Amazon is de verkoper, geen derde partij. Nadrukkelijk op geletquote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:22 schreef jogy het volgende:
Als aangifte doen de eerste stap is dan moet je die nemen. Je hebt geen ondeugdelijk product gekregen, hebt geen product gekregen dus heb je ook geen aanspraak op die koop op afstand waar je het product terug kan sturen want die heb je niet.
Hier is daadwerkelijk een misdaad gepleegd, of het nou expres of per ongeluk is gegaan is een tweede. Was Amazon de daadwerkelijke verstuurden of was het een derde partij die verstuurd via Amazon? Was de Amazon verpakking nog wel gesloten bij aankomst?
Maar neem eerst ff contact op met de daadwerkelijke partij die het verkocht heeft aan je, niet perse Amazon dus.
dan ga je van een koude kermis thuiskomenquote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:21 schreef nicojan86 het volgende:
[..]
Heb nergens gelezen dat bij deze partijen je politie aangifte moet doen om je pakketje waar je recht op hebt geleverd te krijgen. Heel aparte werkwijze.
Waar was t 400 gram? Waar was t 216 gram.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:21 schreef nicojan86 het volgende:
[..]
Heb nergens gelezen dat bij deze partijen je politie aangifte moet doen om je pakketje waar je recht op hebt geleverd te krijgen. Heel aparte werkwijze.
Je tekent voor ontvangst. Niet in welke staat.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:06 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]wie zegt dan dat het verhaal van ts waar is? Zo werkt de wereld niet, anders kan iedereen maar zeggen dat het pakketje leeg was.
Het niet leveren gaat over een pakketje dat niet aankomt / niet voor getekend is. Of als het product bij aankomst defect is.
Simpele
Dit.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je tekent voor ontvangst. Niet in welke staat.
Je afspraak is uiteraard in de staat die je mag verwachten.
Dan moet de werkwijze van deze shops eens onder de loep worden genomen.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:23 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
dan ga je van een koude kermis thuiskomen
Veel succes aan ts, heeft echt (terecht) geen poot om op te staan zonder aangifte. En terechtquote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan is het wel jammer dat Amazon er zo star mee omgaat. Aan de andere kant kan jij een oplichter zijn, dat is iig waar Amazon rekening mee houdt want je zal niet de eerste zijn ws.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:23 schreef nicojan86 het volgende:
[..]
Amazon is de verkoper, geen derde partij. Nadrukkelijk op gelet
Dus jij vindt dat iedereen die aangeeft dat het pakketje leeg was zomaar geld terug moet krijgen? Waarom denk je dat er daar voorwaarden aan hangen, zoals een aangifte?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:26 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dan moet de werkwijze van deze shops eens onder de loep worden genomen.
Daarom is er ook retourbeleid als een product niet goed geleverd is.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wordt dit weer zo'n topic waarbij je alleen mag antwoorden wat de TS wil horen?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:50 schreef nicojan86 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit in mijn leven ergens aangifte gedaan, dat wil ik zo houden
Kan je lezen? Je tekent voor ontvangst niet in welke staat.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:26 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Veel succes aan ts, heeft echt (terecht) geen poot om op te staan zonder aangifte. En terecht
Waar staan die in de algemene voorwaarden bij Amazon? Ik zie het nergens staan.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:27 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat iedereen die aangeeft dat het pakketje leeg was zomaar geld terug moet krijgen? Waarom denk je dat er daar voorwaarden aan hangen, zoals een aangifte?
Sla lekker die toon aan tegen je moeder ofzo, heb niet met je geknikkerd. Je kan wel lekker doordrammen, er is geen staat want ts beweerd dat het doosje leeg was.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:28 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Kan je lezen? Je tekent voor ontvangst niet in welke staat.
Daarvoor is retourbeleid.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:28 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Kan je lezen? Je tekent voor ontvangst niet in welke staat.
Sterk, eerst frauder richting ts bestempelen min of meer en nu mij wereldvreemde noemen. Inhoudelijk uitermate zwak met 0.0% juridische kennis.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:29 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Sla lekker die toon aan tegen je moeder ofzo, heb niet met je geknikkerd. Je kan wel lekker doordrammen, er is geen staat want ts beweerd dat het doosje leeg was.
Wereldvreemde
Kan je uitleggen waarom hij 0,0% juridische kennis heeft?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:31 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Sterk, eerst frauder richting ts bestempelen min of meer en nu mij wereldvreemde noemen. Inhoudelijk uitermate zwak met 0.0% juridische kennis.
quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:31 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Sterk, eerst frauder richting ts bestempelen min of meer en nu mij wereldvreemde noemen. Inhoudelijk uitermate zwak met 0.0% juridische kennis.
Hier heeft ts wat aan. De eerste serieuze reactie op zijn vraag. Goed bezig!quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:33 schreef Fer het volgende:
Probeer eens om Amazon met een nette brief in gebreke te stellen. Ze hebben immers niet geleverd. Vaak reageren ze iets serieuzer dan aan de telefoon.
Kan me zomaar voorstellen dat het juridisch best dichtgespijkerd is dat je aangifte doet bij oplichting. Kan me ook best voorstellen dat een bedrijf als Amazon zo'n beleid heeft. Een malafide bedrijf zou je graag weerhouden van aangifte maar Amazon is niet perse malafide en heeft een aangifte nodig voor dit soort issues. Ook om oplichters te weerhouden van dit soort claims.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:31 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat conform de wetgeving wet koop op afstand amazon niet geleverd heeft en ze de regels bij deze case aan hun broek lappen.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:34 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Gelukkig kom jij met hele sterke argumenten. Als jij denkt dat het werkt dat je alles maar kan claimen ben je wereldvreemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |