abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 juli 2022 @ 12:29:26 #251
478909 molloot200
alles muziek.
pi_205338916
Disclaimer die u moet lezen voor u mijn uitgebreide dagverslag van mijn allereerste Eftelingbezoek leest: ik ben echt een schijtert met achtbanen :') Sinds ik op de basisschool in Walibi in de kinderachtbaan ben geweest (idk wat de naam is), ben ik nooit meer in een achtbaan geweest, wat inmiddels dus ruim 10 jaar geleden is.

Dagverslag allereerste Eftelingbezoek ooit als 21-jarige

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ergens ook heel erg op keek tegen deze dag. Ik had geen idee wat ik moest verwachten, en sinds ik kinderachtbaantjes al zeer heftig en moeilijk vond vroeger, wist ik niet of ik iets überhaupt wel zou durven. Ik had mezelf gedwongen om wel in minstens één achtbaan achtige attractie te gaan, maar wel eentje zonder looping (want dat ziet er gewoon veel te eng uit :@ ).

Nou ja, we kwamen lekker vroeg aan, rond 9:30 uur, zodat wij gelijk ergens een rij in konden die kort zou zijn. Mijn vrienden hadden besloten dat dit de Vliegende Hollander moest zijn. Die rij duurde uiteindelijk rond de 20 minuten. Ik was doodzenuwachtig want ik had net gezien hoe dat karretje zo best wel scheef naar beneden ging wanneer hij net naar buiten kwam, maar goed, zenuwpees stond al in de rij en kon op dat moment niet meer terug. Mijn vrienden waren wel vrij kalmerend bezig en vertelden me dat het écht niet zo eng was als ik dacht. Twintig minuten later, ik in dat ding. Eindstand, doodeng, maar ook best wel leuk stiekem toch. Ik was echt bang dat we, dat moment voor we naar buiten gingen, ook nog met het karretje achterwaards zouden gaan. Ben blij dat dat niet gebeurde want daar was ik nog niet klaar voor _O-

Toen gingen mijn vrienden in de Python en no way dat ik daar in ging want die ging over de kop. En ik had net daarvoor al de schrik van m'n leven gehad en was nog aan het natrillen van angst en excitement tegelijk :D Twee andere vrienden moesten nog aankomen, dus ik en een ander die niet in de Python wilde/durfde, zijn wij terug naar de ingang gelopen om die anderen even op te halen. Vervolgens zijn wij een stuk het Sprookjesbos ingelopen, want die wachtrij was best lang, en dan had ik dat ook weer gezien. Toen heb ik ook de Indische Waterlelies gezien *insert muziekje*

Nou ja, zij waren uiteindelijk klaar met de Python en toen gingen we op weg naar de Piraña. Ik vond dat muziekje heel leuk dus ik was gelijk heel blij :D En dit vond ik ook wel wat. Het voelde allemaal wat minder wild. We waren met z'n tienen dus we splitsten ons over twee bootjes en die Piraña maar eens trotseren. We waren lekker nat maar het was warm dus we waren zo ook weer opgedroogd. Leuke ervaring wel, zeker zo met een groep waar je iedereen uit kent. Dat voegt toe aan de sfeer denk ik.

Vervolgens zijn we naar Fata Morgana gelopen. Ik moet eerlijk zeggen, dat vond ik best wel tegenvallen. Het liedje vind ik magistraal (hebben we gespeeld bij onze muziekvereniging), en buiten is het ook mooi aangekleed, maar van binnen is het allemaal echt best wel oud, en ik vond het niet per sé heel mooi of indrukwekkend of zo. Zelfs een beetje omstreden. Als sommige attracties aan zijn gepast vanwege racistische uitingen, waarom deze dan (nog) niet? :@

Next up was de Villa Volta want die had amper een rij zagen we op de app. Daarvoor moesten we wel eerst het hele park doorkruisen maar we konden er gelijk in. Dat vond ik echt super indrukwekkend. Ik had hier echt geen idee wat er ging gebeuren, op de een of andere manier heb ik dat totaal gemist en ook nog nooit van iemand gehoord of zo. Dus ik zat mijn ogen echt uit te kijken toen dat hele huis ging draaien _O_ De muziek daar is ook echt goed vind ik.

Vervolgens de Droomvlucht gepakt, want die zat ernaast, maar dat was wel de langste wachtrij van de dag. Heerlijk rustgevend vond ik dit. Niet écht een spectakel, maar ik vond het wel echt mooi om bepaalde ruimtes te zien, en ik snap het ontzettend dat men hier heel veel nostalgie voor heeft :Y

We hadden het pannenkoekenrestaurant om 16 uur gereserveerd, maar we hadden nog een klein gaatje. We besloten om in de Carnaval Festival te gaan, want die had maar een wachtrij van een kwartier en die hoorde volgens de rest toch wel echt bij de Efteling-vuurdoop. Wat voelde ik me daar out of place zeg _O- Allemaal ouders met kleine kinderen in de rij, en dan stonden wij daar als een stelletje 21/22 jarigen tussen :D Nou ja, leuk voor de ervaring en fijn dat ik het heb gezien, maar bijster spectaculair vond ik het eerlijk gezegd niet. Het is wel best leuk opgezet zo met die verschillende landen, maar ik zou er de volgende keer niet meer in gaan. En dat muziekje, aaaargh :-X

Nou, pannenkoeken op, en dat was tegenover de Symbolica, waar we gelijk door konden lopen. Die is vrij nieuw als ik alles goed begreep, dus een aantal fervente Eftelinggangers van mijn vrienden waren daar ook nog nooit in geweest. Ik vond dat wel echt best wel een mooie ride. Dat planetarium was van die rides wel echt de favoriete ruimte waar ik ben geweest. En verder idee dat je geen rails ziet of zo in de Symbolica geeft wel extra sfeer vind ik. Het heeft alleen niet echt remarkable muziek en dat is jammer.

Toen wilde de rest in de Baron, en ben ik met mijn mede-angsthaas die er niet in durfde een ronde op het park gaan maken want we moesten toch nog drie kwartier wachten. Toen hebben we het Sprookjesbos even afgemaakt dus die heb ik helemaal gezien :D We kwamen toen Marcel van Veenendaal van Di-Rect tegen die met zijn kindjes ook een dagje Efteling deed blijkbaar. Wij hebben hem verder niet gestoord of zo, en lieten hem ook lekker een dagje uit zijn met zijn kinderen.

Vervolgens zijn we de rij in gestapt voor Joris en de Draak. Ik stond in de rij weer doodsangsten uit, en vroeg me af waarom ik hier in godsnaam in zou gaan. Zeker toen anderen mij vertelden dat ze deze spannender vonden dan de Baron of de Python. Maar goed, wat is een angst als je die niet soms ook onder ogen komt? ;) Bijna drie kwartier later was het dan eindelijk zo ver en stapte ik in het karretje van "vuur". Tegen al mijn verwachtingen in vond ik deze achtbaan dus echt súper leuk _O_ Degene die naast me zat was heel benieuwd hoe ik het zou overleven maar ik ging dus gewoon hardop lachen of zo? Omdat ik het dus onverwachts écht heel leuk vond (en zo opnieuw had gewild) en omdat degene die recht achter me zat zo hard aan het gillen was dat ik daar gewoon van moest lachen :D

Toen daarna was het bijna tijd om de bus naar huis te pakken, maar op de route terug kwamen we erachter dat er helemaal geen rij was bij de Piraña dus die hebben we toen nog een keer gepakt met de mensen die wilden. Toen hebben we écht de volle laag gekregen qua water, het was echt verschrikkelijk _O- Maar ook lachen!

Nou ja, volgens de mensen waarmee ik was heb ik nu het belangrijkste van de Efteling wel gezien en beleefd in mijn eerste dag Efteling ooit. Er is nog meer, maar de hoofdattracties heb ik nu wel meegepakt schijnt :P En ik heb voor een groot deel mijn achtbaanangst dus overwonnen. Wellicht wil ik wel een keer een achtbaan met een looping proberen, maar voor nu waren De Vliegende Hollander en Joris echt een hele grote overwinning op mezelf na ruim 10 jaar niet meer in een achtbaan te hebben gezeten (wat ook nog eens altijd van die kinderachtbaantjes waren). En dat ik Joris dan onverwachts ook nog eens echt súper leuk vond, had ik echt niet verwacht! :D

Samenvatting voor als je dit allemaal veel te veel tekst vond: ik heb een veel mooiere en leukere dag gehad dan ik van te voren had verwacht! Ik vond het super leuk *G*
  donderdag 14 juli 2022 @ 12:32:34 #252
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_205338943
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 12:29 schreef molloot200 het volgende:
Heel verhaal.
Met dit bovenaan de pagina was ik even bang dat ik een verkeerd topic opende, iets met een hele lange OP of zo. :P

Ik ga hier maar eens even goed voor zitten. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_205338963
Ik ga er straks ook even voor zitten. Ben benieuwd :D
  donderdag 14 juli 2022 @ 12:38:21 #254
478909 molloot200
alles muziek.
pi_205338996
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2022 12:32 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Met dit bovenaan de pagina was ik even bang dat ik een verkeerd topic opende, iets met een hele lange OP of zo. :P

Ik ga hier maar eens even goed voor zitten. :7
Jullie wilden een uitgebreide review, dan kunnen jullie een uitgebreide review krijgen ook :P
  donderdag 14 juli 2022 @ 12:40:43 #255
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_205339013
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 12:29 schreef molloot200 het volgende:
Piraña. Ik vond dat muziekje heel leuk dus ik was gelijk heel blij
Dat is ook een heel leuk liedje. Ik word daar ook altijd vrolijk van. :) *O*

En fijn dat je een leuke dag hebt gehad en een aantal angsten hebt overwonnen *O*
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 14 juli 2022 @ 12:45:52 #256
39237 crew  H_T
2733
pi_205339053
Mooi verslag molloot, fijn dat het zo'n geslaagde dag was ^O^

Je hebt veel van de highlights wel gehad. Wat je schrijft bij Fata Morgana is een van de dingen die ik bedoelde met hoe belangrijk nostalgie is :D Ik zie heel goed dat de krokodillen op een karretje zitten, en toch vind ik het prachtig omdat het nostalgie is :) Met Symbolica heb ik dat dan weer niet. Verschillende dingen zijn daar echt veel beter en mooier gedaan dan in Droomvlucht of Fata Morgana, ik vind er alleen geen klap aan.

Goed ook dat je je toch aan achtbanen hebt gewaagd! Joris en de Draak vind ik ook geweldig O+ Wat betreft de beleving schudt en rammelt die een stuk meer dan de Python en de Baron, dus in die zin is Joris wel heftiger ook al gaat die niet over de kop. Dan weet je dat vast voor een volgende keer als je ze wel allemaal gaat doen ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 14 juli 2022 @ 12:50:31 #257
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_205339086
Joris gaat ook lekker snel. :9~
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  donderdag 14 juli 2022 @ 13:04:37 #258
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_205339187
tv staat aan.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_205339242
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 12:10 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Een podium met dj's en drag queens, ik begrijp niet dat het er altijd zo druk is. De meeste drag queens vind ik tegenvallen. :@
Ik ga er met een open blik naartoe en als ik het niets vind, ga ik weer weg.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 14 juli 2022 @ 13:15:33 #260
39237 crew  H_T
2733
pi_205339294
quote:
6s.gif Op donderdag 14 juli 2022 13:08 schreef Fascination het volgende:

[..]
Ik ga er met een open blik naartoe en als ik het niets vind, ga ik weer weg.
Als het gratis of niet duur is lijkt me dat een uitstekende instelling :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 14 juli 2022 @ 13:19:33 #261
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_205339343
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 12:29 schreef molloot200 het volgende:
Dagverslag allereerste Eftelingbezoek ooit als 21-jarige
Klinkt als een zeer geslaagde dag. ^O^

Ik ben ook geen held met achtbanen, zoals wel bekend. Vliegende Hollander vond ik al heel wat (zeker omdat ik ook nog best een stevige hoogtevrees heb en die boot heel wat hoger die schuur uit kwam dan ik eerder gezien dacht te hebben :X ). Joris heb ik me nog nooit aan gewaagd, dus dat jij die wel hebt gedaan vind ik al best dapper, for what it's worth. :P

Verder sluit ik me bij H_T aan voor wat betreft de waarde van nostalgie. Fata Morgana en Droomvlucht zijn voor mij altijd echt de must go to's van een dagje Efteling, vooral omdat ik er als kind zo van onder de indruk was. Dat gevoel herbeleef je toch een beetje elke keer dat je erin zit.

En ja, de Piraña is altijd leuk, zeker op een warme dag. :D
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_205339597
Ik heb bij de Piraña ook een keer de volle laag gekregen, als enige van ons bootje :P _O-
  donderdag 14 juli 2022 @ 13:42:04 #263
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_205339629
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2022 13:38 schreef zorro28 het volgende:
Ik heb bij de Piraña ook een keer de volle laag gekregen, als enige van ons bootje :P _O-
Je moet idd wel een beetje geluk hebben soms.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  donderdag 14 juli 2022 @ 13:43:55 #264
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_205339648
Als je een keer in Phantasialand bent geweest en River Quest hebt gedaan, stelt de volle laag bij de Piraña helemaal niets meer voor!
  Moderator donderdag 14 juli 2022 @ 13:50:41 #265
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205339720
Alpe d'Huez vandaag w/
pi_205339783
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2022 13:42 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Je moet idd wel een beetje geluk hebben soms.
Gelukkig was het warm die dag en was ik niet extreem bedekt waardoor ik snel weer droog was. :P Natte spijkerbroeken vind ik altijd vooral erg vervelend :X
  donderdag 14 juli 2022 @ 13:59:06 #267
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_205339793
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2022 13:43 schreef Hamlapjes het volgende:
Als je een keer in Phantasialand bent geweest en River Quest hebt gedaan, stelt de volle laag bij de Piraña helemaal niets meer voor!
Sie soll sehr nass werden. _O_
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 14 juli 2022 @ 14:15:29 #268
39237 crew  H_T
2733
pi_205339930
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2022 13:43 schreef Hamlapjes het volgende:
Als je een keer in Phantasialand bent geweest en River Quest hebt gedaan, stelt de volle laag bij de Piraña helemaal niets meer voor!
River Quest _O_ Helaas nog maar een of twee keer in geweest. Chiapas is ook leuk, vooral de laatste afdaling.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_205340007
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 13:50 schreef Momo het volgende:
Alpe d'Huez vandaag w/
Wel medelijden met de sprinters vandaag. Wat moet dat vreselijk zijn. _O-
  Moderator donderdag 14 juli 2022 @ 14:30:23 #270
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205340074
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2022 14:23 schreef Em31 het volgende:

[..]
Wel medelijden met de sprinters vandaag. Wat moet dat vreselijk zijn. _O-
Jakobsen al op achterstand achter de bus....
pi_205340087
Door het verslag van Molloot heb ik eigenlijk ook wel een beetje zin om naar de efteling te gaan. Ik heb het meet-topic op 'volgen' gezet :P
pi_205340154
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 14:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Jakobsen al op achterstand achter de bus....
Damn dat is wel vroeg
  donderdag 14 juli 2022 @ 15:06:40 #273
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_205340452
Ik zou het wel weten. Gewoon lekker in de bus met airco gaan zitten.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_205340453
De Olympisch kampioen mountainbike kan, niet geheel verrassend, best goed dalen.
  donderdag 14 juli 2022 @ 15:07:01 #275
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_205340457
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 14:32 schreef BillDauterive het volgende:
Door het verslag van Molloot heb ik eigenlijk ook wel een beetje zin om naar de efteling te gaan. Ik heb het meet-topic op 'volgen' gezet :P
Ik ga zaterdag. :D
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')