abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210255111
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 22:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit kan ook echt het verschil dik maken. Ook groot tv scherm bijvoorbeeld. Ik was keer Chinatown aan het kijken op m'n laptop en was snel afgehaakt. Kon maar niet begrijpen waarom die zo geprezen werd. Aantal jaar later weer gekeken op groot scherm onder het genot van een jointje en ineens was ik zo immersed en snapte ik heel goed waarom dat zo'n klassieker is.

Ik snap niet dat sommige mensen dat geen reet uit lijkt te maken. Volgens mij ben je dan echt totaal geen cinefiel.
Dat had ik met once upon a time in the west, thuis op dvd echt in 5 avonden moeten kijken. Kreeg die 3uur maar niet weg.

Toen eens de gerestaureerde versie in de bios gezien en vind het sindsdien een van de beste films die ik ooit gezien heb.
pi_210265812
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 19:19 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik vond die extreme knallen af en toe niet leuk hoor :N

Verder een fantastische film _O_
(In een gewone bios gekeken vanmiddag, geen poespas.)
Dat vond ik een van het mooiste aan die film. Zou zweren dat die hele zaal trilde. (XD zaal)

_O_
pi_210268799
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 22:55 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Dat vond ik een van het mooiste aan die film. Zou zweren dat die hele zaal trilde. (XD zaal)

_O_
Ik had letterlijk m'n vingers in m'n oren, als ik dacht dat het voorbij was... BANG! :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_210298194
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_210302574
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 21:42 schreef capuchon_jongen het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is het enige wat je uit deze film hebt gehaald? :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210303475
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Heeftie van the webz geplukt. Niemand gaat sterretjes lopen tellen in de bios :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_210304142
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 21:42 schreef capuchon_jongen het volgende:
SPOILER
'Behoorlijk wat foutjes'. Noemt twee minimale dingen.

Nog iets over de film te melden verder?
Koel en donker bewaren
pi_210305424
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 13:42 schreef Guanabana het volgende:
Een natuurkundige had seks. Met een vrouw.

:7
pi_210307059
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 13:42 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Nog iets over de film te melden verder?
Rustig aan jongens, Ik vond het een boeiende film. mooi verhaallijn. Op het einde had ik wat moeite met volgen, maar het is me gelukt.

Verder prima film.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_210343708
Goeie film over het ontstaan van de atoombom. Had mij er nooit zo mee bezig gehouden.

Dat verhoor aan het eind had wel wat korter gekund. Die bom moest er gewoon komen voordat Duitsland of nóg erger de Russen hem hadden ontwikkeld.

Ik ben er speciaal voor naar een IMAX zaal gegaan.

Drie uur is wel een hele lange zit.
pi_210474690
We recreated Christopher Nolan's nuclear explosion from Oppenheimer with zero CGI, along with a few other effects from Oppenheimer. With Oppenheimer's budget of $100 million, we had no clue if this was even possible. Through lots of experimentation and testing, it was surprising just how close we were able to recreate the practical effects from Oppenheimer without any VFX of our own. I still can't believe what we were able to do.

Moderator zaterdag 16 september 2023 @ 13:44:57 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210651374
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:44 schreef 111210 het volgende:

[..]
Beter op 70mm waar de film ook echt op gedraaid is. In nederland hebben we helaas alleen digitale imax

In Kino in Rotterdam en in Eye in Amsterdam wordt de film vanaf 70mm geprojecteerd.

Echter, niet in de lengte van de film (korte zijde is 65mm) maar de langste zijde is 65mm. Wil je hem echt op maximale resolutie zien moet je naar London.

Hoe dan ook, ook de verticale 70mm projectie is beter dan welke digitale projectie dan ook.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_210651384
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:24 schreef Nober het volgende:
We recreated Christopher Nolan's nuclear explosion from Oppenheimer with zero CGI, along with a few other effects from Oppenheimer. With Oppenheimer's budget of $100 million, we had no clue if this was even possible. Through lots of experimentation and testing, it was surprising just how close we were able to recreate the practical effects from Oppenheimer without any VFX of our own. I still can't believe what we were able to do.

Ik kwam die ook tegen idd.

Nu hoorde ik van een "stuk jongere" collega dat ie die hele explosie vond tegenvallen.
Wss omdat het zonder SFX is gedaan?

Ik heb hem trouwens nog steeds niet gezien :)
Do what you love, love what you do!
pi_212344816
Vervolg: A Compassionate Spy

quote:
Documentaire over Ted Hall, die als jonge Harvard-student meewerkt aan de ontwikkeling van de atoombom. Hij lekt cruciale informatie aan de Sovjet-Unie en weet dit vijftig jaar verborgen te houden.

Heeft Ted Hall de wereld behoed voor een catastrofe? Als 18-jarige Harvard-student werkte hij mee aan de ontwikkeling van de Amerikaanse atoombom. Omdat hij zich zorgen maakt over de consequenties van een Amerikaans monopolie op zo'n krachtig wapen, besloot hij cruciale informatie te lekken aan de Sovjet-Unie. Dat explosieve geheim van hem en zijn vrouw Joan weet hij, ondanks aanhoudende intimidatie van de FBI, meer dan vijftig jaar verborgen te houden.

Ted Hall wordt in 1944 als 18-jarige Harvard-student gerekruteerd voor het ultrageheime Manhattan Project. Als jongste wetenschapper en briljant natuurkundige werkt hij mee aan de ontwikkeling van de Amerikaanse atoombom. Wanneer duidelijk wordt dat de Duitsers de oorlog gaan verliezen, maakt Hall zich steeds meer zorgen over de consequenties van een Amerikaans monopolie op zo'n krachtig wapen. Hij besluit cruciale informatie te lekken aan de Sovjet-Unie.

In A Compassionate Spy kijken Ted en Joan Hall terug op die periode en de vijftig jaar zwijgen die erop volgden. Regisseur Steve James combineert een bijzonder liefdesverhaal met een spionagedrama en een korte geschiedenis van de Koude Oorlog.

Regie: Steve James
Omroep: VPRO
Producent: Kartemquin Films

https://www.vprogids.nl/d(...)-de-Sovjet-Unie.html
https://www.2doc.nl/docum(...)mpassionate-spy.html
A Compassionate Spy (2022) - Reference View - IMDb
https://www.idfa.nl/film/(...)a-compassionate-spy/
https://en.m.wikipedia.org/wiki/A_Compassionate_Spy
Ted zat niet in de film Oppenheimer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2024 12:32:04 ]
pi_212369779
Heb de film gestopt nadat ze triomfantelijk begonnen te juichen en elkaar feliciteerden toen ze "succesvol" de bommen hadden gedropt, waarbij ze honderdduizenden burgers hebben vermoord. Ik begrijp de noodzaak om zulke verschrikkelijke wapens te maken (ter afschrikking), maar om te gaan juichen en elkaar te feliciteren bij het vermoorden van zoveel mensen dan heb je gewoon geen geweten. (Weet niet of het zo in het echt is gegaan, maar gezien de bloeddorst van de Amerikanen zou het mij niet verbazen)
  Moderator zaterdag 10 februari 2024 @ 12:25:15 #91
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_212370015
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:01 schreef Boekfreak het volgende:
Heb de film gestopt nadat ze triomfantelijk begonnen te juichen en elkaar feliciteerden toen ze "succesvol" de bommen hadden gedropt, waarbij ze honderdduizenden burgers hebben vermoord. Ik begrijp de noodzaak om zulke verschrikkelijke wapens te maken (ter afschrikking), maar om te gaan juichen en elkaar te feliciteren bij het vermoorden van zoveel mensen dan heb je gewoon geen geweten. (Weet niet of het zo in het echt is gegaan, maar gezien de bloeddorst van de Amerikanen zou het mij niet verbazen)
Dan mis je wel het belangrijkste stuk want dat zit richting het einde.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_212370023
quote:
Ik begrijp je punt wel maar wat zegt zoiets over de film zelf? Waarom zou je hem daarom stoppen?
pi_212370837
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:25 schreef djkoelkast het volgende:

[..]
Dan mis je wel het belangrijkste stuk want dat zit richting het einde.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:26 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik begrijp je punt wel maar wat zegt zoiets over de film zelf? Waarom zou je hem daarom stoppen?
Ik verloor alle interesse voor de film door dat stukje, omdat ik echt walgde bij het zien van die reactie. De inhoud van de film en wat het bij iemand aan emotie teweegbrengt, zeker als het waargebeurd is, zegt ook wat over de film zelf (@ Farenji).
pi_212386618
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 13:48 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
[..]
Ik verloor alle interesse voor de film door dat stukje, omdat ik echt walgde bij het zien van die reactie. De inhoud van de film en wat het bij iemand aan emotie teweegbrengt, zeker als het waargebeurd is, zegt ook wat over de film zelf (@ Farenji).
Ik snap je punt wel, maar bedenk ook dat het publiek in die tijd geen idee van de impact van de atoombom hadden. Dat beeld had het publiek gewoon niet, voor hun was het simpelweg we hebben gewonnen. Oppenheimer zelf had wel de impact door (op dat moment) daarom trapte hij in een verkoold lichaam en zag de huid van mensen verscheuren (vanuit zijn hoofd). Dat is een mooi contrast juist die de film laat zien op dat moment. Dat stuk is echt een cruciaal punt in de film.
pi_212386676
quote:
Het is toch juist het theatrale en obscene van die scene die de film relevant maakt? Één van de belangrijkste stukken, juist. Als kijker moet je er een beetje van walgen, dat is het punt.
Overigens lijkt het mij wel zo dat het voor veel mensen zo was. Dat de oorlog eindigde was het allerbelangrijkste doel van de jaren '40, en de Japanners hadden zich extreem taai en onmenselijk opgesteld richting de Amerikaanse soldaten. Daar zal weinig medelijdem hebben gezeten.
-nee-
pi_212391968
quote:
Snap ik. Ik heb Saving Private Ryan uitgezet toen die Duitsers bij de Amerikaanse aankomst op het strand zomaar op die bootjes begonnen te schieten.
pi_212398468
Nou ja, dan ook maar een serieuze reactie: nee, ik snap zo'n reactie niet. De "euforische reactie" moet je in het licht zien van jarenlange ontwikkeling en toewerking naar het resultaat, met als overtuiging dat dit een noodzakelijk kwaad was. Het is heel moeilijk voor te stellen wat voor enorme operatie het Manhattan Project is geweest, zowel logistiek als wetenschappelijk, en wat het van duizenden mensen heeft gevraagd. Om vanwege het succes van de operatie deze mensen dan vanuit je luie stoel gemakszuchtig maar als gewetenloos weg te zetten getuigt van een groot gebrek aan historisch besef. Verdriet, afschuw en euforie kunnen heel goed samen gaan.

Ik was zelf bijvoorbeeld aanwezig in New York toen Osama Bin Laden werd vermoord. De euforie (zelfs bij pubers die de aanslagen van 9/11 helemaal niet bewust hadden meegemaakt) was voor mij als buitenstaander nogal ongemakkelijk en wrang; er werd immers gejuicht voor iets dat in feite gewoon een standrechtelijke executie was geweest. Maar deze mensen dan maar als "gewetenloos" wegzetten?

Kun je op die manier überhaupt nog oorlogsfilms/series kijken, dan? Full Metal Jacket, Apocalypse Now, Platoon, Saving Private Ryan, Band of Brothers, The Pacific, nu Masters of the Air, etc.etc.?
pi_212404337
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:30 schreef Nober het volgende:
Vervolg: A Compassionate Spy
[..]
Ted zat niet in de film Oppenheimer.
euhm was benieuwd, maar hoe kijk ik dit nu nog?
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')