Geldt dat dan niet voor elke quiz die ooit bedacht is? Of examen?quote:Op zaterdag 9 juli 2022 17:05 schreef Näsenbar het volgende:
haha terechte klacht net zoals bij de pokemon show dat ze zo tussendoor vragen 'wie is deze pokemon?' en dat je dan denkt van waarom vraag je dit aan ons je hebt ze toch zelf bedacht!?!
Omdat je bij een quiz of examen weet dat je bevraagd gaat worden, bij de pocketmonsters show niet. Dan zit je gewoon te genieten en ineens wordt er een vraag geschreeuwdquote:Op zaterdag 9 juli 2022 18:25 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Geldt dat dan niet voor elke quiz die ooit bedacht is? Of examen?
Waarom direct Pokemon als zondebok aanwijzen.
Je weet dat het echt iedere aflevering vaste prik is dus daar kun je op anticiperen.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 18:32 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Omdat je bij een quiz of examen weet dat je bevraagd gaat worden, bij de pocketmonsters show niet. Dan zit je gewoon te genieten en ineens wordt er een vraag geschreeuwd
Team Rocket is deel van de verhaallijn een vraag die ineens in je gezicht wordt gedrukt niet...quote:Op zaterdag 9 juli 2022 18:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je weet dat het echt iedere aflevering vaste prik is dus daar kun je op anticiperen.
Net als dat team Rocket het steeds weer voor gezien houdt.
Jouw mening, ik vind het een fijn intermezzo. Duurt niet te lang en je kennis wordt direct op de proef gesteld.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 18:45 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Team Rocket is deel van de verhaallijn een vraag die ineens in je gezicht wordt gedrukt niet...
Helaas werkt het niet zo simpel. Ik snap het prima hoe compound interest werkt, maar helaas verdien ik er niks aan. Ik mag het wel betalen over mijn hypotheek.quote:Op zondag 10 juli 2022 14:41 schreef switchboy het volgende:
Compounding interest als je het begrijpt verdien je het, zo niet betaal je het. Zo simpel werkt de wereld
Je snapt het dus niet.quote:Op zondag 10 juli 2022 14:59 schreef knoopie het volgende:
[..]
Helaas werkt het niet zo simpel. Ik snap het prima hoe compound interest werkt, maar helaas verdien ik er niks aan. Ik mag het wel betalen over mijn hypotheek.
Ja leuk en wel, maar of je begrip hebt van het wiskundige concept van compound interest, betekent niet automatisch dat je geld over hebt om te beleggen natuurlijk. Vraag maar aan de gemiddelde wiskundeleraar.quote:Op zondag 10 juli 2022 15:04 schreef switchboy het volgende:
[..]
Je snapt het dus niet.
Je hoeft alleen maar het geld te investeren wat je (over) hebt omdat je een hypotheek hebt en daar meer rendement op te maken dan je hypotheekrente. Dat rendement moet je weer investeren enzovoorts. Zo maak je rendement op rendement en dat is de sneeuwbal die met 'compounding interest' bedoelt wordt. Zo groeit je vermogen maand op maand en jaar op jaar. En zolang dat harder groei dan jdat je hypotheekrente is maak je winst op je hypotheek.
Ja klopt al was het de laatste jaren wel makkelijk, nu moet je een beetje creatief zijnquote:Op zondag 10 juli 2022 15:22 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ja leuk en wel, maar of je begrip hebt van het wiskundige concept van compound interest, betekent niet automatisch dat je geld over hebt om te beleggen natuurlijk. Vraag maar aan de gemiddelde wiskundeleraar.
Bovendien werkt compound interest natuurlijk alléén als je ook ergens in investeert dat daadwerkelijk een fatsoenlijk rendement heeft, anders valt er namelijk niks te compounden. Dus alleen verstand hebben van compound interest is ook niet genoeg.
Kortom je veralgemeniserende opmerking is té veralgemeniserend.
En daarom hebben ze in bepaalde religies rentenieren verboden. Das niet goed voor de samenleving.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 14:12 schreef Welfareboy het volgende:
Dat is kapitalisme, maar dat is toch niet eerlijk? Iemand die met 10 miljoen wordt geboren en dat investeert in een index fund hoeft nooit meer te werken en krijgt gratis geld en wordt alleen maar rijker.
Als je de tijd die jij besteed met het posten en jammeren zou besteden aan werken, dan zou je geen reden hebben zo te jammeren en huilie te doenquote:Op zaterdag 9 juli 2022 14:12 schreef Welfareboy het volgende:
Dat is kapitalisme, maar dat is toch niet eerlijk? Iemand die met 10 miljoen wordt geboren en dat investeert in een index fund hoeft nooit meer te werken en krijgt gratis geld en wordt alleen maar rijker.
Werken is nou juist voor domme mensenquote:Op zondag 10 juli 2022 16:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je de tijd die jij besteed met het posten en jammeren zou besteden aan werken, dan zou je geen reden hebben zo te jammeren en huilie te doen
Hand ophouden is voor parasietenquote:Op zondag 10 juli 2022 16:11 schreef Welfareboy het volgende:
[..]
Werken is nou juist voor domme mensen
Ergo TS is een domme parasiet die het nooit zal snappen.quote:Op zondag 10 juli 2022 16:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hand ophouden is voor parasieten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |