abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207844101
Paar weken terug m'n kaartje voor VWAB moeten verkopen :'(
Heady en Wildstylez sluiten af. Project One setje praktisch on de hoek. Balen!
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 9 februari 2023 @ 20:12:01 #152
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_207927095
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_207937296
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 11:10 schreef Neo-Mullen het volgende:
Oef dat is zuur, ik baal ook nog steeds dat ik er niet bij ben geweest en ik had niet eens een kaartje.

Project One tijdens ADE (2018 volgens mij) was ook echt een avond om nooit te vergeten O+
pi_207939919
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 11:10 schreef Neo-Mullen het volgende:
T was best een hitjesparade wat ik heb gelezen

Nog volluk op Reminder morgen?
pi_207941595
Yes reminder morgen *O*
pi_207961552
Was leuk *O*
  Moderator maandag 13 februari 2023 @ 10:52:18 #157
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_207977763
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 14:22 schreef Ronzz het volgende:

[..]
Headhunterz - Say My Name?

Is het enige wat in me op kwam, maar volgens mij zit daar geen rauwe vrouwenstem in.. Lastig.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:57 schreef Welten het volgende:

[..]
O.b.v. de vocalen die je stuurt moest ik denken aan: O.b.v. de melodie moest ik denken aan Qlimax-thema's, zoals Power of the Mind of The Nature Of Our Mind. Komt allebei niet erg in de buurt, maar wie weet. ;)
Gevonden, deze was het :s)

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_208125463
Dikke lijn van Defqon1 hoor! :Y :7
Ga zelf alleen de vrijdag, maar elke dag ziet er prima uit imo. :9
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_208125776
Zaterdag hiero :) prima lineup idd!

En anthem van SZP is niet wauw, maar gelukkig niet het zoveelste raw nummer met hardcore kicks op het einde. Wellicht een anthem dat beter wordt met de tijd :Y
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_208128949
Zaterdag hier, maar zondag zag er ook wel lekker uit hoor. Maar dat ga ik echt niet trekken :D
  woensdag 1 maart 2023 @ 07:57:35 #161
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_208186881
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_208218840
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 18:03 schreef Malavita het volgende:
Zaterdag hier, maar zondag zag er ook wel lekker uit hoor. Maar dat ga ik echt niet trekken :D
Ik ga het hele weekend, vorig jaar ook overleefd dus moet goed komen :D

Morgen Reverze *O*
  woensdag 8 maart 2023 @ 19:45:10 #163
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_208292660
👾
pi_208558107
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 19:52 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]
best wel vroeg die ticket sales (editie 2022 was ruim 3 maanden geleden), of ligt dat aan mij? :P
DQ1 2023 werd al op 4 oktober aangekondigd en vandaag is Qlimax 2023 aangekondigd. Q heeft hun cashflow-verdienmodel nog maar eens (verder) verfijnd :X :%
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_208558242
Ach, ik kreeg zojuist ook al een mailtje van VWAB voor de ticket sale van de volgende editie eind oktober.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_208558340
quote:
7s.gif Op maandag 27 maart 2023 18:51 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ach, ik kreeg zojuist ook al een mailtje van VWAB voor de ticket sale van de volgende editie eind oktober.
idem hier
pi_208558626
zie het nu ook op FB voorbijkomen jah.

zo vroeg mogelijk al hypen en kaartverkoop, dan het meeste geld al binnen voordat er uitgaven komen ((aanbetaling) locatie, artiesten etc.).
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_208563772
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:17 schreef ReMcOrE het volgende:
zie het nu ook op FB voorbijkomen jah.

zo vroeg mogelijk al hypen en kaartverkoop, dan het meeste geld al binnen voordat er uitgaven komen ((aanbetaling) locatie, artiesten etc.).
Op zich niks mis mee. Als je gaat, dan geef je het geld toch wel uit. Voor de organisatie een stukje zekerheid na jaren van destructie door corona maatregelen.

Ik denk alleen niet dat feesten als Qlimax in april direct uitverkopen. Dat was vroeger, toen de sale in september begon, wel het geval.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_208563896
quote:
7s.gif Op maandag 27 maart 2023 18:51 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ze zien me wel weer op ticketswap
pi_208565941
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 07:50 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Ze zien me wel weer op ticketswap
Haha same here. Voor mezelf wordt het steeds meer een last-minute beslissing (laat het vaak afhangen van de line-up), en ga ik niet meer maanden van tevoren klaar zitten voor een ticket sale (DQ uitgezonderd) en als je weet dat prijzen op TS de laatste week voor het feest toch zakken tov de originele prijs dan heb je daarnaast ook nog eens wat bespaard. :P
The only way you can be original, is to be yourself.
  dinsdag 11 april 2023 @ 23:33:47 #171
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_208743393

2007, het absolute piekmoment voor hardstyle _O_ *O* *O*
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_208747194
Nog mensen die naar Rebirth gaan dit weekend? Zelf alleen de zaterdag aanwezig.
Weersvoorspellingen beloven in ieder geval veel goeds. ^O^
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_208861741
Vandaag HARDFEST :D
  maandag 24 april 2023 @ 19:44:29 #174
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_208889890
👾
  maandag 24 april 2023 @ 19:46:45 #175
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_208889937
quote:
Bekende hardstyle-dj slaags met boekingsbureau

DJ Radical Redemption, een bekende artiest in het hardstyle dancegenre, mag breken met zijn boekingsbureau Most Wanted, onderdeel van evenementengigant ID&T. De artiest was twaalf jaar verbonden aan het bureau, maar voelt zich er niet langer door gesteund in zijn muzikale ontwikkeling.

Radical Redemption is de artiestennaam van Joey van Ingen, de 32-jarige zoon van zangeres Marga Bult van de meidengroep Babe uit de jaren tachtig. Van Ingen is al twaalf jaar actief als dj in het zogenoemde hardstyle genre.

Sinds 2011 heeft hij een exclusief contract bij Most Wanted DJ Agency. Dat bedrijf verzorgde voor hem de boekingen van shows, tegen een percentage van de opbrengst. Most Wanted werd afgelopen jaren in twee stappen volledig overgenomen door evenementengigant ID&T.

In aanvaring
Van Ingen groeide in de loop der jaren uit tot een van de meest geboekte dj's van Most Wanted. In 2019 verlengden de partijen nog hun contract. Maar vorig jaar kwam de artiest in aanvaring met het agentschap.

Afgelopen februari zei hij de overeenkomst met Most Wanted op, en verving die naam op zijn website voor Anna Agency, het boekingsbureau van Anna Knaup. Zijn boeking bij de komende editie van Dance Valley ging ook daadwerkelijk buiten zijn voormalige bureau om.

Naar de rechter
Daarmee namen Most Wanted en ID&T echter geen genoegen. Zij stapten naar de rechter om de DJ op last van dwangsommen te dwingen zijn contractuele verplichtingen te voldoen.

Tijdens het kort geding voor de rechtbank Amsterdam werd duidelijk waarom de dj en zijn boekingsbedrijf slaags zijn geraakt. Van Ingen ontwikkelde in de coronaperiode een nieuw muziekconcept, waarbij hij zijn hardstyle dance combineerde met klassieke muziek. Op eigen kosten ontwikkelde hij een show met een live orkest van 20 man, een lichtshow en drones.

Nieuw concept
Tijdens het Intents Festival in het Brabantse Oisterwijk voerde de dj in mei 2022 deze show voor het eerst op. Ook testte hij het concept op de evenementen Decibel en Dominator. Van Ingen verwijt zijn oude agentschap dat ze te weinig deed om het nieuwe concept te verkopen.

Ook ontstond er onenigheid over de kosten. Van Ingen deed in oktober een voorstel dat het boekingskantoor haar percentage zou ontvangen van het bedrag dat overbleef na aftrek van de kosten, in plaats van een fee over de bruto-opbrengt. Dat weigerde Most Wanted.

Hoge kosten
Zo ontstond bij Van Ingen het gevoel dat zijn boekingsbureau hem niet steunde, niet wilde investeren in zijn muzikale ontwikkeling en hem alleen maar 'plaatjes wilde laten draaien'. Het bedrijf zelf zegt hem juist te hebben willen behoeden voor te grote financiële uitgaven.

"Een boekingskantoor moet een artiest eigenlijk ontlasten, en ervoor zorgen dat je creatief je ei kan leggen", zegt Van Ingen in een toelichting tegen RTL Z. "Als artiest moet je altijd zoeken naar de creatieve next step, zodat je voor het publiek het verschil kunt blijven maken. Maar hier ging er veel mis. Toen het spaak liep, kon ik niet anders dan voor mezelf kiezen."

DJ wint
Voor de rechtbank kwamen al deze kwesties aan bod, maar uiteindelijk schoof de voorzieningenrechter ze toch terzijde. 'Het antwoord op al deze vragen is niet doorslaggevend', oordeelde de rechter, omdat het kort geding alleen gaat om de vraag of Van Ingen tegen zijn zin kan worden gedwongen met het boekingskantoor verder te gaan.

De artiest kan daartoe niet worden verplicht, oordeelt de rechter. In de uitspraak wijst hij op een passage in het contract, waarin staat dat Van Ingen een schadevergoeding moet betalen als hij de boekingsovereenkomst op onrechtmatige wijze beëindigt.

Schadevergoeding
Dat betekent dat de artiest wel degelijk kan opstappen. Dat hij het risico loopt die schadevergoeding te moeten betalen, is daarvan wel het gevolg. Of hij de overeenkomst onrechtmatig opzegde en daarmee schadeplichtig is, moet in een bodemprocedure worden bepaald.

Van Ingen zegt desgevraagd dat hij vóór het kort geding al probeerde om op een goede manier uit elkaar te gaan. “Ik vind niet dat het contract onrechtmatig is ontbonden en dus dat ik ook geen schadevergoeding hoef te betalen. Maar we hebben de afgelopen jaren ook veel moois gedaan, en het zou goed zijn als we afscheid hadden kunnen nemen op een manier die daaraan recht doet. Zij wezen dat af, en kozen ervoor om naar de rechter te stappen."

Directeur Matthijs Hazeleger van Most Wanted laat via een woordvoerder weten geen commentaar op de zaak te willen geven.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-met-boekingsbureau
👾
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')