quote:Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten
Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.
Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.
De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.
Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.
Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.
Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.
Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.
Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.
Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.
Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.
De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.
"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."
https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
Bron? Want de ambtsinstructie stelt daar nogal eisen aan. Je mag niet zomaar schoten ter aanhouding.quote:Op donderdag 7 juli 2022 20:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Negeren aanhouding wel. Geen zin in flauwe semantiek, maar als de man staande wordt gehouden omdat hij in overtreding is en hij rijdt weg, dan mag de politie schieten ter aanhouding. Of dat dan een logische stap is of er nog een andere manier was om hem redelijkerwijs staande te houden is een discussie voor de rijksrecherche.
En dat is nog volledig los van of er überhaupt gericht geschoten is.
Oh ja, de boeren willen de burgermaatschappij omverwerpen en ze hebben een complot gesmeed voor een grote wereldwijde boerenheerschappij. Dat kogelgat is nep en de boerenzoon heeft het er zelf met een boormachine ingedraaid tussen de waarschuwingsschoten en zijn arrestatie. Trap er niet in mensen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 20:28 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Onzin...
Er is in de lucht geschoten, niet op de trekkers zelf. Tevens is het niet bewezen dat die kogelindruk is ontstaan op het moment dat de trekker wegreed. Allemaal manipulatie van de boerenlobby... Walgelijke mensen.
Zo'n gastje van zestien moet gewoon niet meedoen aan een protest, wat weet zo'n snotneus nou van de hele situatie? Helemaal niks..
Toch was de grootste kritiek van o.a. Amnesty op de nieuwe ambtsinstructie van de politie dat die ongericht in een menigte schieten mogelijk maakte. Dat kogels niet perse gericht hoeven op de persoon die de dreiging veroorzaakt.quote:Op donderdag 7 juli 2022 20:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bron? Want de ambtsinstructie stelt daar nogal eisen aan. Je mag niet zomaar schoten ter aanhouding.
Volgens mij heb ik dat laatste ook steeds gezegd alleen als je praat over aanhoudingsvuur dan moet dat gaan om een misdrijf wat of serieus letsel heeft opgeleverd (inrijden) of door zijn gevolg bedreigend voor de samenleving is. (Laten we nog een derde grond buiten beschouwing, gaat over in woningen). Een blokkade omzeilen is dat gewoon niet, tenzij die bij een kernreactor staat misschien. Dus voordat we bij aanhoudingsvuur komen moet er wel iets gebeurd zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2022 20:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Toch was de grootste kritiek van o.a. Amnesty op de nieuwe ambtsinstructie van de politie dat die ongericht in een menigte schieten mogelijk maakte. Dat kogels niet perse gericht hoeven op de persoon die de dreiging veroorzaakt.
Dat het gebruik van zwaardere middelen ter aanhouding eenvoudiger werd toegestaan en daarbij de vraag 'had het ook anders gekund' veel minder prominent werd dan voorheen het geval was.
Natuurlijk mag er niet zomaar geschoten worden, maar we weten niet wat er voorafgaand is gebeurd. Als iemand in die trekker zich dusdanig heeft misdragen dat hij onder arrest moest worden gebracht, dit hem is medegedeeld en hij vervolgens vlucht dan is schieten op het voertuig om deze staande te brengen volgens mij volledig gerechtvaardigd, zeker als op dat moment de situatie dusdanig was dat er geen lichtere methode was om dit voor elkaar te krijgen.
Zoals al veel eerder gezegd, we missen veel te veel voorinformatie om maar gewoon te roepen dat deze agent buiten zijn boekje is gegaan. Ja, het zou goed kunnen dat deze agent een totaalmongool is, maar dat mag de recherche lekker uitzoeken. Niet een stel toetsenbord moraalridders op Fok.
Ik ben wel links, maar geen tech nerd en heb geen 15 diploma's. Dus waarom je meteen mij in een hokje plaatst is mij niet helemaal duidelijk (wel een beetje, dan hoef je geen inhoudelijke discussie aan te gaan).quote:Op donderdag 7 juli 2022 20:31 schreef Rebel1978 het volgende:
[..]
Hier spreekt de ultieme arrogante links-liberale tech-nerd met ze,n 15 diploma,s. Die mensen hun levenswerk wordt zo maar even afgenomen en men moet dit maar accepteren? Welvaart en individuele rechten zijn nooit van belang geweest voor de progressieve nihilisten. Zolang zij maar geld, welvaart en individuele rechten hebben , de massa mag lekker in armoede en slavernij wegzinken…
Van die 15 geen diploma’s is er wel eentje van de WUR of riedel je ook maar wat?quote:Op donderdag 7 juli 2022 20:49 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Ik ben wel links, maar geen tech nerd en heb geen 15 diploma's. Dus waarom je meteen mij in een hokje plaatst is mij niet helemaal duidelijk (wel een beetje, dan hoef je geen inhoudelijke discussie aan te gaan).
Ik ben voor boeren, maar niet voor de grote boerne met megastallen (de zogenoemde boerenlobby).
Tevens is het boerenbedrijf het meest oneerlijke van alle bedrijven. 54% van de grond in NL is voor boeren.
https://longreads.cbs.nl/(...)ndse-bodem-gebruikt/
Terwijl ze maar 0.60% van de banen bieden.
https://webwoordenboek.nl(...)zijn-er-in-nederland
Tevens is het zo dat een boerenland vaak van vader op zoon gaat. Het lijkt bijna op het koningshuis waar je ook door erfelijkheid koning of koningin word.
Er zijn maar heel weinig gewone burgers die zich een boerenbedrijf kunnen veroorloven. Laten we daar iets aan doen. Daarom heb ik ook niks met "hun levenswerk" word afgepakt... Dat is een standaard riedeltje van mensen die er geen verstand van hebben.
Kunnen pro boeren nou niet fatsoenlijk discussieren (o nee, dat blijkt uit de boeren zelf die dat ook niet kunnen)..quote:Op donderdag 7 juli 2022 20:35 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Oh ja, de boeren willen de burgermaatschappij omverwerpen en ze hebben een complot gesmeed voor een grote wereldwijde boerenheerschappij. Dat kogelgat is nep en de boerenzoon heeft het er zelf met een boormachine ingedraaid tussen de waarschuwingsschoten en zijn arrestatie. Trap er niet in mensen.
Gaat het je nou om de grond of om de megastallen? De meeste megastallen hebben namelijk nauwelijks grond.quote:Op donderdag 7 juli 2022 20:49 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Ik ben wel links, maar geen tech nerd en heb geen 15 diploma's. Dus waarom je meteen mij in een hokje plaatst is mij niet helemaal duidelijk (wel een beetje, dan hoef je geen inhoudelijke discussie aan te gaan).
Ik ben voor boeren, maar niet voor de grote boerne met megastallen (de zogenoemde boerenlobby).
Tevens is het boerenbedrijf het meest oneerlijke van alle bedrijven. 54% van de grond in NL is voor boeren.
Tevens is het zo dat een boerenland vaak van vader op zoon gaat. Het lijkt bijna op het koningshuis waar je ook door erfelijkheid koning of koningin word.
Er zijn maar heel weinig gewone burgers die zich een boerenbedrijf kunnen veroorloven. Laten we daar iets aan doen. Daarom heb ik ook niks met "hun levenswerk" word afgepakt... Dat is een standaard riedeltje van mensen die er geen verstand van hebben.
Nee, jongens van 16 zouden niet zich tussen terreurboeren moeten begeven.quote:Op donderdag 7 juli 2022 20:55 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)er-geweest~b2701eb5/
In de Volkskrant de bevestiging die ik zocht. Die Jouke was de bestuurder van de trekker. En de boel is nu al geseponeerd.
Dat is geen fraai beeld.
Uit Montagui in NWS / 3tal verdacht poging doodslag op A32 bij Heerenveen:quote:Op donderdag 7 juli 2022 20:55 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)er-geweest~b2701eb5/
In de Volkskrant de bevestiging die ik zocht. Die Jouke was de bestuurder van de trekker. En de boel is nu al geseponeerd.
Dat is geen fraai beeld.
Sinds wanneer geldt het demonstratierecht niet voor minderjarigen?quote:Op donderdag 7 juli 2022 20:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee, jongens van 16 zouden niet zich tussen terreurboeren moeten begeven.
De politie schoot omdat hij wegreed na waarschuwingsschoten. Even nadenken nadat je met je matties je een week lang als agressieve idioten gedragen hebt zit er niet in voor Joukequote:Op donderdag 7 juli 2022 20:59 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Uit Montagui in NWS / 3tal verdacht poging doodslag op A32 bij Heerenveen:
[ afbeelding ]
Je argumentatie hapert. Het onderzoek naar het inrijden op de agenten is afgerond en het OM zegt dat er geen aanknopingspunten zijn gevonden om de boerenzoon te vervolgen. Toch suggereer je nu opnieuw dat de trekker is ingereden op de agenten. Ondertussen loopt nog wel het onderzoek naar het schietincident, maar kom je met de bewering dat het kogelgat door alles behalve het gericht schieten kan zijn gekomen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 20:52 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Kunnen pro boeren nou niet fatsoenlijk discussieren (o nee, dat blijkt uit de boeren zelf die dat ook niet kunnen)..
Als je kijkt naar de protesten die de boeren doen dan lijkt het er inderdaad op dat ze de burgermaatschappij kapot willen maken. Dat zie je aan de protesten, levensgevaarlijk. Blokkeren van bedrijven die winkel aanvullen, waardoor mensen geen eten kunnen kopen. De snelwegen blokkeren met gevaar van dien.
Dat kogelgat hoeft niet nep te zijn, maar kan ook eerder erin gezeten hebben. Kan ook door de politie erin geschoten zijn bij een ander incident (toen de trekker bijvoorbeeld op agenten in ging rijden).
Met een tractor iedereen kapothinderen is niet hetzelfde als demonstreren. Het staat zelfs totaal los van elkaar.quote:Op donderdag 7 juli 2022 21:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sinds wanneer geldt het demonstratierecht niet voor minderjarigen?
Ik ben voor kleine boeren, met een beetje grond. Niet voor grote boeren met enorm veel grond of megastallen.. Maar helaas, de ouderwetse boeren zijn al bijna uitgestorven. Door de grote boeren overgenomen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 20:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Gaat het je nou om de grond of om de megastallen? De meeste megastallen hebben namelijk nauwelijks grond.
De man moet nodig weer eens naar school. Ik reedt met dt...quote:Op donderdag 7 juli 2022 20:59 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Uit Montagui in NWS / 3tal verdacht poging doodslag op A32 bij Heerenveen:
[ afbeelding ]
Soms vraag ik me af of ik nou een vieze communist of marxist ben, maar als ik comment lees waar jij op reageert weet ik het weer: ik ben gewoon een rechtse liberale rakker.quote:Op donderdag 7 juli 2022 20:49 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Zijn ze weer bezig?quote:Op donderdag 7 juli 2022 20:47 schreef StephanL het volgende:
Zo'n optocht van auto's kan ook alleen in Fiesland.
De politie is wrs nog iets aan het fabriceren want hunner initiële aantijging bleek kolder.quote:Op donderdag 7 juli 2022 21:03 schreef Foppe1986II het volgende:
Tevens is het niet op de beelden te zien dat hij niks fout doet, de beelden starten op een bepaald moment. Zoals je dit vorig jaar ook zag bij wappiedemonstraties. Gelukkig had je toen camerabeelden van de politie zelf, die lieten zien wat er echt gebeurde. Zal in dit geval ook zijn, en dan komt de jongen er niet goed vanaf..
"Terreurboeren" ...quote:Op donderdag 7 juli 2022 20:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee, jongens van 16 zouden niet zich tussen terreurboeren moeten begeven.
Zoek de definitie van terreur maar eens op en leg er de acties van de boeren naast.quote:Op donderdag 7 juli 2022 21:05 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
"Terreurboeren" ...![]()
IS of Al Qaida is er idd niks bij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |