abonnement Unibet Coolblue
pi_205246128
Het is weer tijd voor de tijdelijke zwembaden in de tuin.
Wij hebben zelf een intex opblaasbaarbad met doorsnede van 244. Maar dat moet ik een dezer dagen nog opzetten.

Hoe heb jij jou zwembad gestationeerd in je tuin?
Gewoon opgeblazen / opgezet en ergens neer gezet, of heb je er een leuk hoekje van gemaakt?
Foto's welkom ter inspiratie voor andere Fokkers!
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 18:59:54 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_205247663
Denk dat de meeste mensen hem gewoon ergens op het gras of terras optuigen en er dan misschien hoogstens een schaduwdoek er boven hangen oid. :@

Heb zelf geen opblaasbaar zwembad dus ben geen ervaringsdeskundige.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 22:19:36 #3
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_205250188
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:22 schreef hartloper het volgende:
Het is weer tijd voor de tijdelijke zwembaden in de tuin.
Wij hebben zelf een intex opblaasbaarbad met doorsnede van 244. Maar dat moet ik een dezer dagen nog opzetten.

Hoe heb jij jou zwembad gestationeerd in je tuin?
Gewoon opgeblazen / opgezet en ergens neer gezet, of heb je er een leuk hoekje van gemaakt?
Foto's welkom ter inspiratie voor andere Fokkers!
Ik heb een seizoen een Index (groot bad) op mijn dakterras gehad.

Tip 1: Zorg voor een goede plek, met zon op juiste uur naar wens. Later verplaatsen gaat niet zo snel.
Tip 2: Zorg voor een afdekzeil of dekzeil (laat het bad niet de hele dag zo open, gaat snel vies worden)
Ja enne, chloortabletten, staafjes om te meten en waterdrijver is een must. Liever niet erin met zonnebrand op.

Mijn bad ging een maand mee, daarna weggedaan. Het was gewoon vies en geen zin om schoon te maken.
Zie het als een eenmalige investering, mini-vakantie voor een maandje thuis.
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:40:25 #4
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_205253533
Ik heb mijn opzetbad (intex 200x300) achter in de tuin op het terras staan. De filterpomp op tijdschakelaar draait 6 zo'n uur per dag, en pompt het water door een tweetal solar matten. Het bad staat sinds eind mei, en blijft meestal tot ergens in september staan.

Regelmatig controleren op pH en chloor, en met een afdekzeil blijft het water meestal de hele zomer goed (ik heb 1 jaar gehad, dat ik tijdens mijn vakantie niemand had gevraagd om chloortabletten aan te vullen: toen was het water na 3 weken behoorlijk groen; heeft wel een aantal weken gekost voor het weer helder was)
pi_205258627
Hoevaak doen jullie chloortabletten laten drijven?

[ Bericht 57% gewijzigd door hartloper op 07-07-2022 18:16:53 ]
pi_205259482
Ik heb sinds kort een van 4,5x2,2 en 85 diep.

Heb een zout systeem van Intex er bij, 22 kg zout er in gegooid en nu maakt dat systeem van t zout chloor. Is een natuurkundige proces en je hoeft t zout niet aan te vullen. Werkt tot nu toe zonder omkijken er naar!
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:51:13 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205259800
Wij hebben voor het 2de of 3de jaar op rij een Bestway unit staan. Van mei tot ongeveer september (klinkt best pauper eigenlijk 8-) ). Doorgaans ben ik 1 keer per seizoen de pineut dat we niet opgelet hebben en het water onherstelbaar smerig is geworden. Dan gaat alles eruit en weer verswater erin. De rest van het seizoen is het een kwestie van 1 keer per week nieuw chloor erin icm. Pomp en het blijft schoon.

Dit jaar gaat het overigens nog steeds goed, alleen heeft 1 van de koters er een schep zand in geflikkerd en heb ik geen idee hoe ik dat eruit krijg }:| . Dus als iemand tips heeft?
pi_205261094
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:51 schreef bleiblei het volgende:
Dit jaar gaat het overigens nog steeds goed, alleen heeft 1 van de koters er een schep zand in geflikkerd en heb ik geen idee hoe ik dat eruit krijg . Dus als iemand tips heeft?
Stofzuiger?

[ Bericht 24% gewijzigd door hartloper op 07-07-2022 18:16:17 ]
pi_205268955
Zou zo'n bestway of intex opblaasbad eigenlijk ook makkelijk kunnen scheuren?
Zodat er duzienden liters in één keer door je tuin vloeien

Doen jullie het afdekzeil eraf op een dag als vandaag voor bv "het water te laten luchten" of houden jullie de afdekdoes er continue op (en alleen eraf bij zwemmen)?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:22:15 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_205281123
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 18:17 schreef hartloper het volgende:
Zou zo'n bestway of intex opblaasbad eigenlijk ook makkelijk kunnen scheuren?
Zodat er duzienden liters in één keer door je tuin vloeien

Doen jullie het afdekzeil eraf op een dag als vandaag voor bv "het water te laten luchten" of houden jullie de afdekdoes er continue op (en alleen eraf bij zwemmen)?
We zijn niet heel consequent met dat zeil. Maar hou er rekening mee dat als je het er op doet en er valt regen op, je dat zeil er niet af krijgt zonder dat al het regenwater en het geaccumuleerde vuil ook in je zwembad komt.
Meestal leggen we m er wel op als er voor meerdere dagen slechter weer wordt verwacht.

Ze zullen best kunnen scheuren, maar ik denk niet "makkelijk", want ik heb er zelf nog nooit van gehoord. Wel dat die opblaasdingen snel lek raken.
disclaimer
pi_205281246
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:22 schreef SQ het volgende:
Wel dat die opblaasdingen snel lek raken.
De rand lees ik ook wel terug @SQ, maar volgens mij blijft het water dan ook nog rechtop staan door de druk tegen de zijkanten?

Ik ben vooral eens benieuwd of ik het zeil het beste kan laten liggen komende dagen met als doel dat het water snel opwarmt, of moet het er juist vanaf omdat het water dan sneller opwarmt door dicht contact met de zon?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:35:30 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_205281251
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:34 schreef hartloper het volgende:

[..]
De rand lees ik ook wel terug @:SQ, maar volgens mij blijft het water dan ook nog rechtop staan door de druk tegen de zijkanten?

Ik ben vooral eens benieuwd of ik het zeil het beste kan laten liggen komende dagen met als doel dat het water snel opwarmt, of moet het er juist vanaf omdat het water dan sneller opwarmt door dicht contact met de zon?
Je zou het er in de avond op kunnen leggen, zodat de warmte beter blijft hangen. Overdag gewoon open.
disclaimer
pi_205281287
Wij hadden hem voor de zachte ondergrond op zo’n groen tapijt staan die ze verkopen voor buiten. Veel fijner dan die schuimtegels die ze verkopen (wel even goed vegen van te voren ondanks dat).

We hadden er een solardek op (van blauw bubbeltjes plastic) dit tegen het afkoelen (al koelt het ook via de zijkant af, maar zonder dat zeil gaat het heel rap) en als het langer slechter weer ging worden ook nog een gewoon afdekzeil er op.

Verder had ik er een grotere pomp bij als dat standaard werd bijgeleverd (met zandfilter ipv patroonfilter) die filteren vele malen beter en je kunt er (evt later) een warmtepomp en/of zoutelektrolyse ook op aansluiten.

Tevens ook een stofzuiger set erbij gekocht, dat werkte als een tierelier. Deze
pi_205281306
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:34 schreef hartloper het volgende:

[..]
De rand lees ik ook wel terug @:SQ, maar volgens mij blijft het water dan ook nog rechtop staan door de druk tegen de zijkanten?

Ik ben vooral eens benieuwd of ik het zeil het beste kan laten liggen komende dagen met als doel dat het water snel opwarmt, of moet het er juist vanaf omdat het water dan sneller opwarmt door dicht contact met de zon?
Solarzeil er op als je er niet in zit, dit zorgt voor opwarming als de zon schijnt en door de kleur gaat dit ook (enigszins) algvorming tegen, tenminste het duurt net wat langer. Let wel de standaard zeilen voor Intex en bestway baden zijn wel wat minder als de op maat gemaakte van dikker materiaal.

Zoiets dus
pi_205281328
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:35 schreef SQ het volgende:
Je zou het er in de avond op kunnen leggen, zodat de warmte beter blijft hangen. Overdag gewoon open.
Ik heb wel een noppenfolie zeil, dus die kan ik er sowieso op laten liggen.
Maar ik dacht misschien is afdeikzeil + noppenfolie wat meer "opwarmend".
pi_205281344
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:41 schreef hilliebillie het volgende:
Solarzeil er op als je er niet in zit, dit zorgt voor opwarming als de zon schijnt en door de kleur gaat dit ook (enigszins) algvorming tegen, tenminste het duurt net wat langer. Let wel de standaard zeilen voor Intex en bestway baden zijn wel wat minder als de op maat gemaakte van dikker materiaal.
Die heb ik toevallig vanmiddag gekocht @hilliebillie

Heb die er de hele middag opgelegd, en water voelde wel al wat warmer aan net.
Heb nu voor de nacht het afdekzeil erop gelegd (en noppenfoliezeil ligt er onder).
Dus dat afdekzeil kan ik er morgenvroeg het beste weer afhalen?
pi_205281387
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:46 schreef hartloper het volgende:

[..]
Die heb ik toevallig vanmiddag gekocht @:hilliebillie

Heb die er de hele middag opgelegd, en water voelde wel al wat warmer aan net.
Heb nu voor de nacht het afdekzeil erop gelegd (en noppenfoliezeil ligt er onder).
Dus dat afdekzeil kan ik er morgenvroeg het beste weer afhalen?
Als je er niet in gaat zou ik het er op laten liggen. Best een gejong dat zeil er steeds op en af.

Verwacht qua opwarming trouwens geen wonderen met het noppenzeil. Je verliest in de nacht ook weer veel warmte, met name via de zijkanten
pi_205281407
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:51 schreef hilliebillie het volgende:
Als je er niet in gaat zou ik het er op laten liggen.
Inderdaad best een gejojo.
Het is dus niet zo dat het water "afgesloten wordt van de buitenlucht" als het afdekzeil erop blijft?
Waardoor de conditie van het water achteruit gaat
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:54:41 #19
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205281420
Ik heb totaal geen verstand van zwembadjes. 2 jaar geleden hebben we 1 week een opblaasbadje gehad. Ik heb er gewoon een scheutje chloor in gedaan. Jullie hebben het over chloortabletten. Waarom gebruiken jullie die tabletten en niet bijvoorbeeld een scheutje chloor?
Spoilers!
pi_205281452
Niemand hier die geregeld vers water toevoegt aan zijn bad(je)?
Old Tyme Hardcore!
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:00:41 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_205281466
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb totaal geen verstand van zwembadjes. 2 jaar geleden hebben we 1 week een opblaasbadje gehad. Ik heb er gewoon een scheutje chloor in gedaan. Jullie hebben het over chloortabletten. Waarom gebruiken jullie die tabletten en niet bijvoorbeeld een scheutje chloor?
Omdat een scheutje chloor niet zo veel doet op zesduizend liter water. Daarbij geven die tabletten geleidelijk chloor af zodat het cloorniveau redelijk constant blijft ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:59 schreef Slapshot het volgende:
Niemand hier die geregeld vers water toevoegt aan zijn bad(je)?
Dat doet de regen wel :P
disclaimer
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:02:39 #22
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205281483
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:00 schreef SQ het volgende:

[..]
Omdat een scheutje chloor niet zo veel doet op zesduizend liter water. Daarbij geven die tabletten geleidelijk chloor af zodat het cloorniveau redelijk constant blijft ;)
[..]
Dat doet de regen wel :P
Ok, ik zal eens tabletten kopen dan. Ik wil dit jaar meer badderen. We hebben eindelijk een deel van de tuin dat geen bouwput is dus er kan gewoon 2 maanden een badje staan als ik dat wil.
Spoilers!
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:05:13 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_205281501
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ok, ik zal eens tabletten kopen dan. Ik wil dit jaar meer badderen. We hebben eindelijk een deel van de tuin dat geen bouwput is dus er kan gewoon 2 maanden een badje staan als ik dat wil.
Koop dan ook wel een drijver. Je wil geen chloortablet op de bodem van je zwembad hebben ;)
disclaimer
pi_205281575
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:00 schreef SQ het volgende:

[..]
Omdat een scheutje chloor niet zo veel doet op zesduizend liter water. Daarbij geven die tabletten geleidelijk chloor af zodat het cloorniveau redelijk constant blijft ;)
[..]
Dat doet de regen wel :P
Dan moet je hopen dat het genoeg regent in ieder geval. Niet genoeg je badwater verversen kan o.a. vervelende klachten opleveren door bijvoorbeeld een te hoog gebonden chloor gehalte.
Old Tyme Hardcore!
pi_205281593
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:59 schreef Slapshot het volgende:
Niemand hier die geregeld vers water toevoegt aan zijn bad(je)?
Jawel hoor. Sowieso werden er flink bommetjes gedaan vanaf het trapje en leek het vaak wel een golfslagbad. Dus er ging geregeld water uit. Dus dat werd bijgevuld met vers water. Ook na het spoelen van het filter trouwens.
(We hadden een framebad dus misschien dat dat ook meer water uit klotst als uit een bad met opblaasrand, dat weet ik niet).

Scheut chloor er in zet geen zoden aan de dijk. Sowieso zit er een hele formule achter over hoeveel je er dan in moet doen. En chloor wordt verbruikt dus moet je dagelijks bij doseren. Als je voor vloeibaar chloor wilt gaan kun je beter een automatisch doseer (+meet!!)systeem kiezen, maar die zijn duur en niet rendabel bij een opzetbad.

Daarbij is vloeibaar chloor ook gevaarlijk, er komt een moment dat je een keer minder goed op let.

Kijk trouwens niet alleen naar je chloorwaarde, je pH waarde is zeker zo belangrijk. Als die niet goed is is de werking van je chloor veel minder (onder andere)
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:17:49 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_205281631
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:12 schreef Slapshot het volgende:

[..]
Dan moet je hopen dat het genoeg regent in ieder geval. Niet genoeg je badwater verversen kan o.a. vervelende klachten opleveren door bijvoorbeeld een te hoog gebonden chloor gehalte.
Niet als je met gezond verstand je chloor bijhoudt. Al onze waterwaarden zijn altijd dikke prima ;)
disclaimer
pi_205281756
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:17 schreef SQ het volgende:

[..]
Niet als je met gezond verstand je chloor bijhoudt. Al onze waterwaarden zijn altijd dikke prima ;)
Ik vraag mij af hoeveel mensen werkelijk op de hoogte zijn hoe je zwembadwater in de juiste conditie houd. Meten jullie de hoeveelheid gebonden chloor?
Old Tyme Hardcore!
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:42:49 #28
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205281926
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:05 schreef SQ het volgende:

[..]
Koop dan ook wel een drijver. Je wil geen chloortablet op de bodem van je zwembad hebben ;)
Thanks. Ik heb echt geen idee joh _O-
Spoilers!
pi_205282942
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:31 schreef Slapshot het volgende:

[..]
Ik vraag mij af hoeveel mensen werkelijk op de hoogte zijn hoe je zwembadwater in de juiste conditie houd. Meten jullie de hoeveelheid gebonden chloor?
Yup, tenminste wel sinds ik een inbouwzwembad(je) heb.
Maar moet zeggen dat zwembaden voor privé gebruik volgens mij niet zo spannend zijn qua gebonden chloor.

Heb daar deze voor aangeschaft (ook gewoon omdat ik niet zoveel kan met die strips, ik kijk nog liever naar de verkleuring van een dpd tabletje als naar zo’n strip :@

Maar voor een zwembad thuis moet je het denk ik niet spannender maken dan dat het is als vrij chloor en pH op orde zijn en het water helder is
  zaterdag 9 juli 2022 @ 10:38:02 #30
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205284369
Ik heb een afdekzeil en een chemie startsetje gekocht, inclusief drijver. Straks bestel ik nog een badpak en dan ben ik er klaar voor *O*
Spoilers!
pi_205284402
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 23:47 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Yup, tenminste wel sinds ik een inbouwzwembad(je) heb.
Maar moet zeggen dat zwembaden voor privé gebruik volgens mij niet zo spannend zijn qua gebonden chloor.

Heb daar deze voor aangeschaft (ook gewoon omdat ik niet zoveel kan met die strips, ik kijk nog liever naar de verkleuring van een dpd tabletje als naar zo’n strip :@

Maar voor een zwembad thuis moet je het denk ik niet spannender maken dan dat het is als vrij chloor en pH op orde zijn en het water helder is
Dat klopt helemaal. Ik vroeg het mij alleen af. In het verleden liet ik geregeld wat water uit m'n badje lopen en vulde dat weer aan, ik had altijd het idee dat het water er zeker niet minder van werd.
Old Tyme Hardcore!
pi_205294622
Denk dat soms vers water erin doen niet verkeerd is

[ Bericht 67% gewijzigd door hartloper op 10-07-2022 20:24:05 ]
pi_205302250
Ik heb een kleine lichte witte plek op de bodem van het zwembad na een nacht chloordrijver dobberen.
Zat een 20 mg chloortablet in een drijver, maar deksel zat nog dicht. Ook op minimaal open.
Doek zat wel over het bad, dus weet niet of er veel stroming is geweest.

Dus zou het kunnen dat het chloor uit de drijver is gekomen, omlaag is gezakt en toen op de bodem is terecht gekomen?

@SQ of @hilliebillie ... jullie komen over als kenners, kunnen jullie er iets zinnigs over zeggen?
pi_205302722
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 20:26 schreef hartloper het volgende:
Ik heb een kleine lichte witte plek op de bodem van het zwembad na een nacht chloordrijver dobberen.
Zat een 20 mg chloortablet in een drijver, maar deksel zat nog dicht. Ook op minimaal open.
Doek zat wel over het bad, dus weet niet of er veel stroming is geweest.

Dus zou het kunnen dat het chloor uit de drijver is gekomen, omlaag is gezakt en toen op de bodem is terecht gekomen?

@:SQ of @:hilliebillie ... jullie komen over als kenners, kunnen jullie er iets zinnigs over zeggen?
Dat durf ik niet te zeggen, heb dat niet mee gemaakt zo. Terwijl ik ook geen 24 uur per dag de pomp aan heb staan. Dus op zich zou dat ook geen probleem moeten zijn. Ik weet niet of het weg te poetsen is, of dat het echt verbleekt is. Als dat laatste het geval is lijkt het me wel chloor. Maar wel vreemd dan.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 23:00:53 #35
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205303866
Op t terras is denk de plek waar ik hem neerzet. Anders vernachel ik mn gras. Is maar een tijdelijk ding. Ik heb een vaste jacuzzi 8-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_205304415
Wij hebben 7 jaar lang een intex opzet bad gehad van ongeveer 7.50 x 3.50 x 1.30
Als er witte vlekken op de bodem kwamen had dat altijd te maken met stukjes chloor uit de capsules in de drijver.
Bij kleiner worden ontsnappen ze toch uit de gaten. (Of de kinderen halen er wat uit, zou kunnen).
pi_205310975
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 00:02 schreef lily het volgende:
Wij hebben 7 jaar lang een intex opzet bad gehad van ongeveer 7.50 x 3.50 x 1.30
Als er witte vlekken op de bodem kwamen had dat altijd te maken met stukjes chloor uit de capsules in de drijver.
Bij kleiner worden ontsnappen ze toch uit de gaten. (Of de kinderen halen er wat uit, zou kunnen).
Thanks @lily
en dat is niet schadelijk voor de pvc bodem?
pi_205313698
Wij hadden eerst een vrij groot rond bad. 3,05 geloof ik. Heerlijk simpel filter er op chloor er in. Maar flinke sta in de weg in onze smalle maar diepe stadstuin. Het stukje gras is uit de tuin. Dus had ik er geen ruimte meer voor.

Nu hebben we een 160x160x60 badje, deze staat bij de tuindeur onder het zonnescherm.
Een stuk terras dat we niet echt gebruiken in de zomer.

Het was even zoeken naar een niet te groot en toch diep bad. Met mijn 190 kan ik er prima in, maar het is vooral voor de kids.

Meestal is het in NL maar een paar dagen echt warm en dan zijn we vaak op pad. Dus ik gooi het bad eigenlijk iedere dag weer leeg. Heb een dompel pomp die ik aansluit op de tuinslang die gelijk de tuin besproeit. De tuin is mij dankbaar.

Omdat het een opblaas bad is, is er geen mogelijkheid voor een pomp. Vorige jaar gebruikte ik hiervoor een interne aquarium filter. Dat combi met een chloor tabletje hield het een paar dagen schoon genoeg.
pi_205352971
Hoe vervangen jullie die cardridge filters?
Ook gewoon de ring los draaien, oude filter eruit en nieuwe "in de deksel klikken" en dan weer vast draaien?

Of sluiten jullie het af met de "zwarte doppen" door eerst zeefje en inspuitstuk los te koppelen
pi_205355550
Ik heb er altijd een zandfilter tussen gehad dus werkt net anders. Maar ik zou denk ik wel de doppen gebruiken zodat het water niet blijft lopen.
pi_205355702
Filter even optillen boven t wateroppervlak
  vrijdag 15 juli 2022 @ 23:40:52 #42
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205356105
Wat Makrolon zegt :P .
pi_205356851
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 22:58 schreef Makrolon het volgende:
Filter even optillen boven t wateroppervlak
Goede tip @Makrolon
Even op stoel zetten oid.
Maar even bekijken of de slangen daarvoor lang genoeg zijn
pi_205357210
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:15 schreef hartloper het volgende:
Denk dat soms vers water erin doen niet verkeerd is
Daar zijn waterleveranciers het tijdens droogte niet zo mee eens. 😜
pi_205392620
Vandaag heerlijk in het bad vertoeft.
Ideaal.

Zag wel dat het zwembad wat uit zet met deze extreme hitte.
Ook wel normaal (niet zo dat het explodeert).
Merkte het toen ik de hoes er net om wilde doen, maar goed dat kan wel even wachten.
Doen we het vannacht met de noppenfolie :)
pi_205393425
Ik heb gewoon zo'n opblaasding van de action voor twee tientjes waar twee volwassenen in kunnen. Ik moet het nog op zetten.
Ik kies de makkelijkste weg zonder gedoe.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')