Ik zie er twee.quote:
Ik zou nog eens goed kijken.quote:
GFS is verdorie het enige weermodel dat dit aan zag komenquote:Op zondag 17 juli 2022 23:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zou nog eens goed kijken.
Bij de maximumtemperatuur nog duidelijker.
[ afbeelding ]
Al moet GFS misschien niet heel serieus genomen worden.
Ja, 45 graden voorspelden ze.quote:Op zondag 17 juli 2022 23:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
GFS is verdorie het enige weermodel dat dit aan zag komen
Die heb ik niet gezien, dus ik sta nog achter GFSquote:
Ze voorspelden het eerst ook nog eens voor dit weekend, en de grootschalige weersituatie zat ook gewoon in bijvoorbeeld het ECMWF model.quote:Op zondag 17 juli 2022 23:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die heb ik niet gezien, dus ik sta nog achter GFS
Vluchten naar Den Helder gaat het worden voor mij.
En om 20hr nog 37 graden. Wat een ellende wordt dat.quote:Op zondag 17 juli 2022 23:44 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.weerplaza.nl/weerkaarten/harmonie/
Harmonie, het korte termijn model (48 uur) met de meest hoge resolutie model tikt ook net 40 graden aan in Limburg volgens de voorspelling.
Zullen we het maar gewoon niet meer over GFS hebben? Dat rukmodel geeft alleen maar stress.quote:Op maandag 18 juli 2022 00:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
Nieuwste GFS geeft ook voor woensdag hitte. Hopelijk blijft dat weg.
Wat is er mis met een zonnetje en een wolkje (zoals het vroeger was) ipv al die hysterische paarse kleurtjes die vervolgens eigenlijk nooit uit komen.quote:Op zondag 17 juli 2022 22:48 schreef archito het volgende:
[..]
Die hoax is al lang gedebunked, over die Duitse kaartjes met kleuren. Wordt alleen nog door klimaatveranderingontkenners gedeeld op social media.
Zouden de kleuren ook dramatisch kunnen zijn omdat het weer ook extremer is geworden misschien? Tot voor een aantal jaar terug was 36+ een zeldzaamheid, nu is .
Dit is dus de hoax, vroeger waren de kaartjes er ook.quote:Op maandag 18 juli 2022 01:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is er mis met een zonnetje en een wolkje (zoals het vroeger was) ipv al die hysterische paarse kleurtjes die vervolgens eigenlijk nooit uit komen.
Het was zo vaak 35+ ook vroeger. Mensen stellen zich tegenwoordig veel meer aan met dank aan het internet.
Vooralsnog was die 40+ een uitzondering waaraan je verder totaal geen conclusies kunt trekken.
Dit soort weermodel output kaartjes zijn zo ver ik mij herinner gewoon in gradient. Voor een rekenmodel ga je er geen zonnetjes optekenen. En 40 graden rood is gewoon logisch.quote:Op maandag 18 juli 2022 06:48 schreef Zolena het volgende:
[..]
Dit is dus de hoax, vroeger waren de kaartjes er ook.
Ze hebben en hadden een kleurentemperatuur kaartje en een kaartje met wolken en zonnetjes. Beiden worden en werden gebruikt.
Zonnetjes en wolkjes zien we, zoals dat altijd al was, ook gewoon bij het journaal en dergelijken. Ook al weet ik natuurlijk net zo goed als jij dat 'het komt nooit uit!' weer het zinnetje is dat er even zonder verdere inhoud uit moet worden gegooid bij dit soort dagenquote:Op maandag 18 juli 2022 01:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is er mis met een zonnetje en een wolkje (zoals het vroeger was) ipv al die hysterische paarse kleurtjes die vervolgens eigenlijk nooit uit komen.
Het was zo vaak 35+ ook vroeger. Mensen stellen zich tegenwoordig veel meer aan met dank aan het internet.
Vooralsnog was die 40+ een uitzondering waaraan je verder totaal geen conclusies kunt trekken.
Dat lijkt me dan juist niet handig.quote:Op zondag 17 juli 2022 20:12 schreef Momo het volgende:
Werkgevers kunnen een groot aantal maatregelen nemen om gezondheidsschade te voorkomen. Voorbeelden zijn: langere pauze’s of tropenroosters, installeren van (extra) airco, vertrekken van drinken, warmte afzuigen, uitstellen van zwaar werk, luchtige kleding adviseren, plaatsen van zonwering, etc.
Verzuimt een werkgever dit te doen dan kunnen werknemers een klacht indienen bij de Arbeidsinspectie (AI) als zij vermoeden schade te leiden door de hitte. De AI kan vervolgens eisen dat de werkgever maatregelen neemt. Is de temperatuur hoger dan 40 graden Celsius dan kan tevens het werk worden stilgelegd. Overigens voert de Arbeidsinspectie ook reguliere controles uit.
Leugens.quote:Op maandag 18 juli 2022 01:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Die ene is Nederlands en die andere Duits.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:04 schreef Schwein het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil van Harmonie op Weerplaza en Harmonie40 en 43 op Wetterzentrale?
Vroeger was het dan ook nauwelijks te doen om de temperatuur te voorspellen. En als je vroeger dacht dat de theoretische max zo rond de 35 zou zitten en je maakt dat rood, moet je toch wat als Ome Klimaatverandering om de hoek komt kijken.quote:Op zondag 17 juli 2022 22:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Die kleurcodes zijn de laatste jaren ook enorm dramatisch aangezet of niet? Dat paars en wit en zo. In Duitsland hebben ze nu ook die kleuren maar iemand zei dat er vroeger gewoon een zonnetje en een wolkje stond met dan bijvoorbeeld 35 graden er bij.
Hoge concentratie smog in ieder geval, voorzorgsmaatregelen op evenementen ook en hitteplan natuurlijk. Smeltend asfalt heb ik ook al gehoord al ging dat vooral over Frankrijk.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:15 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Hoeveel kunnen we er al afkruisen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |