadour, 40,7 km (ITT)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_205435935
quote:
Die laatste zin van Lance is zo goed.
Hein Verbruggen had het kunnen beamen.
pi_205435960
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:17 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Die laatste zin van Lance is zo goed.
Hein Verbruggen had het kunnen beamen.
Hein, wat een paljas was dat.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 juli 2022 @ 21:20:29 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_205435969
Nou ja, įls je wel daadwerkelijk gewoon binnen de regels acteert, wat natuurlijk ook gewoon kan, is het wel onmogelijk frustrerend als je door alles en iedereen gewantrouwd wordt als het geweldig goed gaat en er tig keer naar gevraagd wordt. In dat geval wel een begrijpelijke reactie van Van Aert.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205435972
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:19 schreef Felagund het volgende:

[..]
Hein, wat een paljas was dat.
Ik weet het niet.
De grootste paljas die ik me uit die (veel langere) epo-periode herinner, was de altijd vrolijke Cees Priem.
  Moderator zaterdag 23 juli 2022 @ 21:22:59 #6
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205436002
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:20 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja, įls je wel daadwerkelijk gewoon binnen de regels acteert, wat natuurlijk ook gewoon kan, is het wel onmogelijk frustrerend als je door alles en iedereen gewantrouwd wordt als het geweldig goed gaat en er tig keer naar gevraagd wordt. In dat geval wel een begrijpelijke reactie van Van Aert.
Dit is de eerste keer deze Tour dat er kritische vragen worden gesteld, de rest van de tijd kruipen ze met z'n allen in z'n reet.

Waarschijnlijk is dat ook meteen het probleem, Woutje is niet meer gediend van kritische vraagjes na alle lovende woorden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
pi_205436020
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:20 schreef heywoodu het volgende:
Klopt.
De vragen zijn niet onbegrijpelijk.
De reacties ook niet.

Ik heb, ondanks alles, een hele leuke en onderhoudende Tour gezien.
En, zoals al eerder gezegd, ik zie over 10 jaar wel of ik bij de neus ben genomen.

Tommy Simpson is ooit als held gestorven.
En Floyd Landis was een groot komiek.
Als Floyd de avond vooraf Brugse Zot had gedronken, dan was-ie nog 10 minuten harder gegaan.
pi_205436036
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:24 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Klopt.
De vragen zijn niet onbegrijpelijk.
De reacties ook niet.

Ik heb, ondanks alles, een hele leuke en onderhoudende Tour gezien.
En, zoals al eerder gezegd, ik zie over 10 jaar wel of ik bij de neus ben genomen.

Tommy Simpson is ooit als held gestorven.
En Floyd Landis was een groot komiek.
Als Floyd de avond vooraf Brugse Zot had gedronken, dan was-ie nog 10 minuten harder gegaan.
Nog steeds een van de mooiste etappes ooit, dis Floyd toen won met 5 minuten voorsprong

En nog steeds knap dat hij alleen positief werd bevonden op testosteron
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205436046
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Dit is de eerste keer deze Tour dat er kritische vragen worden gesteld, de rest van de tijd kruipen ze met z'n allen in z'n reet.

Waarschijnlijk is dat ook meteen het probleem, Woutje is niet meer gediend van kritische vraagjes na alle lovende woorden.
Daarnaast, journalisten hebben er een stuk minder moeite mee als het sujet in kwestie een Oost-Europese nationaliteit kent zoals bijvoorbeeld, ehm, Sloveens.

Het feit dat WvA een flamboyante, populaire en overall sterke personality is, betekent niet dat hij gevrijwaard is van vragen die hij wat minder leuk vindt om te beantwoorden.
pi_205436073
Stel dat er wel gedoped wordt, dan moet jumbo bijna wel iets hebben dat de andere ploegen nog niet gebruiken. Waar zouden we aan moeten denken? Microdoseringen of vooral gerommel met attesten? Of zou de thorax overgewaaid zijn uit het schaatsen?
pi_205436078
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:25 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Nog steeds een van de mooiste etappes ooit, dis Floyd toen won met 5 minuten voorsprong

En nog steeds knap dat hij alleen positief werd bevonden op testosteron
Ik ben van een iets oudere generatie.
Toen ik Floyd bezig zag, moest ik denken aan Lucien Van Impe in de Pyreneeėnrit naar Saint-Loury-Soulan (Pla d'Adet) 1976. Solo over de Portillon, Peyresourde en Pla d'Adet. Zoetemelk op 3 1/2 minuut, de rest nog veel verder naar achteren.
Zoals Jacques Goddet, toenmalig vice-directeur, uitriep: "Incroyable!"
pi_205436086
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:27 schreef Faraday01 het volgende:
Stel dat er wel gedoped wordt, dan moet jumbo bijna wel iets hebben dat de andere ploegen nog niet gebruiken. Waar zouden we aan moeten denken? Microdoseringen of vooral gerommel met attesten? Of zou de thorax overgewaaid zijn uit het schaatsen?
Schaatsen is hartstikke schoon man.
  Moderator zaterdag 23 juli 2022 @ 21:31:43 #13
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205436135
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Schaatsen is hartstikke schoon man.
Oké, Rintje Ritsma.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
pi_205436150
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Oké, Rintje Ritsma.
Schoon, na een Sanex-bad met Marianne Timmer.

pi_205436269
Maar als je dan een interview met Sinkeldam leest dat ze bij FDJ eigenlijk niets met voeding doen dan is dat ook wel een teken dat er veel verschil tussen de ploegen zit. Als dat voor voeding geldt zal dat ook wel voor andere zaken zijn zoals windtunnel, speciale pakken, etc.
pi_205436292
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 18:18 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Leuk? De Armstrong-jaren? :o

(buiten 2003 dan)
Nou en of. Al de jaren van Armstrong waren geweldige TdfS. Echt genoten in optima forma. Mooie ouwe tijden.
Dagen vrij nemen en dan er echt vanaf minuut één tot de allerlaatste minuut puur genieten.
Op VHS banden hele etappes opgenomen en later terug kijken. Héérlijk.
pi_205436326
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar als je dan een interview met Sinkeldam leest dat ze bij FDJ eigenlijk niets met voeding doen dan is dat ook wel een teken dat er veel verschil tussen de ploegen zit. Als dat voor voeding geldt zal dat ook wel voor andere zaken zijn zoals windtunnel, speciale pakken, etc.
Hoe beroerd ook voor ze, die Fransen leven nog steeds alsof ze met de trainingsschema's en voedingspatronen van Thévenet en Hinault de Tour kunnen winnen. (Thévenet dopeerde trouwens ook wel eens, en kon ook enorme hoeveelheden Bourgondische wijn verzwelgen. En als je Pinot heet... nou, dan lust je hem ook wel.)

Het is blijkbaar graag een verongelijkt volkje, want ze gaan er onverdroten mee door. Zodat ze tot in eewigheid kunnen spreken van "deux vitesses."
pi_205436359
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 18:35 schreef Ericr het volgende:

[..]
Diehard Armstrong fan. De renner dan, de persoon is een lamlul.

Maar de mutantjes in die jaren waren gewoon amusant. Plus dat ik als 1 van de weinigen waarschijnlijk wel kon genieten van de US Postal en Discovery hegemonie.
Hier nog een diehard Armstrong fan. Altijd fijn die bluf die Lance altijd met zich meedroeg.
Als persoon vond ik hem overigens wel relaxed.
pi_205436363
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:40 schreef Totaalvoetbal het volgende:

[..]
Nou en of. Al de jaren van Armstrong waren geweldige TdfS. Echt genoten in optima forma. Mooie ouwe tijden.
Dagen vrij nemen en dan er echt vanaf minuut één tot de allerlaatste minuut puur genieten.
Op VHS banden hele etappes opgenomen en later terug kijken. Héérlijk.
Ik vond hem niet zo sympathiek, veel minder sympa bijvoorbeeld dan LeMond of Hampsten, en ik voel me zeer zeker door Lance bij de neus genomen, maar dat hij, naarmate het boegeroep in intensiteit toenam steeds harder ging fietsen, vond ik destijds echt geweldig. Ik zat hem dan gewoon aan te moedigen voor de buis.
  Redactie Sport zaterdag 23 juli 2022 @ 21:51:41 #20
451829 crew  H.Vviv
pi_205436443
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:39 schreef TargaFlorio het volgende:
FDJ heeft in het verleden meerdere windtunneltesten in Nederland gehad. En ook qua training heeft FDJ het uitstekend voor elkaar met prima uitslagen over het algemeen, zeker dit jaar. Paar podiums in de voorjaarsklassiekers en dan wat ritzeges in de Giro plus nu een top-5 in de Tour.
pi_205436463
Volgens mij vroeg iemand dat gisteren hier ook;

📊⏲️Largest time-difference between 🟡🇫🇷TdF-winner and #⃣10 in the GC (since 2000, original results):

25:43 - 🇫🇷'22 (after 20 stages)
22:54 - 🇫🇷'04
22:38 - 🇫🇷'01
21:15 - 🇫🇷'14
19:15 - 🇫🇷'03
19:05 - 🇫🇷'02
18:34 - 🇫🇷'21
18:25 - 🇫🇷'00

💡thanks for reminding @SportFanaat93
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_205436562
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 20:59 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik hoop dat deze wint. Tjokvol doping.

[ afbeelding ]
Wie is dit?
Ik vraag dit voor een vriend ( @Viesdik )
pindazakje
  zaterdag 23 juli 2022 @ 22:03:35 #23
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_205436686
De klassieke dopingvragen zijn toch gewoon een zinloos toneelstukje? De renner gaat altijd bedrog ontkennen en met het klassieke "we werken hard" riedeltje komen. De journalist weet dat de renner dat gaat antwoorden. De renner weet dat de journalist weet dat de renner dat gaat antwoorden. Tijdsverkwisting voor iedereen.

Gewoon al die journalisten en renners vooraf gedrukte kaartjes geven met de meest clichématige vragen en statements ooit en die dan uitwisselen bij elk interview.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_205436704
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:51 schreef H.Vviv het volgende:

[..]
FDJ heeft in het verleden meerdere windtunneltesten in Nederland gehad. En ook qua training heeft FDJ het uitstekend voor elkaar met prima uitslagen over het algemeen, zeker dit jaar. Paar podiums in de voorjaarsklassiekers en dan wat ritzeges in de Giro plus nu een top-5 in de Tour.
Alle gekheid op een stokje. Ik gun die Fransen het beste, en het zou niet verkeerd zijn als er weer eens een Fransman de Tour won. Per slot van rekening hebben we het idee van zo'n grote ronde aan de Fransen te danken.

Echter: dat Nederlanders voor een hoogtestage naar het buitenland gaan, dat kan ik me nog voorstellen.
Maar dat een oorspronkelijk wielerland als Frankrijk blijkbaar geen goede voorzieningen heeft om windtunneltesten te doen... ik weet het niet. En als ze die voorzieningen wel zouden hebben, dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat zulke testen in Nederland goedkoper en beter te regelen zouden zijn.
Ik vrees toch echt dat veel van die Franse ploegen gewoon koppig (blijven) achterlopen bij de rest van de wielerwereld. En hoe gelukkig worden Franse renners in buitenlandse ploegen? Het is een vooroordeel, ik geef het toe, maar de meesten willen vast graag zsm weer terug naar Frankrijk, want er is geen hond in zo'n ploeg die (nog) Frans spreekt. En zelf spreken ze nog steeds erg slecht over de grens, die Fransen. Ze kunnen nog "yes" en "no" zeggen in een interview, en "I am so happy, and the team worked so hard", maar daar houdt het voor de meerderheid vaak wel mee op, zo vrees ik.

Maar nogmaals: een Franse Tourwinnaar, wat mij betreft zo snel mogelijk. Dan weten we tenminste zeker dat hij het puur heeft gedaan op viande, pain, vin et boursin.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toby56 op 23-07-2022 22:15:53 ]
pi_205436714
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:44 schreef Totaalvoetbal het volgende:

[..]
Hier nog een diehard Armstrong fan. Altijd fijn die bluf die Lance altijd met zich meedroeg.
Als persoon vond ik hem overigens wel relaxed.
Die Armstrong-jaren waren gewoon kut, nul spankracht, behalve die keer dat Ullrich voor Bianchi reed. En zo'n hatelijke lul, Simeoni gaan terughalen etc. Froome was ook al zo'n drama

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciėle doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 3
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')