omdat nog steeds niet alles legaal te krijgen is, ondanks de grote hoeveelheid streamingdiensten..quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:59 schreef timmmmm het volgende:
Nooit. Alles is nu gewoon legaal te krijgen, dus waarom zou je?
Die lopen nog?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:17 schreef mascara-klodder het volgende:
Dagelijks Coronation Street en Eastenders.
Nou als ik zie wat ik het afgelopen jaar heb gekeken aan series, had ik een abo op in elk geval Netflix, Amazon, HBO en Hulu moeten hebben. Dan tel ik de films nog niet mee. En Hulu is trouwens niet beschikbaar in NL zo te zien.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:59 schreef timmmmm het volgende:
Nooit. Alles is nu gewoon legaal te krijgen, dus waarom zou je?
Dan neem je dat toch?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:49 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou als ik zie wat ik het afgelopen jaar heb gekeken aan series, had ik een abo op in elk geval Netflix, Amazon, HBO en Hulu moeten hebben.
Ik zat vroeger in een groep waarbij ik zelf dingen fxp'de en soms ook ftp's "gereed maakte". Met rankings voor welke groep het snelste die warez kon verspreiden enzo. Was inderdaad een mooie tijd. Dan hebben we het denk ik over de periode 2003-2005 ofzo.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:58 schreef junkiesietze het volgende:
Ja ik, torrents en nieuwsgroepen, bij torrents worden dingen eerder gepost dan op de nieuwsgroepen merk ik.
en de torrent sites hebben betere previews/trailer links etc.
Maar de retentietijd van nieuwsgroepen is dan weer superhandig als je iets ouders wilt downloaden en er geen seeders zijn.
vroeger had je ook FXP groepen, die gehackte ftp's beschikbaar stelde. Dat was een toffe tijd.
Het is niet dat ik te gierig ben, aan hardware nieuwsgroepen en indexers ben ik per jaar net zoveel kwijt (misschien nog wel meer) dan een HBO, Netflix én Prime abonnement. Het zit mij vooral tegen dat ik overal dan apps en account voor nodig heb en vaak alsnog mijn favoriete series niet kan zien.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan neem je dat toch?![]()
Voor dingen die je niet legaal kan kijken begrijp ik het nog wel, maar als je er te gierig voor bent is het gewoon diefstal. Hoe duur is het nou helemaal? 3 euro Prime, 3 euro HBO (als je er op tijd bij was), 8 euro voor netflix.
nou nou
Het is voor mij ook de versplintering. En dat je dan waarschijnlijk maandenlang een abonnement op een service moet hebben die je misschien een paar keer in het jaar gebruikt. En dan alsnog soms niet kunnen kijken wat je wil omdat het gewoonweg niet beschikbaar is of omdat je weer een andere dienst moet hebben.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Voor dingen die je niet legaal kan kijken begrijp ik het nog wel, maar als je er te gierig voor bent is het gewoon diefstal. Hoe duur is het nou helemaal? 3 euro Prime, 3 euro HBO (als je er op tijd bij was), 8 euro voor netflix.
nou nou
Ik heb ook wel IP range scans gepost waar mensen dan mee aan de slag gingen om te kijken of er hackbare Ftp's tussen zaten.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:03 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zat vroeger in een groep waarbij ik zelf dingen fxp'de en soms ook ftp's "gereed maakte". Met rankings voor welke groep het snelste die warez kon verspreiden enzo. Was inderdaad een mooie tijd. Dan hebben we het denk ik over de periode 2003-2005 ofzo.
Tegenwoordig download je toch de hele discografie ineens?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:38 schreef junkiesietze het volgende:
omdat losse mp3tjes downloaden op een gegeven moment niet echt rendabel meer was.
ja precies, niet handig als je maar 1 nummer zoektquote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:56 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Tegenwoordig download je toch de hele discografie ineens?
Wacht maar ... als 3D-printen een vlucht neemt en je straks thuis je eigen schoenen en dergelijke kan printen, krijg je ook illegale downloads op dat gebied. Een auto is wat lastiger misschien ...quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:48 schreef over_hedge het volgende:
ik zit nog steeds te wachten tot ik een auto kan downloaden
Oke timmmmmmmmm kuik. (Sukkel)quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
nou nou
Stel niet zo veel vragen man jeetje.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Moet dit nou per se zo? Je bent toch geen 12?
Protip: soulseekquote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:11 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
ja precies, niet handig als je maar 1 nummer zoekt
Alles wordt straks centraal geregeld. Het eten, ook het vervoer. Nu is dit alleen nog met digitale media zo. Voor een titel of muziekstuk ben je afhankelijk van de beschikbaarheid op een centrale dienst. Straks gebeurt dit ook met autos en wasmachines die je dan moet huren. Of ben je afhankelijk van de beschikbaarheid van vervoer bij een dienst. Dit is geen complottheorie maar werkideeen van invloedrijke organisaties.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:48 schreef over_hedge het volgende:
ik zit nog steeds te wachten tot ik een auto kan downloaden
Ben jij echt tim kuikquote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Moet dit nou per se zo? Je bent toch geen 12?
Usenet lijkt veel meer up to date met betere retentie. En sneller. Maar ik heb dat nooit aangedurfd. Lijkt mij te moeilijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:36 schreef Gehrman het volgende:
Torrents zijn veel te traag. Via Usenet haal ik met 1Gb/s een film binnen in 1 minuut.
Gefeliciteerd, maar ik vind dat zo irrelevant. Kijk je die film ook uit in 1 minuut dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:36 schreef Gehrman het volgende:
Torrents zijn veel te traag. Via Usenet haal ik met 1Gb/s een film binnen in 1 minuut.
Omdat als ik een film wil kijken die ik nog niet heb geen zin heb om een week te wachten. Retentie is tegenwoordig 10 jaar bij de meeste providers dus dat is geen probleem meer. En wat boeit mij het nou hoe goed het protocol is. Als er een bitje omvalt dan wordt dat wel gerepareerd. Ben je alsnog sneller dan die hopeloze torrents.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:00 schreef Farenji het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, maar ik vind dat zo irrelevant. Kijk je die film ook uit in 1 minuut dan?
Usenet is archaische technologie uit het begin van de jaren 80. Het verbaast me dat het nog bestaat en dat mensen het nog gebruiken. Zeker voor bestandsuitwisseling. Het is inefficient as fuck omdat alles als 8bit of soms zelfs 7bit tekst wordt verstuurd en je dus een enorme overhead hebt. En omdat alles in losse berichten wordt opgeknipt heb je nog redundantie ook nodig als er eens een bericht tussenuitvalt. Dus nog veel meer overhead. De opslagcapaciteit is heel laag omdat retentie beperkt is, vaak maar een paar dagen, dus je zit vast aan een vrij smal aanbod wat je meteen moet opslaan anders is het weg. Uiteraard zit je ook vast aan een betaalde usenet provider. Torrents zijn echt op elk gebied beter. En de snelheid is natuurlijk afhankelijk van de seeders, torrents kunnen minstens zo snel zijn met veel hogere efficientie en veel lager bandbreedte-gebruik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |