vlees eten helpt de planeet ook niet ect he misterquote:Op zaterdag 9 juli 2022 21:34 schreef BasEnAad het volgende:
Ik kijk eigenlijk nooit naar de datum. Vleeswaren gaan hier toch snel op en ik koop alleen wat nodig is. En zuivel is makkelijk nog een week langer houdbaar dan de tht-datum, dus daar maak ik me nooit druk over.
Ja, toen ik het typte schoot het al door mijn hoofd.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 21:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
vlees eten helpt de planeet ook niet ect he mister
Als ik het voorste product meeneem kan ik het afrekenen en vervolgens 2 dagen later zelf weggooienquote:Op zaterdag 9 juli 2022 21:16 schreef BasEnAad het volgende:
Als iedereen alleen maar de achterste producten koopt, moet er relatief veel weggegooid worden.
Gewoon even openen en ruiken.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 21:45 schreef Werkman het volgende:
Als het de 14e is ga ik heus geen pak melk kopen die tot de 16e houdbaar is terwijl de 22e er achter staat.
Dat je geboren bent met een pik wil niet zeggen dat je alle vrouwen zomaar kunt neuken.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 21:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, toen ik het typte schoot het al door mijn hoofd.
Maar ja, ik ben nou eenmaal geboren en ik ben een omnivoor. Plofkip is overigens zo slecht niet voor de planeet.
Als je geboren bent met een pik wil niet zeggen dat je je als een lul moet gedragenquote:Op zaterdag 9 juli 2022 21:51 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat je geboren bent met een pik wil niet zeggen dat je alle vrouwen zomaar kunt neuken.
Zo is het ook met vlees eten.
Dan neuk ik wel een kip en eet ik een vrouw. Alles voor de planeet!quote:Op zaterdag 9 juli 2022 21:51 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat je geboren bent met een pik wil niet zeggen dat je alle vrouwen zomaar kunt neuken.
Zo is het ook met vlees eten.
Samequote:Op zaterdag 9 juli 2022 21:19 schreef laforest het volgende:
Schuldig
Ik check ook altijd de datum, en vergelijk het met de rest zodat ik het nog langst houdbare product koop.
Nee maar wel voor die arme kipquote:Op zaterdag 9 juli 2022 21:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, toen ik het typte schoot het al door mijn hoofd.
Maar ja, ik ben nou eenmaal geboren en ik ben een omnivoor. Plofkip is overigens zo slecht niet voor de planeet.
Als niemand die kip zou opeten, dan hoefde die ook niet geboren te worden en was dat dierenleed toch al weg.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 23:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als ik die kip niet opat, wat die kip ook niet geboren.
Moeilijk vraagstuk. Die kip krijgt al vrij snel euthanasie en de vraag is of een dom beest als een kip überhaupt doorheeft dat ze ongelukkig is. Het is niet zo dat dieren in de natuur doorgaans een prettig leven hebben en al helemaal geen prettig einde. Die worden gewoon levend uit elkaar gescheurd door een roofdier.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 23:28 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Als niemand die kip zou opeten, dan hoefde die ook niet geboren te worden en was dat dierenleed toch al weg.
Een plofkip kan als ze een paar weken oud is niet eens meer op haar/zijn pootjes staan om dan vreselijk af te zien zodat 'jij' lekker goedkoop een zwaar kipje kan eten. Dat beestje heeft zelfs geen daglicht gezien of gras gevoeld onder de pootjes.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 23:33 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Moeilijk vraagstuk. Die kip krijgt al vrij snel euthanasie en de vraag is of een dom beest als een kip überhaupt doorheeft dat ze ongelukkig is. Het is niet zo dat dieren in de natuur doorgaans een prettig leven hebben en al helemaal geen prettig einde. Die worden gewoon levend uit elkaar gescheurd door een roofdier.
Maar dan komt de uitstoot weer om de hoek kijken. Plofkippen zijn voor het milieu veel beter dan biologische kippen (leven 80 dagen) en bij kippen die 2 jaar leven is de uitstoot nog veel groter.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 23:38 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Een plofkip kan als ze een paar weken oud is niet eens meer op haar/zijn pootjes staan om dan vreselijk af te zien zodat 'jij' lekker goedkoop een zwaar kipje kan eten. Dat beestje heeft zelfs geen daglicht gezien of gras gevoeld onder de pootjes.
Geef mij dan maar een scharrelkipje dat eerst een jaar of 2 normaal rond heeft kunnen lopen buiten en heeft genoten van haar leventje.
Niet dat dat ideaal is, maar het is al een pak beter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |