amazon zelfquote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:35 schreef Nober het volgende:
Bij amazon of bij een bedrijf die via amazon verkoopt?
En al zou ik aangifte doen, beloven ze nog steeds niks behalve medewerking met de politie.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:40 schreef tim020hoorn het volgende:
Dat ze niet zomaar met jouw verhaal meegaan snap ik wel. Maar aangifte doen gaat dat wel helpen? Zo ja, dan is de keuze makkelijk toch?
quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:26 schreef nicojan86 het volgende:
Helaas heb ik een vervelend akkefietje met Amazon.
Mijn vriendin heeft een Google Pixel 6 besteld en wanneer het pakketje binnen kwam, zat wel de doos van de pixel erin, maar geen telefoon. Seal was ook verbroken.
Pakketje zou ~400 gram moeten wegen volgens label, maar weegt maar 216 gram.
Nu zou je denken, Amazon inlichten, nieuwe telefoon of terugbetaling.
Helaas willen ze dat ik aangifte doe bij de politie(Van wat?) en ik vind dit de vreemdste gang van zaken.
Verder weigert Amazon elke medewerking, terwijl ze een ondeugdelijk product hebben geleverd, namelijk incompleet.
Wat kan ik nu nog doen? Maak me hier erge zorgen over hoe en wat nu verder.
Dat is natuurlijk voor een bedrijf veels te kort door de bocht he, pakketje is leeg stuur aub een nieuwe telefoon. Je hebt blijkbaar getekend voor goed ontvangst. Zie het somber in voor jullie.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:26 schreef nicojan86 het volgende:
Helaas heb ik een vervelend akkefietje met Amazon.
Mijn vriendin heeft een Google Pixel 6 besteld en wanneer het pakketje binnen kwam, zat wel de doos van de pixel erin, maar geen telefoon. Seal was ook verbroken.
Pakketje zou ~400 gram moeten wegen volgens label, maar weegt maar 216 gram.
Nu zou je denken, Amazon inlichten, nieuwe telefoon of terugbetaling.
Helaas willen ze dat ik aangifte doe bij de politie(Van wat?) en ik vind dit de vreemdste gang van zaken.
Verder weigert Amazon elke medewerking, terwijl ze een ondeugdelijk product hebben geleverd, namelijk incompleet.
Wat kan ik nu nog doen? Maak me hier erge zorgen over hoe en wat nu verder.
Ja omdat het lijkt alsof het product onderweg uit de verpakking gestolen is als de doos bij aankomst minder woog dan bij verzenden.quote:
Dus amazon levert niet en komen hun afspraken niet na, en ik moet daarvoor actie ondernemen? Omgekeerde wereld.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja omdat het lijkt alsof het product onderweg uit de verpakking gestolen is als de doos bij aankomst minder woog dan bij verzenden.
Los van dat het enorm vervelend is voor je, kunnen ze je toch niet op je blauwe ogen vertrouwen? Je hebt 0 bewijs, met een aangifte sta je daarin een stuk sterker want een valse aangifte is immers strafbaar.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:43 schreef nicojan86 het volgende:
[..]
En al zou ik aangifte doen, beloven ze nog steeds niks behalve medewerking met de politie.
Ik snap je pragmatisme, maar zo hoort het niet te gaan.
Daarnaast aangifte van wat? Oplichting door Amazon? Dan kunnen ze wel reclameren?
Dit.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:46 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Los van dat het enorm vervelend is voor je, kunnen ze je toch niet op je blauwe ogen vertrouwen? Je hebt 0 bewijs, met een aangifte sta je daarin een stuk sterker want een valse aangifte is immers strafbaar.
Ik denk aangifte van diefstal danwel oplichting door de verzender of degene die het heeft afgeleverd. Maar daar kan de politie jouw beter over informeren
Moet ik een nieuwe telefoon voor je halen ofzo.quote:
Mijn god man, als even aangifte doen het grootste probleem in je leven is mag je in je handjes knijpen. Stop met zeuren en doe aangifte, of stop met zeuren en neem je verlies.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:46 schreef nicojan86 het volgende:
[..]
Dus amazon levert niet en komen hun afspraken niet na, en ik moet daarvoor actie ondernemen? Omgekeerde wereld.
Ik heb nog nooit in mijn leven ergens aangifte gedaan, dat wil ik zo houdenquote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mijn god man, als even aangifte doen het grootste probleem in je leven is mag je in je handjes knijpen. Stop met zeuren en doe aangifte, of stop met zeuren en neem je verlies.
wtf..quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:50 schreef nicojan86 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit in mijn leven ergens aangifte gedaan, dat wil ik zo houden
wat is er tegen om aangifte te doen? Waarom wil je dat niet?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:50 schreef nicojan86 het volgende:
[..]
Je weet dat je niet opgepakt wordt als je aangifte doet?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:50 schreef nicojan86 het volgende:
[..]
En hoe weet Amazon dat je het product niet gewoon hebt gekregen en nu doet alsof het nooit in de doos zat om gratis een 2e te krijgen?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:52 schreef nicojan86 het volgende:
Diefstal: ik had iets, nu niet meer. (Ontvreemd, vermist enz)
Mijn vriendin heeft het nooit gehad. Dus aangifte diefstal slaat nergens op.
Je mist het punt, aangifte doen staat nergens benoemd in de wet koop op afstand om je product te krijgen. Is de omgekeerde wereld. Hun verantwoordelijkheid om te leveren afschuiven op de consument. Walgelijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En hoe weet Amazon dat je het product niet gewoon hebt gekregen en nu doet alsof het nooit in de doos zat om gratis een 2e te krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |