abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 juli 2022 @ 16:15:19 #1
388750 Hitch_Slap
Thank God for Darwin
pi_205277658
Volgens mijn rijschool moet ik vaker lessen, het is af en aan met die AVB oefeningen nu zo bijna 30 lessen (!) verder. Van me auto rijlessen laang geleden kan ik me nog heugen dat het me ook veel moeite kostte met me ADHD (wist ik toen niet) en uiteindelijk naar een andere rijschool overgestapt en kort daarna rijbewijs gehaald. Die auto rijbewijs had ik 'nodig', motor niet zo erg, meer voor de plezier. Maar het wordt mij financieel te gortig nu met die extra lessen, ook mentaal is het een klap steeds als ik kritiek krijg. Het was een droom van mij op een motor toeren, maar misschien moet ik onderkennen dat het niet is weggelegd voor mij. Ik zit al bij de beste rijschool nu (volgens de cijfers), maar die ene instructeur zeg, pff ongeduldig als de neten, kan ik niet tegen! Ik ga hier echter niet de rijschool weer de schuld geven...het kost me gewoon teveel nu, terwijl ik voor een smak geld meer al dat motor gevoel kan krijgen zonder méér frustratie....op een 3-wiel motorscooter !

Kan dat geen 'talent' voor motor? Op de openbare weg rijden gaat verder prima ben ik erg zelfverzekerd nu, alleen die vele rondjes op dat parkeerterrein, alles moet precies goed zijn. Ik weet het niet meer.

Anderen hier die voor dezelfde keuze stonden ?
Geen Piaggo voor mij, te lelijk en teveel aanbod, betrouwbaarheid lijkt beetje meh te zijn.
Peugot Metropolis ..wow, mooi ding, betere ophanging lijkt, iemand hier ervaring mee ?
De Gilera Fuoco is ook niet mijn smaak, lijkt een batmobiel wel, geen idee over betrouwbaarheid.
Dank voor het meedenken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hitch_Slap op 08-07-2022 16:28:04 ]
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
pi_205277712
Wat wil je er mee? Toeren of ook (veel) woon-werkverkeer?

En geen talent voor motor, zou kunnen. Ik heb/had er ook geen talent voor, maar uiteindelijk wel gehaald. Maar ik snap dat als het niet lukt, dat je op zoek gaat naar alternatief :)
  vrijdag 8 juli 2022 @ 16:25:22 #3
388750 Hitch_Slap
Thank God for Darwin
pi_205277740
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:22 schreef Piles het volgende:
Wat wil je er mee? Toeren of ook (veel) woon-werkverkeer?

En geen talent voor motor, zou kunnen. Ik heb/had er ook geen talent voor, maar uiteindelijk wel gehaald. Maar ik snap dat als het niet lukt, dat je op zoek gaat naar alternatief :)
Echt toeren, lange afstanden-vakantie naar buurlanden, woon-werk heb ik mazzel met goede OV verbinding.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
pi_205278499
Zou gewoon ff doorbijten...
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 17:16:42 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205278664
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:10 schreef Geerd het volgende:
Zou gewoon ff doorbijten...
Een driewieler is geen motor toch?
pi_205279197
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:16 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Een driewieler is geen motor toch?
Precies
Ik zwaai naar dieren.
  Vis een optie? vrijdag 8 juli 2022 @ 18:13:21 #7
70532 loveli
N
pi_205279673
Welke regio?

Het kan zijn dat er een mismatch is met je instructeur en dat een geduldigere instructeur het verschil maakt en ik denk dat een driewieler geen extra motorgevoel geeft.
crap in = crap out
pi_205281713
Toen ik auto rijlessen nam was m'n probleem dat de instructeur maar bleef opmerkingen geven. Op zeker moment kwaad geworden en gezegd: "ja ik weet wat ik fout doe, en ik weet hoe het moet, maar ik kan me er niet op concentreren als jij voortdurend opmerkingen blijft maken".
Toen was ie duidelijk op z'n pik getrapt, zei dat ik al zoveel lessen had gehad maar nog steeds beginnersfouten maakte etc etc..
De rest van de les heeft ie, buiten af en toe "hier links" of "hier rechts", niets meer gezegd. Maar op het einde van de les gaf ie toe "dat laatste half uur ging veel beter".

Ik heb geen ADHD, maar nam toen al jaren dagelijks meth (wat oa medicatie voor ADHD is (al wordt het zelden voorgeschreven)), misschien had dat er ook mee te maken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_205282065
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:26 schreef crystal_meth het volgende:
Toen ik auto rijlessen nam was m'n probleem dat de instructeur maar bleef opmerkingen geven. Op zeker moment kwaad geworden en gezegd: "ja ik weet wat ik fout doe, en ik weet hoe het moet, maar ik kan me er niet op concentreren als jij voortdurend opmerkingen blijft maken".
Toen was ie duidelijk op z'n pik getrapt, zei dat ik al zoveel lessen had gehad maar nog steeds beginnersfouten maakte etc etc..
De rest van de les heeft ie, buiten af en toe "hier links" of "hier rechts", niets meer gezegd. Maar op het einde van de les gaf ie toe "dat laatste half uur ging veel beter".

Ik heb geen ADHD, maar nam toen al jaren dagelijks meth (wat oa medicatie voor ADHD is (al wordt het zelden voorgeschreven)), misschien had dat er ook mee te maken.
Heb mijn instructeur uit de auto gezet en toen solo naar de Max Donels gereden voor een bamischijf. Kon niet tegen dat hij op mijn vingers keek.
pi_205282097
Wat gaat er precies mis op het parkeerterrein? Kun je wat voorbeelden geven? Je zit dan teveel in je hoofd?
  zaterdag 9 juli 2022 @ 10:29:42 #11
388750 Hitch_Slap
Thank God for Darwin
pi_205284316
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:26 schreef crystal_meth het volgende:
Toen ik auto rijlessen nam was m'n probleem dat de instructeur maar bleef opmerkingen geven. Op zeker moment kwaad geworden en gezegd: "ja ik weet wat ik fout doe, en ik weet hoe het moet, maar ik kan me er niet op concentreren als jij voortdurend opmerkingen blijft maken".
Toen was ie duidelijk op z'n pik getrapt, zei dat ik al zoveel lessen had gehad maar nog steeds beginnersfouten maakte etc etc..
De rest van de les heeft ie, buiten af en toe "hier links" of "hier rechts", niets meer gezegd. Maar op het einde van de les gaf ie toe "dat laatste half uur ging veel beter".

Ik heb geen ADHD, maar nam toen al jaren dagelijks meth (wat oa medicatie voor ADHD is (al wordt het zelden voorgeschreven)), misschien had dat er ook mee te maken.
Dit is zeer herkenbaar ! Ik kan niet tegen ongeduldige instructeurs die gefrustreerd raken over herhaalde fouten en dat ook uitten. Bedoel je dat de medicatie wel of niet had geholpen tijdens de lessen?

Wat misschien ook meespeelt bij mij is een stukje rancune tegen deze rijschool, nu vele jaren later ben ik op gebrand hun ongelijk te bewijzen..tja misschien toch niet gezond voor me om bij deze rijschool te blijven

[ Bericht 18% gewijzigd door Hitch_Slap op 09-07-2022 13:21:20 ]
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
  zaterdag 9 juli 2022 @ 10:35:04 #12
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_205284349
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 10:29 schreef Hitch_Slap het volgende:

[..]
Dit is zeer herkenbaar ! Ik kan niet tegen ongeduldige instructeurs die gefrustreerd raken over herhaalde fouten en dat ook uitten. Bedoel je dat de medicatie wel of niet had geholpen tijdens de lessen?

Wat misschien ook meespeelt bij mij is een stukje rancune tegen deze rijschool, want meer dan 10jr geleden was ik ook bij deze rijschool begonnen met een aantal proeflessen, toen was ik echter nog zo onzeker en angstig (ook qua persoon) dat ik een paar keer gevallen was met de motor, ik had hiervoor nog nog nooit op een gemotoriseerde 2wieler gereden en dat was te merken. Toen had de instructeur mij geadviseerd te stoppen want het zou niks worden met motorrijden en eerst een tijdje te gaan oefenen op een scooter. Ik was zó gekrenkt dat ik me toen voornam hun het tegendeel te bewijzen, dat heeft uiteindelijk stuk langer geduurd dan ik dacht ;) Ik heb in tussentijd alleen auto gereden, geen scooter, vond ik onzin. Nu 10jr later ben ik op gebrand hun ongelijk te bewijzen..tja misschien toch niet gezond voor me om bij deze rijschool te blijven?
Direct overstappen van rijschool. Zonder twijfel.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zaterdag 9 juli 2022 @ 10:43:08 #13
388750 Hitch_Slap
Thank God for Darwin
pi_205284395
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:57 schreef Anne het volgende:
Wat gaat er precies mis op het parkeerterrein? Kun je wat voorbeelden geven? Je zit dan teveel in je hoofd?
Exact, als ze tijdens het rijden geirriteerd instructies bléren dan schrik ik, ik ben dan meer bezig met iets niet fout te doen, maar de als ik iets goed doe krijg ik ook geen feedback, als ze niks zeggen dan is het goed, tja dat werkt niet voor mij! Ze zeggen steeds dat ik een week verlof moet nemen en achtermekaar lessen, dán blijft het hangen, nu is het af en aan, ene keer doe ik alles redelijk, volgende keer lijk ik alles 'vergeten' te zijn. Misschien is het ook mijn ADHD, ik leer nu eenmaal veel langzamer en meer op 'gevoel'

[ Bericht 11% gewijzigd door Hitch_Slap op 09-07-2022 13:23:20 ]
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
  zaterdag 9 juli 2022 @ 10:51:47 #14
388750 Hitch_Slap
Thank God for Darwin
pi_205284431
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:49 schreef Geerd het volgende:

[..]
Precies
haha typische motorrijder opmerking :p en een motorscooter is ook geen motor niet? 3-wielers zijn de toekomst van het motorrijden, of iig een ontwikkeling die door gaat zetten richting veiliger rijden, ook in de winter.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
pi_205284541
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 10:51 schreef Hitch_Slap het volgende:

[..]
haha typische motorrijder opmerking :p en een motorscooter is ook geen motor niet? 3-wielers zijn de toekomst van het motorrijden, of iig een ontwikkeling die door gaat zetten richting veiliger rijden, ook in de winter.
Zegt iedereen zonder motorrijbewijs
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 11:19:16 #16
388750 Hitch_Slap
Thank God for Darwin
pi_205284619
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 11:06 schreef Geerd het volgende:

[..]
Zegt iedereen zonder motorrijbewijs
hehe :) jaa ik ben jaloers op jullie ! hoeveel lessen heeft het jou gekost ?

Dit is ook tricky, mezelf vergelijken met andere leerlingen die schijnbaar een voorsprong hebben...
Zoals deze 18jarige snotaap die bij zijn 1e (!) les vlekkeloos de langzame slalom en 8jes doet.. hoe dan???! na wat aandringen gaf ie toe dat hij oefende op de motor van zijn pa en ging ook met hem de weg op -O-
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
pi_205284938
Je had beter naar die instructeur kunnen luisteren en een scooter gekocht om wat gevoel op te bouwen. Ik bedoel maar, als je met proef lessen al een paar keer op je smoel gaat en na 30 lessen nog niet eens wat kan slalommen of 8'jes kan draaien dan ligt het echt niet aan de instructeur maar mis je gewoon het gevoel.
pi_205285105
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 11:19 schreef Hitch_Slap het volgende:

[..]
hehe :) jaa ik ben jaloers op jullie ! hoeveel lessen heeft het jou gekost ?

Dit is ook tricky, mezelf vergelijken met andere leerlingen die schijnbaar een voorsprong hebben...
Zoals deze 18jarige snotaap die bij zijn 1e (!) les vlekkeloos de langzame slalom en 8jes doet.. hoe dan???! na wat aandringen gaf ie toe dat hij oefende op de motor van zijn pa en ging ook met hem de weg op -O-
10 lessen...maarja dat is ook alweer 18 jaar geleden ofzo :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_205285301
@Hitch_Slap

Als de MP3, Fuoco en de Metropolis niet helemaal jou smaak zijn dan kan je ook nog kijken naar de volgende modellen:

• Qooder QV3
Yamaha Tricity 300
• Kymco CV3

Die Kymco is denk ik het snelst, daar zit volgens mij dezelfde motor in als in de Kymco AK550 motorscooter en die komt behoorlijk van zijn plaats.

Bovengenoemde modellen zijn allemaal te rijden met autorijbewijs mits behaald voor 2012 of 2013(?)

[ Bericht 3% gewijzigd door vosss op 09-07-2022 13:06:38 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_205285364
En mocht een 3 wieler ook allemaal lastig zijn of niet je van het; dan kan je natuurlijk ook nog een cabriootje overwegen. Dat is zegmaar the next best thing na motorrijden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:16:48 #21
388750 Hitch_Slap
Thank God for Darwin
pi_205285455
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:09 schreef Sjemmert het volgende:
Je had beter naar die instructeur kunnen luisteren en een scooter gekocht om wat gevoel op te bouwen. Ik bedoel maar, als je met proef lessen al een paar keer op je smoel gaat en na 30 lessen nog niet eens wat kan slalommen of 8'jes kan draaien dan ligt het echt niet aan de instructeur maar mis je gewoon het gevoel.
Dat wil ik zeker aannemen dat het aan mij ligt, maar het volledig opgeven ligt ook niet in mij aard, dat ook weer wel.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:20:05 #22
388750 Hitch_Slap
Thank God for Darwin
pi_205285477
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:00 schreef vosss het volgende:
@:hitch_slap

Als de MP3, Fuoco en de Metropolis niet helemaal jou smaak zijn dan kan je ook nog kijken naar de volgende modellen:

• Qooder QV3
Yamaha Tricity 300
• Kymco CV3

Die Kymco is denk ik het snelst, daar zit volgens mij dezelfde motor in als in de Kymco AK550 motorscooter en die komt behoorlijk van zijn plaats.

Bovengenoemde modellen zijn allemaal te rijden met autorijbewijs mits behaald voor 2012 of 2013(?)
Dank ! De Metropolis is zeker wel mijn smaak ! Mijn voorlopig budget (max 6k) laat echter geen nieuwe modellen toe (Qooder, Tricity, Kymco), alleen de Piaggo en Peugot
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
pi_205285506
Ik zou echt eerst een andere rijschool adviseren, regio leiden weet ik er evt wel een waar ik zelf les nu waar ik de instructeur heel rustig vind. Zou toch zonde zijn om het nu allemaal weg te gooien ook...

En zo'n driewiel ding is het toch net niet imo... :@ Maar goed dat is ook smaak en wat je er mee wil, mij lijkt stukken off road rijden wel erg vet dat gaat daar sowieso niet mee.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205285662
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 10:29 schreef Hitch_Slap het volgende:

[..]
Dit is zeer herkenbaar ! Ik kan niet tegen ongeduldige instructeurs die gefrustreerd raken over herhaalde fouten en dat ook uitten. Bedoel je dat de medicatie wel of niet had geholpen tijdens de lessen?
Medicatie zou ik het niet noemen, ik gebruikte veel meer dan een dokter zou voorschrijven, waardoor ik ook vrij paranoia was. Dus nee, ik denk niet dat het geholpen heeft. Was ook een risico (buiten de lessen reed ik ook alleen rond, hier in België mocht dat nadat je x aantal uur les gevolgd had. Maakte me vaak zorgen dat ik een ongeluk zou krijgen en een drugtest zou moeten afleggen). Maar niet gebruiken was toen geen optie, dan had ik half slapend in de auto gezeten. En had het te druk, kon niet enkele weken vrijaf nemen om af te kicken.

Sindsdien twee keer een ongeluk gehad, telkens in een periode waarin ik niet gebruikte. :')
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_205286340
Ik zou op zoek gaan naar een andere instructeur, na 30 lessen zou je die oefeningen toch wel blind moeten kunnen uitvoeren.
Ik dacht trouwens ook dat rijden op de weg prima ging tijdens de AVB totdat ik die gehaald had en echt AVD les kreeg :')
  zaterdag 9 juli 2022 @ 15:20:52 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205286366
Ik zou er mee stoppen.
Het moet wel leuk blijven. Nu op de parking.
En veilig. Later op de grote boze weg.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205286782
Motor kopen en op privé terrein lekker slalommen...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205290952
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 10:43 schreef Hitch_Slap het volgende:

[..]
Exact, als ze tijdens het rijden geirriteerd instructies bléren dan schrik ik, ik ben dan meer bezig met iets niet fout te doen, maar de als ik iets goed doe krijg ik ook geen feedback, als ze niks zeggen dan is het goed, tja dat werkt niet voor mij! Ze zeggen steeds dat ik een week verlof moet nemen en achtermekaar lessen, dán blijft het hangen, nu is het af en aan, ene keer doe ik alles redelijk, volgende keer lijk ik alles 'vergeten' te zijn. Misschien is het ook mijn ADHD, ik leer nu eenmaal veel langzamer en meer op 'gevoel'
Dan zou ik toch op zoek gaan naar een instructeur die daar rekening mee kan houden. Of in gesprek gaan met je huidige.

Mijn rijinstructeur schreeuwde ook wel eens, bijvoorbeeld tijdens een les dat ik bij de noodstop harder moest remmen en gaf ook één keer een klap tegen mijn helm. En dat maakte mij zo gefrustreerd en boos dat ik bij de eerstvolgende noodstop de remmen in één keer dichtkneep (geen ABS) en dus ging ik best hard onderuit. Mijn rijinstructeur; wat doe jij nou?! - Ik moest toch remmen? }:|

Vanaf dat moment behandelde ie mij anders en had ie door dat die aanpak bij mij averechts werkte ^O^. Dus.. als jij een andere aanpak nodig hebt, moet je instructeur zich aanpassen of je moet een andere zoeken.
pi_205291202
Zou gewoon eens,,3 of 5 uurtjes lappen op 1 dag...dat je net niet naar dat ene boggie dat goed voelt alweer naar huis moet..
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 10 juli 2022 @ 11:48:07 #30
388750 Hitch_Slap
Thank God for Darwin
pi_205295523
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 16:16 schreef ludovico het volgende:
Motor kopen en op privé terrein lekker slalommen...
Heb ik ook overwogen, maar de pakkans schrikt mij toch af met al die mobiele ANPR camera's, want er zijn erg veel verlaten parkeer en bedrijfterreinen met slagboom hier in de buurt ! heb jij hier ervaring mee?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
pi_205295737
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:48 schreef Hitch_Slap het volgende:
Heb ik ook overwogen, maar de pakkans schrikt mij toch af met al die mobiele ANPR camera's, want er zijn erg veel verlaten parkeer en bedrijfterreinen met slagboom hier in de buurt ! heb jij hier ervaring mee?
Nee, geen ervaring mee. Maar pakkans is nihil als je wat slalomt.

Als je uitwijkmanoeuvre gaat oefenen met 50kmh op een parkeerplaats dan trekt dat wel bekijks denk ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205295771
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:48 schreef Hitch_Slap het volgende:

[..]
Heb ik ook overwogen, maar de pakkans schrikt mij toch af met al die mobiele ANPR camera's, want er zijn erg veel verlaten parkeer en bedrijfterreinen met slagboom hier in de buurt ! heb jij hier ervaring mee?
Prive terrein hey,,niet andermans terrein :+
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 10 juli 2022 @ 12:31:26 #33
388750 Hitch_Slap
Thank God for Darwin
pi_205295881
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 21:57 schreef Geerd het volgende:
Zou gewoon eens,,3 of 5 uurtjes lappen op 1 dag...dat je net niet naar dat ene boggie dat goed voelt alweer naar huis moet..
Bij de rijschool? goed idee eigenlijk, maar deze is zo druk bezet dat ik blij moet zijn uberhaupt een plek vind te vinden op de dagen dat ik kan. of verlof nemen en achterelkaar lessen idd
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:14 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee, geen ervaring mee. Maar pakkans is nihil als je wat slalomt.

Als je uitwijkmanoeuvre gaat oefenen met 50kmh op een parkeerplaats dan trekt dat wel bekijks denk ik.
Je moet dan wel eerst op dat terrein komen via de openbare weg he ... te riskant imo
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
pi_205295906
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:31 schreef Hitch_Slap het volgende:

[..]
Bij de rijschool? goed idee eigenlijk, maar deze is zo druk bezet dat ik blij moet zijn uberhaupt een plek vind te vinden op de dagen dat ik kan. of verlof nemen en achterelkaar lessen idd
[..]
Je moet dan wel eerst op dat terrein komen via de openbare weg he ... te riskant imo
Doe dat nou gewoon helemaal niet,, politie erbij gezeik onverzekerd dit dat..kun je volgend jaar weer opnieuw beginnen
Ik zwaai naar dieren.
pi_205295927
Topic titel is een beetje ...ik ben maagd, ik geef het op ik ga er maar voor betalen,,waar je later achter komt dit is het toch niet
Ik zwaai naar dieren.
pi_205296028
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:31 schreef Hitch_Slap het volgende:
Je moet dan wel eerst op dat terrein komen via de openbare weg he ... te riskant imo
Laat je je rijden door een maat die ook zin heeft om wat te klooien.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205296110
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:31 schreef Hitch_Slap het volgende:
Je moet dan wel eerst op dat terrein komen via de openbare weg he ... te riskant imo
Ik hoef niet over de openbare weg om op privéterrein te komen, ik woon op mijn privéterrein. Het zou mooi zijn als je een kennis had met groot terrein waar je de motor ook kon laten staan. Of gebruik een motortrailer om het ding te verplaatsen.
  zondag 10 juli 2022 @ 13:40:41 #38
388750 Hitch_Slap
Thank God for Darwin
pi_205296558
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:36 schreef Geerd het volgende:
Topic titel is een beetje ...ik ben maagd, ik geef het op ik ga er maar voor betalen,,waar je later achter komt dit is het toch niet
_O- toen ik vanochtend uitgerust wakker werd doorzag ik mijn oeverloos gezever in dit topic...ik geef het niet op ^O^
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
  maandag 11 juli 2022 @ 11:11:01 #39
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_205306210
Tja, soms heb je gewoon wat minder gevoel erbij dan een ander.. Ik was zelf ook niet echt 'snel', denk dat ik een les of 35-40 gehad heb waarvan het grootste deel AVB want die langzame slalom vond ik echt zo kut _O- Wel van de eerste keer geslaagd.

En nu alweer een jaar of 6 motor-loos :{
Life's like music, get the rhythm..
  woensdag 13 juli 2022 @ 10:53:02 #40
388750 Hitch_Slap
Thank God for Darwin
pi_205325171
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 11:11 schreef NoComment het volgende:
Tja, soms heb je gewoon wat minder gevoel erbij dan een ander.. Ik was zelf ook niet echt 'snel', denk dat ik een les of 35-40 gehad heb waarvan het grootste deel AVB want die langzame slalom vond ik echt zo kut _O- Wel van de eerste keer geslaagd.

En nu alweer een jaar of 6 motor-loos :{
Mag ik vragen waarom 'motor loos' ? Ik lees wel vaker van beginnende rijders die het na de eerste (onvermijdelijke?) val opgeven, kan me veel bij voorstellen
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
pi_205325209
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 11:11 schreef NoComment het volgende:
Tja, soms heb je gewoon wat minder gevoel erbij dan een ander.. Ik was zelf ook niet echt 'snel', denk dat ik een les of 35-40 gehad heb waarvan het grootste deel AVB want die langzame slalom vond ik echt zo kut _O- Wel van de eerste keer geslaagd.

En nu alweer een jaar of 6 motor-loos :{
Hier idem. Blijkbaar geen talent, maar met genoeg oefenen kun je óók iets onder de knie krijgen :)
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 10:53 schreef Hitch_Slap het volgende:

[..]
Mag ik vragen waarom 'motor loos' ? Ik lees wel vaker van beginnende rijders die het na de eerste (onvermijdelijke?) val opgeven, kan me veel bij voorstellen
Ik ben niet gestopt na m'n val (stelde ook niet heel veel voor). Maar ik was er op uit gekeken :)
Af en toe mis ik het, maar niet genoeg om weer een motor aan te schaffen.
  donderdag 14 juli 2022 @ 08:53:26 #42
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_205337264
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 10:53 schreef Hitch_Slap het volgende:

[..]
Mag ik vragen waarom 'motor loos' ? Ik lees wel vaker van beginnende rijders die het na de eerste (onvermijdelijke?) val opgeven, kan me veel bij voorstellen
Beetje twee dingen. Ben een keer op m'n plaat gegaan (niet heel hard, maar wel de vangrail van erg dichtbij bekeken..) dus daarna duurde het wel weer even voor ik weer 'lekker' op de motor zat. Maar wat het vooral was is dat ik een keer naar de Eifel geweest ben en er toen achter kwam dat motorrijden in Nederland eigenlijk best saai is. Tel daarbij op dat ik toen nog geen garage aan huis had (dus voordat ik met de motor onderweg was was ik drie kwartier verder) en dan komt het er op neer dat je misschien 1000 km per jaar rijdt. Dus uiteindelijk maar verkocht.

Ik heb nu een garage aan huis dus dan zou ik eerder geneigd zijn de motor te pakken naar werk ofzo. Nu heb ik alleen nog iemand anders om rekening mee te houden en die zou er echt niet gerust op zijn als ik met zo'n ding op weg ga.. Dus wellicht komt er nog eens een cabriotje.
Life's like music, get the rhythm..
  donderdag 14 juli 2022 @ 10:48:04 #43
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_205338096
Die AVB oefeningen zijn ook gewoon kut maar wel noodzakelijk om goed met je motor overweg te kunnen. Ik heb daar destijds ook ruim 20 lessen over gedaan (en slechts een handvol voor AVD , als je al auto rijdt is AVD echt een eitje.)
Als het niet lukt met AVB op een zware motorfiets kun je ook eerst je AVB halen (of eerst oefenen) met een lichtere motorfiets, een 300 of 500cc motorfiets is een stuk lichter en dat maakt e.e.a. wel wat makkelijker.
En anders een andere rijschool opzoeken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_205338193
Fuoco is gewoon een MP3 met andere kappen en word in de VS geloof ik zelfs gewoon onder de naam Piaggio MP3 verkocht.

Maarja ik rijd zelf op een MP3. Oorspronkelijk gekocht omdat ik geen zin had om te wachten op motorrijbewijs en gewoon direct met mooi weer wilde rijden. Was vorig jaar dikke wachtlijst voor examens etc. Kon ik iig in de zomer lekker rijden en ondertussen rustig beginnen met motorrijles. Maar eigenlijk zo goed bevallen dat ik nu, ruim een jaar later, nog steeds niet met lessen ben begonnen en zelfs aan het rondkijken ben naar een nieuwere MP3 ipv een motor.

Ja het is het "net niet" en je hoort niet bij de "grote jongens" zoals anderen hier zeggen. Overigens hoor je wel bij de 100 nektasje met Roof Boxer helmen die in mijn stad op zo'n ding rijden, maar weet niet of je daar blij van wordt.

Zou wel eerst kijken of je gewoon niet bij een andere rijschool aan de slag kunt gaan. Of desnoods even proberen. En idd de post hierboven, probeer een lichtere motorfiets om gewoon lekker die feeling te krijgen.
  donderdag 14 juli 2022 @ 11:28:07 #45
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_205338401
Ik heb een MP3 gereden. Op zich leuk speelgoed maar meer ook niet. Ik zou toch voor een andere rijschool gaan en je motorrijbewijs doorzetten
  Vis een optie? donderdag 14 juli 2022 @ 16:18:30 #46
70532 loveli
N
pi_205341259
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2022 10:58 schreef Sapstengel het volgende:
Overigens hoor je wel bij de 100 nektasje met Roof Boxer helmen die in mijn stad op zo'n ding rijden
Spijker -> kop.
crap in = crap out
pi_205341671
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2022 10:58 schreef Sapstengel het volgende:
Fuoco is gewoon een MP3 met andere kappen en word in de VS geloof ik zelfs gewoon onder de naam Piaggio MP3 verkocht.

Maarja ik rijd zelf op een MP3. Oorspronkelijk gekocht omdat ik geen zin had om te wachten op motorrijbewijs en gewoon direct met mooi weer wilde rijden. Was vorig jaar dikke wachtlijst voor examens etc. Kon ik iig in de zomer lekker rijden en ondertussen rustig beginnen met motorrijles. Maar eigenlijk zo goed bevallen dat ik nu, ruim een jaar later, nog steeds niet met lessen ben begonnen en zelfs aan het rondkijken ben naar een nieuwere MP3 ipv een motor.

Ja het is het "net niet" en je hoort niet bij de "grote jongens" zoals anderen hier zeggen. Overigens hoor je wel bij de 100 nektasje met Roof Boxer helmen die in mijn stad op zo'n ding rijden, maar weet niet of je daar blij van wordt.

Zou wel eerst kijken of je gewoon niet bij een andere rijschool aan de slag kunt gaan. Of desnoods even proberen. En idd de post hierboven, probeer een lichtere motorfiets om gewoon lekker die feeling te krijgen.
Naja waar je bijhoort maakt mij niet zo veel uit, lijkt mij ook wel een praktisch ding verder maar dat is niet wat ik in een motor zoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 14-07-2022 16:58:59 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205376968
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2022 10:58 schreef Sapstengel het volgende:
Fuoco is gewoon een MP3 met andere kappen en word in de VS geloof ik zelfs gewoon onder de naam Piaggio MP3 verkocht.

Maarja ik rijd zelf op een MP3. Oorspronkelijk gekocht omdat ik geen zin had om te wachten op motorrijbewijs en gewoon direct met mooi weer wilde rijden. Was vorig jaar dikke wachtlijst voor examens etc. Kon ik iig in de zomer lekker rijden en ondertussen rustig beginnen met motorrijles. Maar eigenlijk zo goed bevallen dat ik nu, ruim een jaar later, nog steeds niet met lessen ben begonnen en zelfs aan het rondkijken ben naar een nieuwere MP3 ipv een motor.

Ja het is het "net niet" en je hoort niet bij de "grote jongens" zoals anderen hier zeggen. Overigens hoor je wel bij de 100 nektasje met Roof Boxer helmen die in mijn stad op zo'n ding rijden, maar weet niet of je daar blij van wordt.

Zou wel eerst kijken of je gewoon niet bij een andere rijschool aan de slag kunt gaan. Of desnoods even proberen. En idd de post hierboven, probeer een lichtere motorfiets om gewoon lekker die feeling te krijgen.
Niet heel gek hey natuurlijk..net even filmpje gekeken van dat ding..bijna 12sec naar de 100...500cc 1cilinder is leuk voor een supermotard maar niet op 280kg...
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 18 juli 2022 @ 12:44:53 #49
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_205377657
Andere rijschool zoeken of een andere instructeur bij dezelfde rijschool, opgeven is zonde en niet nodig
pi_205379202
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:27 schreef Geerd het volgende:

[..]
Niet heel gek hey natuurlijk..net even filmpje gekeken van dat ding..bijna 12sec naar de 100...500cc 1cilinder is leuk voor een supermotard maar niet op 280kg...
Oh het gaat vaak niet eens om vermogen, wat binnen de stad best prima is, maar eerder omdat je een nep motor voor B-rijbewijs hebt met zijwieltjes.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 11:58:54 #51
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_205460943
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:15 schreef Hitch_Slap het volgende:
Volgens mijn rijschool moet ik vaker lessen, het is af en aan met die AVB oefeningen nu zo bijna 30 lessen (!) verder. Van me auto rijlessen laang geleden kan ik me nog heugen dat het me ook veel moeite kostte met me ADHD (wist ik toen niet) en uiteindelijk naar een andere rijschool overgestapt en kort daarna rijbewijs gehaald. Die auto rijbewijs had ik 'nodig', motor niet zo erg, meer voor de plezier. Maar het wordt mij financieel te gortig nu met die extra lessen, ook mentaal is het een klap steeds als ik kritiek krijg. Het was een droom van mij op een motor toeren, maar misschien moet ik onderkennen dat het niet is weggelegd voor mij. Ik zit al bij de beste rijschool nu (volgens de cijfers), maar die ene instructeur zeg, pff ongeduldig als de neten, kan ik niet tegen! Ik ga hier echter niet de rijschool weer de schuld geven...het kost me gewoon teveel nu, terwijl ik voor een smak geld meer al dat motor gevoel kan krijgen zonder méér frustratie....op een 3-wiel motorscooter !

Kan dat geen 'talent' voor motor? Op de openbare weg rijden gaat verder prima ben ik erg zelfverzekerd nu, alleen die vele rondjes op dat parkeerterrein, alles moet precies goed zijn. Ik weet het niet meer.

Anderen hier die voor dezelfde keuze stonden ?
Geen Piaggo voor mij, te lelijk en teveel aanbod, betrouwbaarheid lijkt beetje meh te zijn.
Peugot Metropolis ..wow, mooi ding, betere ophanging lijkt, iemand hier ervaring mee ?
De Gilera Fuoco is ook niet mijn smaak, lijkt een batmobiel wel, geen idee over betrouwbaarheid.
Dank voor het meedenken.
Ik heb een spoedcursus gedaan (1 week fulltime lessen). Ben gezakt op het 8-jes draaien. Toen besloten dat ik het maar bij een auto hou.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_205461170
quote:
erwijl ik voor een smak geld meer al dat motor gevoel kan krijgen zonder méér frustratie....op een 3-wiel motorscooter !
Ik rij zelf motor. Ben heel geduldig en let ontzettend goed op. Heb mijn motorrijbewijs in 24 lessen gehaald. Kon sneller, sommige van mijn vrienden deden het met 10 lessen.

Maar waarom ik er zo lang over heb gedaan, is dit: je bent op een tweewieler ontzettend kwetsbaar. Mensen zien je soms gewoon niet. En als je zelf niet goed oplet op je plek op de weg, dan vraag je er om om doodgereden te worden.

Al die regels en al die voertuigbeheersing is nog niet eens het belangrijkste op een motorfiets. Het allerbelangrijkste op een motorfiets is om zo te rijden dat je altijd zichtbaar bent voor anderen.

Dus dingen als:

- Niet dicht achter een auto gaan rijden, want mensen die uit een zijstraat willen rijden zullen je niet zien en je mogelijk aanrijden.
- Niet met een hoog snelheidsverschil over de snelweg rijden, want de andere bestuurders zien je niet goed in de spiegel en kunnen het snelheidsverschil niet goed inschatten en je mogelijk aanrijden.
- Niet in de dode hoek van een automobilist of vrachtwagen rijden, want ze zien je niet en kunnen je mogelijk aanrijden.
- Niet zomaar keihard wegsprinten bij een stoplicht. Want je bent veel sneller dan andere auto's, en iemand die nog even snel door oranje probeert te rijden kan je aanrijden.
- Niet te dicht achter een auto rijden, want auto's remmen sneller dan jij. Ze remmen niet harder, maar kunnen wel in één keer op de rem, terwijl jij je voorvork moet settlen (in twee stappen remmen) omdat je anders bij het remmen op je bek gaat.

Deze dingen zijn even belangrijk wanneer je motor rijdt als wanneer je op een motorscooter gaat rijden. En ze hebben te maken met zelfbeheersing. Je rijdt op een ontzaglijk snel ding, en je kan binnen een tiende van een seconde in een situatie raken waar je niet meer zonder kleerscheuren uit kunt komen.

En als je leraar vindt dat je deze dingen niet genoeg beheerst om je motorrijbewijs te halen, dan neem je dus een ontzaglijk risico als je op een motorscooter gaat stappen.

Je kan je gebrek aan zelfbeheersing wel aan je ADHD wijten, maar wat win je daar precies mee? Krijg je daar meer zelfbeheersing door? Beter is om ondanks je ADHD te werken aan je zelfbeheersing.

En als je dat niet kan, dan moet je misschien concluderen dat motorrijden gewoon te gevaarlijk voor je is en er mee te stoppen. Is jouw droom zo sterk dat je er bereid voor bent om er je leven voor te geven? Kan hoor... Dan moet je zeker een motorscooter gaan kopen, je droom gaan leven, en jezelf en je familie er op voorbereiden dat je tegen gezondheidskosten zal lopen, jezelf extra verzekeren, en ook voor de zekerheid een begrafenisverzekering nemen zodat je familie niet voor onverwachte kosten komt te staan.

Ik raad je niets af, ik vertel je alleen wat verstandig is. In de 100.000 kilometer die ik op de motor heb afgelegd, heb ik twee keer een klapper meegemaakt, ondanks dat ik ontzettend geduldig en oplettend ben. Beide waren te voorkomen geweest, ik was gewoon even niet genoeg aan het opletten. Eentje heeft me een gebroken elleboog en ringvinger opgeleverd.
pi_205461192
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:58 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
Ik heb een spoedcursus gedaan (1 week fulltime lessen). Ben gezakt op het 8-jes draaien. Toen besloten dat ik het maar bij een auto hou.
Motorrijden is een evenwichtssport.

Een auto vervoert het lichaam, een motor vervoert de ziel. :)
  Spellchecker dinsdag 26 juli 2022 @ 12:23:35 #54
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205461209
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:21 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik rij zelf motor. Ben heel geduldig en let ontzettend goed op. Heb mijn motorrijbewijs in 24 lessen gehaald. Kon sneller, sommige van mijn vrienden deden het met 10 lessen.

Maar waarom ik er zo lang over heb gedaan, is dit: je bent op een tweewieler ontzettend kwetsbaar. Mensen zien je soms gewoon niet. En als je zelf niet goed oplet op je plek op de weg, dan vraag je er om om doodgereden te worden.

Al die regels en al die voertuigbeheersing is nog niet eens het belangrijkste op een motorfiets. Het allerbelangrijkste op een motorfiets is om zo te rijden dat je altijd zichtbaar bent voor anderen.

Dus dingen als:

- Niet dicht achter een auto gaan rijden, want mensen die uit een zijstraat willen rijden zullen je niet zien en je mogelijk aanrijden.
- Niet met een hoog snelheidsverschil over de snelweg rijden, want de andere bestuurders zien je niet goed in de spiegel en kunnen het snelheidsverschil niet goed inschatten en je mogelijk aanrijden.
- Niet in de dode hoek van een automobilist of vrachtwagen rijden, want ze zien je niet en kunnen je mogelijk aanrijden.
- Niet zomaar keihard wegsprinten bij een stoplicht. Want je bent veel sneller dan andere auto's, en iemand die nog even snel door oranje probeert te rijden kan je aanrijden.
- Niet te dicht achter een auto rijden, want auto's remmen sneller dan jij. Ze remmen niet harder, maar kunnen wel in één keer op de rem, terwijl jij je voorvork moet settlen (in twee stappen remmen) omdat je anders bij het remmen op je bek gaat.

Deze dingen zijn even belangrijk wanneer je motor rijdt als wanneer je op een motorscooter gaat rijden. En ze hebben te maken met zelfbeheersing. Je rijdt op een ontzaglijk snel ding, en je kan binnen een tiende van een seconde in een situatie raken waar je niet meer zonder kleerscheuren uit kunt komen.

En als je leraar vindt dat je deze dingen niet genoeg beheerst om je motorrijbewijs te halen, dan neem je dus een ontzaglijk risico als je op een motorscooter gaat stappen.

Je kan je gebrek aan zelfbeheersing wel aan je ADHD wijten, maar wat win je daar precies mee? Krijg je daar meer zelfbeheersing door? Beter is om ondanks je ADHD te werken aan je zelfbeheersing.

En als je dat niet kan, dan moet je misschien concluderen dat motorrijden gewoon te gevaarlijk voor je is en er mee te stoppen. Is jouw droom zo sterk dat je er bereid voor bent om er je leven voor te geven? Kan hoor... Dan moet je zeker een motorscooter gaan kopen, je droom gaan leven, en jezelf en je familie er op voorbereiden dat je tegen gezondheidskosten zal lopen, jezelf extra verzekeren, en ook voor de zekerheid een begrafenisverzekering nemen zodat je familie niet voor onverwachte kosten komt te staan.

Ik raad je niets af, ik vertel je alleen wat verstandig is. In de 100.000 kilometer die ik op de motor heb afgelegd, heb ik twee keer een klapper meegemaakt, ondanks dat ik ontzettend geduldig en oplettend ben. Beide waren te voorkomen geweest, ik was gewoon even niet genoeg aan het opletten. Eentje heeft me een gebroken elleboog en ringvinger opgeleverd.
Je vergeet
- niet tussen auto's in een file door slalommen
pi_205461224
Ik had een lange post, maar ik kan hem wel samenvatten:

Als jij niets kan veranderen aan je gebrek aan geduld en focus, dan zou ik de droom om motor te rijden opgeven, als ik jou was.

Omgekeerd kun je dat ook lezen als: als je je droom wil navolgen, zul je op wat voor manier dan ook, en met alle macht en zelfbeheersing die je bezit, manieren moeten vinden om genoeg geduld en focus te krijgen.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 12:27:35 #56
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_205461257
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:22 schreef RetepV het volgende:

[..]
Motorrijden is een evenwichtssport.

Een auto vervoert het lichaam, een motor vervoert de ziel. :)
Mijn ziel is heel gelukkig in mijn cabrio
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_205461299
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 16:16 schreef ludovico het volgende:
Motor kopen en op privé terrein lekker slalommen...
Yep, dit is zeker een mogelijkheid. Waarom niet?

Je zal alleen met de motor naar het privé-terrein moeten lopen. Want als je rijdt en ze pakken je, dan krijg je een rijverbod wegens rijden zonder rijbewijs en is het (voorlopig) afgelopen.

Ook mag je wettelijk-technisch gezien eigenlijk niet eens een motor over de weg duwen omdat je dan toch een 'bestuurder' bent volgens de wet. Niemand die dat controleert hoor. Maar als je je motor onderweg laat vallen en hij valt b.v. op iemand's voet, dan kan het in principe toch tot een veroordeling tot 'besturen zonder rijbewijs' kunnen komen.

Van het eerste heb ik wel wat voorbeelden meegemaakt. Van het tweede heb ik nog nooit gehoord dat iemand zoiets werkelijk overkomen is. Imo volledig theoretisch, maar daarom niet minder waar.
pi_205461318
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:23 schreef maily het volgende:

[..]

Je vergeet
- niet tussen auto's in een file door slalommen
Ah, ja, inderdaad. Bij een file alleen rijden tussen de twee meest-linkse rijen auto's. En maximaal 10km/u verschil.
pi_205461389
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Mijn ziel is heel gelukkig in mijn cabrio
Het grote voordeel is dat je geen pak en helm aan hoeft.
pi_207026424
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:15 schreef Hitch_Slap het volgende:
Volgens mijn rijschool moet ik vaker lessen, het is af en aan met die AVB oefeningen nu zo bijna 30 lessen (!) verder. Van me auto rijlessen laang geleden kan ik me nog heugen dat het me ook veel moeite kostte met me ADHD (wist ik toen niet) en uiteindelijk naar een andere rijschool overgestapt en kort daarna rijbewijs gehaald. Die auto rijbewijs had ik 'nodig', motor niet zo erg, meer voor de plezier. Maar het wordt mij financieel te gortig nu met die extra lessen, ook mentaal is het een klap steeds als ik kritiek krijg. Het was een droom van mij op een motor toeren, maar misschien moet ik onderkennen dat het niet is weggelegd voor mij. Ik zit al bij de beste rijschool nu (volgens de cijfers), maar die ene instructeur zeg, pff ongeduldig als de neten, kan ik niet tegen! Ik ga hier echter niet de rijschool weer de schuld geven...het kost me gewoon teveel nu, terwijl ik voor een smak geld meer al dat motor gevoel kan krijgen zonder méér frustratie....op een 3-wiel motorscooter !

Kan dat geen 'talent' voor motor? Op de openbare weg rijden gaat verder prima ben ik erg zelfverzekerd nu, alleen die vele rondjes op dat parkeerterrein, alles moet precies goed zijn. Ik weet het niet meer.

Anderen hier die voor dezelfde keuze stonden ?
Geen Piaggo voor mij, te lelijk en teveel aanbod, betrouwbaarheid lijkt beetje meh te zijn.
Peugot Metropolis ..wow, mooi ding, betere ophanging lijkt, iemand hier ervaring mee ?
De Gilera Fuoco is ook niet mijn smaak, lijkt een batmobiel wel, geen idee over betrouwbaarheid.
Dank voor het meedenken.
Ik ben ook zwaar gefrustreerd geweest door die klote pylonen....

Wat ik toen heb gedaan is ontzettend veel op youtube gekeken.

Ik stuitte op het filmpje waarin het afschuinen uitgelegd werd (tegenzitten)

In het begin van het lessen zo klein mogelijke rondjes gedraaid met deze techniek en voulla...

Het ging vanaf dat moment perfect...

En maak je geen zorgen over die rem oefeningetjes. Je mag alles over doen en de helft niet halen.
pi_207026523
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:22 schreef RetepV het volgende:

[..]
Motorrijden is een evenwichtssport.

Een auto vervoert het lichaam, een motor vervoert de ziel. :)
En een racefiets vervoert een hufter.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207029271
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:25 schreef Hitch_Slap het volgende:

[..]
Echt toeren, lange afstanden-vakantie naar buurlanden, woon-werk heb ik mazzel met goede OV verbinding.
Ga voor een automaat motor rijbewijs .
Alles gaat over paar jaar toch electrische worden.
Veel makkelijker om je speciaal oefeningen te doen.
pi_207040286
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 17:31 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Ga voor een automaat motor rijbewijs .
Alles gaat over paar jaar toch electrische worden.
Veel makkelijker om je speciaal oefeningen te doen.
Ik hoop dat men nog eens verstandig wordt en in zo’n electrische motorfiets een kleinere motor met een versnellingsbak te gaan plaatsen. :)

Ik ben benieuwd of het de actieradius zou vergroten. Ik heb het vermoeden van wel.

Ik heb namelijk ook het vermoeden dat die electrische motorfietsen voornamelijk worden ontworpen door technici en niet motorrijders. Door mensen die denken dat de klant vindt dat schakelen lastig is en het niet wil.

Overigens rij ik met mijn motor 250km op een tank, en tank ik hem in 2 minuten weer vol. Dus, zeg maar 3 uur rijden en dan 15 minuten tanken/betalen.

Met electrisch zie ik dat niet zo gauw gebeuren. Misschien kun je er 1 uur mee rijden, en dan moet je al weer minstens een half uur aan de lader.

Ik zag Long Way Up. Mooi hoor, dat electrisch rijden. Maar ik vond dat er maar veel stress bij kwam kijken.
pi_207040475
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 11:55 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik hoop dat men nog eens verstandig wordt en in zo’n electrische motorfiets een kleinere motor met een versnellingsbak te gaan plaatsen. :)

Ik ben benieuwd of het de actieradius zou vergroten. Ik heb het vermoeden van wel.

Ik heb namelijk ook het vermoeden dat die electrische motorfietsen voornamelijk worden ontworpen door technici en niet motorrijders. Door mensen die denken dat de klant vindt dat schakelen lastig is en het niet wil.

Overigens rij ik met mijn motor 250km op een tank, en tank ik hem in 2 minuten weer vol. Dus, zeg maar 3 uur rijden en dan 15 minuten tanken/betalen.

Met electrisch zie ik dat niet zo gauw gebeuren. Misschien kun je er 1 uur mee rijden, en dan moet je al weer minstens een half uur aan de lader.

Ik zag Long Way Up. Mooi hoor, dat electrisch rijden. Maar ik vond dat er maar veel stress bij kwam kijken.
Leukste is dat in 3e wereld landen .
Inderdaad de electrische motor op de krukas van de benzine deel zetten.
En dan kunnen ze op die manier een brandstof naar elektrisch brengen.
Met een kleine electrische motor.
En je kan dan inderdaad gewoon schakelen.

Maar Toyota is ook bezig met een elektrische motor en een schakelbak er onder.
Denken dat dit ook de enigste manier is om meer uit een accu te kunnen halen.
Hoewel Toyota en Honda op hun electrische wagens een cvt transmission.

pi_207770134
Theorie schijnt ook lastig te zijn tegenwoordig.
pi_207771128
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 20:36 schreef etuiedelapiel het volgende:
Theorie schijnt ook lastig te zijn tegenwoordig.
Veel strik vragen .
En je mag minder fouten hebben dan bij een autorijbewijs.

Ik zie bij de cbr nog zal komen dat je geen fouten meer mag hebben.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 29 januari 2023 @ 23:14:52 #67
414785 sirdanilot
pi_207772375
Ik zou me serieus gaan afvragen of het wel zo een goed idee is om motor te gaan rijden als het na 30 lesuren nog niet lukt. Stel jezelf een maximum voor wat je eraan wil uitgeven en als het niet lukt zou ik het gewoon niet doen.

Motorrijden is veel gevaarlijker dan autorijden voor jezelf, je bent bijna net zo kwetsbaar als op de fiets maar je gaat wel loeihard.

Overigens kreeg een maat van mij gratis een motorrijbewijs toen hij zijn Nederlandse autorijbewijs omzette in een Iers rijbewijs, want ze zagen de aanduiding AM (brommer) aan voor motor. _O- Die vent heeft nog nooit op een motor gezeten :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zondag 29 januari 2023 @ 23:16:42 #68
414785 sirdanilot
pi_207772388
En ja de instructeur maakt ook uit. Ik heb zelf wel auto rijlessen genomen in NL (daarna afgekeurd want medisch). Mijn eerste was bij ons in Zeeland en die man ging de hele tijd mij in het plat Zeeuws lopen uitschelden als ik iets verkeerd deed met het rijden :')

In Leiden ging het daarna wel een stuk beter maar ja helaas medische keuring he.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207772742
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 23:16 schreef sirdanilot het volgende:
En ja de instructeur maakt ook uit. Ik heb zelf wel auto rijlessen genomen in NL (daarna afgekeurd want medisch). Mijn eerste was bij ons in Zeeland en die man ging de hele tijd mij in het plat Zeeuws lopen uitschelden als ik iets verkeerd deed met het rijden :')

In Leiden ging het daarna wel een stuk beter maar ja helaas medische keuring he.
Weet niet of jij nou een bepaald goed persoon bent om daar over te vertellen...
Moet jij niet nog wat af betalen ...
Ik zwaai naar dieren.
pi_207774624
Misschien is het gewoon beter als je dat rijbewijs niet haalt :P
  zaterdag 16 september 2023 @ 11:56:29 #71
388750 Hitch_Slap
Thank God for Darwin
pi_210650509
Fyi Ik heb inmiddels sinds een half jr een mp3 gekocht zonder mijn motorrijbewijs te halen en ben erg blij met dit besluit ;) Dat constante 'je hebt niet genoeg verkeersinzicht' van mijn instructeur ondermijnde gewoon mijn zelfvertrouwen op de motor, bovenop dat het kul is want heb 12jr auto (volvo s80 nog erbij) gereden zonder een bekeuring of aanrijding of wat dan ook, toen die auto te lang stil stond (werk op fiets afstand) heb ik het weggedaan. En ja ik ben gewoon wat gevoeliger voor kritiek bovenop dat mijn (ex)vriendin destijds er ook niet achter stond dat ik motor wilde rijden. En nu denk ik van waarom zou ik uberhaupt nog een motor willen, een mp3 rijdt zóveel comfortabeler dan een motor! Het is wel wat stugger insturen maar who cares, zit lekker uit de wind, hobbels vreet ie op en heb berg- en zitruimte zat, een zitbank op 3 wielen ! Ik ga die motorrijbewijs sws wel halen hoor maar dan voor de volledigheid, nu dat alle druk en haast en geldzorg is weggevallen ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Hitch_Slap op 16-09-2023 12:16:19 (geen idee waar zeg het maar ofzo ) ]
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
pi_210650619
Whatever floats your boat
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 16 september 2023 @ 12:32:22 #73
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_210650818
Geen talent, geen verkeersinzicht maar vol zelfvertrouwen. Puike combinatie, ben je al aangemeld als orgaandonor?
  zaterdag 16 september 2023 @ 12:55:43 #74
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_210651066
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2023 12:32 schreef Nobu het volgende:
Geen talent, geen verkeersinzicht maar vol zelfvertrouwen. Puike combinatie, ben je al aangemeld als orgaandonor?
12 jaat schadevrij autorijden geeft aan dat TS toch wel verkeersinzicht heeft; wat niet wegneemt dat voor een motorrijder meer inzicht nodig is dan voor een automobilist : sterk remmen is nou eenmaal wat spannender op 2 wielen, en een klein foutje kan veel grotere gevolgen hebben dan in een auto (en zeker zo'n tank als een S80).

Maar ik denk dat TS in zijn MP3 wel wat gevoel opdoet dat hem helpt t.z.t. voor een "echte" motor te kunnen gaan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_211016798
Zo'n Can Am Spyder niks?
Lijkt mij vele malen toffer dan zo'n MP3 geval.

pi_211017459
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 11:56 schreef Hitch_Slap het volgende:
Ik ga die motorrijbewijs sws wel halen hoor maar dan voor de volledigheid, nu dat alle druk en haast en geldzorg is weggevallen
Ik zou het niet doen. Kennelijk heb je niet de aanleg op met een motor overweg te kunnen, in dat het geval is het levensgevaarlijk.
pi_211017469
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:15 schreef Hitch_Slap het volgende:
Geen Piaggo voor mij, te lelijk en teveel aanbod, betrouwbaarheid lijkt beetje meh te zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 11:56 schreef Hitch_Slap het volgende:
Ik heb inmiddels sinds een half jr een mp3 gekocht zonder mijn motorrijbewijs te halen en ben erg blij met dit besluit
Lol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')