Spanje is een best rigide, conservatieve competitie geworden waar weinig goals vallen. Ruim minder dan de andere topcompetities. Dan sneeuwt Luuk de Jong in de kleine ruimte inderdaad snel onder. De Eredivisie is een tikkeltje anders waar bijna het hele rechterrijtje uit ploegen bestaat die in de KKD hebben gespeeld tot 4 jaar terug. Sparta, Excelsior, Volendam, Emmen, Go Ahead, Cambuur, RKC Waalwijk, Fortuna Sittard. Laten we even kalm aan en normaal doen. Dan heb ik het nog niet over de tanende kwaliteit van het linkerrijtje.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik zie hem toch vooral als een speler om iets te forceren, niet zo zeer als basisspeler. In Spanje een aantal belangrijke doelpunten gescoord, maar in totaal niet veel. Maar ik laat me graag positief verrassen.
Ik vraag me wel af of hij 90 minuten aankan.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:00 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Spanje is een best rigide, conservatieve competitie geworden waar weinig goals vallen. Ruim minder dan de andere topcompetities. Dan sneeuwt Luuk de Jong in de kleine ruimte inderdaad snel onder. De Eredivisie is een tikkeltje anders waar bijna het hele rechterrijtje uit ploegen bestaat die in de KKD hebben gespeeld tot 4 jaar terug. Sparta, Excelsior, Volendam, Emmen, Go Ahead, Cambuur, RKC Waalwijk, Fortuna Sittard. Laten we even kalm aan en normaal doen. Dan heb ik het nog niet over de tanende kwaliteit van het linkerrijtje.
Sowieso is Zahavi of Luuk de Jong ook een wereld van verschil in alles.
Die braziliaan komt nog en gakpo er weer bijquote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:53 schreef RipCity het volgende:
Lekker Europa league spelen. Kunnen we misschien met heel erg gelukkige loting overwinteren.
Luuk is een prima aankoop inderdaad. Slaat nergens op die kritiek. Tuurlijk had PSV ook liever een speler van 32 miljoen gehaald, maar dat gaat wat lastig.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:04 schreef FrankRicard het volgende:
Als ik er vanuit ga dat de mensen die hierboven en in het vorige topic Luuk afvallen Ajacieden zijn zit ik niet mis of wel?
Die gast is zo belangrijk geweest voor zowel PSV als Barça. Zelfs in de tijd dat hij bij PSV langere tijd niet scoorde was hij nog steeds iedere wedstrijd één van de belangrijkste spelers van het veld, maar wellicht heb je dat niet in de gaten als je alleen samenvattingen kijkt. (Hetzelfde geldt overigens voor de Götze haat in dit topic, dan kijk je ook alleen maar samenvattingen, die stond echt bij vrijwel iedere counter van de tegenstander meteen goed en bracht ook aanvallend veel meer dan je denkt als je alleen op assists en goals let)
Nou nou wat was die belangrijk zeg voor Barcelonaquote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:04 schreef FrankRicard het volgende:
Als ik er vanuit ga dat de mensen die hierboven en in het vorige topic Luuk afvallen Ajacieden zijn zit ik niet mis of wel?
Die gast is zo belangrijk geweest voor zowel PSV als Barça. Zelfs in de tijd dat hij bij PSV langere tijd niet scoorde was hij nog steeds iedere wedstrijd één van de belangrijkste spelers van het veld, maar wellicht heb je dat niet in de gaten als je alleen samenvattingen kijkt. (Hetzelfde geldt overigens voor de Götze haat in dit topic, dan kijk je ook alleen maar samenvattingen, die stond echt bij vrijwel iedere counter van de tegenstander meteen goed en bracht ook aanvallend veel meer dan je denkt als je alleen op assists en goals let)
De kritiek op de Jong vanuit niet-PSV supporters zal me een zorg zijn. Sowieso kijkt half VBL-fok niet veel verder dan goals, assists en expected blahblah.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:04 schreef FrankRicard het volgende:
Met de prijzen die Ajax voor middelmatige spelers als Haller en Martinez binnen weet te slepen weet je gewoon dat het competitieve aspect in de Eredivisie klaar is.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik had even de hoop dat PSV weer eens zou aanhaken bij Ajax maar als ik zie wat ze daar weer voor debiele bedragen voor middelmaat binnenhalen denk ik dat het inmiddels wel echt een illusie is.
Man en paard. Wie en voor welk debiel bedrag?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik had even de hoop dat PSV weer eens zou aanhaken bij Ajax maar als ik zie wat ze daar weer voor debiele bedragen voor middelmaat binnenhalen denk ik dat het inmiddels wel echt een illusie is.
Probleem bij Ajax is dat een incidentele 2e plek ze vaak ook nog gewoon Champions League oplevert. Dus je kunt daar ook niet meer een voordeel op pakken.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:28 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Met de prijzen die Ajax voor middelmatige spelers als Haller en Martinez binnen weet te slepen weet je gewoon dat het competitieve aspect in de Eredivisie klaar is.
Ja ja, tuurlijk, je kan altijd een keer een kampioenschap verliezen omdat het dat jaar even niet lukt of een ander team een wonderjaar heeft. Maar ik verwacht dat Ajax gewoon 9 van de 10 keer kampioen gaat worden in de komende jaren. Gat is simpelweg te groot, natuurlijk moeten PSV (en ook Feyenoord en AZ etc natuurlijk) er alles aan blijven doen om het te proberen, maar ik zie niet in hoe dit geen Bayern of PSG situatie gaat worden. Ik laat me echter graag verrassen
Martinez voor 54 miljoen. (Plus 11 miljoen bonus) Zelfs in het Ajax-topic komen ze niet meer bij van het lachen.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Man en paard. Wie en voor welk debiel bedrag?
Ow, ik dacht dat je het over PSV aankopen had. Dit is namelijk het PSV topic.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Martinez voor 54 miljoen. (Plus 11 miljoen bonus) Zelfs in het Ajax-topic komen ze niet meer bij van het lachen.
Ja leuk. Jij stelt een vraag, ik geef antwoord en dan weer zo'n debiele reactie.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat je het over PSV aankopen had. Dit is namelijk het PSV topic.
Doei
Hebben wij uberhaupt geld om iemand te halen? Luuk is gekocht van wat we nog in de spaarpot hadden en achter de bank hebben gevonden volgens mij, we huren verdomme een half elftalquote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat je het over PSV aankopen had. Dit is namelijk het PSV topic.
Doei
Als psv eens een keer in de champions league op weet te vallen, krijgen ze die bedragen ook. Nee niet voor een luuk, wel voor een gakpo en een sangarequote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:28 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Met de prijzen die Ajax voor middelmatige spelers als Haller en Martinez binnen weet te slepen weet je gewoon dat het competitieve aspect in de Eredivisie klaar is.
Ja ja, tuurlijk, je kan altijd een keer een kampioenschap verliezen omdat het dat jaar even niet lukt of een ander team een wonderjaar heeft. Maar ik verwacht dat Ajax gewoon 9 van de 10 keer kampioen gaat worden in de komende jaren. Gat is simpelweg te groot, natuurlijk moeten PSV (en ook Feyenoord en AZ etc natuurlijk) er alles aan blijven doen om het te proberen, maar ik zie niet in hoe dit geen Bayern of PSG situatie gaat worden. Ik laat me echter graag verrassen
Het geld van Doan is uitgegeven. Verder is er nog niks verkocht en laten we hopen dat dat zo blijft.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Hebben wij uberhaupt geld om iemand te halen? Luuk is gekocht van wat we nog in de spaarpot hadden en achter de bank hebben gevonden volgens mij, we huren verdomme een half elftal
Als PSV een keer kampioen wordt is er nog niets aan de hand voor Ajax, behoorlijk grote kans dat je ook gewoon CL haalt met een tweede plek. Daarnaast zijn de uitgaven van Ajax inmiddels 5 keer hoger dan van PSV, al verschillende spelers van meer dan 20 of zelfs 30 miljoen gehaald. Dus die vergelijking begint nu echt wel op te gaan.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:33 schreef Pedroso het volgende:
Toch kan je Ajax niet vergelijken met Bayern of PSG, die kopen de concurrentie gewoon leeg en dat kan Ajax niet.
Een goed van jaar van PSV (zijn er dit jaar op vooruit gegaan) en een minder jaar van Ajax en PSV wordt zomaar kampioen.
Feyenoord lijkt wel af te haken denk ik, die zijn er vooralsnog flink op achteruit gegaan.
Feyenoord is gewoon top 3 en met een beetje mazzel top 2. Top 2 is dit jaar heel belangrijk. De nr 2 kan een gat slaan als Ajax niet in de top 2 zou zitten.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:33 schreef Pedroso het volgende:
Toch kan je Ajax niet vergelijken met Bayern of PSG, die kopen de concurrentie gewoon leeg en dat kan Ajax niet.
Een goed van jaar van PSV (zijn er dit jaar op vooruit gegaan) en een minder jaar van Ajax en PSV wordt zomaar kampioen.
Feyenoord lijkt wel af te haken denk ik, die zijn er vooralsnog flink op achteruit gegaan.
Dit gaat weer compleet offtopic worden, maar wat je zegt is niet helemaal waar. Ajax heeft nu bijv Wijndal gehaald, maar wat (imo) nog schrijnender is, is dat PSV voet bij stuk heeft gehouden met Bergwijn en Ihattaren, en ze niet naar Ajax heeft laten vertrekken. Vervolgens koopt Ajax ze weg bij de club waar PSV ze aan heeft verkocht. Tuurlijk, beide hebben niet voldaan aan de verwachtingen van de club waar ze naar toe gingen, en het is Ajax hun goed recht om ze daar dan weg te halen, maar indirect koopt Ajax dan toch de spelers van de concurrent die ze wilden hebben.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:33 schreef Pedroso het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |