abonnement Unibet Coolblue
pi_205251901


De organisatie van Pride Amsterdam zou moeten heroverwegen of het evenement kan plaatsvinden, vanwege de verspreiding van het apenpokkenvirus. Dat zegt oud-RIVM-directeur Roel Coutinho. Het virus verspreidt zich op dit moment veel onder mannen die seks hebben met mannen.

Coutinho deed zijn uitspraken in een gesprek met Nieuwsuur. Hij maakt zich zorgen om de verspreiding van apenpokken en vreest een uitbraak op Pride. "Het is een extra risico. Veel mensen komen er gewoon om te feesten, maar er zijn ook veel seksuele contacten."

Hij roept de organisatie op om 'heel serieus te kijken hoe het virus zich de komende weken zal ontwikkelen'. "We willen de verspreiding niet hebben en dit soort evenementen is wel een extra risico."

In het begin van de uitbraak verspreidde het apenpokkenvirus zich snel onder bezoekers van Darklands, een fetisjfestival in Antwerpen dat ook door veel lhbti'ers wordt bezocht.

Het virus verspreidt zich overigens niet alleen onder homoseksuele mannen, maar in die groep zijn nu wel de meeste besmettingen.

Coutinho roept ook op om te kijken of het mogelijk is om mannen die veel wisselende contacten hebben met andere mannen in te enten tegen het virus. Daarbij zou bijvoorbeeld gekeken kunnen worden naar mannen die PrEP gebruiken. Dat is een medicijn dat een hiv-infectie voorkomt.
Blaasjes op de huid

Eergisteren meldde het RIVM dat er in Nederland 352 gevallen van apenpokken bekend zijn. Vergeleken met afgelopen donderdag kwamen er 64 nieuwe gevallen aan het licht. Die toename is aanzienlijk sterker dan de stijging in de afgelopen weken.

Wie apenpokken oploopt, kan last krijgen van koorts, hoofdpijn, spierpijn en algehele malaise. Na een aantal dagen ontstaat een uitslag met blaasjes op de huid. Meestal worden mensen niet heel erg ziek van een infectie.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)rwegen-roel-coutinho

Hij heeft hier wel een goede punt. Het moet geen broednest worden voor apenpokken.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
  woensdag 6 juli 2022 @ 08:44:04 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205251930
Oei, ik voel een digitale lynchpartij aankomen. Hoe durft deze man te stellen dat specifiek homo's een bepaalde ziekte verspreiden.
  woensdag 6 juli 2022 @ 08:44:59 #3
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205251935
Hij had over covid wel zinnige dingen, maar dit slaat dan weer compleet als een tang op een varken.

Wat is het volgende? Sauna's verbieden in de winter vanwege de griep?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205251945
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:44 schreef Twiitch het volgende:
Oei, ik voel een digitale lynchpartij aankomen. Hoe durft deze man te stellen dat specifiek homo's een bepaalde ziekte verspreiden.
Aan de andere kant is dit een homo ziekte dus stel dat er een uitbraak plaats vindt dan zullen enkel homoseksuelen daaronder lijden. Tot nu toe komt het eigenlijk vrijwel nooit voor dat een heteroseksueel de apenpokken krijgt.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205251959
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:44 schreef Red_85 het volgende:
Hij had over covid wel zinnige dingen, maar dit slaat dan weer compleet als een tang op een varken.

Wat is het volgende? Sauna's verbieden in de winter vanwege de griep?
Ik vond het ook maar een matig verhaal, vooral op angst gebaseerd.

- De aantallen nemen enorm toe (6000 besmettingen wereldwijd, poe poe).
- De aantallen in Nederland zijn verdrievoudigd afgelopen weken (ofzo). Zonder absolute aantallen zegt me dat helemaal niks, maar die vallen dan ook wel mee...
- Het virus komt van knaagdieren uit Afrika: wat nou als het hier óók overslaat op knaagdieren.
- Het kan zich ontwikkelen tot een gevaarlijkere/agressievere variant (ja, het kan ook uitdoven als een nachtkaars).
- Er is een vaccin, en het is allemaal niet zo erg als corona (understatement), maar we moeten het heel serieus nemen hoor!

:O
  woensdag 6 juli 2022 @ 08:51:38 #6
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205251979
En buiten dat doen we niets om de verspreiding tegen te gaan? Want dan heeft het op de lange termijn geen enkele zin.
  woensdag 6 juli 2022 @ 08:52:14 #7
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205251982
Slecht nieuws voor @jigggy
Ik ben inmiddels overleden
pi_205252015
Paniek om niets
pi_205252034
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:44 schreef Red_85 het volgende:
Hij had over covid wel zinnige dingen, maar dit slaat dan weer compleet als een tang op een varken.

Wat is het volgende? Sauna's verbieden in de winter vanwege de griep?
Apenpokken vergelijken met een griepje?? Hoe durf je
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_205252056
Grappig. De enige die het over verbieden heeft is TS, niet de oud-RIVM-directeur.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205252057
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:44 schreef Twiitch het volgende:
Oei, ik voel een digitale lynchpartij aankomen. Hoe durft deze man te stellen dat specifiek homo's een bepaalde ziekte verspreiden.
Tja maar hier gaat het inderdaad ook fout in zijn redenering en wel op meerdere punten:

1) Het is een vrij onschuldig virus, er is welgeteld 1 persoon in het ziekenhuis geweest en dat was met huidklachten. Moeten we daarvoor heel de pride annuleren?

2) Bij een vel erger virus als HIV annuleren we de pride ook niet, maar zetten we in op andersoortig preventie zoals veilige seks. Waarom niet kiezen voor dat en waarschuwen als minder ingrijpende optie?

3) Er al een goeddeels werkend vaccin tegen mocht het wel uit de hand lopen. De noodzaak tot vergaande preventie middels annuleren is er dus in combinatie met de eerdere punten niet.

Dit is een beetje een verpleeghuisredenering die exclusief kijkt vanuit de zorg en elk risico wil uitsluiten, dergelijke opinies hebben we tijdens corona ook gezien (de zero covid beweging/red team).

Alle risico's minimaliseren kan niet binnen een normaal functionerende Westerse maatschappij. Een mate van risico hoort bij het leven en is in andere settings zoals het verkeer ook normaal, we gaan ook niet allemaal 30 rijden op de snelweg tenslotte.
pi_205252205
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:51 schreef EinarBoe het volgende:
En buiten dat doen we niets om de verspreiding tegen te gaan? Want dan heeft het op de lange termijn geen enkele zin.
Dat gaan ze sowieso niet doen, denk ik, want er is een vaccin voor.

Bovendien zijn de alleroudsten onder ons al ingeent. Gelukkig.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205252235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:48 schreef Piles het volgende:

[..]
Ik vond het ook maar een matig verhaal, vooral op angst gebaseerd.

- De aantallen nemen enorm toe (6000 besmettingen wereldwijd, poe poe).
- De aantallen in Nederland zijn verdrievoudigd afgelopen weken (ofzo). Zonder absolute aantallen zegt me dat helemaal niks, maar die vallen dan ook wel mee...
- Het virus komt van knaagdieren uit Afrika: wat nou als het hier óók overslaat op knaagdieren.
- Het kan zich ontwikkelen tot een gevaarlijkere/agressievere variant (ja, het kan ook uitdoven als een nachtkaars).
- Er is een vaccin, en het is allemaal niet zo erg als corona (understatement), maar we moeten het heel serieus nemen hoor!

:O
Zeiden ze 2 jaar geleden ook niet zulke dingen over het Corona virus?
"Ach, valt wel mee hoor"
pi_205252275
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:01 schreef xpompompomx het volgende:
Grappig. De enige die het over verbieden heeft is TS, niet de oud-RIVM-directeur.
klinkt wel spannend voor mensen die zelf onderzoek doen
pi_205252292
Eens met Roel.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  User die overal opduikt 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 09:37:51 #16
186611 Haags
pi_205252318
Laten we meteen de hele samenleving in lockdown gooien met een avondklok erbij.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:42:15 #17
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_205252356
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:45 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Aan de andere kant is dit een homo ziekte dus stel dat er een uitbraak plaats vindt dan zullen enkel homoseksuelen daaronder lijden. Tot nu toe komt het eigenlijk vrijwel nooit voor dat een heteroseksueel de apenpokken krijgt.
Ja net zoals hetero's nooit aids hebben! :')
Krekker is de bom!
pi_205252382
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:44 schreef Red_85 het volgende:
Hij had over covid wel zinnige dingen, maar dit slaat dan weer compleet als een tang op een varken.

Wat is het volgende? Sauna's verbieden in de winter vanwege de griep?
waar heeft ie het over verbieden dan?

het lijkt hem nuttig als de organisatie van het evenement de doorgang gaat heroverwegen.

klinkt niet als verbieden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205252414
maar uh, ik stel voor om de verantwoordelijkheid gewoon bij de bezoekers zelf te leggen... als je je in een dark room anaal laat nemen door een onbekende kerel dan loop je kans op apenpokken... doe je dat niet, dan is de kans dat je iets oploopt eigenlijk nihil.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205252438
Wat is er mis met gewoon laten doorgaan, maar de bezoekers attent maken op de apenpokken en dat ze eea dus beter veilig kunnen doen? Of kunnen we sinds corona niet anders meer dan meteen op de verbied/verplicht-toer gaan?
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:54:06 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205252450
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]
waar heeft ie het over verbieden dan?

het lijkt hem nuttig als de organisatie van het evenement de doorgang gaat heroverwegen.

klinkt niet als verbieden.
Klinkt als druk uitoefenen. Politiek verkapte termen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205252524
Misschien ook beddenzaken sluiten uit voorzorg, het schijnt dat er in bedden ook regelmatig geneukt wordt.
pi_205252613
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:24 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Zeiden ze 2 jaar geleden ook niet zulke dingen over het Corona virus?
"Ach, valt wel mee hoor"
Neu, dat ging na een paar weken als zo exponentieel hard dat we in lockdown gingen met heel Europa. Onvergelijkbaar met dit wat mij betreft.
pi_205252635
Volstrekt rationele stellingname. Zal wel weer op basis van emotie worden verketterd want je mag natuurlijk niet suggereren dat homoseksuele kontseks een belangrijke risicofactor is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205252691
Dit heeft geen enkele zin, ik ken de gay (seks) scene vrij goed, en er is een relatief klein clubje wat heel fanatiek veel seks heeft met veel wisselende partners, die lui kennende trekken ze zich niks aan van adviezen, sterker nog die lui vertikken het meestal ook om gewoon beschermde of veilige seks te hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205252699
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Volstrekt rationele stellingname. Zal wel weer op basis van emotie worden verketterd want je mag natuurlijk niet suggereren dat homoseksuele kontseks een belangrijke risicofactor is.
Bij wisselende sekscontacten gaat het meestal niet op anale seks.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205252714
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Volstrekt rationele stellingname. Zal wel weer op basis van emotie worden verketterd want je mag natuurlijk niet suggereren dat homoseksuele kontseks een belangrijke risicofactor is.
Rationeel om een heel evenement niet door te laten gaan vanwege dit? Wat :')
pi_205252733
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Bij wisselende sekscontacten gaat het meestal niet op anale seks.
Dat weet jij dan weer. Ik ben niet thuis in de gayscene.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205252747
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Rationeel om een heel evenement niet door te laten gaan vanwege dit? Wat :')
Als dat evenement in verband wordt gebracht met seksuele gedragingen die verdere verspreiding van het virus stimuleren is dat niet vreemd .

We hebben het halve schooljaar stilgelegd voor een verkoudheidje.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:21:53 #30
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_205252765
Goed plan!

Amsterdam is toch, in feite, één grote dierentuin! :Y :Y

:s) :s) :P :P :D :D
pi_205252791
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Als dat evenement in verband wordt gebracht met seksuele gedragingen die verdere verspreiding van het virus stimuleren is dat niet vreemd .

We hebben het halve schooljaar stilgelegd voor een verkoudheidje.
Omdat men in het verleden iets doms heeft gedaan is dat geen reden om het te herhalen. Absurd idee :D
pi_205252796
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat is er mis met gewoon laten doorgaan, maar de bezoekers attent maken op de apenpokken en dat ze eea dus beter veilig kunnen doen? Of kunnen we sinds corona niet anders meer dan meteen op de verbied/verplicht-toer gaan?
of even helemaal niet kontjebonken met onbekenden...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205252820
Heb nog niet gehoord over doden of verminkten voor het leven door deze ziekte. Is er een reden waarom we superbang moeten zijn?
pi_205252835
Is dat de echte reden? Of is Amsterdam inmiddels zo veranderd dat de veiligheid niet meer gewaarborgd kan worden bij zo'n event?
pi_205252918
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Omdat men in het verleden iets doms heeft gedaan is dat geen reden om het te herhalen. Absurd idee :D
Ja en achteraf klagen als de aantallen exploderen.

Verder is de pride een volstrekt niet noodzakelijk feestje.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205252932
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja en achteraf klagen als de aantallen exploderen.

Verder is de pride een volstrekt niet noodzakelijk feestje.
De botenrace valt wel mee, maar rondom zijn er een hoop hardcore feesten, ik denk dat het effectiever is om daar zeer actief voor te lichten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:42:49 #37
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_205252945
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]
of even helemaal niet kontjebonken met onbekenden...
Knap dat alleen onbekenden zo’n virus bij zich dragen. :D
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_205252971
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja en achteraf klagen als de aantallen exploderen.

Verder is de pride een volstrekt niet noodzakelijk feestje.
Ah, dus daar ligt het aan :')
pi_205252991
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja en achteraf klagen als de aantallen exploderen.

Verder is de pride een volstrekt niet noodzakelijk feestje.
Geen enkel feestje is noodzakelijk. Keihard doorwerken tot je dood zonder lol en ontspanning is veel leuker.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:50:38 #40
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_205252999
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:28 schreef ikheetmartijn het volgende:
Is dat de echte reden? Of is Amsterdam inmiddels zo veranderd dat de veiligheid niet meer gewaarborgd kan worden bij zo'n event?
Ja joh, het is allemaal 1 groot complot!
Krekker is de bom!
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:52:29 #41
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_205253017
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:21 schreef Bocaj het volgende:
Goed plan!

Amsterdam is toch, in feite, één grote dierentuin! :Y :Y

:s) :s) :P :P :D :D
Gezien de vele smiley snap ik dat je een grap maakt, maar ik snap de grap niet. Wat is de link tussen Amsterdam en dierentuin?
Krekker is de bom!
pi_205253025
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:28 schreef ikheetmartijn het volgende:
Is dat de echte reden? Of is Amsterdam inmiddels zo veranderd dat de veiligheid niet meer gewaarborgd kan worden bij zo'n event?
Ah, daar is de verkapte "alles is de schuld van de buitenlanders" post alweer.
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:54:52 #43
117098 Hathor
Effe niet
pi_205253044
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Heb nog niet gehoord over doden of verminkten voor het leven door deze ziekte. Is er een reden waarom we superbang moeten zijn?
De kans dat apenpokken muteert naar vinkentering is altijd aanwezig, en dan is het hek natuurlijk helemaal van de dam.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205253045
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Gezien de vele smiley snap ik dat je een grap maakt, maar ik snap de grap niet. Wat is de link tussen Amsterdam en dierentuin?
Artis
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205253171
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Geen enkel feestje is noodzakelijk. Keihard doorwerken tot je dood zonder lol en ontspanning is veel leuker.
Klopt. Daarom zou je je af moeten vragen of het koste wat kost door moet gaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:08:22 #46
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_205253191
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Gezien de vele smiley snap ik dat je een grap maakt, maar ik snap de grap niet. Wat is de link tussen Amsterdam en dierentuin?
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Artis
Veel soorten mens... :')
pi_205253408
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:37 schreef Haags het volgende:
Laten we meteen de hele samenleving in lockdown gooien met een avondklok erbij.
Alleen voor homo's en HOP bezoekers.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205253464
Waarom kunnen we niet gewoon de wetenschappers de overwegingen laten maken en de politici het beleid daarop baseren?

Iedereen moet maar een mening hebben, en dan vooral over zaken waar ze absoluut niets (of weinig) vanaf weten.

Dat je in het nieuws leest over apenpokken, betekent niet dat je er wat over weet, Henk. En Gerda. Met jullie hoofden.
pi_205253507
Zou het niet goed zijn als we medici of medewerkers van overheidsorganen verbieden om te verschijnen op tv? Dat ze alleen maar bv mogen participeren in de geschreven media?

Het zorgt alleen voor onrust en ik krijg het idee dat men er graag gaat zitten om met hun kop op tv te komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')