En dat is simpelweg niet waar. Tata Steel staat zwaar onder druk, Shell ook, autofabrikanten moeten aanpassen, Schiphol moet krimpen, alle bedrijven krijgen te maken met maatregelen. Maar qua ammoniak is er geen vervuiler als de veehouderij, dus nogal logisch dat zij vooral met die maatregelen te maken krijgen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:05 schreef StephanL het volgende:
[..]
Hun punt is dat zij worden aangepakt om het stikstof maar andere bedrijven en sectoren ongemoeid blijvenen dat we het samen moeten doen en niet alleen de boeren.
.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Wel leuk die opruimpoging van de ME gisteren in Heerenveen. Staan er gewoon weer.
Op naar deel 2
Boer Wappiequote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:28 schreef Perrin het volgende:
Sommige mensen raken door sociale media het spoor totaal bijster..
[ twitter ]
Dat kan je bij ieder protest doen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
.
Benieuwd wanneer de eerste actievoerders aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade op grond van een onrechtmatige daad. Die loopt als dit zo doorgaat al snel in de miljoenen.
Dan moet die onderlaag maar 'ns wat verstandiger gaan stemmen, als ze al gaan stemmen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:49 schreef BertV het volgende:
We zijn in het westen de hele economie om zeep aan het helpen om maar met een vingertje te kunnen wijzen naar de afvalligen.
Ik betwijfel of de beleidsmakers, industrie en de consumenten die meegaan met het systeem van de groene aflaten echt intrinsiek groen zijn. (of denken dat ze er uiteindelijk goed vanaf komen)
De hele onderlaag van de bevolking zit hier nu al in een soort feodaal systeem, de middenklasse gaat snel volgen.
Ik ben bang dat deze koers niks meer met landelijke politiek te maken heeft.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:53 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Dan moet die onderlaag maar 'ns wat verstandiger gaan stemmen, als ze al gaan stemmen.
Laat me raden, jij bent een klimaatsverandering ontkenner?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:49 schreef BertV het volgende:
We zijn in het westen de hele economie om zeep aan het helpen om maar met een vingertje te kunnen wijzen naar de afvalligen.
Ik betwijfel of de beleidsmakers, industrie en de consumenten die meegaan met het systeem van de groene aflaten echt intrinsiek groen zijn. (of denken dat ze er uiteindelijk goed vanaf komen)
De hele onderlaag van de bevolking zit hier nu al in een soort feodaal systeem, de middenklasse gaat snel volgen.
Geldverdeling in de maatschappij wel.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ben bang dat deze koers niks meer met landelijke politiek te maken heeft.
We zijn ook zo'n beetje het drukst, in Scandinavië woont niemand en die landen zijn veel groter. Met evenveel koeien per inwoner is er daar niets aan de hand.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De boeren zijn goed voor bijna 50% van de stikstofuitstoot. De luchtvaart voor wat? 1/50ste daarvan.
Ik vind dit ook wel een veelzeggend plaatje. Om de impact van de Nederlandse agrarische sector een beetje in perspectief te plaatsen.
[ afbeelding ]
Dit filmpje is mijn hoogtepunt van het jaarquote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:28 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Punt is ook dat wij het hier blijkbaar echt superefficient doen. En reoatief schoon.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 09:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
We zijn ook zo'n beetje het drukst, in Scandinavië woont niemand en die landen zijn veel groter. Met evenveel koeien per inwoner is er daar niets aan de hand.
Daarnaast voeden wij de wereld met onze koeien. Als wij ermee stoppen moeten ze ergens anders koeien houden. We moeten dit 'probleem' op Europees niveau gaan aanpakken.
Laten we onze boeren verhuizen naar Scandinavië. Kunnen ze daar verder boeren, en dan daalt onze stikstofuitstoot.
Gelachen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 09:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Punt is ook dat wij het hier blijkbaar echt superefficient doen. En reoatief schoon.
Daar is deze landbouweconoom het niet mee eens.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 00:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
We hebben eigenlijk maar net genoeg landbouwgrond om de helft van de bevolking te voeden, dus we zullen altijd afhankelijk zijn van import.
Ah, het is 900 uur geweest, je werkdag is weer begonnen?quote:
Koekoekquote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:28 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Fokken in je eigen tijd? Really?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 09:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, het is 900 uur geweest, je werkdag is weer begonnen?
Betaald fok!'en.
Kan niet anders
Nog iets zinnigs te melden?
Dit klopt maar je kunt die efficiëntie ook de andere kant op richten bijvoorbeeld op zo min mogelijk uitstoot, nu is de richting van de efficiëntie naar meer productie. En dat is logisch want daar worden de boeren tot gedwongen doordat ze steeds slechtere prijzen krijgen en daarom meer moeten produceren om dezelfde inkomsten te genereren.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 09:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Punt is ook dat wij het hier blijkbaar echt superefficient doen. En reoatief schoon.
quote:Op dinsdag 5 juli 2022 09:02 schreef Red_85 het volgende:
Wat een hersenloze haat hier toch.
Best wel ongezond.
Gaat het niet zo lekker vandaag?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 09:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, het is 900 uur geweest, je werkdag is weer begonnen?
Betaald fok!'en.
Kan niet anders
Nog iets zinnigs te melden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |