Oeh dat durf ik niet te zeggenquote:
Vriend van mij is afgelopen vrijdag naar Amerika gevlogen en is nergens gecontroleerd. Hij gaat daar trouwen eind juli maar zijn moeder, niet gevaccineerd, durft de gok niet te nemen en gaat niet.quote:Op zondag 17 juli 2022 16:44 schreef ludovico het volgende:
Dosis 2 30 juni, ben benieuwd of ze me nog gaan checken ergens op gevaccineerd zijn in Amerika..
Russel is big matties met Hariri....... Goeie jongen? neh.......quote:Op zondag 17 juli 2022 18:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vond hem mega links, maar Russel is niet hypocriet, dat maakt het een goeie jongen
Tis volstrekt debiel allemaal maar okay.quote:Op zondag 17 juli 2022 19:09 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Vriend van mij is afgelopen vrijdag naar Amerika gevlogen en is nergens gecontroleerd. Hij gaat daar trouwen eind juli maar zijn moeder, niet gevaccineerd, durft de gok niet te nemen en gaat niet.
quote:Ghana bevestigt eerste gevallen van dodelijk marburgvirus
Het West-Afrikaanse land Ghana heeft bevestigd dat het voor het eerst af te rekenen heeft met een uitbraak van het erg besmettelijke en dodelijke marburgvirus. Er zijn twee gevallen vastgesteld. Beide patinten zijn overleden.
Net als bij een infectie met het verwante ebolavirus leidt het marburgvirus meestal tot hoge koorts en inwendige bloedingen. Bepaalde vleermuizen en besmet vlees zijn de belangrijkste bronnen voor een besmetting. Het virus wordt op andere mensen overgedragen via direct contact met bloed of andere lichaamssappen.Volgens de gezondheidsautoriteiten van Ghana testten de twee personen op 10 juli positief voor het virus. De resultaten moesten daarna echter geverifieerd worden door een lab in Senegal, om ze officieel te maken.
Koorts
De patinten kwamen uit de zuidelijke regio Ashanti. Ze hadden last van diarree, koorts, misselijkheid en braken. Allebei overleden ze later in het ziekenhuis.
Om het risico op het verder verspreiden van het virus zo klein mogelijk te houden zijn de contacten van de twee patinten gedentificeerd en in isolatie geplaatst. Geen van hen zou al symptomen ontwikkeld hebben.
Het gaat om de tweede uitbraak van marburg in West-Afrika. Het allereerste geval van het virus in de regio werd een jaar geleden ontdekt in Guinee. Ook die patint overleefde het niet.
Momenteel zijn er geen geneesmiddelen of vaccins tegen het marburgvirus goedgekeurd, aldus de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Het marburgvirus kan een gezond persoon binnen een week doden. Het belangrijkst is om de patinten zo snel mogelijk te isoleren en alle mensen op te sporen met wie ze contact hebben gehad om verdere verspreiding tegen te gaan.
Besmette apen
Het marburgvirus komt vooral voor in het midden en oosten van Afrika. Het virus dankt zijn naam aan de Duitse stad Marburg, waar het in 1967 werd ontdekt. Dat gebeurde nadat laboratoriummedewerkers ziek waren geworden na contact met besmette apen die uit Oeganda waren ingevoerd.
Sindsdien zijn er een dozijn grote uitbraken geweest. De mortaliteit bedraagt 24 tot 88 procent, aldus de WHO, afhankelijk van de virusstam en de manier waarop met besmettingen wordt omgegaan.
https://www.hln.be/buiten(...)rburgvirus~a5555f29/
Dat is om juridische redenen en alleen bij novavax en jongeren (12-17) die een booster willen.quote:Op zondag 17 juli 2022 22:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis volstrekt debiel allemaal maar okay.
Beetje informed consent doen bij novavax ook, stel lutsers. Pest gedrag.
Je zegt nou helemaal niks h.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is om juridische redenen en alleen bij novavax en jongeren (12-17) die een booster willen.
Waar is die tweet van die draak waar ze dat zegt?quote:Op maandag 18 juli 2022 10:22 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
![]()
![]()
![]()
Hoogleraar zijn en dan dergelijke uitspraken doen
Ik hou wel van zijn harde aanpak.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waar is die tweet van die draak waar ze dat zegt?
Ik heb weleens wat van haar gezier maar ze is inderdaad een verschrikking.
Bonten had met een uiting zoals Armand Gilbert overigens wel verder gekomen in het publieke debat.
De Gezondheidsraad levert onafhankelijk advies aan de Nederlandse regering en op basis van dat advies worden vaccinaties wel of niet aangeboden of eventueel alleen bij informed consent.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je zegt nou helemaal niks h.
Om juridische redenen![]()
Verklaar dan even waarom dat niet bij mRNA is.
Of bedoel je dat het niet goedgekeurd is door de EMA oid?
https://www.ema.europa.eu(...)vid-authorisation-eu
Lijkt ook gewoon goedgekeurd?
Het EMA keurt een vaccin goed, maar dat betekent nog niet dat het verstandig is voor iedereen en altijd om dat vaccin te nemen. Jonge mensen of juist ouderen kunnen er verkeerd op reageren en het is ook niet verstandig om er 20 vaccinaties van te nemen of 2 dagen achter elkaar een dosis. In Nederland wordt het beleid daarover bepaald door de Gezondheidsraad.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je zegt nou helemaal niks h.
Om juridische redenen![]()
Verklaar dan even waarom dat niet bij mRNA is.
Of bedoel je dat het niet goedgekeurd is door de EMA oid?
https://www.ema.europa.eu(...)vid-authorisation-eu
Lijkt ook gewoon goedgekeurd?
Tjah als het beide niet werkt....quote:Op maandag 18 juli 2022 11:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik hou wel van zijn harde aanpak.
Het politiek geleuter schiet ook niet op
Je verzint nu helemaal zelf dat de gezondheidswinst veel groter is dan de risico's bij mRna maar niet bij Novavax?quote:Op maandag 18 juli 2022 11:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De gezondheidswinst in combinatie met de risico's van die vaccinatie zorgt ervoor dat je novavax en een booster voor jongeren alleen kan krijgen als je genformeerd bent over de risico's en je er bewust toch voor kiest om die vaccinatie te nemen. Bij de andere vaccinaties is zoiets niet nodig omdat de gezondheidswinst veel groter is dan de risico's.
Zonder die informed consent is er een risico voor de aanbieders op juridische problemen.
Nee hoor, dat is het advies van de Gezondheidsraad. De risico's bij Novavax zijn groter dan bij de normale mRNA vaccins, maar het vaccin is er toch gekomen om mensen met angst voor mRNA techniek toch te overtuigen een vaccin te nemen.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je verzint nu helemaal zelf dat de gezondheidswinst veel groter is dan de risico's bij mRna maar niet bij Novavax?
quote:Op maandag 18 juli 2022 11:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je verzint nu helemaal zelf dat de gezondheidswinst veel groter is dan de risico's bij mRna maar niet bij Novavax?
Om mensen te misleiden dus.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is het advies van de Gezondheidsraad. De risico's bij Novavax zijn groter dan bij de normale mRNA vaccins, maar het vaccin is er toch gekomen om mensen met angst voor mRNA techniek toch te overtuigen een vaccin te nemen.
De risico's zijn groter ja? Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 18 juli 2022 11:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is het advies van de Gezondheidsraad. De risico's bij Novavax zijn groter dan bij de normale mRNA vaccins, maar het vaccin is er toch gekomen om mensen met angst voor mRNA techniek toch te overtuigen een vaccin te nemen.
Anders google je zelf eens 10 seconden:quote:
quote:Op maandag 18 juli 2022 11:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
De risico's zijn groter ja? Hoe kom je daarbij?
Heb dat advies van de gezondheidsraad ook niet gezien, het enige wat ik mij kan indenken is "jaa mRna is meer ingezet dus daar hebben we meer zekerheid over dat het veilig is." maar veel verder dan dat geloof ik niet dat is gegaan.
quote:Op maandag 18 juli 2022 11:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Anders google je zelf eens 10 seconden:
https://www.gezondheidsra(...)ccin-bij-volwassenen
[..]
quote:De gegevens over de werkzaamheid en de veiligheid van het Novavax-vaccin zijn vergelijkbaar met die van de mRNA-vaccins (Pfizer en Moderna) bij toelating vorig jaar.
quote:Over de bescherming die de mRNA-vaccins bieden tegen de omikronvariant verschijnen inmiddels de eerste onderzoeksgegevens. Over de bescherming van het Novavax-vaccin tegen de omikronvariant is nog niets bekend.
quote:tot meer bekend is over de werkzaamheid van het vaccin van Novavax tegen de omikronvariant.
Het gaat vooral om de werkzaamheid, maar die afweging is toch behoorlijk vreemd "weten niet zeker hoe goed het werkt want nog niet in gezet bij nieuwe varianten" Naja, mag, maar om dan over informed consent te gaan spreken.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
De risico's zijn groter ja? Hoe kom je daarbij?
Heb dat advies van de gezondheidsraad ook niet gezien, het enige wat ik mij kan indenken is "jaa mRna is meer ingezet dus daar hebben we meer zekerheid over dat het veilig is." maar veel verder dan dat geloof ik niet dat is gegaan.
Dat is dus het juridische dingetje. Als je er niet bij verteld dat het nog onduidelijk is hoe effectief dat vaccin is en achteraf blijkt het nauwelijks te werken dan stappen die burgers naar de rechter en maken nog een kans ook.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:38 schreef ludovico het volgende:
Het gaat vooral om de werkzaamheid, maar die afweging is toch behoorlijk vreemd "weten niet zeker hoe goed het werkt want nog niet in gezet bij nieuwe varianten" Naja, mag, maar om dan over informed consent te gaan spreken.![]()
Zo zie je weer hoe verrot ze daar zijn, niks openbaarheid dikke middelvinger, dit kun je op je buik schrijven. Niet het VWS betaalt de dwangsommen maar de burgers.quote:Het ministerie van VWS staakt na ruim vier maanden zijn juridisch verzet tegen een rechterlijke uitspraak om communicatie over de Sywert-deal vrij te geven, meldt De Volkskrant. Toch blijft het departement weigeren openheid van zaken te geven. VWS kiest ervoor om de opgelegde dwangsommen te betalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |