De prijs is alsof je een nier moet verkopen op
marktplaats alvorens dit bewerkte voedsel mag nuttigen en verteren. Verpakking ziet er goed uit, de layout is prima, ook de aandoenlijke pepers, gebakken kipstukje en het limoentje werken aanlokkelijk op de smaakpapillen. Echter is het wel wat lastig open maken met het sticker er omheen en ook moeilijk dichtklappen omdat die sticker dan tegengas blijft geven. Bij het openen van het bakje ruik ik niks, omdat mijn reukvermogen voor >50% door COVID aangetast is.
Wat ik in het bakje aantref is een oranje achtige ondefinieerbare mousse met stukjes kip erin. Ziet er op zich oké uit, maar ook ergens wel wat gevaarlijk (moet morgen werken en wil absoluut niet aan de schijt). Als ik er beter en geconcentreerder aan ruik (met mijn neus echt in de bak), ruikt het een beetje naar krabsalade. Vreemd, want het is toch echt kip. De geur is echter niet geheel onaangenaam. Ik ruik vervolgens ook pittige kip en dat is oké.
Mijn stokbrood is inmiddels klaar en ik heb het in stukjes gesneden. Vervolgens doe ik wat van die Kip Samba op een stuk stokbrood. De consistentie is goed smeerbaar, echter moet je wel oppassen dat je genoeg stukjes kip meeneemt en niet alleen maar de saus. Die kip moet goed op het stokbrood en de toast zitten.
Het ziet er zo allemaal best geil en nat uit en ik besluit een hap te nemen. Eerst proef ik alleen nog de consistentie van het spul, best glijglad met een occasioneel stuk frivole kip erin. De ervaring an sich is niet geheel onplezierig. Dan bombardeert plotseling de smaak mijn smaakpapillen. Wat ik eerst proef is een romige smaak, vervolgens een relatief groot stuk kip in mijn kanes. Die kip is best goed te pruimen i.c.m. met de flamboyante saus. De saus transformeert vervolgens naar licht zuur-zoet en vervolgens naar mild pittig. Een Scoville schaal ruim <500, dat wel. De consistentie na het kauwen op de kipstukjes is wat steviger, maar nog steeds aangenaam.
De nasmaak wordt overheerst door de pittige smaaksensatie i.c.m. een gerookte kipsmaak, daarna ebt het langzaam maar aangenaam weg.
Ik geef dit product een 7,8/10.