abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juli 2022 @ 08:31:34 #26
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205365602
quote:
“She would have had the baby, and as many women who have had babies as a result of rape, we would hope that she would understand the reason and ultimately the benefit of having the child,” Bopp said in a phone interview on Thursday.
Meneer Bopp moet maar uitgewisseld worden met bijvoorbeeld een vrouw uit Oost-Congo, waar de totale samenleving ontwricht is geraakt dankzij een campagne van verkrachtingen en waar ze ook zo denken over de rechten van vrouwen die dit overkomt.

Dat lijkt me meer zijn niveau van beschaving. Hij zal zich er thuis voelen.
  Manager PR/Moderator zondag 17 juli 2022 @ 10:21:04 #27
269689 crew  Viv
pi_205366015
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 08:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Meneer Bopp moet maar uitgewisseld worden met bijvoorbeeld een vrouw uit Oost-Congo, waar de totale samenleving ontwricht is geraakt dankzij een campagne van verkrachtingen en waar ze ook zo denken over de rechten van vrouwen die dit overkomt.

Dat lijkt me meer zijn niveau van beschaving. Hij zal zich er thuis voelen.
Of Paraguay:

quote:
To make a 10-year-old give birth isn't just horrifying - it's life threatening

Would anyone in their right mind think it reasonable that a 10-year-old carry a pregnancy to term? This is not a thought experiment but the horrible story of a real child in Paraguay: raped by her stepfather and now denied an abortion.

According to Amnesty International - which is leading the charge to obtain an abortion for the child - the young girl’s condition became public when she went to the hospital complaining of stomach pain and was found to be 21 weeks pregnant.

“The physical and psychological impact of forcing this young girl to continue with an unwanted pregnancy is tantamount to torture”, Guadalupe Marengo, Americas Deputy Director at Amnesty International said in a statement. (In fact, the United Nations has declared lack of access to abortion at any age a form of torture.)

Paraguay has very strict laws on abortion – the procedure is only permitted when a person’s life is at risk. There are no exceptions for rape or incest.

Antonio Barrios, the Health Minister of Paraguay, said: “there is no indication that the health of the [girl] is at risk ... therefore we are not, from any point of view, in favor of the termination of the pregnancy”.

There are so many levels of horror here it’s hard to know where to begin but this, perhaps, is the most baffling: in what universe is a 10-year-old delivering a child not a risk to her life?

Childbirth is a risky enterprise for a healthy grown woman – a woman of reproductive age in Paraguay for example, has a one in 310 chance of dying from from complications from labor. For a child, the risks are exponentially worse.

Children’s bodies are not meant to give birth. Dr Dalia Brahmi, the Director of Clinical Affairs at Ipas told me: “It is cruel to force a 10-year-old girl to carry her pregnancy to term”.

Dr Brahmi, who once worked at the World Health Organization in the Department of Reproductive Health and Research, told me: “very young adolescents [under 15 years old] have a high risk of eclampsia, infection, preterm birth and intrauterine growth restriction” compared to adult women.

The dangers are clear – and it takes a whole lot of magical thinking or straight up denial to think otherwise. Pregnancy for a child risks not only her emotional and mental health, but her physical health and possibly even her life.

Paraguay’s decision to remain the course has nothing to do with the actual risk to the child involved, but is all about their adherence to an antiquated, tortuous law that would rather see a child’s life at risk than admit their anti-abortion policies are too strict.

If those who would see this young girl give birth are truly pro-life, whose life are they concerned about? Because it’s certainly not the ten-year-old at the center of this story who is being forced to carry her rapist’s baby to term.

This anonymous young girl - this child - has already been violated by a member of her family. Must she be violated by her country as well?
Artikel uit 2015:
https://www.theguardian.c(...)its-life-threatening
  zondag 17 juli 2022 @ 11:02:02 #28
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205366266
Kind laten bevallen is onmenselijk, wet of geen wet. Kunnen ze dan niet beter na 24 weken - levensvatbaar- de foetus met een keizersnede eruit halen ?
Dat moet toch wettelijk wel mogelijk zijn ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_205366340
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 11:02 schreef deedeetee het volgende:
Kind laten bevallen is onmenselijk, wet of geen wet. Kunnen ze dan niet beter na 24 weken - levensvatbaar- de foetus met een keizersnede eruit halen ?
Zouden ze de keizersnede ook niet moeten verbieden eigenlijk? Want puur technisch gezien is dat ook een abortus 😉
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Manager PR/Moderator zondag 17 juli 2022 @ 11:15:11 #30
269689 crew  Viv
pi_205366372
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 11:02 schreef deedeetee het volgende:
Keizersnede is ook niet zonder risico's voor een zwangere. Aangezien een 10-jarige nog in de groei is al helemaal lijkt me, aangezien littekens niet meegroeien.

En hoewel baby's vanaf 24 weken in principe levensvatbaar zijn, zijn ze er eigenlijk nog niet klaar voor om geboren te worden. De kans op overlijden (bijvoorbeeld door een infectie) is bij die termijn aanzienlijk (30-40%), en de kindjes die het overleven hebben vaak hun hele leven nog last van de extreme vroeggeboorte.

Kortom, een 10-jarige zwangere is het beste geholpen met een abortus, en wel zo vroeg mogelijk in de zwangerschap.
  zondag 17 juli 2022 @ 11:26:21 #31
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205366486
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 11:15 schreef Viv het volgende:

[..]
Keizersnede is ook niet zonder risico's voor een zwangere. Aangezien een 10-jarige nog in de groei is al helemaal lijkt me, aangezien littekens niet meegroeien.
Daar heb ik niet aan gedacht.
quote:
En hoewel baby's vanaf 24 weken in principe levensvatbaar zijn, zijn ze er eigenlijk nog niet klaar voor om geboren te worden. De kans op overlijden (bijvoorbeeld door een infectie) is bij die termijn aanzienlijk (30-40%), en de kindjes die het overleven hebben vaak hun hele leven nog last van de extreme vroeggeboorte.

Kortom, een 10-jarige zwangere is het beste geholpen met een abortus, en wel zo vroeg mogelijk in de zwangerschap.
Helemaal met je eens, ik zou meteen de zwangerschap afbreken als ik het voor het zeggen had. Ik vroeg me alleen af of er zelfs bij zulke inhumane wetten geen andere oplossing was om dit kind beter te helpen. Het in leven blijven van de foetus/baby en de kwaliteit daarvan doet bij de anti abortus club volgens mij niet echt ter zake, zolang het maar ademhaalt bij de geboorte. Daarna laten ze het kind sws stikken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Manager PR/Moderator zondag 17 juli 2022 @ 11:36:09 #32
269689 crew  Viv
pi_205366593
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 11:26 schreef deedeetee het volgende:
Het in leven blijven van de foetus/baby en de kwaliteit daarvan doet bij de anti abortus club volgens mij niet echt ter zake, zolang het maar ademhaalt bij de geboorte. Daarna laten ze het kind sws stikken.
Klopt, kwaliteit van leven boeit ze totaal niet. Zowel dat van de ongewenst zwangere niet, als dat van het ongeboren kind niet. Dat blijkt uit alles wat ze doen.

Het zijn bijvoorbeeld ook dezelfde types die tegen euthanasie zijn, want zolang je een hartslag hebt is het leven de moeite waard. :X
  zondag 17 juli 2022 @ 12:30:25 #33
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205367064
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 11:36 schreef Viv het volgende:
Het zijn bijvoorbeeld ook dezelfde types die tegen euthanasie zijn, want zolang je een hartslag hebt is het leven de moeite waard.
Niet helemaal, want ze zijn dan wel weer voor de doodstraf.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Manager PR/Moderator zondag 17 juli 2022 @ 13:09:28 #34
269689 crew  Viv
pi_205367342
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 12:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Niet helemaal, want ze zijn dan wel weer voor de doodstraf.
Dat zit wel wat ingewikkelder in elkaar zie ik, heb net dit interessante artikel gevonden:

https://www.washingtonpos(...)ment-abortion-align/

Manager PR/Moderator zondag 17 juli 2022 @ 13:22:10 #35
269689 crew  Viv
pi_205367434
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 13:09 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat zit wel wat ingewikkelder in elkaar zie ik, heb net dit interessante artikel gevonden:

https://www.washingtonpos(...)ment-abortion-align/

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die bovenste figuur is wel treffend trouwens.

Van 1977 tot 2021 antwoordden steeds minder mensen in de VS nee op de stelling dat een legale abortus mogelijk zou moeten zijn voor welke reden dan ook.

Dat geeft precies weer dat deze beslissing van de Supreme Court niet de wil van het volk weerspiegelt. Hoezo democratie. :X
pi_205369877
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 13:22 schreef Viv het volgende:

[..]
Die bovenste figuur is wel treffend trouwens.

Van 1977 tot 2021 antwoordden steeds minder mensen in de VS nee op de stelling dat een legale abortus mogelijk zou moeten zijn voor welke reden dan ook.

Dat geeft precies weer dat deze beslissing van de Supreme Court niet de wil van het volk weerspiegelt. Hoezo democratie. :X
Democratie weerspiegelt niet 'de wil van het volk' en heeft dat ook nooit echt gedaan. Misschien als je 't over directe democratie met een sloot aan referenda hebt, maar de stem voor een partij die een dilemma afweegt is wat democratie veel sterker maakt dan de waan van het moment in de tijd. Beleid zou niet moeten worden gevormd door wat op dat moment een hot-topic is maar wat het beste is voor individuele vrijheid over de lange termijn.

Als "het volk" overwegend gelovig wordt en datzelfde volk vindt dat democratie op de slachtbank moet en de kerk veel meer op de regeerstoel moet komen dan kun je met democratie dus ook democratie zo goed als afschaffen. Dan steek je die paar die niet onder de kerk of moskee willen leven of er conditioneel gebruik van maken een dolk in de rug, inclusief kinderen die daar niet voor hebben gekozen.

Gelukkig hebben we in Nederland een redelijk goed filter met de coalitievorming en de oppositie in de controlerende rol, maar in de VS lokt het hele systeem een soort stammenoorlog uit omdat het altijd zwart of wit moet zijn. Dan wordt er beweerd dat Republikeinen zichzelf te schande zetten, maar dat is door de ogen van democraten. De Republikeinen zelf weten dondersgoed dat het enige doel van de domme opmerkingen het verdrinken van de zekerheden tot doel heeft. Want waar moet je naartoe als de regering het niet meer voor je doet.. juist, ga maar bidden, stuur mensen maar naar de kerk. Daar wrijven ze zichzelf in de handen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 17-07-2022 17:44:47 ]
  Manager PR/Moderator zondag 17 juli 2022 @ 18:16:57 #37
269689 crew  Viv
pi_205370425
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Democratie weerspiegelt niet 'de wil van het volk' en heeft dat ook nooit echt gedaan. Misschien als je 't over directe democratie met een sloot aan referenda hebt, maar de stem voor een partij die een dilemma afweegt is wat democratie veel sterker maakt dan de waan van het moment in de tijd. Beleid zou niet moeten worden gevormd door wat op dat moment een hot-topic is maar wat het beste is voor individuele vrijheid over de lange termijn.
Klopt, democratie is niet per se "meeste stemmen gelden".

En je laten leiden door de waan van de dag is onverstandig. Ik kan me daar ook echt aan ergeren in de Nederlandse landelijke politiek, hoeveel van de tijd verspild wordt aan "brandjes blussen" in plaats van de grote uitdagingen oplossen, de langetermijnvisie omzetten in concrete stappen, etc.

Maar als die figuur laat zien dat er gedurende de afgelopen 44 jaar in de VS consequent steeds minder weerstand is gekomen tegen abortus, dan is er geen sprake meer van een waan van het moment. En dan vind ik dat de recente beslissing van de Supreme Court daar geen recht aan gedaan heeft.
quote:
Als "het volk" overwegend gelovig wordt en datzelfde volk vindt dat democratie op de slachtbank moet en de kerk veel meer op de regeerstoel moet komen dan kun je met democratie dus ook democratie zo goed als afschaffen.
Inderdaad, het principe van "ieder volk krijgt de leider die het verdient". :Y)

Is in Turkije ook gebeurd, Erdogan is daar al zo lang aan de macht omdat het volk steeds op zijn partij stemt, en die parlementsleden hebben gestemd voor verruiming van de regels daaromtrent.
quote:
Gelukkig hebben we in Nederland een redelijk goed filter met de coalitievorming en de oppositie in de controlerende rol, maar in de VS lokt het hele systeem een soort stammenoorlog uit omdat het altijd zwart of wit moet zijn.
Ja, dat tweepartijenstelsel. :{ Als de ene partij A zegt, zegt de andere partij per definitie B. Zag je met corona ook, dat zelfs het dragen van een mondkapje daar werd gezien als politiek kleur bekennen. En wat de ene partij probeert op te bouwen, wordt door de andere partij weer afgebroken.
pi_205535358
https://nos.nl/artikel/24(...)chaffen-abortusrecht

In Kansas waren de kiezers toch blijer dan gedacht met hun vrije recht op abortus.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205535458
Ik las het net ook. Wat een goed nieuws uit een conservatieve, Republikeinse staat!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205535725
How Roe’s Demise Could Safeguard Gay Marriage
https://www.nytimes.com/2(...)bs-gay-marriage.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Manager PR/Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 08:54:27 #41
269689 crew  Viv
pi_205535779
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 06:53 schreef vipergts het volgende:

In Kansas waren de kiezers toch blijer dan gedacht met hun vrije recht op abortus.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 07:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik las het net ook. Wat een goed nieuws uit een conservatieve, Republikeinse staat!
Top! _O_

Uit peilingen bleek al wel dat er sinds Roe v Wade structureel steeds minder weerstand tegen abortus was onder de bevolking van de VS (zie een paar posts hierboven), maar het is voor het eerst dat het uit een referendum blijkt.

Het geeft maar weer aan hoe effectief die jarenlange lobby van een ultraconservatieve minderheid geweest is, dat ze het federale recht op abortus toch hebben weten af te schaffen. :X
pi_205536189
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 08:54 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Top! _O_

Uit peilingen bleek al wel dat er sinds Roe v Wade structureel steeds minder weerstand tegen abortus was onder de bevolking van de VS (zie een paar posts hierboven), maar het is voor het eerst dat het uit een referendum blijkt.

Het geeft maar weer aan hoe effectief die jarenlange lobby van een ultraconservatieve minderheid geweest is, dat ze het federale recht op abortus toch hebben weten af te schaffen. :X
Het zal een aantal politici flink pijn doen. Die dachten er stemmen mee te winnen en nu trekt de strop zich aan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205537839
Bijna 60% ook, dat is bijna 50% meer voor dan tegen
pi_205543804
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 06:53 schreef vipergts het volgende:

Wow, wat een bizar propaganda-artikel, met een zogenaamde correspondent die haar politieke mening schaamteloos als feit presenteert. :')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:20:28 #45
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_205689878
Heerlijk die verknipte wetgeving

quote:
Collins revealed his support for that fetal heartbeat bill has weighed heavily on him since learning that a 19-year-old woman whose water broke after just 15 weeks of pregnancy nearly died after attorneys advised doctors they could not perform an abortion because the fetus had a heartbeat.
En medisch gezien kunnen ze in deze situatie niets meer doen om de foetus te redden…

https://www.comicsands.co(...)m_campaign=gtakinsta
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  Manager PR/Moderator vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:31:12 #46
269689 crew  Viv
pi_205690872
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:20 schreef Herkauwer het volgende:
Heerlijk die verknipte wetgeving
[..]
En medisch gezien kunnen ze in deze situatie niets meer doen om de foetus te redden…

https://www.comicsands.co(...)m_campaign=gtakinsta
Ja, absurd. De hartslag van een niet-levensvatbare foetus is kennelijk belangrijker dan die van een wel-levensvatbare zwangere.

Of ze willen voorkomen dat het een 'smokkelroute' wordt: dat artsen abortussen uitvoeren onder het mom van 'de foetus is niet levensvatbaar' terwijl het eigenlijk om een andere (inmiddels illegale) reden gaat.

Dat daarom af en toe een jonge vrouw sneuvelt (of op de IC belandt), dat is dan maar zo. :X

Overigens wel goed dat die Collins benoemd heeft wat het resultaat van die wetgeving geweest is, zowel voor hemzelf als voor die jonge vrouw. Beter laat dan nooit. :)

quote:
Collins told the committee he could not in good conscience vote on the bill he had previously allowed to advance.

"That weighs on me. I voted for that bill. These are affecting people and we're having a meeting about this."
"That whole week I did not sleep."
"What we do matters. Out of respect for the process, I'm not voting today."
"But I want it to be clear that myself and many others are not in a position to vote for this bill without significant changes to the bill."

[ Bericht 12% gewijzigd door Viv op 19-08-2022 22:36:59 ]
pi_205691141
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 00:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]
Wow, wat een bizar propaganda-artikel, met een zogenaamde correspondent die haar politieke mening schaamteloos als feit presenteert. :')
Je lult. Welk feit dat hier genoemd wordt is eigenlijk een mening?

[ Bericht 1% gewijzigd door recursief op 20-08-2022 08:57:44 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:05:01 #48
47047 Herkauwer
pi_205692483
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 22:56 schreef recursief het volgende:

[..]
Je lult. Welk feit dat hier genoemd wordt is hier eigenlijk een mening?
Ik ben ook wel benieuwd naar dat antwoord
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:45:53 #49
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 10:16:56 #50
47047 Herkauwer
pi_205693123
quote:
Echt zo ontzettend onwetend de mensen die hiervoor hebben gekozen :{ ;( :'(