https://www.linkedin.com/(...)m_medium=android_appquote:"Hi mam, ben jij zo thuis?"
"Ha vent, heb het even heel druk, ben dus pas laat thuis."
"Ik ben over een half uur al terug want dat met die rapporten enzo duurde niet lang, iig veel korter dan ik dacht."
"Oke, nou ik kom zo snel als met lukt."
"Mama, je hoeft echt niet eerder naar huis te komen hoor."
"Zeker?"
"Ja."
'n App-gesprek met mn jongste. Ik hoor mezelf na zijn laatste antwoord denken: "Ach wat een lieverdje toch, altijd zo begripvol."
Ik buig me weer over mn beeldscherm. Toch lukt werken niet echt meer. Iets in onze conversatie galmt na. Het lukt me niet om het vast te pakken maar het blijft klingelen en zonder verder nog na te denken, klap ik mijn laptop en kantoordeur dicht en rij weg. Naar huis.
Daar aangekomen app ik hem: "Ben er. Kom je ook?"
Een direct en verheugd: "Echt? Heb jij al geluncht?"
"Nope. Samen?"
5 Minuten later staat een mannetje met stralende ogen onder een grote bos krullen voor me. Mijn armen gaan wijd open en hij duikt erin. Dan maken we eten en lopen even later kauwend en kletsend buiten waar het prachtig is.
Zo op het oog een klein moment maar een gevoel van onbeschrijflijke dankbaarheid vervult mij. Wat het precies was dat zo galmde, weet ik dan nog niet, maar iets met Dingen Die Belangrijk Zijn.
's Avonds scroll ik nog wat en lees "Je tijd is alles."
Full stop.
AHA.
Daar is mijn cue:
Ja, druk kun je doen maar...
Je.Tijd.Is.Alles.
#💡 #dieneemikmeenaarderestvanmijntijd
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:00 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)m_medium=android_app
Oh god dit is ook zoooooooooooooooooooooooooo interessant.
Als je blij bent om op kantoor te zitten zodat je even van je eigen kinderen af bent dan kun je gewoon niet opvoeden.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik hoor (jonge) ouders om me heen vooral blij zijn als ze een dagje op kantoor zijn, en even niet met die draken opgescheept zitten
Dit soort nep-conversaties past overigens prima in hetzelfde rijtje als die haiku-verhaaltjes met teveel enters
quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:41 schreef LooneyTroons het volgende:
Lulverhaal over een onopgevoed kutkind:
https://www.linkedin.com/(...)225362747109376-toBe
Onopgevoed kutkind, of ...quote:Ik geef een korte "aai" over de rug en weet precies hoe ze zich voelt. "Eten jullie mee?" Is mijn vraag. Even elkaar verlichten. "Graag" zegt ze.
quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Omdat het een verkapt datingplatform is?
Hoi Semtex,quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:09 schreef SEMTEX het volgende:
Sowieso optiefen met die ellenlange verhalen met veel teveel witregels. Ik kom niet op Linkedin om hele pagina's weg te scrollen. Leer eens fatsoenlijk alinea's te gebruiken .
Als je kind dit stuurt moet je direct naar huis, grote kans dat de boel wordt afgebroken of dat er een fissa aan de gang isquote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:00 schreef HSG het volgende:
"Mama, je hoeft echt niet eerder naar huis te komen hoor."
Haar profieltekst ook.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:00 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)m_medium=android_app
Oh god dit is ook zoooooooooooooooooooooooooo interessant.
Wat bedoel je toch in hemelsnaam met dat "Non-verbale Impact"?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Haar profieltekst ook.
Alexa Kuit
Ik zorg ervoor dat jullie elkaar verstaan - Non-verbale analyse - Voor optimale interpersoonlijke communicatie
Talks about #charisma, #nonverbaal, #anderskijken, #elkaarverstaan, and #goodbadandugly
Zou Alexa Kuit wel geven 7/10quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Haar profieltekst ook.
Alexa Kuit
Ik zorg ervoor dat jullie elkaar verstaan - Non-verbale analyse - Voor optimale interpersoonlijke communicatie
Talks about #charisma, #nonverbaal, #anderskijken, #elkaarverstaan, and #goodbadandugly
Jij zit stiekem op LinkedIn eh?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:35 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Hoi Semtex,
Ik zie je bericht, dat doet wat met mij!
En denk dan, jij moet je wat onthaasten
Just let it go.
Van mij een handkus
Omdat je liefde nodig hebt
#liefde #fok #onthaansten #coaching #30cm #hardepener #eens #inspiratie #geil #zelfpijperij
quote:
“Jij zit stiekem op LinkedIn eh?”quote:
Godverdomme!quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:53 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
[..]
“Jij zit stiekem op LinkedIn eh?”
Deze vraag krijg ik op Fok! van iemand die ik -nog- niet ken. Geen introductie, geen groet, alleen maar een vraag die voelt als terechtwijzing.
Ik merk dat ik, nadat ik de eerste flits van het onaangename gevoel van “Oh jee, ik doe wat fout” van me heb afgeschud, geïrriteerd ben over de manier waarop de vraagsteller mijn domein, mijn bewustzijn en daarmee mijn leven binnen stampt, op een manier die allerlei waarden zoals ik die van huis uit heb meegekregen en die verankerd zijn met wie en hoe ik ben, teniet doet.
Ik heb de neiging om vanuit mijn irritatie als antwoord op ‘delete’ te drukken - neus in de lucht; ik zie jou niet.
Maar ergens in mijn hoofd zoemt een stemmetje: “Misschien is de vraag oprecht en goed bedoeld. Online en offline zijn verschillend. Mensen zijn verschillend. Blijf nou gewoon bij jezelf.”
Hm. True. Interessant. Terecht. Oké.
Ik antwoord: “mijn visie op LinkedIn gaat over delen. Dus ik vertel en schrijf verhalend. Meestal vanuit mijn niche-kennis en blik op zaken. Soms vanuit mijn persoonlijke leven. Ik doe en geef hier zoals ik het zelf fijn vind om te ontvangen, want dat werkt voor mij het fijnst en daarmee het best. Is dat wat je me vroeg?”
Ik krijg een dikke duim terug.
Bij jezelf blijven. Vaak best moeilijk.
Totdat je het ziet.
;
#anderskijken #reflex #regulatie #goodbadandugly #watbrengjijteweeg
C.L. Wernerquote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:35 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Hoi Semtex,
Ik zie je bericht, dat doet wat met mij!
En denk dan, jij moet je wat onthaasten
Just let it go.
Van mij een handkus
Omdat je liefde nodig hebt
#liefde #fok #onthaansten #coaching #30cm #hardepener #eens #inspiratie #geil #zelfpijperij
Coach in de techniek van het luchtkastelen bouwen en bankrekening van argeloze mensen leegrausen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Haar profieltekst ook.
Alexa Kuit
Als ik voel: dit is zo ‘rauw’, er wordt hier iets geraakt…quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:58 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
C.L. Werner
Zak erin
#inspiratie
Dit doet iets met mij
Lulverhaal
Krijg het heen en weer
#omdenken
Huillachquote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:14 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Als ik voel: dit is zo ‘rauw’, er wordt hier iets geraakt…
… dan gun ik mezelf allereerst een paar minuten ruimte om daarmee te ZIJN.
Om de teleurstelling, het verdriet, de frustratie te voelen.
En nou komt ie: ZONDER mezelf te verliezen in het drama of verhaal.
De vraag die ik mezelf vervolgens stel:
Is er een schaduwkant die geraakt is?
Ik voel er dan altijd een paar:
Voel ik me aangevallen door de ander? (hello, SEMTEX).
Waar veroordeel ik MEZELF nu?
Was ik inderdaad te bot?
Onzorgvuldig?
Waar was ik mogelijk blind voor iets?
Waar veroordeel ik die ander, en is dat mogelijk iets wat ik in mezelf te ownen heb?
En als ik dan ineens een aha-moment krijg, dan weet ik:
deze is voor mij.
Hier mag ik iets mee.
Dit is hoe conflicten met anderen me ook GOUD opleveren 🙏🙏🙏
Hoe de mensen die mij het meest triggeren mijn grootste teachers zijn
Daarom ben ik nooit bang voor conflict (al voelt het af en toe fucking oncomfortabel).
Over to you:
Ben jij team #conflictlieverniet of team #kommaardoormetdieclash?
Deze man Linkedinnedquote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:53 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
[..]
“Jij zit stiekem op LinkedIn eh?”
Deze vraag krijg ik op Fok! van iemand die ik -nog- niet ken. Geen introductie, geen groet, alleen maar een vraag die voelt als terechtwijzing.
Ik merk dat ik, nadat ik de eerste flits van het onaangename gevoel van “Oh jee, ik doe wat fout” van me heb afgeschud, geïrriteerd ben over de manier waarop de vraagsteller mijn domein, mijn bewustzijn en daarmee mijn leven binnen stampt, op een manier die allerlei waarden zoals ik die van huis uit heb meegekregen en die verankerd zijn met wie en hoe ik ben, teniet doet.
Ik heb de neiging om vanuit mijn irritatie als antwoord op ‘delete’ te drukken - neus in de lucht; ik zie jou niet.
Maar ergens in mijn hoofd zoemt een stemmetje: “Misschien is de vraag oprecht en goed bedoeld. Online en offline zijn verschillend. Mensen zijn verschillend. Blijf nou gewoon bij jezelf.”
Hm. True. Interessant. Terecht. Oké.
Ik antwoord: “mijn visie op LinkedIn gaat over delen. Dus ik vertel en schrijf verhalend. Meestal vanuit mijn niche-kennis en blik op zaken. Soms vanuit mijn persoonlijke leven. Ik doe en geef hier zoals ik het zelf fijn vind om te ontvangen, want dat werkt voor mij het fijnst en daarmee het best. Is dat wat je me vroeg?”
Ik krijg een dikke duim terug.
Bij jezelf blijven. Vaak best moeilijk.
Totdat je het ziet.
;
#anderskijken #reflex #regulatie #goodbadandugly #watbrengjijteweeg
Begrijp er geen fuck van.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:18 schreef denattedweil het volgende:
Iedereen is anders maar samen zijn we allemaal mensen
Lieve LinkedIn vrienden en vriendinnen. Gisteren was het weer zo'n dag. Ik was botergeil en had enorm zin om de moeder van mijn dochter te doen.
Bij het ontbijt begon ik kleine hints te geven, maar deze bleven helaas onbeantwoord. Hoe komt dat toch? Is er geen verbinding met elkaar? Communiceren wij op andere golflengtes of heb ik gewoon een saai wijf? Tijd om de proef op de som te nemen. Ik ben erg benieuwd of we op bepaalde levels wel connecten en hoe we deze connectie kunnen verbreden.
Al heel de dag spookt het door mijn hoofd. Ik zoek juist die connectie waar ik zo naar verlang. De connectie die ons verbind. Als partners. Als man en vrouw. Als gespeelde hoer en klant. Het lijkt met heerlijk om haar alleen maar aan te hoeven kijken en dat ze voelt dat ik meer wil. Waarom lukt dit wel bij andere vrouwen maar niet bij mijn eigen partner?
Rond 17:00 kom ik thuis van een drukke dag. Ik heb weer maximaal gepresteerd en probeer daarnaast nog wat collega's te coachen om positiever om te gaan met de enorme werkdruk die wij ervaren. Ik begrijp heel goed dat het heftig is voor iedereen. Helemaal als je niet kunt relativeren zoals ik dat doe. We moeten elkaar meer steunen. Positief blijven en elkaar meer becomplimenteren. Echt, zo moeilijk is het niet, maar je moet er wel voor open staan.
Ik ben ook erg benieuwd hoe jullie dit aanpakken en of jullie zien waar het hier misgaat in de communicatie?
Partner: "Héeeee Pappa is weer thuis!! Hoe was je werkdag vandaag oogappeltje?"
Ik: "Hééeee gezin, nou het was behoorlijk druk en heftig maar blij dat ik jullie weer zie"
Zien jullie het ook? Door gebruik te maken van het woorden "Poehh" en "Heftig" creëer je een negatief energieveld welke als een donkere wolk heel je aura beslaat. Na mijn burn-out heb ik geleerd om het positiever te benaderen, en dit geeft mij zoveel meer voldoening uit de conversatie. Probeer bijvoorbeeld eens:
"Ik heb heerlijk gewerkt dropvetertje. Soms een beetje aanpoten maar dat houd me juist extra alert."
Voelen jullie het verschil? Leg niet de nadruk op de negatieve woorden maar maak er iets positiefs van. Hierdoor voel en ben ik een veel leuker persoon om mee te communiceren. Ik voel het niet alleen, maar het wordt ook positief beantwoord door mijn omgeving.
Hier nog een mooi voorbeeld van de avond. Onze communicatie zat niet op hetzelfde niveau waardoor je niet het gewenste resultaat behaalt.
Ik: "Heb je het ook zo koud?"
Zei: "Nee, ik heb het bloedheet"
Ik: "Toppie, dat scheelt weer"
Zij: "Hoe bedoel je dat?"
Ik: "Ik ben gek op bloedhete vrouwen"
Zij: "Maar dat is niet leuk hoor, je zou vorige week toch al voor een airco informeren?"
Ik haalde alles uit de kast om mijn intenties kenbaar te maken. Mijn partner zat op een totaal ander level en het ging totaal aan haar voorbij. Tijd voor plan B. Ik pakte een flinke banaan vast, boog mijn hoofd naar achteren en simuleerde alsof ik de banaan aan het leegschudden was in mijn mond. Tot overmaat van ramp stikte ik bijna in de forse banaan. Door het schudden was de schil los gekomen waardoor de banaan diep in mijn keel schoot.
"Je moet springen!!!! dan zakt ie" schreeuwde ze nog.
Ik begreep er niets van. "Jij springt toch ook nooit als je aan het kokhalzen bent?" vroeg ik verontwaardigd. Om de situatie toch positief af te sluiten probeer ik het te relativeren. Waar ging het mis? Wat had ik anders kunnen doen? Was dit dialoog noodzakelijk?
In het beginsel worden vrouwen niet opgewonden van een man die een banaan in zijn keel duwt. Ik ging er namelijk vanuit dat wat ik leuk vind om te zien, dat mijn lieveling dit ook zou vinden. Gelukkig heb ik geen blijvend letsel en is het afgelopen met een sisser. Zo zie je maar weer, niet iedereen is hetzelfde. Probeer elkaar te respecteren en uit te zoeken wat écht belangrijk is in de relatie.
#verbinder #voorelkaar #opengesprek #respect #deepthroat #lief #communicatieisdekey
Link naar de LinkedIn post?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:18 schreef denattedweil het volgende:
Iedereen is anders maar samen zijn we allemaal mensen
Lieve LinkedIn vrienden en vriendinnen. Gisteren was het weer zo'n dag. Ik was botergeil en had enorm zin om de moeder van mijn dochter te doen.
Bij het ontbijt begon ik kleine hints te geven, maar deze bleven helaas onbeantwoord. Hoe komt dat toch? Is er geen verbinding met elkaar? Communiceren wij op andere golflengtes of heb ik gewoon een saai wijf? Tijd om de proef op de som te nemen. Ik ben erg benieuwd of we op bepaalde levels wel connecten en hoe we deze connectie kunnen verbreden.
Al heel de dag spookt het door mijn hoofd. Ik zoek juist die connectie waar ik zo naar verlang. De connectie die ons verbind. Als partners. Als man en vrouw. Als gespeelde hoer en klant. Het lijkt met heerlijk om haar alleen maar aan te hoeven kijken en dat ze voelt dat ik meer wil. Waarom lukt dit wel bij andere vrouwen maar niet bij mijn eigen partner?
Rond 17:00 kom ik thuis van een drukke dag. Ik heb weer maximaal gepresteerd en probeer daarnaast nog wat collega's te coachen om positiever om te gaan met de enorme werkdruk die wij ervaren. Ik begrijp heel goed dat het heftig is voor iedereen. Helemaal als je niet kunt relativeren zoals ik dat doe. We moeten elkaar meer steunen. Positief blijven en elkaar meer becomplimenteren. Echt, zo moeilijk is het niet, maar je moet er wel voor open staan.
Ik ben ook erg benieuwd hoe jullie dit aanpakken en of jullie zien waar het hier misgaat in de communicatie?
Partner: "Héeeee Pappa is weer thuis!! Hoe was je werkdag vandaag oogappeltje?"
Ik: "Hééeee gezin, nou het was behoorlijk druk en heftig maar blij dat ik jullie weer zie"
Zien jullie het ook? Door gebruik te maken van het woorden "Poehh" en "Heftig" creëer je een negatief energieveld welke als een donkere wolk heel je aura beslaat. Na mijn burn-out heb ik geleerd om het positiever te benaderen, en dit geeft mij zoveel meer voldoening uit de conversatie. Probeer bijvoorbeeld eens:
"Ik heb heerlijk gewerkt dropvetertje. Soms een beetje aanpoten maar dat houd me juist extra alert."
Voelen jullie het verschil? Leg niet de nadruk op de negatieve woorden maar maak er iets positiefs van. Hierdoor voel en ben ik een veel leuker persoon om mee te communiceren. Ik voel het niet alleen, maar het wordt ook positief beantwoord door mijn omgeving.
Hier nog een mooi voorbeeld van de avond. Onze communicatie zat niet op hetzelfde niveau waardoor je niet het gewenste resultaat behaalt.
Ik: "Heb je het ook zo koud?"
Zei: "Nee, ik heb het bloedheet"
Ik: "Toppie, dat scheelt weer"
Zij: "Hoe bedoel je dat?"
Ik: "Ik ben gek op bloedhete vrouwen"
Zij: "Maar dat is niet leuk hoor, je zou vorige week toch al voor een airco informeren?"
Ik haalde alles uit de kast om mijn intenties kenbaar te maken. Mijn partner zat op een totaal ander level en het ging totaal aan haar voorbij. Tijd voor plan B. Ik pakte een flinke banaan vast, boog mijn hoofd naar achteren en simuleerde alsof ik de banaan aan het leegschudden was in mijn mond. Tot overmaat van ramp stikte ik bijna in de forse banaan. Door het schudden was de schil los gekomen waardoor de banaan diep in mijn keel schoot.
"Je moet springen!!!! dan zakt ie" schreeuwde ze nog.
Ik begreep er niets van. "Jij springt toch ook nooit als je aan het kokhalzen bent?" vroeg ik verontwaardigd. Om de situatie toch positief af te sluiten probeer ik het te relativeren. Waar ging het mis? Wat had ik anders kunnen doen? Was dit dialoog noodzakelijk?
In het beginsel worden vrouwen niet opgewonden van een man die een banaan in zijn keel duwt. Ik ging er namelijk vanuit dat wat ik leuk vind om te zien, dat mijn lieveling dit ook zou vinden. Gelukkig heb ik geen blijvend letsel en is het afgelopen met een sisser. Zo zie je maar weer, niet iedereen is hetzelfde. Probeer elkaar te respecteren en uit te zoeken wat écht belangrijk is in de relatie.
#verbinder #voorelkaar #opengesprek #respect #deepthroat #lief #communicatieisdekey
Dat is toch ook de bedoeling van LinkedIn verhalen? Allemaal mensen die lijden aan het Dunning-krugereffect.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |