abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205375491
Als kinderloze single ga ik meestal pas na de zomer op vakantie. Als het weer in NL slechter wordt. Laatste vakantie was in november en ik begon dit weekend alvast een beetje te fantaseren wanneer in de komende 3/4 maanden ik eens even lekker 3 weken vakantie op ga nemen en naar welk zonnig oord ik vervolgens vertrek.

Maar toen opende ik zojuist mijn mailbox : Vanaf oktober neem ik 2 maanden aanvullend ouderschapsverlof. In overleg met leidinggevende zou ik graag een aantal taken aan jou overdragen die in de tussentijd niet kunnen blijven stilliggen. Ik heb maandagmiddag een uurtje geblockt in onze agenda om de overdracht te bespreken. En alsof dat nog niet genoeg is : deze zelfde collega vertrekt eind deze week voor 3,5 (!) week naar Zuid-Frankrijk om lekker op de camping te gaan staan, en had voor die vakantie al een shitload aan taken aan mij overgedragen 8)7

En dit is ook niet de enige collega die doodleuk maanden aan ouderschapsverlof opneemt, ik krijg van alle hoeken en gaten constant allerlei taken in mijn nek gesmeten van mensen die weken/maanden verlof nemen omdat ze ooit een jaar jaar geleden een kind hebben gekregen en daar kennelijk nog een regeling voor open staat. Daarnaast is het uberhaupt altijd wat met die mensen die kinderen hebben : ''Madelief moet haar inentingen nog hebben voor de vakantie dus we moeten vanmiddag om 13:00 bij de huisarts zijn. Kan jij mij vervangen in deze meeting?''

Tyf toch allemaal lekker op joh :') Waarom moet ik harder werken omdat jullie allemaal kinderen moeten uitpoepen. En wat zijn dit uberhaupt voor slappe rubberentegelverlofregelingen. Natuurlijk ga ik gewoon 3 weken vakantie opnemen in het najaar, ze zoeken het allemaal maar lekker uit. Maar de vanzelfsprekendheid alleen al waarmee mensen werk aan je overdragen is bizar.
pi_205375495
ts is jaloers dat niemand haar zwanger wil prikken en gaat daarom lopen kenkeren op anderen :')
pi_205375516
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:00 schreef Kalgoorlie het volgende:
Waarom moet ik harder werken
Dat is een keuze.
pi_205375529
Heb je wel eens geprobeerd om 'Nee' te zeggen? Je klinkt als het sloofje van het bedrijf c.q. afdeling.
pi_205375531
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:09 schreef Piles het volgende:

[..]
Dat is een keuze.
Is het ook, en gaat ook niet gebeuren natuurlijk. Maar gaat me meer om het idee.

Sowieso slaat dat hele overdragen van taken nergens op, want je kunt toch niet het werk voor 2 FTE in 1 FTE stoppen, dus ik kan wel vanalles gaan doen voor die persoon die op vakantie gaat, maar dan blijft m'n eigen werk weer liggen.

Ik ga gewoon in die meeting heel veel beamen en ja knikken zodat die persoon lekker met vakantie/verlof kan, en zodra diegene terug keert blijkt dat er geen fuck mee is gedaan. En dat het ook niets uitmaakt. Zo gaat het altijd.
  maandag 18 juli 2022 @ 08:14:49 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205375542
Zeg je toch gewoon dat het niet kan? Misschien is dat een idee in plaats van zo ontzettend te jankballen?
pi_205375544
lol wat een onzin, ten eerste ouderschapsverlof betaal is onbetaald.
En als je al dat extra werk allemaal niet trekt, dan zeg je dat toch? Laat de leiding het maar oplossen.
  maandag 18 juli 2022 @ 08:18:19 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205375554
Wel een terechte klacht, het zijn altijd dezelfden.
pi_205375567
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:14 schreef koemleit het volgende:
lol wat een onzin, ten eerste ouderschapsverlof betaal is onbetaald.
En als je al dat extra werk allemaal niet trekt, dan zeg je dat toch? Laat de leiding het maar oplossen.
Deels betaald hier man. 40% ofzo.
pi_205375580
Nooit gedacht dat ze tegenwoordig ook meetings hebben op een sociale werkplaats.
High in the clouds is no way to be free
pi_205375592
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:13 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]
Is het ook, en gaat ook niet gebeuren natuurlijk. Maar gaat me meer om het idee.

Sowieso slaat dat hele overdragen van taken nergens op, want je kunt toch niet het werk voor 2 FTE in 1 FTE stoppen, dus ik kan wel vanalles gaan doen voor die persoon die op vakantie gaat, maar dan blijft m'n eigen werk weer liggen.

Ik ga gewoon in die meeting heel veel beamen en ja knikken zodat die persoon lekker met vakantie/verlof kan, en zodra diegene terug keert blijkt dat er geen fuck mee is gedaan. En dat het ook niets uitmaakt. Zo gaat het altijd.
of je zegt gewoon nee :')
pi_205375595
TS klinkt heel onzeker. Denk dat het goed is om te leren 'nee' te zeggen en om vooral dit soort zaken bij jouw teamleider te leggen. Het is niet jouw probleem lol
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_205375600
quote:
81s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:14 schreef herverwijderd het volgende:
Zeg je toch gewoon dat het niet kan? Misschien is dat een idee in plaats van zo ontzettend te jankballen?
Ja eens maar joh ik ga me echt niet druk maken, ook al dragen 5 mensen over.

Gaat me meer om al die onzinverlof die er tegenwoordig is, vooral voor mensen met kinderen. Tijdens/na corona is dit helemaal uit de hand gelopen.

Sommige mensen werken echt met zo'n houding van ''ik werk hier en betaal met dit salaris mijn hypotheek, maar eigenlijk heb ik hier allemaal helemaal geen tijd voor, want ik heb thuis nog drie kinderen die vanalles moeten, en daar ligt mijn prio''.
  maandag 18 juli 2022 @ 08:29:45 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_205375608
Als kinderloze ben je wel vaak de pineut op het werk ja. Bij mijn vorige baas konden collega's met kinderen doodleuk eerder vertrekken omdat ze hun kind van school moesten halen e.d. Als ik eerder vetrok werd ik raar aangekeken. Ja, de groeten :W
pi_205375610
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:25 schreef mschol het volgende:

[..]
of je zegt gewoon nee :')
Heeft geen zin. Senior taken kunnen niet worden overgedragen aan minder ervaren collega's en manager vindt verder niemand capabel. Kan dus wel nee zeggen, maar dan is het wachten tot de collega in kwestie na een week weer in de rebound bij me terug komt :')

Weet inmiddels wel hoe de hazen lopen en je kunt beter gewoon ''ja'' zeggen en vervolgens al het werk dat eruit voortkomt opzij schuiven. Maar beter nog gaan die mensen gewoon eens niet 20 van de 52 weken in een jaar met verlof en gewoon werken met hun reet. Zoals het hoort als je een baan hebt.
pi_205375623
Dikke lul 3 bier toch?

Niet jouw verantwoordelijk en jij hebt al genoeg te doen, dus lekker weigeren. Je gaat toch ook niet tegen die mensen zeggen hey mijn scharrel wilt wat eerder afspreken kan jij die late meeting ff pakken voor mij?
  maandag 18 juli 2022 @ 08:32:57 #17
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205375628
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
ik ga me echt niet druk maken
Oh, vandaar je op.
pi_205375638
quote:
81s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:32 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Oh, vandaar je op.
op's :')

OP's _O_
pi_205375643
quote:
81s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:32 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Oh, vandaar je op.
Ja maar zoals je kunt lezen gaat die over de doorgeslagen verlofcultuur, en niet om dat ik te hard moet werken. Anders had ik het topic wel zo genoemd :+

Er zitten gewoon veel te veel van die millenial slappe zakken thuis een beetje de leuke VanMoof/bakfietsvader uit te hangen. Ga gewoon werken met je reet man. Dat deden mijn pa en opa toch ook. Is niemand ooit slechter van geworden.

Sowieso wat ga je doen met 2 maanden ouderschapsverlof. Beetje playstationen ofzo. Val een ander niet lastig met jouw taken. Alleen al dat het idee in je opkomt om dingen over te dragen omdat jij zo nodig 2 maanden thuis wil gaan zitten op je 34e.
  maandag 18 juli 2022 @ 08:35:41 #20
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205375651
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:34 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]
Ja maar zoals je kunt lezen gaat die over de doorgeslagen verlofcultuur, en niet om dat ik te hard moet werken. Anders had ik het topic wel zo genoemd :+

Er zitten gewoon veel te veel van die millenial slappe zakken thuis een beetje de leuke VanMoof/bakfietsvader uit te hangen. Ga gewoon werken met je reet man. Dat deden mijn pa en opa toch ook. Is niemand ooit slechter van geworden.

Sowieso wat ga je doen met 2 maanden ouderschapsverlof. Beetje playstationen ofzo.
Maak je niet zo druk joh.
  Redactie Sport maandag 18 juli 2022 @ 08:36:16 #21
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205375656
Moeten zij weten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205375660
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:35 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Maak je niet zo druk joh.
Oh we hebben weer iemand die het assertieve alfamannetje loopt uit te hangen op een online forum :')
pi_205375661
quote:
Als kinderloze single ga ik meestal pas na de zomer op vakantie. Als het weer in NL slechter wordt. Laatste vakantie was in november en ik begon dit weekend alvast een beetje te fantaseren wanneer in de komende 3/4 maanden ik eens even lekker 3 weken vakantie op ga nemen en naar welk zonnig oord ik vervolgens vertrek.

Maar toen opende ik zojuist mijn mailbox : Vanaf oktober neem ik 2 maanden aanvullend ouderschapsverlof. In overleg met leidinggevende zou ik graag een aantal taken aan jou overdragen die in de tussentijd niet kunnen blijven stilliggen. Ik heb maandagmiddag een uurtje geblockt in onze agenda om de overdracht te bespreken. En alsof dat nog niet genoeg is : deze zelfde collega vertrekt eind deze week voor 3,5 (!) week naar Zuid-Frankrijk om lekker op de camping te gaan staan, en had voor die vakantie al een shitload aan taken aan mij overgedragen 8)7

En dit is ook niet de enige collega die doodleuk maanden aan ouderschapsverlof opneemt, ik krijg van alle hoeken en gaten constant allerlei taken in mijn nek gesmeten van mensen die weken/maanden verlof nemen omdat ze ooit een jaar jaar geleden een kind hebben gekregen en daar kennelijk nog een regeling voor open staat. Daarnaast is het uberhaupt altijd wat met die mensen die kinderen hebben : ''Madelief moet haar inentingen nog hebben voor de vakantie dus we moeten vanmiddag om 13:00 bij de huisarts zijn. Kan jij mij vervangen in deze meeting?''

Tyf toch allemaal lekker op joh :') Waarom moet ik harder werken omdat jullie allemaal kinderen moeten uitpoepen. En wat zijn dit uberhaupt voor slappe rubberentegelverlofregelingen. Natuurlijk ga ik gewoon 3 weken vakantie opnemen in het najaar, ze zoeken het allemaal maar lekker uit. Maar de vanzelfsprekendheid alleen al waarmee mensen werk aan je overdragen is bizar.
werken :')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2022 08:38:34 ]
  maandag 18 juli 2022 @ 08:37:48 #24
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205375663
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:36 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]
Oh we hebben weer iemand die het assertieve alfamannetje loopt uit te hangen op een online forum :')
_O- _O-
Ja, inderdaad, niemand meer alfa dan ik 8-)
Denk nou maar gewoon om je hart voor je je een rolberoerte aanmeet met je gefoeter.
pi_205375701
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:30 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]
Heeft geen zin. Senior taken kunnen niet worden overgedragen aan minder ervaren collega's en manager vindt verder niemand capabel. Kan dus wel nee zeggen, maar dan is het wachten tot de collega in kwestie na een week weer in de rebound bij me terug komt :')

Weet inmiddels wel hoe de hazen lopen en je kunt beter gewoon ''ja'' zeggen en vervolgens al het werk dat eruit voortkomt opzij schuiven. Maar beter nog gaan die mensen gewoon eens niet 20 van de 52 weken in een jaar met verlof en gewoon werken met hun reet. Zoals het hoort als je een baan hebt.
onzin, jij denkt dat je te onmisbaar bent..

dat ben je niet
pi_205375727
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:12 schreef LooneyTroons het volgende:
Heb je wel eens geprobeerd om 'Nee' te zeggen? Je klinkt als het sloofje van het bedrijf c.q. afdeling.
Haha dit dus, het is toch niet jouw probleem.
Hallo
pi_205375753
quote:

[..]

Sowieso wat ga je doen met 2 maanden ouderschapsverlof. Beetje playstationen ofzo. Val een ander niet lastig met jouw taken. Alleen al dat het idee in je opkomt om dingen over te dragen omdat jij zo nodig 2 maanden thuis wil gaan zitten op je 34e.
Je werkt om te leven, niet om te werken. Die paar rotcenten die je verdient wtf.
Hallo
pi_205375793
Al je collega's weten inmiddels: bij Kalgoorlie kun je al je werk zonder overleg dumpen. ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door LooneyTroons op 18-07-2022 09:04:25 ]
  maandag 18 juli 2022 @ 08:59:23 #29
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_205375832
Hoi TS,

Ik neem ff een paar weekjes verlof op. Wil jij de affaire met mijn secretaresse even overnemen?

Gr gr
Sjon van accounting
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_205375897
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:42 schreef mschol het volgende:

[..]
onzin, jij denkt dat je te onmisbaar bent..

dat ben je niet
Nou ik denk dat niet, het probleem is dat anderen dat kennelijk denken :')
pi_205375908
Nog geneukt TS? Volgens mij ligt daar de echte klacht.

Verder, werk is maar werk. Dus chillax met die dikke reet van je.
  Tettenkoning maandag 18 juli 2022 @ 09:10:40 #32
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205375941
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:12 schreef LooneyTroons het volgende:
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_205375954
Dus je bent boos op mensen die vrij nemen waar ze recht op hebben, omdat jij dan moeilijker zelf vrij kan nemen?
pi_205375966
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 09:07 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]
Nee joh, die zijn gewoon blij dat ze iemand hebben die geen nee kan zeggen _O-
pi_205375976
Begint wel aardig backfire topic te worden zo :D

Ts, zoek wat leuks naast je werk. Of laat je een keer palen zoals al eerder is gezegd
Hallo
pi_205375996
Tjah, die kinderen gaan jouw pensioen/aow betalen en je kontje wassen, dus een beetje dimmen mag wel.

Wel doodgaan net voor je pensioen he?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205376005
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:21 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]
Deels betaald hier man. 40% ofzo.
70%
En dat 14 weken _O_
  maandag 18 juli 2022 @ 09:21:36 #38
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_205376007
TS is eventjes met verlof.
pi_205376008
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 09:20 schreef Adames het volgende:

[..]
70%
En dat 14 weken _O_
Jezus :') En per kind X 2 he. Beetje veel van het goede als je het mij vraagt.
Maar idd als ik zelf kinderen zou krijgen, zou ik het ook wel weten.
pi_205376031
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 09:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Dus je bent boos op mensen die vrij nemen waar ze recht op hebben, omdat jij dan moeilijker zelf vrij kan nemen?
Hij is vooral boos omdat die mensen kennelijk verder vooruit plannen en dus eerder dan TS vakantie hadden aangevraagd.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  maandag 18 juli 2022 @ 09:24:44 #41
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205376035
Collega heeft gewoon heel goed in de smiezen dat je gewoon ja en amen roept wanneer men taken aan jou overdraagt.

Jouw probleem
pi_205376037
Moet je voor de grap op een Protestant Christelijke Basisschool gaan werken :D
Iedere juf 2 jaar zwanger in 5 jaar tijd :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 18 juli 2022 @ 09:36:24 #43
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205376106
Geen permanent verlof hebben. :')
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_205376174
Ze huren maar iemand in.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_205376552
Hé TS, haal eens koffie
pi_205376565
Lekker hoor, heb hetzelfde gedaan. Eerst ouderschapsverlof opgenomen en meteen daarna een dag minder gaan werken. En de rest van de afdeling maar harder en harder werken ^O^
  Tettenkoning maandag 18 juli 2022 @ 10:33:21 #47
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205376579
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 09:36 schreef LordofLeaves het volgende:
Geen permanent verlof hebben. :')
Niet wajong klappen en suffe TikTok filmpjes maken :')
pi_205376581
Maar je hebt wel tijd om op FOK! te posten. Ga eens werken ofzo.
pi_205376610
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 10:31 schreef Questular het volgende:
Lekker hoor, heb hetzelfde gedaan. Eerst ouderschapsverlof opgenomen en meteen daarna een dag minder gaan werken. En de rest van de afdeling maar harder en harder werken ^O^
En dan de tijd die je minder bent gaan werken stiekem in het opbouwen van je eigen bedrijfje, zodat je na het ouderschapsverlof, als je weer mij of meer door kan slapen en weet energie hebt, ontslag kan nemen en als zelfstandige verder kan gaan.

Zo maar een theoretisch ideetje O-)
  maandag 18 juli 2022 @ 10:39:41 #50
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205376622
Als een collega bepaalde taken op mij af moet schuiven omdat vakantie ofzo prima maar dan komen ze dat wel eerst met mij bespreken en niet alvast achter mijn rug om een sneaky akkoord regelen van "de baas". Dat is mensen in een hoekje zetten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Twiitch op 18-07-2022 10:46:01 ]
pi_205376698
quote:
6s.gif Op maandag 18 juli 2022 10:39 schreef Twiitch het volgende:
Als een collega bepaalde taken op mij af moet schuiven omdat vakantie ofzo prima maar dan komen ze dat wel eerst met mij bespreken en niet alvast achter mijn rug om een sneaky akkoord regelen van "de baas". Dat is mensen in een hoekje zetten.
Als dit soort dingen via de leidinggevende gespeeld worden, en niet direct van collega tot collega, dan is dat meestal met een reden. Zou best kunnen zijn dat het in het verleden niet zo netjes geregeld is tussen deze twee collega's, of dat één van de twee een hork is. Wie eventueel de hork is, dat ga ik niet vanachter mijn pc-tje oordelen.
pi_205376715
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 10:49 schreef knoopie het volgende:

[..]
Als dit soort dingen via de leidinggevende gespeeld worden, en niet direct van collega tot collega, dan is dat meestal met een reden. Zou best kunnen zijn dat het in het verleden niet zo netjes geregeld is tussen deze twee collega's, of dat één van de twee een hork is. Wie eventueel de hork is, dat ga ik niet vanachter mijn pc-tje oordelen.
Dan nog, als het via de baas gespeeld wordt, dan komt de baas het ook maar aan mij vertellen. Kan ie gelijk zeggen wat ik mag laten liggen in die periode :)
En niet: "Ik heb het met de baas afgestemd, jij moet het doen". Das nogal eenzijdig...
pi_205376737
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 10:51 schreef Piles het volgende:

[..]
Dan nog, als het via de baas gespeeld wordt, dan komt de baas het ook maar aan mij vertellen. Kan ie gelijk zeggen wat ik mag laten liggen in die periode :)
En niet: "Ik heb het met de baas afgestemd, jij moet het doen". Das nogal eenzijdig...
Daarom vermoed ik dat er een geschiedenis aan vooraf is gegaan. Want normale collega's regelen dat niet zo inderdaad.
  maandag 18 juli 2022 @ 10:55:52 #54
33189 RM-rf
1/998001
pi_205376756
quote:

... ik krijg van alle hoeken en gaten constant allerlei taken in mijn nek gesmeten...

Waarom moet ik harder werken
Waarom denken al jouw collega's dat je best nog wel meer taken op je kunt nemen?
Zeg je soms altijd 'ja' als ze je dat vragen..... Weet je dat je ook 'nee' kunt zeggen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 18 juli 2022 @ 11:24:32 #55
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205376953
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 10:33 schreef Nine. het volgende:

[..]
Niet wajong klappen en suffe TikTok filmpjes maken :')
Hi Bradge! :P
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Tettenkoning maandag 18 juli 2022 @ 11:27:28 #56
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205376967
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:24 schreef LordofLeaves het volgende:
Hi Bradge! :P
pi_205376994
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:27 schreef Nine. het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Die deur gaat echt niet dicht als hij zo staat.
pi_205377005
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:29 schreef kwiwi het volgende:
Als kinderloze ben je wel vaak de pineut op het werk ja. Bij mijn vorige baas konden collega's met kinderen doodleuk eerder vertrekken omdat ze hun kind van school moesten halen e.d. Als ik eerder vetrok werd ik raar aangekeken. Ja, de groeten :W
Ik zou elke dag gelijk met de ouders opstaan :D
pi_205377124
TS is jaloers. :')
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_205377163
Vandaag lekker thuis op de bank tv kijken omdat de kinderopvang tropen rooster heeft ingevoerd en om 13:00 dicht gaan.

Om de veiligheid van de medewerkers en kinderen te garanderen. Dat ze daardoor op bijna het warmste moment van de dag opgehaald moeten worden en de medewerkers in diezelfde warmte naar huis moeten terwijl ze daarbinnen overal airco hebben.

En je mag er vooral niks van zeggen want het personeel heeft het allemaal zo zwaar.
  maandag 18 juli 2022 @ 13:36:54 #61
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_205378116
TS is niet assertief genoeg :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 18 juli 2022 @ 14:20:37 #62
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_205378461
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:31 schreef rival het volgende:

[..]
Ik zou elke dag gelijk met de ouders opstaan :D
Ik sta elke dag om 5u op hoor :D
pi_205378476
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 14:20 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Met opstaan bedoelde ik van mijn werkplek en dan lekker richting huis :+ :D
  maandag 18 juli 2022 @ 14:31:08 #64
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_205378545
quote:

[..]

want ik heb thuis nog drie kinderen die vanalles moeten, en daar ligt mijn prio''.
Lijkt me niet meer dan logisch dat kinderen en gezin eerste prio zijn.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iemand zijn of haar werk niet naar behoren moet doen, maar beschikbare vakantiedagen gebruiken is toch niet zo heel raar?

Dat binnen jouw bedrijf de backup-structuur niet goed is gezet, dat lijkt me het werkelijke probleem. Wellicht dat je dit bij jouw manager moet aankaarten ipv het klagen over collega's die terecht gebruik maken v/d vrije dagen die ze hebben.
Krekker is de bom!
  maandag 18 juli 2022 @ 14:33:06 #65
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_205378564
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 14:22 schreef rival het volgende:

[..]
Met opstaan bedoelde ik van mijn werkplek en dan lekker richting huis :+ :D
Oh zo _O-
  Redactie Frontpage maandag 18 juli 2022 @ 14:42:57 #66
38148 crew  Innisdemon
pi_205378668
quote:

[..]

Gaat me meer om al die onzinverlof die er tegenwoordig is, vooral voor mensen met kinderen. Tijdens/na corona is dit helemaal uit de hand gelopen.

Sommige mensen werken echt met zo'n houding van ''ik werk hier en betaal met dit salaris mijn hypotheek, maar eigenlijk heb ik hier allemaal helemaal geen tijd voor, want ik heb thuis nog drie kinderen die vanalles moeten, en daar ligt mijn prio''.
Herkenbaar.
Mijn kind heeft z'n kleine teen gestoten, dus ik werk thuis vandaag
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_205378727
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 14:42 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Herkenbaar.
Mijn kind heeft z'n kleine teen gestoten, dus ik werk thuis vandaag
Groot gelijk.
pi_205378957
TS kan niet omgaan met simpele kantoorpolitiek :')
  maandag 18 juli 2022 @ 15:32:32 #69
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_205379089
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 15:16 schreef Erasmus het volgende:
TS kan niet omgaan met simpele kantoorpolitiek :')
En, zoals al eerder gezegd in dit topic, hij is de kantoor kneus :')
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_205383848
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:27 schreef Nine. het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dit was om 11 uur sochtends _O_
  Tettenkoning maandag 18 juli 2022 @ 22:29:34 #71
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205383922
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 22:23 schreef PotjeSambal het volgende:
Dit was om 11 uur sochtends _O_
Weten _O_
pi_205383952
quote:

[..]

Werk is ook nooit belangrijker dan prive
.
pi_205384360
quote:

Bij één van de afdelingen van het ministerie voor mijn stages was het bij hun gebruikelijk dat ze 10 weken werkten en dan 2 weken vakantie namen...
pi_205384484
Ok ik heb zelf kinderen maar toch vind ik dat je helemaal gelijk hebt.
Die ouderschaps regeling is van de zotte, mensen in een betaalde baan kunnen gewoon “ineens” weg zijn en die regeling opeisen en HR/leidinggevende mag/mogen daar niet eens tegenin want is recht.

Het is idd voor de mensen die wel hun uren draaien een vervelend iets.
Vakman pur sang
  maandag 18 juli 2022 @ 23:28:44 #75
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_205384517
Ga gewoon 3 weken op vakantie als je collega weer terugkomt. Stuur op je laatste vrijdag een mailtje met taken die jij overdraagt.

Kan ze het lekker allemaal uitgerust uitzoeken.
  maandag 18 juli 2022 @ 23:29:58 #76
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205384525
Dat ligt niet aan hun maar aan je bedrijf dat jij dit moet overnemen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_205384533
Een hoer heeft nooit verlof.
pi_205384540
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 14:20 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Niet pas om 10 uur 's ochtends je computer opstarten en exact 17:00 uitklokken :')
pi_205413056
quote:

[..]

Tsja....je neemt me de woorden uit de mond. Dat is precies hoe ik het dus ook rondom de corona pandemie heb ervaren en erna. Heel veel bedrijven en overheidsinstellingen die zogenaamd niet bereikbaar waren "vanwege de Corona pandemie" (die inmiddels alweer 6 maanden achter ons lag), terwijl veel van zulke banen prima te combineren waren met thuiswerken. Maar meen je dat dat ook netjes gedaan werd......neuuuh hoor. Integendeel, het werd meteen misbruikt om een slaatje uit te slaan en massaal met de pet ernaar te gooien want er hoefde toch geen verantwoordelijkheid over afgelegd te worden. Zum KOTSEN :r .
pi_205415385
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 16:23 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Tsja....je neemt me de woorden uit de mond. Dat is precies hoe ik het dus ook rondom de corona pandemie heb ervaren en erna. Heel veel bedrijven en overheidsinstellingen die zogenaamd niet bereikbaar waren "vanwege de Corona pandemie" (die inmiddels alweer 6 maanden achter ons lag), terwijl veel van zulke banen prima te combineren waren met thuiswerken. Maar meen je dat dat ook netjes gedaan werd......neuuuh hoor. Integendeel, het werd meteen misbruikt om een slaatje uit te slaan en massaal met de pet ernaar te gooien want er hoefde toch geen verantwoordelijkheid over afgelegd te worden. Zum KOTSEN :r .
quote:
Dit duurt wat langer dan gebruikelijk wegens de uitzonderlijke situatie waar wij met z’n allen in verkeren
Aldus de autoreply van mn verhuurder/vastgoedbeheerder :')
pi_205419108
Hier vers een tweede kind.

Superblij met al die regelingen. Bij kind 1 waren het 6 weken. Nu met kind 2 15 weken, waarvan 1 week 100% doorbetaald en overige 14% procent.

Samen met ca 23 vakantiedagen en 17 ATV dagen dus 115 verlofdagen. Lekker een jaar lang 3 tot 4 dagen werken.

En het werkt echt, veel uitgeruster op het werk. Geen last van slaapgebrek en oververmoeidheid waar je vaak over hoorde.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 01:11:01 #82
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205419206
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 00:30 schreef Bitlord het volgende:

Superblij met al die regelingen. Bij kind 1 waren het 6 weken. Nu met kind 2 15 weken, waarvan 1 week 100% doorbetaald en overige 14% procent.

Samen met ca 23 vakantiedagen en 17 ATV dagen dus 115 verlofdagen. Lekker een jaar lang 3 tot 4 dagen werken.

En het werkt echt, veel uitgeruster op het werk. Geen last van slaapgebrek en oververmoeidheid waar je vaak over hoorde.
Dat zou ook gewoon voor iedereen moeten gelden. Niet alleen voor mensen met een rugtasje.
pi_205419365
Verheug me ook al op m'n jaarlijkse wandelvakantie naar Pattaya.
pi_205419445
Dan zeg je toch gewoon: Nee. Fijne dag

Einde verhaal.
pi_205419449
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 09:07 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]
Nou dat klinkt als een probleem voor jouw werkgever dan, die moet geschikte vervanging regelen of zelf witheet worden op die dweil die elke keer vakantie opneemt.

Anders krijg jij straks een VreSelIjkE bUrnOut vAn Al diE tAkeN waArdoOr jE weL een halfjaar doorbetaald thuis kan gaan zitten rukken. Of satisfyeren. Of wat je wilt.
pi_205421584
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 00:30 schreef Bitlord het volgende:

En dat is dus discriminerend naar de mensen die om wat voor reden ook géén kinderen hebben en wél het gehele jaar door volle bak aan het werk zijn en níet een jaar lang liggen te lanterfanten.

Get the picture??
  vrijdag 22 juli 2022 @ 18:29:38 #87
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_205424792
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 12:54 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
En dat is dus discriminerend naar de mensen die om wat voor reden ook géén kinderen hebben en wél het gehele jaar door volle bak aan het werk zijn en níet een jaar lang liggen te lanterfanten.

Get the picture??
Ik vind dat er voor kinderloze personen best een regeling mag komen omdat het idd vet oneerlijk is.

Hoorde deze week van een collega van de andere afdeling, die elke woensdag vrij heeft in het kader van vaderschapsverlof en dan alleen maar aan het gamen is, dat 'ie de dinsdag ook vrij had genomen omdat ie dan in het zwembad kon liggen wat door zijn ziek, zwak en misselijke vriendin was opgezet. Toen dacht ik toch echt van: waar gaan we in hemelsnaam naartoe als dit toegestaan wordt :')
With love :*
  vrijdag 22 juli 2022 @ 18:36:42 #88
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205424835
Smerig jaloerse mensen hiet niets anders :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_205426287
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 18:29 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Ik vind dat er voor kinderloze personen best een regeling mag komen omdat het idd vet oneerlijk is.
Er staat nergens geschreven dat jij niet vier dagen per week mag werken hoor. Dat mag je ook gewoon doen als je geen kinderen hebt.
pi_205426311
Mensen met kinderen zijn belangrijker, deal with it
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_205427280
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:30 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Ben jij een senior daar? Zo nee dan moet je eens je baas gaan praten en hem voor een keuze te zetten: of hij maakt je senior met bijbehorende salaris of hij huurt maar een externe senior in.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_205440263
quote:
16s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 18:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Smerig jaloerse mensen hiet niets anders :')
:')

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 21:09 schreef KroketBroodje het volgende:
Mensen met kinderen zijn belangrijker, deal with it
Übermensch gespot

Wat een in en in trieste figuren zijn jullie zeg :') :')!
pi_205440506
quote:

[..]

Hoorde deze week van een collega van de andere afdeling, die elke woensdag vrij heeft in het kader van vaderschapsverlof en dan alleen maar aan het gamen is, dat 'ie de dinsdag ook vrij had genomen omdat ie dan in het zwembad kon liggen wat door zijn ziek, zwak en misselijke vriendin was opgezet. Toen dacht ik toch echt van: waar gaan we in hemelsnaam naartoe als dit toegestaan wordt :')
You jelly 😝
Hallo
pi_205440520
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 08:33 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
:')
[..]
Übermensch gespot

Wat een in en in trieste figuren zijn jullie zeg :') :')!
Deze user :') Sterke families zijn het belanrijkste in het leven dat klopt
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  zondag 24 juli 2022 @ 11:35:06 #95
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_205441250
TS kan beter een andere baan zoeken. De arbeidsmarkt is nu in het voordeel van de werkzoekende.
pi_205441288
quote:

[..]

Get the picture??
En weer zo'n beroepsgediscrimineerde

Je hebt het er maar zwaar mee. Ga anders lekker op Twitter lopen janken of een protest organiseren ofzo.

Stuk verdriet.
  zondag 24 juli 2022 @ 12:05:13 #97
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_205441473
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 21:06 schreef knoopie het volgende:

[..]
Er staat nergens geschreven dat jij niet vier dagen per week mag werken hoor. Dat mag je ook gewoon doen als je geen kinderen hebt.
Volgens mij denken al die incels altijd dat je doorbetaald krijgt daarvoor.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zondag 24 juli 2022 @ 12:40:24 #98
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205441744
Tja dat krijg je ervan als je leeft om je baas zijn portemonnee te spekken, in plaats van je levensdoel te vervullen. Ook gewoon zomaar die taken overnemen. :')
  zondag 24 juli 2022 @ 12:46:01 #99
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_205441785
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 12:40 schreef PiyeReloaded het volgende:
Tja dat krijg je ervan als je leeft om je baas zijn portemonnee te spekken, in plaats van je levensdoel te vervullen. Ook gewoon zomaar die taken overnemen. :')
En dan zeggen dat die taken gewoon blijven liggen. We weten allemaal dat TS die gewoon elke avond thuis nog even afhandelt zonder daarvoor compensering te vragen. Uiteindelijk werkt kantoorpersoneel toch max 2 van de 8 aanwezige uren en is de rest onzin dus dat kan ook prima.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_205442700
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 12:05 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Volgens mij denken al die incels altijd dat je doorbetaald krijgt daarvoor.
Ja joh! Vol doorbetaald krijgen, en bovendien gratis kinderopvangtoeslag! Het is letterlijk slapend rijk worden. 8)7
  zondag 24 juli 2022 @ 22:45:32 #101
500000 Slavski
vijfhonderdduizendste
pi_205450003
Sommige mensen willen hun baan liever behouden dan ''nee'' te zeggen. Sommige mensen willen graag nee zeggen en zitten daarom thuis uitkering te trekken waardoor alles zo tyfus duur is in dit land.
pi_205458084
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 22:45 schreef Slavski het volgende:
Sommige mensen willen hun baan liever behouden dan ''nee'' te zeggen. Sommige mensen willen graag nee zeggen en zitten daarom thuis uitkering te trekken waardoor alles zo tyfus duur is in dit land.
Dit is echt een van de meest debiele dingen die ik hier ooit heb gelezen.
pi_205469328
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 11:40 schreef SjonShitcoin het volgende:

[..]
En weer zo'n beroepsgediscrimineerde

Je hebt het er maar zwaar mee. Ga anders lekker op Twitter lopen janken of een protest organiseren ofzo.

Stuk verdriet.
Spreek voor jezelf, sneuhaas :')

Afgeven op mensen die geen kinderen hebben en jezelf verheven voelen boven hen :') :')!!
pi_205474389
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 09:47 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Spreek voor jezelf, sneuhaas :')

Afgeven op mensen die geen kinderen hebben en jezelf verheven voelen boven hen :') :')!!
Cry me a river.
pi_205486323
Tijd dat al die rubberstoeptegel ouders eens extra belast gaan worden met hun milieu vervuilende product. Ipv van dat stoeptegels alleen maar profiteren, gewoon 25% extra inkomsten belasting laten betalen tot hun walgelijke product zelfstandig kan leven. Zal ze leren!
pi_205486462
Hier ook een bakfiets vader die 1 dag in de week minder werkt.
Weet je waarom dat gebeurt?
Het loont niet om meer te werken.

1 dag meer werken betekent 1 dag meer kinderopvang. En omdat je meer werkt gaat je salaris omhoog en krijg je minder kinderopvangtoeslag.

Die ene dag opvang meer kost ongeveer 320 euro netto. Hoe veel moet ik verdienen om dat te compenseren?
Ik betaal 55% belasting over inkomen (49,5% belasting 6% minder arbeidskorting), dat komt neer op ruim 700 bruto per maand die ik kwijt ben alleen voor de opvang voor die ene dag.
Ik verdien wel meer dan dat, maar het is tientjeswerk wat je dan overhoudt voor een dag meer werken. Tsja dan is de keuze snel gemaakt.
Ik ben gekke henkie niet.
Pas als de kinderopvang structureel goedkoper wordt ga ik dat pas anders doen.
pi_205486501
Bezint eer ge begint, een dag minder werken is een prima oplossing als je maar niet van als die achterlijke regelingen gebruik gaat maken. Dan is er tenminste op papier geregeld dat er x fte maar beschikbaar is ipv die schijn fte’s die met allerlei constructies maar onder hun werk proberen uit te komen.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:05:38 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205486551
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 07:55 schreef Staatsgreepje het volgende:
Bezint eer ge begint, een dag minder werken is een prima oplossing als je maar niet van als die achterlijke regelingen gebruik gaat maken. Dan is er tenminste op papier geregeld dat er x fte maar beschikbaar is ipv die schijn fte’s die met allerlei constructies maar onder hun werk proberen uit te komen.
Ligt aan de gaarheid van de werkgever gap
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205487341
Ik heb zo een achterlijke regeling zodat ik 1 dag minder per week kan werken *O*
pi_205487427
Als je aangeeft bij je manager dat je teveel taken doorgeschoven krijgt en die zoekt daar geen oplossing voor, was ik al lang op zoek gegaan naar een andere baan. Laat ze lekker in de stront zakken met hun drogredenen :W
Als jij straks overwerkt thuis zit en er iemand moet worden aangenomen om jou te vervangen schiet het ook niets op. Van die kut managers die dat niet begrijpen, leren het helaas maar op één manier.
pi_205487890
quote:

[..]

Get the picture??
Hoezo is dat discrimenerend? Die mensen nemen niet voor jan lul vrij om te gaan lanterfanten, maar moeten hele nachten doorhalen om een baby te voeden, herstellen van de bevalling en noem het allemaal maar op.
pi_205489938
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 07:55 schreef Staatsgreepje het volgende:
'Achterlijke' regelingen :')

Dan is je werkgever gewoon een krent.
pi_205491146
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:45 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Hoezo is dat discrimenerend? Die mensen nemen niet voor jan lul vrij om te gaan lanterfanten, maar moeten hele nachten doorhalen om een baby te voeden, herstellen van de bevalling en noem het allemaal maar op.
Jee wat erg, vervelend dat het verplicht is om broedsel te nemen.
pi_205492567
quote:

[..]
Je krijgt helemaal niet “vrij”. Je krijgt onbetaald verlof. Je krijgt gewoon een dag minder per week betaald als je een dag minder werkt. Dat is volgens mij iets wat veel mensen die zo verongelijkt doen hier niet weten.
pi_205518810
quote:

[..]
Ja....18 jaar lang zeker :') :') .
pi_205519288
quote:

[..]

Ik vind zelfs dat ik een extra beloning moet krijgen of twee dagen extra verlof mag ontvangen omdat ik niet rook. Hoe vaak je hoort dat collega's even gaan roken tijdens de baas zijn tijd terwijl de niet rokers daardoor meer werk verzetten.

quote:

[..]
Hoezo? Zij kiezen er voor om kinderen te nemen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_205519315
De echte klacht is natuurlijk dat TS te laf is om tegen zijn/haar manager in te gaan. Extra werk blijven doen en op FOK huilen dat het allemaal niet eerlijk is.
pi_205522377
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 01:15 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Als je niet zo'n treurneus was geweest had je ook een kind kunnen verwekken en lekker verlof kunnen nemen.
pi_205526432
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 15:24 schreef SjonShitcoin het volgende:

[..]
Als je niet zo'n treurneus was geweest had je ook een kind kunnen verwekken en lekker verlof kunnen nemen.

Wie zegt dat ik ze überhaupt wíl :') :') ??
pi_205526670
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 04:43 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Wie zegt dat ik ze überhaupt wíl :') :') ??
Dan kun je lekker verlof nemen.

Of lekker blijven janken op internet dat het leven allemaal zo oneerlijk is.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:32:22 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205526733
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 01:15 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Waar haal jij 18 jaar lang vandaan knul?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205526743
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 08:16 schreef SjonShitcoin het volgende:

[..]
Dan kun je lekker verlof nemen.

Of lekker blijven janken op internet dat het leven allemaal zo oneerlijk is.
Het leven is toch oneerlijk of je nou kinderen hebt of niet, je hebt toch ook wat te janken en je hebt kinderen…
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:00:34 #123
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205526864
Lekker vrij dankzij de nieuwe regeling *O*
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')