abonnement Unibet Coolblue
pi_205286185
Zoals dit:

Wat zooi uit eerdere topics:



quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:40 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Met nog een foto van hem met een uitdrukking van: "Wat doe ik nou? :o Ben ik echt zo gek? :o :o "
https://www.linkedin.com/(...)037880849719296-GQv3
--



--



--

pi_205286213
Nog wat toppertjes uit het vorige topic:
quote:
In de ochtend loop ik met Rocky tegen half zeven langs het oude, pittoreske Oranjekanaal. Het is een voorrecht om hier te wandelen. Aan weerszijden staan oude, majestueuze eiken, waar het gezang van zwartkoppen, winterkoninkjes en zanglijsters wordt afgewisseld met dat van boomklevers, roodborstjes en vinken. Soms zie ik een buizerd. Of een sperwer. Rocky struint over het jaagpad en doet zijn ding. Een paar keer.

Er is rond dit tijdstip verder nog geen ziel te bekennen, maar wanneer ik van het dijkje naar beneden loop richting de houten brug, ontwaar ik daar opeens een persoon. En als ik dichterbij kom, zie ik een man die stukjes brood in het kanaal gooit. Omdat er geen eend te bekennen is, zeg ik dat hij de eenden maar even moet gaan roepen. Hij kijkt me aan en zegt iets van: "Huh?" Ik herhaal m'n zin en hij zegt: "English please." Dus ik in mijn beste Engels (met een Drents accent volgens m'n vrouw, dus eigenlijk Drengels) proberen uit te leggen dat hij op deze manier de eenden niet bereikt en dus eigenlijk de vissen voert.

De man kijkt me nu indringend aan en zegt: "Is like your gouvernment sir. Throwing money to people in need, but other people taking it. Because the gouvernment does not call to us."
Wat een vergelijking...
We praten verder. De man is een Irakees en heeft er net een wandeling van drie uur opzitten. Is onderweg naar zijn huis. Hij is in afwachting van een verblijfsvergunning.
We lopen een stukje samen op richting het park en hij vertelt dat hij zich hier eigenlijk niet zo prettig voelt. Mensen zeggen het niet hardop, maar het buikgevoel liegt niet. "I don't feel like welcome here." Ik blijk de eerste Nederlander in maanden te zijn die spontaan een gesprek met hem voert.

Op een gegeven moment scheiden onze wegen en moet ik huiswaarts. School roept. We geven elkaar een hand en ik wens hem 'good luck'.
"Good luck isn't something you can wish for me. It's only possible in a world when we're all the same."

Peinzend loop ik langs het kanaal terug naar huis en ik zie twee eenden. Zonder brood maar met elkaar.

Wijsheid zit in mensen. Niet in het systeem.

#ontmoeting #gelijkheid #verbinding #wijsheid
quote:
“Pappa, vandaag wil ik aan de klas vertellen dat ik wegga van school”

Ik verslik me in mijn boterham en bedenk me hoe ik hierop moet reageren. Want dit is een grote stap voor zo’n klein meisje (al is ze al 10). Is dit niet veel te snel? Moet ik haar hier niet op voorbereiden? Kan ze dit wel aan? Want dit meisje heeft de afgelopen maanden al zulke grote stappen gezet.

Al sinds haar vroege jaren zoeken wij hoe we onze oudste dochter het beste kunnen opvoeden. Wat eerst leek op eigenwijs en koppig, veranderde de jaren daarop in driftbuien en soms onhandelbare situaties. Maar ik zei altijd met een glimlach “wij voeden de eerste vrouwelijke premier van Nederland op”. Dus is het logisch dat die een duidelijke mening heeft, doorzettingskracht heeft en zich niet laat weerhouden door andermans meningen.

Maar hoe ouder ze werd hoe uitdagender het gedrag... Als ouder doe je je uiterste best om te begrijpen waar het vandaan komt en hoe je hier beter op kunt handelen. Gesprekken met school, huisarts, logopodie, kindercoach, therapeuten. Allemaal gaven ze terug dat wij het goed deden, zij een pienter meisje was met een duidelijke wil maar ze ook niet direct een ander advies hadden dan wat we zelf al deden.

Maar nu weten we beter, zijn we wijzer en kunnen we gelukkig grote stappen nemen. Na vele onderzoeken is eruit gekomen dat ze een lichte vorm van autisme heeft. Een diagnose die ik (zelf ooit hulpverlener geweest) nooit had verwacht en ik best van schrok. Waar ik me zorgen over maak, hoe ze de toekomst tegemoet gaat treden...

Maar zij niet…
* Zij was blij dat ze begreep wat er aan de hand was, en het niet haar ‘eigen schuld’ was.
* Zij deelt het met haar beste vriendinnen, om uit te leggen waarom het soms anders gaat bij haar.
* Zij houdt haar spreekbeurt over het autisme (al vind ze dat spannend) zodat klasgenoten rekening met haar kunnen houden.
* Zij vraagt zelf of ze naar een school mag die rustiger is en kleinere klassen heeft.

En nu wilt ze aan de klas vertellen dat ze naar het speciaal onderwijs gaat. Met een onbevangenheid en vastberadenheid waar ik jaloers op kan zijn.

“Oke meisje, kan ik nog iets voor je doen?”
“Als je mijn foto’s naar de juf stuurt, kan ik de nieuwe school laten zien aan mijn klasgenootjes”
“Oke lieverd, dat zal ik doen…”

Ik zie vaak meer beren op haar weg, dan dat zij ervaart…
Terwijl ik me alleen maar hoef aan te sluiten bij haar gedachten en keuzes.

#aannameschecken #aansluitenbijdeander #zorgsysteem
quote:
Op mijn 9e verhuisde ik met mijn familie naar het buitenland. Ik leerde in no time Engels spreken, was toen ook al een enthousiast stuiterballetje en dol op zingen, dansen en toneel.

Ik volgde Montessori onderwijs en de leraren waren trots op een Nederlands meisje die het zou goed deed op school. Mijn werk werd voor voor de klas gehouden:“zelfs een Nederlands meisje haalt betere cijfers dan jullie” met alle gevolgen van dien.

Ik werd in de pauzes hard tegen muren geduwd tijdens sportactiviteiten en dat was dan een ‘foutje’. Ik werd uitgescholden. Ik begon mij af te zonderen en alleen in het toilet te eten, kroop dicht tegen mezelf aan en vond mijn redding in een schrift en een pen.

Ik was alleen.

Ik vertelde niet aan mijn ouders wat er gebeurde want ik was bang dat zij naar school zouden gaan om het te bespreken. Er was een muziekleraar op school. Hij had het door. Hij besloot mij te omarmen. Ik was blij gezien te worden, er werd eindelijk naar mij geluisterd. Hij liet me steeds vaker nablijven als iedereen weg was. Op een gegeven moment vonden mijn ouders het vreemd en zeiden ze dat ik niet meer moest achterblijven. Hij knuffelde me ook wel erg lang en op een rare manier. Met de leraar volgde een aanvaring, een klap op mijn hoofd en een schreeuw. Een andere leraar zag het en dat was mijn redding.

Ik rende weg, stapte op de motor bij mijn vader en sprak mezelf continue toe: “niets zeggen Elody, hij vermoord hem, dan gaat je vader naar de gevangenis”. Tot de dag van vandaag geloof ik oprecht dat mijn vader dat had kunnen doen als ik het toen had verteld.

Ik vertelde het later. Mijn ouders vol woede, de schoolleiding vol schaamte. De leraar werd binnen no time ontslagen en er werd door niemand meer over gepraat. Ik had de favoriete muziekleraar laten ontslaan. En het pesten verergerde. Ik was weer alleen.

Niemand sprak er meer over en ik dacht dat het allemaal aan mij lag.

Ik was weer alleen.

Op mijn 14e woonde ik weer in Nederland en kreeg ik een paniekaanval en spanningsklachten. Ik had diezelfde man in Nederland gezien en hij was weer aan het werk. Gaf balletles aan jonge meisjes. Ik voelde me schuldig en verantwoordelijk.

Ik probeerde het bespreekbaar te maken maar er werd gesproken alsof ik over geesten praatte.

Ik was weer alleen.

Kinderen worden niet getraumatiseerd omdat ze pijn meemaken. Ze worden getraumatiseerd omdat ze de pijn alleen moeten meemaken en er niet over kunnen of mogen praten.

Trauma wordt opgeslagen in het lichaam.
Twijfelen over jezelf en wat je voelt wordt een onveilige onzekerheid.

Ik doe het kwetsbare werk wat ik mag doen met mensen. Omdat ik het ken.

Ik leer mensen het vertrouwen in zichzelf weer hervinden.
De authentieke zelf zijn.
Een combinatie van heling, ontwikkeling en groei.
Onveilige gevoelens herkennen en veiligheid in de eigen keuzes ervaren.

Mijn motto is geworden; YOU GOT THIS.

Je kunt altijd de persoon worden die de jongere versie van jezelf nodig heeft.
pi_205286475
Je moeder met je linkedin
pi_205286482
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:34 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
2000 is onlangs?
Zoals ik al zei: ze zenden nu de classics uit op RTL Lounge en ze zijn inmiddels in het seizoen van 2000.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 19:02:33 #5
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205288954
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:59 schreef Piles het volgende:
Nog wat toppertjes uit het vorige topic:
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Aan de meloenen te zien, is dat kaartje van een neger. :D :P
soooo, da's mooi!
pi_205294211
Ik kreeg een melding om mijn voornaamwoorden te definiëren.

:{
  zondag 10 juli 2022 @ 10:45:59 #7
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205294934
quote:
15s.gif Op zondag 10 juli 2022 09:03 schreef Duiveltja het volgende:
Ik kreeg een melding om mijn voornaamwoorden te definiëren.

:{
En toen?
soooo, da's mooi!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 juli 2022 @ 20:58:57 #8
269689 crew  Viv
pi_205302457
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik heb er een hekel aan
Als teksten
Zo worden geschreven
Gewoon om op je sentiment te spelen

Kost maar wat enters. Meer hoef je niet te doen

Overweeg je zelf zo een tekst te schrijven?
Zet het maar uit je hoofd, gewoon laten
Dan heb ik hier een leuke voor je! O-)

quote:
Ze hebben geen hulpvraag
Ze willen niks
Ze willen geen hulp

Dus ja

Dus wat?

In het merendeel van de gezinnen waarin ik betrokken ben is dit wel het geval. Er wordt nu eenmaal niet zomaar een ondertoezichtstelling uitgesproken. Vrijwillige hulpverlening bleek onvoldoende. Onvoldoende van de grond te komen, onvoldoende te slagen of onvoldoende de veiligheidsrisico’s weg te nemen.

Dan komt de jeugdbeschermer.

Nu moeten we.
Van de kinderrechter.

Wat moeten we?
De situatie voor het kind verbeteren.

Hoe?
Met hulp.

Welke hulp?
De hulp die zegt “Wat is je vraag?” “Waar loopt u tegenaan?” “Bent u hier omdat Jannie (SAVE) dit wil of omdat u dit zelf wil?” “U moet zelf een vraag hebben, anders kunnen wij niet helpen”

Zie je het?
De cirkel die rond is? ⭕️

Te vaak gebeurd het
“Ze hebben geen vraag dus we kunnen niks”

Misschien weten ze de vraag niet goed te stellen. Misschien willen ze wel maar niet in deze formele setting. Misschien begrijpen ze de woorden niet.
Misschien stellen wij niet de juiste vragen. Misschien gebruiken wij de verkeerde taal. Misschien sluiten wij niet aan bij wie zij zijn. Bij wat zij nodig hebben. Misschien is er geen klik met de hulpverlener.

En dus
Kunnen we niks
Doen we niks

Laten we verder kijken dan onze neus lang is.

De grootste groep wil dolgraag! Echt waar! Stop niet bij ‘ik wil niet’
Zie dat als onderdeel van de hulpvraag
Als onderdeel van de problematiek
Zie de uitdaging als de ander een stap terug doet
Werk hard
Om aan te sluiten
In te voegen
Stap op hun weg
Af van je eigen bekende pad
Onderzoek
Leer kennen
Doe je best!

Stop niet bij “ik wil niet”
Ze willen wel
Maar misschien niet op die manier
Op dat moment
Op die plek
Of in die vorm

Dat zou veel langdurige trajecten kunnen schelen
Frustraties
Gevoel van falen omdat je kind onder toezicht staat
Wachten
Om nog maar niet te spreken over de toename van de zorgen door alle tijd die verloren gaat

Wij doen niks anders dan dat
Want ook wij als jeugdbeschermer moeten invoegen
Aansluiten
En zoeken naar dat wat wel lukt

Begrijp me niet verkeerd
Ik zie zeer zeker de waarde in van een jeugdbeschermer
En tegelijk vind ik het te zwart wit
Mensen die niet willen,
worden niet geholpen in vrijwillig kader

Verder kijken helpt!

#jeugdbescherming #samenveiligmiddennederland #savejeugdbescherming #ots #ondertoezichtstelling #dwang
pi_205302610
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 20:58 schreef Viv het volgende:

[..]
Dan heb ik hier een leuke voor je! O-)
[..]

Hoog gehalte Jip en Janneke-taal, ik mis enkel de vrolijke tekeningen.

Dit is de mama van Janneke
Ze is vandaag op bezoek bij meneer de rechter

Meneer de rechter vindt de mama van Janneke geen goede mama
Hij zegt dat Janneke niet meer bij mama moet wonen

Daar komt de jeugdbeschermer Janneke al halen
Dag Janneke!
pi_205303653
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 20:58 schreef Viv het volgende:

[..]
Dan heb ik hier een leuke voor je! O-)
[..]

Omg die wil geen emotie overbrengen, die heeft gewoon geen zinsopbouw en interpunctie geleerd :r
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 juli 2022 @ 22:53:26 #11
269689 crew  Viv
pi_205303740
quote:
9s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Hoog gehalte Jip en Janneke-taal, ik mis enkel de vrolijke tekeningen.

Dit is de mama van Janneke
Ze is vandaag op bezoek bij meneer de rechter

Meneer de rechter vindt de mama van Janneke geen goede mama
Hij zegt dat Janneke niet meer bij mama moet wonen

Daar komt de jeugdbeschermer Janneke al halen
Dag Janneke!

:D
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 22:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Omg die wil geen emotie overbrengen, die heeft gewoon geen zinsopbouw en interpunctie geleerd :r
Los van de irritante vorm, is de boodschap ook nog eens zeer dubieus trouwens. :{ Lees dit stukje nog eens, maar dan in de context van ongewenste intimiteiten, #metoo en zo:

quote:
Zie de uitdaging als de ander een stap terug doet
Werk hard
Om aan te sluiten
In te voegen
Stap op hun weg
Af van je eigen bekende pad
Onderzoek
Leer kennen
Doe je best!

Stop niet bij “ik wil niet”
Ze willen wel
Maar misschien niet op die manier
Op dat moment
Op die plek
Of in die vorm
:o
pi_205303825
Ah kijk, nee is eigenlijk ja.
Top wel ^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205305502
"Hmm, welke foto van m'n dochter zal ik eens bij m'n post op LinkedIn zetten?"

https://www.linkedin.com/(...)826036481273856-1LPi
pi_205305525
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:36 schreef LooneyTroons het volgende:
"Hmm, welke foto van m'n dochter zal ik eens bij m'n post op LinkedIn zetten?"

https://www.linkedin.com/(...)826036481273856-1LPi
Zelfs zonder foto krijgt deze de beste baan als je ceo van bakker bart bent via je connecties
Cuore Sportivo
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 juli 2022 @ 09:42:03 #15
269689 crew  Viv
pi_205305546
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:36 schreef LooneyTroons het volgende:
"Hmm, welke foto van m'n dochter zal ik eens bij m'n post op LinkedIn zetten?"

https://www.linkedin.com/(...)826036481273856-1LPi

Oh jezus. :{ Ik denk dat er heel wat mannen as we speak een jong en dynamisch bedrijf aan het oprichten zijn om haar binnen te kunnen halen.
pi_205307260
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:42 schreef Viv het volgende:

[..]
Oh jezus. :{ Ik denk dat er heel wat mannen as we speak een jong en dynamisch bedrijf aan het oprichten zijn om haar binnen te kunnen halen.
Geef ze eens ongelijk
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205308075
quote:
Ik richt me even als zzp tot collega-zzp’rs:

als je nog geen arbeidsongeschiktheidsverzekering (aov) hebt en wel overweegt deze af te sluiten, let dan op de ‘treden van werkhervatting’ en de gevolgen voor je uitkering bij arbeidsongeschiktheid.

Ik heb destijds startend als zzp een aov afgesloten. Het kost serieus veel geld per maand (honderden euro’s), maar ik ben kostwinner en het gaf en geeft me gemoedsrust dat in geval van langdurige ziekte ik financieel voor mijn gezin inclusief studerende zoon zou kunnen blijven zorgen. Ik dacht daarbij aan een beroerte of kanker…

Sinds 1,5 jaar lijd ik onvoorzien aan/onder longcovid en moest ik op een bepaald moment terug naar minimaal werken, te ziek. De aov keerde netjes volgens contractafspraken uit.

Nu ben ik niet hersteld maar wel stapsgewijs werk aan het hervatten. Dat doe ik zorgvuldig en transparant naar beste vermogen. Een moeizaam proces. Graag wil ik stabiliseren om terugval te voorkomen.

Wat voor de aov telt is de 34%-grens. Let op, collega-zzp’rs!

Een uur meer dan 34% van mijn oude hoeveelheid uren betekent 0 euro arbeidsongeschiktheidsuitkering. Althans, zo heb ik het destijds afgesloten, me niet realiserend hoe slecht dat zou kunnen uitpakken.

Ik ben terug gevallen naar 35% van mijn oude inkomen.

Ben nog niet voldoende hersteld om meer te kunnen werken, moet nog een paar uur per dag rusten maar heb geen recht meer op aanvulling vanuit de aov. Als ik niet verder ga herstellen, heb ik financieel een serieus probleem.

Dus ongevraagd advies: sluit een aov af met een gunstigere opbouw van werk in combinatie met de afbouw van uitkering.

Overzicht-inzicht-uitzicht
Dat is mijn mantra, in werk en privé, bij het oplossen van problemen of het overdenken en aangaan van moeilijke situaties.

Nu zat ik toch echt wel in de rats of ik vergeten zou zijn door ‘het veld’. Zou ik het vertrouwen van opdrachtgevers zijn verloren? Was het verstandig geweest om op dit platform eerlijk ervaringen te delen over longcovid? Was het naïef geweest?

Hoe gaat het longcovidherstel verder komende weken? Niemand die het weet. Hoe plan je dan nieuw werk in? Hoe kun je een betrouwbare zzp’er zijn voor opdrachtgevers?
Hoeveel uren durf ik in te vullen zonder het risico te lopen mensen te moeten afbellen in augustus, september? En hoe zorg ik goed voor mezelf in dit proces? Wat heb ik nodig? Hoe hang ik daar keuzes aan?

Ik heb gekozen voor voorzichtig plannen, voor het hopelijk voorkomen van terugval, voor het stabiliseren van mijn herstel, en dus voor weinig inkomen.
Ik wil betrouwbaar zijn. En dus geldt nog steeds: ik werk minder maar de uren díe ik afspreek en werk, ben ik er 100%.

Overzicht-inzicht-uitzicht
Volgende week rijd ik rustigaan naar mijn oude, vertrouwde camping in de bergen, met een geluiddempende hoofdtelefoon tegen de ‘herrie’ van de cicades in de tas. Drie weken rust, wandelingen en uitzichten.

En nieuwe perspectieven wellicht. Of/en herstel.🙏
Fijne zomer iedereen!
https://www.linkedin.com/(...)m_medium=android_app

Lief dagboek....
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205308092
quote:
Alleen als je uitzoomt kan je het zien...
Ik ben het zo eens met Kees Klomp. Er is geen geïsoleerde boerencrisis maar een geïntegreerde systeemcrisis gaande in ons land. Ook in de zorg en welzijn. Onze huidige systemen zijn gebouwd op het neoliberalistisch gedachtengoed. Waar het individualistisch mensbeeld, kostenefficiëntie, winstmaximalisering, productie, personeel en risicobeheersing ons dagelijks vocabulaire sieren. Maar het werkt niet meer.. Het lijkt erop dat dit gedachtengoed op de rand balanceert van faillissement.
Maar er is altijd hoop. Want mensen maken het systeem. Dus kunnen we het ook mét elkaar veranderen. Door oprecht te verbinden. En dat kan alleen als we elkaar vertrouwen en daarvoor moeten we elkaar ontmoeten. En dat kan alleen als we verstillen en vertragen. En in dit vertragen zit de crux.. Vertragen om te herontdekken dat we niet alleen zijn. Van ‘ik’-maatschappij naar een ‘wij’-maatschappij waar de ‘ik’ zichzelf mag zijn. Met een duidelijke herwaardering van de relatie.. Hoe mooi zou dat zijn.. #Hoedan? Kees Klomp Maurice van Den Bosch Laurent de Vries Carl Verheijen Chantal Walg Barbara Doeleman - van Veldhoven Menno Braakman Najla van Veen Frans Kusse Sabine Pinedo Allard Amelink Mattias Desmet Fred van Eenennaam #Levinas #Samen
#Overwegingen #Neoliberalisme #normen #waarden #Wintsgedreven #visie #filosofie #Samen #Wereldbeeld #Zorg #Welzijn #Positievegezondheid #Werkplezier #Hoedan? #gezondheidszorg #Verandering #Change #welzijn
https://www.linkedin.com/(...)6950919853784371200/

Heel verhaal met 10.000 hashtags en een stomme foto. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 juli 2022 @ 14:57:08 #19
269689 crew  Viv
pi_205308112
quote:
Nou ja, op zich een zinvolle tip om goed naar de voorwaarden van zulke verzekeringen te kijken. Maar dat had ook in één alinea gekund. oO<
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 juli 2022 @ 15:02:58 #20
269689 crew  Viv
pi_205308140
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:54 schreef HSG het volgende:

[..]
https://www.linkedin.com/(...)6950919853784371200/

Heel verhaal met 10.000 hashtags en een stomme foto. :')
Heel verhaal, maar het zegt niks. :')

Fijn hoor, dat mensen dagdromen over "verstillen" en "vertragen", maar om het dan op LinkedIn te zetten alsof die hersenspinsels daadwerkelijk bijdragen aan de oplossing? :{
pi_205308235
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:09 schreef LooneyTroons het volgende:
Sneu hoor, maar waarom op LinkedIn?

https://www.linkedin.com/(...)190632791363584-3H1y
Kan mooi op Facebook.
quote:
Wat een geneuzel.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 11 juli 2022 @ 15:32:56 #23
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_205308283
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:23 schreef HSG het volgende:

[..]
Kan mooi op Facebook.
.
Ik zag het ook, een ouderwets partijtje aandacht trekken. Zo zonde dat je geburnd wordt als je er iets van zegt want dan heb je geen hart :')
With love :*
pi_205309426
quote:
Waarom kende ze haar zoon na 25 jaar nog niet. Wat een doos. Wat een leugen, dat verhaal.
pi_205309800
Nu nog de glitterplaatjes erbij en hyves is back
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')