True, maar dat kan ook op een andere manier en niet vanuit Brussel met een dubbele agenda.quote:Op maandag 4 juli 2022 23:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
De intentieve veeteelt kunnen we grotendeels wel missen.
Groente en fruit ieder geval niet van de idioten die nu alles blokkeren.quote:
Hmm, welk percentage van de vleesconsumptie komt van eigen bodem?quote:Op maandag 4 juli 2022 23:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
De intensieve veeteelt kunnen we grotendeels wel missen.
OMG, ja denk dat maarquote:Op maandag 4 juli 2022 23:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Groente en fruit ieder geval niet van de idioten die nu alles blokkeren.
Liever geen worst dan buigen voor geweld en intimidatie
Dus dat zijn lokaal betrokken producten?quote:Op maandag 4 juli 2022 23:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Qua versproducten is dat toch niet zo raar? Die sla je niet even een paar weken op in je supermarktmagazijntje. Die zijn sowieso niet gigantisch dus nogal logisch dat daar niet voor vele dagen aan winkelvoorraad ligt. Dat was vroeger niet anders, maar toen waren mensen veel meer gewend dat iets "op" was en dat het overmorgen pas weer binnen zou komen. Dat kennen we nu eigenlijk niet meer.
Liever goede proteïne dan een wortelquote:Op maandag 4 juli 2022 23:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Groente en fruit ieder geval niet van de idioten die nu alles blokkeren.
Liever geen worst dan buigen voor geweld en intimidatie
Ja, die wachten altijd net zo lang totdat de ME ze komt slaan en dan gaan ze op Twitter huilen dat ze geslagen zijn door Rutte.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De wappies weigeren weeer eens te vertrekken?
Geen idee, maar het slaat nergens op om Nederland vol te proppen met vervuilende megastallen die hun veevoer uit verweggistan importeren. Heeft iig 0,0 met onze voedselveiligheid te maken.quote:Op maandag 4 juli 2022 23:56 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hmm, welk percentage van de vleesconsumptie komt van eigen bodem?
ik eet alleen kroketten en chinees dus mij hebben ze nietquote:
Dat is de tegenstelling dan ook nietquote:Op maandag 4 juli 2022 23:57 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Liever goede proteïne dan een wortel.
Elk persoon of overheid met regelgeving, uitspraken van de RvS zijn vijanden vanuit het perspectief van de boeren, die zijn namelijk altijd boos. Dit speelt al 40 jaar en blijkbaar verwacht men nu nog steeds dat de politiek de andere kant opkijkt, maar je kan mij niet vertellen dat ze niet op de hoogte waren van de ontwikkeling rondom stikstof.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook helemaal niet dat linkse partijen alle boeren weg zouden willen, die stropop tuig jij toch echt zelf op. En onzin is mijn post allerminst. Een partij als GroenLinks wil de hele landbouw en veeteelt flink aan banden leggen en zelfs een taks introduceren op vlees en vis en plantaardig eten stimuleren. Dus ja, zeker een vijand voor de boeren vanuit dat perspectief.
Vlees is het meest elementaire stukje voedsel en ik vraag me oprecht af of er met het rücksichtslos wegdoen van veeboeren genoeg overblijft.quote:Op maandag 4 juli 2022 23:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen idee, maar het slaat nergens op om Nederland vol te proppen met vervuilende megastallen die hun veevoer uit verweggistan importeren. Heeft iig 0,0 met onze voedselveiligheid te maken.
Alsjeblieft kerel... Moeten we nu echt even gaan MyCroften op Nikonlover?quote:Op maandag 4 juli 2022 21:11 schreef Starhopper het volgende:
Hij neemt het in een andere topicreeks op voor Poetin. Verbaas je niet over de uitspraken van deze kerel.
En wie laat zijn handjes dan wapperen en maakt daadwerkelijk dingen?quote:Op maandag 4 juli 2022 23:59 schreef Perox het volgende:
Volgens mij is het beste business model voor NL voor de komende 200+ jaar dit
• Hoog opgeleide werknemers
• Uitstekende faciliteiten (Infra, Internet, Algemene Faciliteiten)
• Zeer leefbare omgeving (Groen, breathing space, ruimte voor recreatie)
• Top of the bill kennisinstituten, cutting edge technology,
Lang niet alle veeboeren moeten weg, alleen moeten we af van de grootste vervuiling. Kleinschaligere lokale veeteelt of andere manieren om aan je lapje vlees te komen zijn er nog zat.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 00:00 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Vlees is het meest elementaire stukje voedsel en ik vraag me oprecht af of er met het rücksichtslos wegdoen van veeboeren genoeg overblijft.
De normen zijn daar dan ook anders.quote:Op maandag 4 juli 2022 23:57 schreef capricia het volgende:
Gewoon keihard staan liegen op de Belgische tv.
Om een idee te geven.quote:Op maandag 4 juli 2022 23:56 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hmm, welk percentage van de vleesconsumptie komt van eigen bodem?
Een Singeporiaans bestaan met stukjes aangewezen groen waar je vanuit de trein of file naar mag luren. Nee bedankt.quote:Op maandag 4 juli 2022 23:59 schreef Perox het volgende:
Boeren passen daar gewoon niet in. Nederland moet een megapark worden waar de hoog opgeleide inwoners een aangenaam professioneel leven kunnen leiden.
Software developers, robot-ontwerpersquote:Op dinsdag 5 juli 2022 00:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wie laat zijn handjes dan wapperen en maakt daadwerkelijk dingen?
Ja, maar wat zegt dat over wat er overblijft wanneer je nagenoegal de intensieve veehouders eruit gooit? Waarom kan niemand mij vertellen dat er is uitgerekend hoeveel van hen over moet blijven voor vlees/voedselzekerheid?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 00:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Om een idee te geven.
95% van het kalfsvlees uit Nederland gaat naar het buitenland...
Yeah right. En hoe zit het met ons eten dan? Lekker afhankelijk van het buitenland gaan worden zeker, we zien hoe goed dat gaat met het gas...quote:
En al die ellende wordt gevoerd met massaal geïmporteerde soja, raad eens waar dat verbouwd wordt.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 00:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Om een idee te geven.
95% van het kalfsvlees uit Nederland gaat naar het buitenland...
We exporteren 70% maar we importeren dan ook weer 60%...quote:Op dinsdag 5 juli 2022 00:05 schreef Complotwappie het volgende:
Ja, maar wat zegt dat over wat er overblijft wanneer je nagenoegal de intensieve veehouders eruit gooit? Waarom kan niemand mij vertellen dat er is uitgerekend hoeveel van hen we precies nodig zouden hebben voor vlees/voedselzekerheid?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |