abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206252942
Het heeft tijd nodig. Onze oudste was echt heel lief voor de katten. De jongste probeerde wel of de oren of staart eraf kon. Dat corrigeerde wij natuurlijk wel. Maar daar gingen de katten toch ook voor weg. Toen ze ouder werd kwamen de katten weer in de buurt. Wij hebben nu een schuwe kat die we alleen 's avonds zien. Dat krijgen we er ook niet uit. Die is voor alles en iedereen bang. Hij zit wel beneden als wij weg zijn. Kom ik thuis ziet hij mij aankomen en rent naar boven.

Dus helaas geen tips voor je.
pi_206290362
Toen ik mijn vriendin leerde kennen waren haar kinderen ook te wild voor de katten. Ze waren stomverbaasd toen de katten zomaar uit het niets bij mij kwamen liggen. Ik heb ze toen uitgelegd met 2 magneetjes wat aantrekkingskracht is. Dat je met een kalme energie een veiligheid kunt bieden en dat 'jagen' afstoting/vluchtgedrag als reactie heeft. Niet alleen bij katten maar ook bij mensen trouwens. Later hebben we ook nog beelden laten zien dat de katten snachts wel op hun lagen als ze sliepen. Ik moet zeggen dat ondanks dat ze jong zijn (en ik voor de allerjongste nog eens aantrekkingskracht heb moeten verpakken naar "magische" krachten) er wel een stukje besef is gekomen waardoor het flink rustiger voor de katten is. En de katten nu ook overdag meer op hun gemak bij de kinderen zijn.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:50:00 #183
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_206309935
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 22:09 schreef F_r het volgende:
Het heeft tijd nodig. Onze oudste was echt heel lief voor de katten. De jongste probeerde wel of de oren of staart eraf kon. Dat corrigeerde wij natuurlijk wel. Maar daar gingen de katten toch ook voor weg. Toen ze ouder werd kwamen de katten weer in de buurt. Wij hebben nu een schuwe kat die we alleen 's avonds zien. Dat krijgen we er ook niet uit. Die is voor alles en iedereen bang. Hij zit wel beneden als wij weg zijn. Kom ik thuis ziet hij mij aankomen en rent naar boven.

Dus helaas geen tips voor je.
Ik vind dit soms wel lastig een kat die je nooit ziet en bang voor je is. Is hij dan beter af ergens anders of vind hij het wel goed genoeg?

Mijn jongste is ook erg bang voor ons. Alleen... niet altijd :') Savonds komt hij meestal wel even beneden buurten en kruipt altijd bij ons op bed.
Maar savonds als we boven komen ofzo, dan rent hij liever weg zodat je hem niet kan aaien/aanraken. Maar doe je het wel, dan knort ie enorm, maar wel in angstige houding :')

Tis echt heel vaag allemaal.
pi_206310345
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Ik vind dit soms wel lastig een kat die je nooit ziet en bang voor je is. Is hij dan beter af ergens anders of vind hij het wel goed genoeg?

Mijn jongste is ook erg bang voor ons. Alleen... niet altijd :') Savonds komt hij meestal wel even beneden buurten en kruipt altijd bij ons op bed.
Maar savonds als we boven komen ofzo, dan rent hij liever weg zodat je hem niet kan aaien/aanraken. Maar doe je het wel, dan knort ie enorm, maar wel in angstige houding :')

Tis echt heel vaag allemaal.
Hij komt boven wel gewoon op mij liggen :?
Ik heb er ook wel over nagedacht of hij ergens anders niet gelukkiger is. Maar als hij tijdens een vakantie bij mijn ouders is. Is het precies hetzelfde hij komt 's morgens en 's avonds naar beneden. Rent weg bij ander geluid of visite
  donderdag 13 oktober 2022 @ 15:54:31 #185
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_206310509
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 15:38 schreef F_r het volgende:

Hij komt boven wel gewoon op mij liggen :?
Ik heb er ook wel over nagedacht of hij ergens anders niet gelukkiger is. Maar als hij tijdens een vakantie bij mijn ouders is. Is het precies hetzelfde hij komt 's morgens en 's avonds naar beneden. Rent weg bij ander geluid of visite
Klinkt idd veel als de mijne.
Een vriendin van mij past af en toe op als wij weg zijn. Dan komt hij altijd wel even naar beneden om naar buiten te kunnen en volgens mij gaat hij dan zelfs wel even langs haar.
Maar verder altijd bang. De schoonmaakster moet hij helemaal niet terwijl die vaker is geweest en het wel eens geprobeerd heeft volgens mij. Maar die snapt dieren wss minder en stofzuigt elke keer.. en als ie ergens bang voor is, is het dat ding wel :D
pi_206310532
Als een kat buiten is geweest mag het dan direkt bij jullie op schoot, bank, bed?

Of is dit eigenlijk geen issue.
pi_206310535
Stofzuiger is hier ook maar een eng ding. Een kat blijft liggen de andere 2 rennen heel hard weg. Onze schoonmaakster ziet altijd maar 2 katten bij ons.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 16:09:38 #188
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_206310683
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 15:56 schreef Belugastroop het volgende:
Als een kat buiten is geweest mag het dan direkt bij jullie op schoot, bank, bed?

Geen issue
Vanuit buiten vind ik ze eerlijk gezegd nooit echt vies. Er is hier vooral straat en een beetje zand/grond, maar ik vind ze niet perse vies daarna.

Als we de hond van de schoonouders over de vloer hebben, dan leggen we wel altijd een laken op de bank, omdat die wel echt vies wordt.

Maar bij jou mag dit dus niet? Wat doe je dan in de tussentijd? nee zeggen? of ook schoonmaken of iets? Of mogen ze er pas na x minuten op? of wanneer is het dan wel 'schoon' ?
pi_206311843
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 15:56 schreef Belugastroop het volgende:

Ja hoor, geen probleem. Mochten ze nat zijn dan kondigen ze dat luidkeels aan want ze zijn gek op afdrogen 😻 (lopen zelfs weer de regen in voor een 2e afdroogronde 🙀😹)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_206325753
Heeft een van jullie ervaring met dit apparaat (of een soortgelijke automatische voerautomaat)? Ik heb nu twee petsafe eatwell automaten, waar de katjes twee keer per dag (lunchtijd en nacht) droogvoer uit krijgen, maar moet die dingen nu om de dag bijvullen. En een apparaat als dit past voor 2 maanden aan voer in, dus dat is dan ineens 6 keer per jaar ipv (meer dan) 6 keer per twee weken hervullen, dat lijkt me wel chill. Voor mezelf, maar ook als ik paar dagen weg ben, is weer minder handelingen die ik dan mn buren hoef te vragen. Alleen wel wat prijzig, wat ik er opzich wel voor over heb, maar als iemand er dan ervaring mee heeft is dat wel fijn om te horen!
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:17:12 #191
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206408806
Hoi! Ik verhuis begin volgend jaar met man, dreumes en kat naar een andere woonplaats. De kat is bijna 10 jaar oud en is een buitenkat. Ik weet dat ik hem een paar weken binnen moet houden na de verhuizing. Maar zou ik hem daarna ook binnen kunnen laten, dus als binnenkat? Het is in dit huis namelijk wat meer gedoe om kattenluikjes te plaatsen.
pi_206409085
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 14:17 schreef Morgane89 het volgende:
Hoi! Ik verhuis begin volgend jaar met man, dreumes en kat naar een andere woonplaats. De kat is bijna 10 jaar oud en is een buitenkat. Ik weet dat ik hem een paar weken binnen moet houden na de verhuizing. Maar zou ik hem daarna ook binnen kunnen laten, dus als binnenkat? Het is in dit huis namelijk wat meer gedoe om kattenluikjes te plaatsen.
Als jij ooit vrijheid hebt geproefd, wil je dan thuis blijven omdat het iemand beter uitkomt?
pi_206409090
Mijn kattenluik heeft mij 850 eur gekost. Just saying.
pi_206409103
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 15:02 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Als jij ooit vrijheid hebt geproefd, wil je dan thuis blijven omdat het iemand beter uitkomt?
‘Wij waren buitenkatten en verhuisden naar een flat. Lekker lui binnen liggen beviel ons prima’
Getekend: mijn twee katten :7

Ik had wel de afspraak dat ze terug mochten naar hun oude adres (ouderlijk huis) als het ze niet beviel. Want het is natuurlijk een gok.

Maar vaak kan het wel.
Ik heb nu nog een poes die als zwerver binnen kwam en nu prima tevreden is met de tuin. In de zomer dan, nu het herfst wordt is de woonkamer oneindig veel beter.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206409104
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Heeft een van jullie ervaring met dit apparaat (of een soortgelijke automatische voerautomaat)? Ik heb nu twee petsafe eatwell automaten, waar de katjes twee keer per dag (lunchtijd en nacht) droogvoer uit krijgen, maar moet die dingen nu om de dag bijvullen. En een apparaat als dit past voor 2 maanden aan voer in, dus dat is dan ineens 6 keer per jaar ipv (meer dan) 6 keer per twee weken hervullen, dat lijkt me wel chill. Voor mezelf, maar ook als ik paar dagen weg ben, is weer minder handelingen die ik dan mn buren hoef te vragen. Alleen wel wat prijzig, wat ik er opzich wel voor over heb, maar als iemand er dan ervaring mee heeft is dat wel fijn om te horen!
Geen ervaring mee. Maar ik zou er niet voor meer als 1 week voer in doen. Anders worden de brokjes oud en muf.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_206409351
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 15:06 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Geen ervaring mee. Maar ik zou er niet voor meer als 1 week voer in doen. Anders worden de brokjes oud en muf.
Heb er inmiddels twee gekocht, bevalt vooralsnog uitstekend.
Als je hem vult en dicht doet is de voercontainer luchtdicht afgesloten volgens uitleg fabrikant (alleen bij uitwerpen voedsel gaat een klepje open, maar die gaat meteen erna dus ook weer dicht, incl siliconen ring erachter) en er zit een zakje desiccant in de deksel. Denk dat dat dus wel mee zal vallen, maar zal begin volgende week eens checken hoe het er dan bij staat!
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:11:06 #197
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206409484
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 15:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
‘Wij waren buitenkatten en verhuisden naar een flat. Lekker lui binnen liggen beviel ons prima’
Getekend: mijn twee katten :7

Ik had wel de afspraak dat ze terug mochten naar hun oude adres (ouderlijk huis) als het ze niet beviel. Want het is natuurlijk een gok.

Maar vaak kan het wel.
Ik heb nu nog een poes die als zwerver binnen kwam en nu prima tevreden is met de tuin. In de zomer dan, nu het herfst wordt is de woonkamer oneindig veel beter.
:D bedankt, kwestie van uitproberen dus.
pi_206409567
quote:
Mijn twee vorige katten waren buitenkatten, beiden hebben er geen moment naar getaald om naar buiten te gaan toen ze hier op de flat kwamen. Ze mochten gewoon op het balkon maar wanneer ik naar binnen ging, gingen zij ook naar binnen. Er zijn natuurlijk katten die doodongelukkig worden van binnenkat zijn maar dat merk je dan vanzelf en dan zou je een ander plekje (hoe rottig ook) kunnen zoeken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_206409711
quote:
Wij zijn 3,5 jaar geleden ook verhuisd naar een huis waar een kattenluik heel lastig is (je zou er een door een muur kunnen maken zoals onze buren hebben maar dat hebben wij niet gedaan).

Uiteindelijk bleek 1 poes niet binnen te houden want die vloog tegen de muren op, dus ze mogen allebei naar buiten. Ik heb wel een overkapping gemaakt waar ze in stoelen kunnen chillen maar verder moeten ze wachten totdat iemand ze binnen of buiten laat. Hier is vaak iemand thuis dus het gaat prima.
pi_206410194
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 16:42 schreef lily het volgende:

[..]
Wij zijn 3,5 jaar geleden ook verhuisd naar een huis waar een kattenluik heel lastig is (je zou er een door een muur kunnen maken zoals onze buren hebben maar dat hebben wij niet gedaan).

Uiteindelijk bleek 1 poes niet binnen te houden want die vloog tegen de muren op, dus ze mogen allebei naar buiten. Ik heb wel een overkapping gemaakt waar ze in stoelen kunnen chillen maar verder moeten ze wachten totdat iemand ze binnen of buiten laat. Hier is vaak iemand thuis dus het gaat prima.

Ik heb een raam waar een kattenluik in is gemaakt.

Daarvoor deed ik dit ook met mijn kat, werd daar leip van. Dan kwam ze niet op tijd nr binnen en moest ze de hele nacht buiten blijven etc. Kattenluik geeft rust en wat ik het prettigst vind is dan de optie wel naar binnen, niet meer naar buiten cause we don't want here outside at night.
pi_206410462
Onze poes die echt niet binnen wil blijven, blijft vaak hele nacht buiten. We hebben wel een kattenluik in de garage dus ook daar kan ze terecht.

Ik geef de katten om 19:00 uur eten en dan komen ze altijd binnen. Het gaat altijd om haar want onze zwarte kater is sinds we hier wonen meer binnen dan buiten. Maar rond 20:00 begint ze weer moeilijk te doen en wil ze weg. En dan laat ik haar gaan en laat haar dan vaak pas om 6:00 weer binnen.
Onze kater vindt het binnen chiller en wil alleen maar op je schoot en later op je bed liggen.

Maar goed; ons hele kleine schildpad poesje van 2 kilo is niet thuis te houden.

We hebben trouwens ook een Maine Coon vrouwtje van nu 3 jaar. Zij is nog nooit buiten geweest.
pi_206464855
Heb een kat van 13, die graag alleen is. Ja bij ons komt ie altijd liggen maar houdt echt niet van verandering of onbekenden.
We hadden eerst een andere kat erbij die is overleden. Sindsdien is hij eigenlijk veel meer opgebloeid.
Hij komt altijd bij ons terwijl hij eerst meer op de krabpaal lag want dan lag die andere kat bij ons.
Had nu een optie om een kitten te krijgen/kopen. Toch besloten om het niet te doen want ik vind het sneu voor mijn kat. Maar dan denk ik weer moet ik nu tot zijn dood zonder andere huisdieren doen :') miss leeft ie nog wel 10 jaar, wat mooi zou zijn natuurlijk :P
pi_206464870
Ik weet dat ik dat beest er geen plezier mee doe het zou puur egoïsme zijn om er 1 bij te nemen :P
  Moderator donderdag 27 oktober 2022 @ 12:55:35 #204
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_206465563
Mja lastig he? Als ik het zou doen in jouw plaats zou ik er twee bij nemen en niet eentje. Twee broertjes of zo. Die hebben dan elkaar en hoeven je oudje niet lastig te vallen. Maar het is altijd een risico en een hoop onrust zal het zeker geven.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 2 november 2022 @ 09:37:56 #205
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206529588
Hoe geven jullie je kat pilletjes?
Ik wil een wormenkuur pilletje geven aan mn kat maar ze weigert het te eten.
Met een vijzel pilletje tot poeder gestampt, door haar nat voer geprakt.. ze laat het gewoon staan en weigert het te eten. Droge brokjes weggehaald, maar vanochtend stond er gewoon een vol bakje met uitgedroogt nat voer.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 2 november 2022 @ 09:40:15 #206
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206529602
quote:
15s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:37 schreef junkiesietze het volgende:
Met een vijzel pilletje tot poeder gestampt, door haar nat voer geprakt.. ze laat het gewoon staan en weigert het te eten. Droge brokjes weggehaald, maar vanochtend stond er gewoon een vol bakje met uitgedroogt nat voer.
Niet, om diezelfde reden :D Mijn kat krijgt hiervoor Dronspot, dat is een pipet met vloeistof. Net als vlooiendruppels.
Dit doen we overigens wel met z'n tweeën. De een houdt de kat vast en de ander druppelt.
pi_206529632
quote:
15s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:37 schreef junkiesietze het volgende:
Met de rug naar me toe op tafel gezet, bekje open trekken, en met een vinger de pil in d’r keel drukken. Zijn best veel YouTube tutorials over! Ik had ‘t nog nooit gedaan en de tweede poging was al raak. ^O^
Your opinion of me is none of my business.
pi_206529648
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:55 schreef senesta het volgende:
Mja lastig he? Als ik het zou doen in jouw plaats zou ik er twee bij nemen en niet eentje. Twee broertjes of zo. Die hebben dan elkaar en hoeven je oudje niet lastig te vallen. Maar het is altijd een risico en een hoop onrust zal het zeker geven.
Ja precies, ik zie er toch voorlopig nog even vanaf :)
pi_206529664
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:44 schreef Sarasi het volgende:

[..]
Met de rug naar me toe op tafel gezet, bekje open trekken, en met een vinger de pil in d’r keel drukken. Zijn best veel YouTube tutorials over! Ik had ‘t nog nooit gedaan en de tweede poging was al raak. ^O^
en dan het bekkie dichthouden zodat ie moet slikken :'( ja dit werkt meestal wel, soms spuugt ie hem alsnog uit :')
  woensdag 2 november 2022 @ 09:56:51 #210
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206529719
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:44 schreef Sarasi het volgende:

[..]
Ja dit lukt me gewoon niet in mn eentje :( I tried
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')