Daar mag je Pogacar toch wel onder scharen.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:29 schreef skysherrif het volgende:
Komt het misschien ook een beetje omdat de 2 kemphanen deze tour, alhoewel toch beide al een paar jaar extreem goed, nog niet de allure hebben waar de gemiddelde fan enorm warm van wordt als een contador/nibali/froome etc?
Vind dat Pogacar die allure juist wel heeft, ook omdat hij niet enkel in de Tour presteert, maar ook iedereen naar huis fietst in de Strade Bianche en meedoet in Vlaanderen en ook daar bijna wint.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:29 schreef skysherrif het volgende:
Komt het misschien ook een beetje omdat de 2 kemphanen deze tour, alhoewel toch beide al een paar jaar extreem goed, nog niet de allure hebben waar de gemiddelde fan enorm warm van wordt als een contador/nibali/froome etc?
Nibali niet?quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vind dat Pogacar die allure juist wel heeft, ook omdat hij niet enkel in de Tour presteert, maar ook iedereen naar huis fietst in de Strade Bianche en meedoet in Vlaanderen en ook daar bijna wint.
Froome en Nibali hebben die allure wat mij betreft nooit gehad, Bertje dan wel weer door z’n manier van koersen ook
Ik schrik ook altijd als ik oude Tours bekijk, tot pakweg 2006 bestond de eerste week altijd uit een tijdrit, een ploegentijdrit en zeven ritten voor de sprinters. Fijn dat ik toen nog niet zo fanatiek was.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het is ook weer niet snel goed inderdaad. Zat laatst nog wat uitslagen van wat oudere Tours te checken en in 1999 had je gewoon 7 sprintetappes achter elkaar
Ja, misschien Nibali ook wel, die heeft natuurlijk ook genoeg gewonnen met flink wat eendagskoersen. Maar die heeft dat in de Tour dan weer maar 1x echt laten zienquote:
quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Daar mag je Pogacar toch wel onder scharen.
Oja ik vind absoluut dat pogacar die wel heeft! Maar vraag me af of hij de status heeft opgebouwd bij de gemiddelde franse fan in zn korte wielercarriere dan die andere genoemde waar mensen enorm fan van waren of juist andersom enorm tegen waren.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vind dat Pogacar die allure juist wel heeft, ook omdat hij niet enkel in de Tour presteert, maar ook iedereen naar huis fietst in de Strade Bianche en meedoet in Vlaanderen en ook daar bijna wint.
Froome en Nibali hebben die allure wat mij betreft nooit gehad, Bertje dan wel weer door z’n manier van koersen ook
Oké Barbara Barend.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Daar mag je Pogacar toch wel onder scharen.
Als het puur over het Franse publiek gaat, missen ze toch ook gewoon Alaphilippe, als persoon en door z’n manier van koersen.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
Oja ik vind absoluut dat pogacar die wel heeft! Maar vraag me af of hij de status heeft opgebouwd bij de gemiddelde franse fan in zn korte wielercarriere dan die andere genoemde waar mensen enorm fan van waren of juist andersom enorm tegen waren.
Echt hè. Deze Tour is echt prima qua attractiviteit. Mensen zijn gewoon nooit tevreden.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:37 schreef Slobeend het volgende:
Vanmiddag ging het nog over de best Tour i've ever seen en nu zeggen jullie dat het een teleurstellende Tour is?
Ja, mooi duel, favorieten die beiden hebben aangevallen. Enige tegenvaller is Ineos, die geen enkele moeite gedaan om deze tour te proberen te winnen.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:43 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Echt hè. Deze Tour is echt prima qua attractiviteit. Mensen zijn gewoon nooit tevreden.
Ik snap dat ook niet zo goed, vind het juist een fantastische tour.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:26 schreef AllesKaputt het volgende:
Gaan we nu zeggen dat we al die wezenloze vlakke etappes met wat 3e rangs Fransen in de aanval en een halfbakken massasprint op het einde missen?
Reageerde vooral op de opmerking dat het voor het Franse publiek een teleurstellende Tour is, niet in het algemeen inderdaadquote:Op woensdag 20 juli 2022 21:43 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Echt hè. Deze Tour is echt prima qua attractiviteit. Mensen zijn gewoon nooit tevreden.
Bij Ineos zie je nu ontzettend goed dat het weliswaar in de breedte sterk is, maar dat ze als individu gewoon niet kunnen opboksen tegen het geweld van Pogi en Vine. Ik geloof niet zo dat het heeft te maken met moeite doen, maar dat het nu simpelweg is van niet beter kunnen. Zie zo'n Yates bijvoorbeeld; die kun je wel in de aanval sturen,maar hij wordt er nu al keihard afgewapperd. Dus echt als strategisch wapen inzetten lukt daarmee ook niet.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, mooi duel, favorieten die beiden hebben aangevallen. Enige tegenvaller is Ineos, die geen enkele moeite gedaan om deze tour te proberen te winnen.
Vind het ook een geweldige tour hoor, enige wat ik wel heb gemist na waaiers/denemarken is ineos dat gewoon totaal niets doet ondanks hun numerieke overwicht...quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:45 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet zo goed, vind het juist een fantastische tour.
Mooie diverse etappes, mooie winnaars met gave verhalen, drama, terug vechten, tactiek, aanvallen, spanning, heerlijke beelden. Ik zit echt te genieten van deze tour!
Enige dat wat mij betreft een beetje underwhelming was waren de etappes in Denemarken, maar daar zaten de omstandigheden gewoon echt tegen.
Maar er zijn toch wel andere momenten dat ze hadden kunnen proberen er een klap op te geven, niet alleen bergop, of eerder in de tour.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:50 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Bij Ineos zie je nu ontzettend goed dat het weliswaar in de breedte sterk is, maar dat ze als individu gewoon niet kunnen opboksen tegen het geweld van Pogi en Vine. Ik geloof niet zo dat het heeft te maken met moeite doen, maar dat het nu simpelweg is van niet beter kunnen. Zie zo'n Yates bijvoorbeeld; die kun je wel in de aanval sturen,maar hij wordt er nu al keihard afgewapperd. Dus echt als strategisch wapen inzetten lukt daarmee ook niet.
Een Yates had al in de (vroege) aanval kunnen gaan. Tegen het explosieve geweld van Vingegaard/Pogacar gaan ze het sowieso niet redden.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:50 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Bij Ineos zie je nu ontzettend goed dat het weliswaar in de breedte sterk is, maar dat ze als individu gewoon niet kunnen opboksen tegen het geweld van Pogi en Vine. Ik geloof niet zo dat het heeft te maken met moeite doen, maar dat het nu simpelweg is van niet beter kunnen. Zie zo'n Yates bijvoorbeeld; die kun je wel in de aanval sturen,maar hij wordt er nu al keihard afgewapperd. Dus echt als strategisch wapen inzetten lukt daarmee ook niet.
Wees blij na al die jarenquote:Op woensdag 20 juli 2022 21:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, mooi duel, favorieten die beiden hebben aangevallen. Enige tegenvaller is Ineos, die geen enkele moeite gedaan om deze tour te proberen te winnen.
Ja, ik weet het eigenlijk niet. Ik krijg niet echt situaties bedacht waar Ineos echt een slag had kunnen slaan. Thomas gaat nooit weg komen en ik geloof eigenlijk niet dat andere ploegmaats daadwerkelijk als bedreiging werden gezien, ondanks dat ze allemaal nog een tijdje redelijk close hebben gestaan. Voor een geslaagde aanval moet je ook gewoon echt wat overschot hebben en dat heb ik nergens gezien.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar er zijn toch wel andere momenten dat ze hadden kunnen proberen er een klap op te geven, niet alleen bergop, of eerder in de tour.
Als dat klopt wint Vingegaard de Tour van volgend jaar lachendquote:Op woensdag 20 juli 2022 22:45 schreef JohnDDD het volgende:
Bruyneel zegt in TheMove podcast dat hij uit betrouwbare bron heeft dat Pogacar de Giro en de Tour wil doen (en in augustus dus nog de Vuelta). m.a.w. drie grote rondes achter elkaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |