Is het ook, en gaat ook niet gebeuren natuurlijk. Maar gaat me meer om het idee.quote:
Deels betaald hier man. 40% ofzo.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:14 schreef koemleit het volgende:
lol wat een onzin, ten eerste ouderschapsverlof betaal is onbetaald.
En als je al dat extra werk allemaal niet trekt, dan zeg je dat toch? Laat de leiding het maar oplossen.
of je zegt gewoon neequote:Op maandag 18 juli 2022 08:13 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Is het ook, en gaat ook niet gebeuren natuurlijk. Maar gaat me meer om het idee.
Sowieso slaat dat hele overdragen van taken nergens op, want je kunt toch niet het werk voor 2 FTE in 1 FTE stoppen, dus ik kan wel vanalles gaan doen voor die persoon die op vakantie gaat, maar dan blijft m'n eigen werk weer liggen.
Ik ga gewoon in die meeting heel veel beamen en ja knikken zodat die persoon lekker met vakantie/verlof kan, en zodra diegene terug keert blijkt dat er geen fuck mee is gedaan. En dat het ook niets uitmaakt. Zo gaat het altijd.
Ja eens maar joh ik ga me echt niet druk maken, ook al dragen 5 mensen over.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:14 schreef herverwijderd het volgende:
Zeg je toch gewoon dat het niet kan? Misschien is dat een idee in plaats van zo ontzettend te jankballen?
Heeft geen zin. Senior taken kunnen niet worden overgedragen aan minder ervaren collega's en manager vindt verder niemand capabel. Kan dus wel nee zeggen, maar dan is het wachten tot de collega in kwestie na een week weer in de rebound bij me terug komtquote:
Ja maar zoals je kunt lezen gaat die over de doorgeslagen verlofcultuur, en niet om dat ik te hard moet werken. Anders had ik het topic wel zo genoemdquote:
Maak je niet zo druk joh.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:34 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Ja maar zoals je kunt lezen gaat die over de doorgeslagen verlofcultuur, en niet om dat ik te hard moet werken. Anders had ik het topic wel zo genoemd![]()
Er zitten gewoon veel te veel van die millenial slappe zakken thuis een beetje de leuke VanMoof/bakfietsvader uit te hangen. Ga gewoon werken met je reet man. Dat deden mijn pa en opa toch ook. Is niemand ooit slechter van geworden.
Sowieso wat ga je doen met 2 maanden ouderschapsverlof. Beetje playstationen ofzo.
Oh we hebben weer iemand die het assertieve alfamannetje loopt uit te hangen op een online forumquote:
werkenquote:Op maandag 18 juli 2022 08:00 schreef Kalgoorlie het volgende:
Als kinderloze single ga ik meestal pas na de zomer op vakantie. Als het weer in NL slechter wordt. Laatste vakantie was in november en ik begon dit weekend alvast een beetje te fantaseren wanneer in de komende 3/4 maanden ik eens even lekker 3 weken vakantie op ga nemen en naar welk zonnig oord ik vervolgens vertrek.
Maar toen opende ik zojuist mijn mailbox : Vanaf oktober neem ik 2 maanden aanvullend ouderschapsverlof. In overleg met leidinggevende zou ik graag een aantal taken aan jou overdragen die in de tussentijd niet kunnen blijven stilliggen. Ik heb maandagmiddag een uurtje geblockt in onze agenda om de overdracht te bespreken. En alsof dat nog niet genoeg is : deze zelfde collega vertrekt eind deze week voor 3,5 (!) week naar Zuid-Frankrijk om lekker op de camping te gaan staan, en had voor die vakantie al een shitload aan taken aan mij overgedragen![]()
En dit is ook niet de enige collega die doodleuk maanden aan ouderschapsverlof opneemt, ik krijg van alle hoeken en gaten constant allerlei taken in mijn nek gesmeten van mensen die weken/maanden verlof nemen omdat ze ooit een jaar jaar geleden een kind hebben gekregen en daar kennelijk nog een regeling voor open staat. Daarnaast is het uberhaupt altijd wat met die mensen die kinderen hebben : ''Madelief moet haar inentingen nog hebben voor de vakantie dus we moeten vanmiddag om 13:00 bij de huisarts zijn. Kan jij mij vervangen in deze meeting?''
Tyf toch allemaal lekker op johWaarom moet ik harder werken omdat jullie allemaal kinderen moeten uitpoepen. En wat zijn dit uberhaupt voor slappe rubberentegelverlofregelingen. Natuurlijk ga ik gewoon 3 weken vakantie opnemen in het najaar, ze zoeken het allemaal maar lekker uit. Maar de vanzelfsprekendheid alleen al waarmee mensen werk aan je overdragen is bizar.
quote:Op maandag 18 juli 2022 08:36 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Oh we hebben weer iemand die het assertieve alfamannetje loopt uit te hangen op een online forum
onzin, jij denkt dat je te onmisbaar bent..quote:Op maandag 18 juli 2022 08:30 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Heeft geen zin. Senior taken kunnen niet worden overgedragen aan minder ervaren collega's en manager vindt verder niemand capabel. Kan dus wel nee zeggen, maar dan is het wachten tot de collega in kwestie na een week weer in de rebound bij me terug komt![]()
Weet inmiddels wel hoe de hazen lopen en je kunt beter gewoon ''ja'' zeggen en vervolgens al het werk dat eruit voortkomt opzij schuiven. Maar beter nog gaan die mensen gewoon eens niet 20 van de 52 weken in een jaar met verlof en gewoon werken met hun reet. Zoals het hoort als je een baan hebt.
Haha dit dus, het is toch niet jouw probleem.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:12 schreef LooneyTroons het volgende:
Heb je wel eens geprobeerd om 'Nee' te zeggen? Je klinkt als het sloofje van het bedrijf c.q. afdeling.
Je werkt om te leven, niet om te werken. Die paar rotcenten die je verdient wtf.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:34 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Ja maar zoals je kunt lezen gaat die over de doorgeslagen verlofcultuur, en niet om dat ik te hard moet werken. Anders had ik het topic wel zo genoemd![]()
Er zitten gewoon veel te veel van die millenial slappe zakken thuis een beetje de leuke VanMoof/bakfietsvader uit te hangen. Ga gewoon werken met je reet man. Dat deden mijn pa en opa toch ook. Is niemand ooit slechter van geworden.
Sowieso wat ga je doen met 2 maanden ouderschapsverlof. Beetje playstationen ofzo. Val een ander niet lastig met jouw taken. Alleen al dat het idee in je opkomt om dingen over te dragen omdat jij zo nodig 2 maanden thuis wil gaan zitten op je 34e.
Nou ik denk dat niet, het probleem is dat anderen dat kennelijk denkenquote:Op maandag 18 juli 2022 08:42 schreef mschol het volgende:
[..]
onzin, jij denkt dat je te onmisbaar bent..
dat ben je niet
quote:Op maandag 18 juli 2022 08:12 schreef LooneyTroons het volgende:
Heb je wel eens geprobeerd om 'Nee' te zeggen? Je klinkt als het sloofje van het bedrijf c.q. afdeling.
Nee joh, die zijn gewoon blij dat ze iemand hebben die geen nee kan zeggenquote:Op maandag 18 juli 2022 09:07 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Nou ik denk dat niet, het probleem is dat anderen dat kennelijk denken
Jezusquote:
Hij is vooral boos omdat die mensen kennelijk verder vooruit plannen en dus eerder dan TS vakantie hadden aangevraagd.quote:Op maandag 18 juli 2022 09:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Dus je bent boos op mensen die vrij nemen waar ze recht op hebben, omdat jij dan moeilijker zelf vrij kan nemen?
En dan de tijd die je minder bent gaan werken stiekem in het opbouwen van je eigen bedrijfje, zodat je na het ouderschapsverlof, als je weer mij of meer door kan slapen en weet energie hebt, ontslag kan nemen en als zelfstandige verder kan gaan.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:31 schreef Questular het volgende:
Lekker hoor, heb hetzelfde gedaan. Eerst ouderschapsverlof opgenomen en meteen daarna een dag minder gaan werken. En de rest van de afdeling maar harder en harder werken
Als dit soort dingen via de leidinggevende gespeeld worden, en niet direct van collega tot collega, dan is dat meestal met een reden. Zou best kunnen zijn dat het in het verleden niet zo netjes geregeld is tussen deze twee collega's, of dat één van de twee een hork is. Wie eventueel de hork is, dat ga ik niet vanachter mijn pc-tje oordelen.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:39 schreef Twiitch het volgende:
Als een collega bepaalde taken op mij af moet schuiven omdat vakantie ofzo prima maar dan komen ze dat wel eerst met mij bespreken en niet alvast achter mijn rug om een sneaky akkoord regelen van "de baas". Dat is mensen in een hoekje zetten.
Dan nog, als het via de baas gespeeld wordt, dan komt de baas het ook maar aan mij vertellen. Kan ie gelijk zeggen wat ik mag laten liggen in die periodequote:Op maandag 18 juli 2022 10:49 schreef knoopie het volgende:
[..]
Als dit soort dingen via de leidinggevende gespeeld worden, en niet direct van collega tot collega, dan is dat meestal met een reden. Zou best kunnen zijn dat het in het verleden niet zo netjes geregeld is tussen deze twee collega's, of dat één van de twee een hork is. Wie eventueel de hork is, dat ga ik niet vanachter mijn pc-tje oordelen.
Daarom vermoed ik dat er een geschiedenis aan vooraf is gegaan. Want normale collega's regelen dat niet zo inderdaad.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan nog, als het via de baas gespeeld wordt, dan komt de baas het ook maar aan mij vertellen. Kan ie gelijk zeggen wat ik mag laten liggen in die periode
En niet: "Ik heb het met de baas afgestemd, jij moet het doen". Das nogal eenzijdig...
Waarom denken al jouw collega's dat je best nog wel meer taken op je kunt nemen?quote:Op maandag 18 juli 2022 08:00 schreef Kalgoorlie het volgende:
... ik krijg van alle hoeken en gaten constant allerlei taken in mijn nek gesmeten...
Waarom moet ik harder werken
Hi Bradge!quote:Op maandag 18 juli 2022 10:33 schreef Nine. het volgende:
[..]
Niet wajong klappen en suffe TikTok filmpjes maken
Ik zou elke dag gelijk met de ouders opstaanquote:Op maandag 18 juli 2022 08:29 schreef kwiwi het volgende:
Als kinderloze ben je wel vaak de pineut op het werk ja. Bij mijn vorige baas konden collega's met kinderen doodleuk eerder vertrekken omdat ze hun kind van school moesten halen e.d. Als ik eerder vetrok werd ik raar aangekeken. Ja, de groeten
Ik sta elke dag om 5u op hoorquote:Op maandag 18 juli 2022 11:31 schreef rival het volgende:
[..]
Ik zou elke dag gelijk met de ouders opstaan
Lijkt me niet meer dan logisch dat kinderen en gezin eerste prio zijn.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
want ik heb thuis nog drie kinderen die vanalles moeten, en daar ligt mijn prio''.
Oh zoquote:Op maandag 18 juli 2022 14:22 schreef rival het volgende:
[..]
Met opstaan bedoelde ik van mijn werkplek en dan lekker richting huis![]()
Herkenbaar.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Ja eens maar joh ik ga me echt niet druk maken, ook al dragen 5 mensen over.
Gaat me meer om al die onzinverlof die er tegenwoordig is, vooral voor mensen met kinderen. Tijdens/na corona is dit helemaal uit de hand gelopen.
Sommige mensen werken echt met zo'n houding van ''ik werk hier en betaal met dit salaris mijn hypotheek, maar eigenlijk heb ik hier allemaal helemaal geen tijd voor, want ik heb thuis nog drie kinderen die vanalles moeten, en daar ligt mijn prio''.
Groot gelijk.quote:Op maandag 18 juli 2022 14:42 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Mijn kind heeft z'n kleine teen gestoten, dus ik werk thuis vandaag
En, zoals al eerder gezegd in dit topic, hij is de kantoor kneusquote:Op maandag 18 juli 2022 15:16 schreef Erasmus het volgende:
TS kan niet omgaan met simpele kantoorpolitiek
Werk is ook nooit belangrijker dan privequote:Op maandag 18 juli 2022 08:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Ja eens maar joh ik ga me echt niet druk maken, ook al dragen 5 mensen over.
Gaat me meer om al die onzinverlof die er tegenwoordig is, vooral voor mensen met kinderen. Tijdens/na corona is dit helemaal uit de hand gelopen.
Sommige mensen werken echt met zo'n houding van ''ik werk hier en betaal met dit salaris mijn hypotheek, maar eigenlijk heb ik hier allemaal helemaal geen tijd voor, want ik heb thuis nog drie kinderen die vanalles moeten, en daar ligt mijn prio''.
Bij één van de afdelingen van het ministerie voor mijn stages was het bij hun gebruikelijk dat ze 10 weken werkten en dan 2 weken vakantie namen...quote:Op maandag 18 juli 2022 08:00 schreef Kalgoorlie het volgende:
Als kinderloze single ga ik meestal pas na de zomer op vakantie. Als het weer in NL slechter wordt. Laatste vakantie was in november en ik begon dit weekend alvast een beetje te fantaseren wanneer in de komende 3/4 maanden ik eens even lekker 3 weken vakantie op ga nemen en naar welk zonnig oord ik vervolgens vertrek.
Maar toen opende ik zojuist mijn mailbox : Vanaf oktober neem ik 2 maanden aanvullend ouderschapsverlof. In overleg met leidinggevende zou ik graag een aantal taken aan jou overdragen die in de tussentijd niet kunnen blijven stilliggen. Ik heb maandagmiddag een uurtje geblockt in onze agenda om de overdracht te bespreken. En alsof dat nog niet genoeg is : deze zelfde collega vertrekt eind deze week voor 3,5 (!) week naar Zuid-Frankrijk om lekker op de camping te gaan staan, en had voor die vakantie al een shitload aan taken aan mij overgedragen![]()
En dit is ook niet de enige collega die doodleuk maanden aan ouderschapsverlof opneemt, ik krijg van alle hoeken en gaten constant allerlei taken in mijn nek gesmeten van mensen die weken/maanden verlof nemen omdat ze ooit een jaar jaar geleden een kind hebben gekregen en daar kennelijk nog een regeling voor open staat. Daarnaast is het uberhaupt altijd wat met die mensen die kinderen hebben : ''Madelief moet haar inentingen nog hebben voor de vakantie dus we moeten vanmiddag om 13:00 bij de huisarts zijn. Kan jij mij vervangen in deze meeting?''
Tyf toch allemaal lekker op johWaarom moet ik harder werken omdat jullie allemaal kinderen moeten uitpoepen. En wat zijn dit uberhaupt voor slappe rubberentegelverlofregelingen. Natuurlijk ga ik gewoon 3 weken vakantie opnemen in het najaar, ze zoeken het allemaal maar lekker uit. Maar de vanzelfsprekendheid alleen al waarmee mensen werk aan je overdragen is bizar.
Tsja....je neemt me de woorden uit de mond. Dat is precies hoe ik het dus ook rondom de corona pandemie heb ervaren en erna. Heel veel bedrijven en overheidsinstellingen die zogenaamd niet bereikbaar waren "vanwege de Corona pandemie" (die inmiddels alweer 6 maanden achter ons lag), terwijl veel van zulke banen prima te combineren waren met thuiswerken. Maar meen je dat dat ook netjes gedaan werd......neuuuh hoor. Integendeel, het werd meteen misbruikt om een slaatje uit te slaan en massaal met de pet ernaar te gooien want er hoefde toch geen verantwoordelijkheid over afgelegd te worden. Zum KOTSENquote:Op maandag 18 juli 2022 08:34 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Sowieso wat ga je doen met 2 maanden ouderschapsverlof. Beetje playstationen ofzo. Val een ander niet lastig met jouw taken. Alleen al dat het idee in je opkomt om dingen over te dragen omdat jij zo nodig 2 maanden thuis wil gaan zitten op je 34e.
quote:Op donderdag 21 juli 2022 16:23 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Tsja....je neemt me de woorden uit de mond. Dat is precies hoe ik het dus ook rondom de corona pandemie heb ervaren en erna. Heel veel bedrijven en overheidsinstellingen die zogenaamd niet bereikbaar waren "vanwege de Corona pandemie" (die inmiddels alweer 6 maanden achter ons lag), terwijl veel van zulke banen prima te combineren waren met thuiswerken. Maar meen je dat dat ook netjes gedaan werd......neuuuh hoor. Integendeel, het werd meteen misbruikt om een slaatje uit te slaan en massaal met de pet ernaar te gooien want er hoefde toch geen verantwoordelijkheid over afgelegd te worden. Zum KOTSEN.
Aldus de autoreply van mn verhuurder/vastgoedbeheerderquote:Dit duurt wat langer dan gebruikelijk wegens de uitzonderlijke situatie waar wij met z’n allen in verkeren
Dat zou ook gewoon voor iedereen moeten gelden. Niet alleen voor mensen met een rugtasje.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 00:30 schreef Bitlord het volgende:
Hier vers een tweede kind.
Superblij met al die regelingen. Bij kind 1 waren het 6 weken. Nu met kind 2 15 weken, waarvan 1 week 100% doorbetaald en overige 14% procent.
Samen met ca 23 vakantiedagen en 17 ATV dagen dus 115 verlofdagen. Lekker een jaar lang 3 tot 4 dagen werken.
En het werkt echt, veel uitgeruster op het werk. Geen last van slaapgebrek en oververmoeidheid waar je vaak over hoorde.
Nou dat klinkt als een probleem voor jouw werkgever dan, die moet geschikte vervanging regelen of zelf witheet worden op die dweil die elke keer vakantie opneemt.quote:Op maandag 18 juli 2022 09:07 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Nou ik denk dat niet, het probleem is dat anderen dat kennelijk denken
En dat is dus discriminerend naar de mensen die om wat voor reden ook géén kinderen hebben en wél het gehele jaar door volle bak aan het werk zijn en níet een jaar lang liggen te lanterfanten.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 00:30 schreef Bitlord het volgende:
Hier vers een tweede kind.
Superblij met al die regelingen. Bij kind 1 waren het 6 weken. Nu met kind 2 15 weken, waarvan 1 week 100% doorbetaald en overige 14% procent.
Samen met ca 23 vakantiedagen en 17 ATV dagen dus 115 verlofdagen. Lekker een jaar lang 3 tot 4 dagen werken.
En het werkt echt, veel uitgeruster op het werk. Geen last van slaapgebrek en oververmoeidheid waar je vaak over hoorde.
Ik vind dat er voor kinderloze personen best een regeling mag komen omdat het idd vet oneerlijk is.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:54 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
En dat is dus discriminerend naar de mensen die om wat voor reden ook géén kinderen hebben en wél het gehele jaar door volle bak aan het werk zijn en níet een jaar lang liggen te lanterfanten.
Get the picture??
Er staat nergens geschreven dat jij niet vier dagen per week mag werken hoor. Dat mag je ook gewoon doen als je geen kinderen hebt.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:29 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Ik vind dat er voor kinderloze personen best een regeling mag komen omdat het idd vet oneerlijk is.
Ben jij een senior daar? Zo nee dan moet je eens je baas gaan praten en hem voor een keuze te zetten: of hij maakt je senior met bijbehorende salaris of hij huurt maar een externe senior in.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:30 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Heeft geen zin. Senior taken kunnen niet worden overgedragen aan minder ervaren collega's en manager vindt verder niemand capabel. Kan dus wel nee zeggen, maar dan is het wachten tot de collega in kwestie na een week weer in de rebound bij me terug komt![]()
Weet inmiddels wel hoe de hazen lopen en je kunt beter gewoon ''ja'' zeggen en vervolgens al het werk dat eruit voortkomt opzij schuiven. Maar beter nog gaan die mensen gewoon eens niet 20 van de 52 weken in een jaar met verlof en gewoon werken met hun reet. Zoals het hoort als je een baan hebt.
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Smerig jaloerse mensen hiet niets anders
Übermensch gespotquote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:09 schreef KroketBroodje het volgende:
Mensen met kinderen zijn belangrijker, deal with it
You jelly 😝quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:29 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Ik vind dat er voor kinderloze personen best een regeling mag komen omdat het idd vet oneerlijk is.
Hoorde deze week van een collega van de andere afdeling, die elke woensdag vrij heeft in het kader van vaderschapsverlof en dan alleen maar aan het gamen is, dat 'ie de dinsdag ook vrij had genomen omdat ie dan in het zwembad kon liggen wat door zijn ziek, zwak en misselijke vriendin was opgezet. Toen dacht ik toch echt van: waar gaan we in hemelsnaam naartoe als dit toegestaan wordt
Deze userquote:Op zondag 24 juli 2022 08:33 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
[..]
Übermensch gespot
Wat een in en in trieste figuren zijn jullie zeg![]()
!
En weer zo'n beroepsgediscrimineerdequote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:54 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
En dat is dus discriminerend naar de mensen die om wat voor reden ook géén kinderen hebben en wél het gehele jaar door volle bak aan het werk zijn en níet een jaar lang liggen te lanterfanten.
Get the picture??
Volgens mij denken al die incels altijd dat je doorbetaald krijgt daarvoor.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:06 schreef knoopie het volgende:
[..]
Er staat nergens geschreven dat jij niet vier dagen per week mag werken hoor. Dat mag je ook gewoon doen als je geen kinderen hebt.
En dan zeggen dat die taken gewoon blijven liggen. We weten allemaal dat TS die gewoon elke avond thuis nog even afhandelt zonder daarvoor compensering te vragen. Uiteindelijk werkt kantoorpersoneel toch max 2 van de 8 aanwezige uren en is de rest onzin dus dat kan ook prima.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:40 schreef PiyeReloaded het volgende:
Tja dat krijg je ervan als je leeft om je baas zijn portemonnee te spekken, in plaats van je levensdoel te vervullen. Ook gewoon zomaar die taken overnemen.
Ja joh! Vol doorbetaald krijgen, en bovendien gratis kinderopvangtoeslag! Het is letterlijk slapend rijk worden.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:05 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Volgens mij denken al die incels altijd dat je doorbetaald krijgt daarvoor.
Dit is echt een van de meest debiele dingen die ik hier ooit heb gelezen.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:45 schreef Slavski het volgende:
Sommige mensen willen hun baan liever behouden dan ''nee'' te zeggen. Sommige mensen willen graag nee zeggen en zitten daarom thuis uitkering te trekken waardoor alles zo tyfus duur is in dit land.
Spreek voor jezelf, sneuhaasquote:Op zondag 24 juli 2022 11:40 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
En weer zo'n beroepsgediscrimineerde
Je hebt het er maar zwaar mee. Ga anders lekker op Twitter lopen janken of een protest organiseren ofzo.
Stuk verdriet.
Cry me a river.quote:Op woensdag 27 juli 2022 09:47 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, sneuhaas![]()
Afgeven op mensen die geen kinderen hebben en jezelf verheven voelen boven hen![]()
!!
Ligt aan de gaarheid van de werkgever gapquote:Op vrijdag 29 juli 2022 07:55 schreef Staatsgreepje het volgende:
Bezint eer ge begint, een dag minder werken is een prima oplossing als je maar niet van als die achterlijke regelingen gebruik gaat maken. Dan is er tenminste op papier geregeld dat er x fte maar beschikbaar is ipv die schijn fte’s die met allerlei constructies maar onder hun werk proberen uit te komen.
Hoezo is dat discrimenerend? Die mensen nemen niet voor jan lul vrij om te gaan lanterfanten, maar moeten hele nachten doorhalen om een baby te voeden, herstellen van de bevalling en noem het allemaal maar op.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:54 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Get the picture??
'Achterlijke' regelingenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 07:55 schreef Staatsgreepje het volgende:
Bezint eer ge begint, een dag minder werken is een prima oplossing als je maar niet van als die achterlijke regelingen gebruik gaat maken. Dan is er tenminste op papier geregeld dat er x fte maar beschikbaar is ipv die schijn fte’s die met allerlei constructies maar onder hun werk proberen uit te komen.
Jee wat erg, vervelend dat het verplicht is om broedsel te nemen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:45 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Hoezo is dat discrimenerend? Die mensen nemen niet voor jan lul vrij om te gaan lanterfanten, maar moeten hele nachten doorhalen om een baby te voeden, herstellen van de bevalling en noem het allemaal maar op.
Je krijgt helemaal niet “vrij”. Je krijgt onbetaald verlof. Je krijgt gewoon een dag minder per week betaald als je een dag minder werkt. Dat is volgens mij iets wat veel mensen die zo verongelijkt doen hier niet weten.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:45 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Hoezo is dat discrimenerend? Die mensen nemen niet voor jan lul vrij om te gaan lanterfanten, maar moeten hele nachten doorhalen om een baby te voeden, herstellen van de bevalling en noem het allemaal maar op.
Ja....18 jaar lang zekerquote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:45 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik vind zelfs dat ik een extra beloning moet krijgen of twee dagen extra verlof mag ontvangen omdat ik niet rook. Hoe vaak je hoort dat collega's even gaan roken tijdens de baas zijn tijd terwijl de niet rokers daardoor meer werk verzetten.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:29 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Hoorde deze week van een collega van de andere afdeling, die elke woensdag vrij heeft in het kader van vaderschapsverlof en dan alleen maar aan het gamen is, dat 'ie de dinsdag ook vrij had genomen omdat ie dan in het zwembad kon liggen wat door zijn ziek, zwak en misselijke vriendin was opgezet. Toen dacht ik toch echt van: waar gaan we in hemelsnaam naartoe als dit toegestaan wordt
Hoezo? Zij kiezen er voor om kinderen te nemen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:45 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als je niet zo'n treurneus was geweest had je ook een kind kunnen verwekken en lekker verlof kunnen nemen.quote:
Wie zegt dat ik ze überhaupt wílquote:Op maandag 1 augustus 2022 15:24 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
Als je niet zo'n treurneus was geweest had je ook een kind kunnen verwekken en lekker verlof kunnen nemen.
Dan kun je lekker verlof nemen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 04:43 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik ze überhaupt wíl![]()
??
Waar haal jij 18 jaar lang vandaan knul?quote:
Het leven is toch oneerlijk of je nou kinderen hebt of niet, je hebt toch ook wat te janken en je hebt kinderen…quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 08:16 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
Dan kun je lekker verlof nemen.
Of lekker blijven janken op internet dat het leven allemaal zo oneerlijk is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |