Heerlijk.quote:
Beste mod des foksforum weetquote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:52 schreef laforest het volgende:
[..]
Heerlijk.
Niet zo lekker als Japanse groene thee, maar koffie is zwart zonder suiker wel lekker.
Beetje prijzigsimonlevelt Otsuka Fukamushi Senchaquote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:52 schreef laforest het volgende:
[..]
Heerlijk.
Niet zo lekker als Japanse groene thee, maar koffie is zwart zonder suiker wel lekker.
Zo duur is het niet. Vind ik een normale prijs voor Japanse groene thee. Eens kijken of het theehuis hier dat verkoopt. Bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:02 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Beetje prijzigsimonlevelt Otsuka Fukamushi Sencha
Maar als je lekker gaat op groene thee, moet je deze eens proefen, ik denk de lekkerste die ik ken.
Liters van dat spul, liters.
Als je die drinkt, dan denk je later, humm wat ruik ik nou en wat proef ik nou, ik heb toch geen perzik gegeten en ik ruik hout en bloemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:04 schreef laforest het volgende:
[..]
Zo duur is het niet. Vind ik een normale prijs voor Japanse groene thee. Eens kijken of het theehuis hier dat verkoopt. Bedankt voor de tip.
Ff die huren stiekem wat omhoogquote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:04 schreef laforest het volgende:
[..]
Zo duur is het niet. Vind ik een normale prijs voor Japanse groene thee. Eens kijken of het theehuis hier dat verkoopt. Bedankt voor de tip.
Abel is me zwagerquote:Op zaterdag 23 juli 2022 13:55 schreef Näsenbar het volgende:
Mensen die niet weten dat de echte naam van TS Moreno Tasman isVerre familie van de beroemde ontdekkingsreiziger.
Allebei even goor.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:52 schreef laforest het volgende:
[..]
Heerlijk.
Wat drink jij graag dan?quote:
Ben een saaie waterdrinker en koude dranken.quote:
Koud water vind ik ook heerlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 14:45 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ben een saaie waterdrinker en koude dranken.Vind de geur van koffie al genoeg om er bij weg te lopen. Bij groene thee net zo.
Met welke koffie of theesoort (merken) zou jij een koffie/thee hater over de streep kunnen trekken?quote:
Japanse tetjes.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 14:56 schreef Nine. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daarbij heeft Japan veel leukere 'producten'
Japanse Shincha (first flush).quote:Op zaterdag 23 juli 2022 14:57 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Met welke koffie of theesoort (merken) zou jij een koffie/thee hater over de streep kunnen trekken?
Daarom een Flair Neo halen. Zet je altijd en overal een goede espressoquote:Op zaterdag 23 juli 2022 14:47 schreef Pharkus het volgende:
Ik zit hier dus in zo'n stacaravan waar een Senseo in zit. Man man man wat een bocht. Gelukkig zet het barretje een acceptabele espresso.
Koffie hoort gewoon zonder iets erin. Melk in de koffie is een zonde. Suiker ook. Allebei is een doodzonde.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:52 schreef laforest het volgende:
[..]
Heerlijk.
Ik heb er eentje een tijdje mogen proberen, maar je moet wel een beetje geoefend zijn om er goede koffie uit te krijgen. Alleen al daarom is het niet echt iets voor de vakantie, tenzij je hem normaal thuis ook altijd gebruikt. Anders ben je de eerste paar dagen aan het experimenteren voordat je Espresso echt goed is.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:44 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Daarom een Flair Neo halen. Zet je altijd en overal een goede espresso
okquote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:21 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Oxycodon helpt wel tegen die vermoeidheid
Zal het noteren.quote:
Ik gebruik m inderdaad thuis altijd. Nu op vakantie dan de Hario V60 mee en ook een Aeropress, maar thuis een Flair in combinatie met een Mignon Silenzio molen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:32 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik heb er eentje een tijdje mogen proberen, maar je moet wel een beetje geoefend zijn om er goede koffie uit te krijgen. Alleen al daarom is het niet echt iets voor de vakantie, tenzij je hem normaal thuis ook altijd gebruikt. Anders ben je de eerste paar dagen aan het experimenteren voordat je Espresso echt goed is.
Thuis heb ik een goede Lelit en een eureka molen. En daarom heb ik een aeropress voor op vakantie. Liever een goede filterkoffie dan een matige espresso.
Voor elke dag thuis zou een flair mij te veel gedoe zijn met kokend water en voorverwarmen en dergelijke. Ik heb zelfs de Mignon specialita gekocht, zodat ik niet hoef na te denken over de dosering (zo lang ik dezelfde bonen er in heb zitten). Maar dat ligt er waarschijnlijk ook aan dat ik kleine kinderen heb die om aandacht strijden met mijn koffie zetten in de ochtend. Of erger nog, mee willen helpen... Dan is alles wat het eenvoudiger maakt mooi meegenomen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:07 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ik gebruik m inderdaad thuis altijd. Nu op vakantie dan de Hario V60 mee en ook een Aeropress, maar thuis een Flair in combinatie met een Mignon Silenzio molen.
Eens. Maar voor 's ochtends onderweg naar m'n werk zet ik een reisbeker met de Aeropress. Verder alles met de Flair. Ik heb een heet water apparaat die op verschillende temperaturen per 100 ml tot 400 ml water geeft. Dat scheelt een hoop gedoe. En mijn Mignon Silenzio hoef ik ook niet bij na te denken, die staat op time ingesteld, dus die spuugt keurig 15 gram gemalen bonen uit. Ben er eigenlijk heel tevreden over zo.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:49 schreef knoopie het volgende:
[..]
Voor elke dag thuis zou een flair mij te veel gedoe zijn met kokend water en voorverwarmen en dergelijke. Ik heb zelfs de Mignon specialita gekocht, zodat ik niet hoef na te denken over de dosering (zo lang ik dezelfde bonen er in heb zitten). Maar dat ligt er waarschijnlijk ook aan dat ik kleine kinderen heb die om aandacht strijden met mijn koffie zetten in de ochtend. Of erger nog, mee willen helpen... Dan is alles wat het eenvoudiger maakt mooi meegenomen.
Wat voor een heetwaterapparaat is dat, dat een gedoseerde hoeveelheid water op een bespaarde temperatuur geven kan?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:56 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Eens. Maar voor 's ochtends onderweg naar m'n werk zet ik een reisbeker met de Aeropress. Verder alles met de Flair. Ik heb een heet water apparaat die op verschillende temperaturen per 100 ml tot 400 ml water geeft. Dat scheelt een hoop gedoe. En mijn Mignon Silenzio hoef ik ook niet bij na te denken, die staat op time ingesteld, dus die spuugt keurig 15 gram gemalen bonen uit. Ben er eigenlijk heel tevreden over zo.
Ja klopt. Is een apparaat van Nedis. Heb m ingesteld op 92 graden. Eerst tap ik 200 ml voor het voorverwarmen van de Flair en van het espresso kopje. Daarna zet ik m op 100 ml om de Flair af te toppen tot het aangegeven lijntje van 60 ml. Ideaal. T waterding kostte volgens mij rond de 100 euro, maar is ideaal voor deze dingen, maar ook voor thee enzoquote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:59 schreef knoopie het volgende:
[..]
Wat voor een heetwaterapparaat is dat, dat een gedoseerde hoeveelheid water op een bespaarde temperatuur geven kan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |