abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205232284
Hoe gaan jullie om met mensen die altijd wat hebben? Had zelf een collega die wereldkampioen klagen is zonder dat ze een ziekte ofzo heeft. Dan weer moe, dan weer hoofdpijn, dan weer verkouden. Er is altijd wel wat.

Ik heb bij dit soort mensen vaak het idee dat het ook voor een groot deel tussen de oren zit. Ze zijn klagerig en zeurderig en lijken hun bestaansrecht bijna te ontlenen aan hun klachten.

Hoe gaan jullie hiermee om? Zeker in een tijd waarin slachtofferschap loont is het erg lastig om gewoon te zeggen: Stel je even niet zo aan, er zijn ergere dingen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205232312
Eh, gewoon minder mee omgaan en laten verwateren?

Directe collega's negeren is wel wat moeilijker, maar je kunt het gesprek natuurlijk wel kort houden...

Hoe ik ermee omga? Niet, ik ga er niet mee om.

Mensen die energie kosten of voor drama zorgen gun ik weinig/geen aandacht.
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 11:00:57 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205232542
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe gaan jullie om met mensen die altijd wat hebben? Had zelf een collega die wereldkampioen klagen is zonder dat ze een ziekte ofzo heeft. Dan weer moe, dan weer hoofdpijn, dan weer verkouden. Er is altijd wel wat.

Ik heb bij dit soort mensen vaak het idee dat het ook voor een groot deel tussen de oren zit. Ze zijn klagerig en zeurderig en lijken hun bestaansrecht bijna te ontlenen aan hun klachten.

Hoe gaan jullie hiermee om? Zeker in een tijd waarin slachtofferschap loont is het erg lastig om gewoon te zeggen: Stel je even niet zo aan, er zijn ergere dingen.
Dat is helemaal niet lastig, en ja, dat zeg ik gewoon als ik klaar ben met dat soort lui (maar daar ga ik dan ook niet zo veel mee om).
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205234059
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet lastig, en ja, dat zeg ik gewoon als ik klaar ben met dat soort lui (maar daar ga ik dan ook niet zo veel mee om).
Als je er dagelijks mee moet werken is het toch wel wat andere koek.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Spellchecker maandag 4 juli 2022 @ 13:03:05 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205234177
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Als je er dagelijks mee moet werken is het toch wel wat andere koek.
Het is misschien niet voor niks dat ze allemaal bij jou komen klagen? :+
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 13:07:40 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205234219
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Als je er dagelijks mee moet werken is het toch wel wat andere koek.
Dat is waar, maar die pech heb ik dan weer niet (gelukkig).
Breitling - Instruments for Professionals
  Tettenkoning maandag 4 juli 2022 @ 13:08:30 #7
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205234228
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe gaan jullie om met mensen die altijd wat hebben? Had zelf een collega die wereldkampioen klagen is zonder dat ze een ziekte ofzo heeft. Dan weer moe, dan weer hoofdpijn, dan weer verkouden. Er is altijd wel wat.
Ah, een hypochondertje dus.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_205234247
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:08 schreef Nine. het volgende:

[..]
Ah, een hypochondertje dus.
Zou kunnen maar het lastige is dat je dat natuurlijk niet echt kunt weten. Je hebt het idee dat mensen zich aanstellen, maar bewijzen kun je het niet.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 4 juli 2022 @ 13:18:29 #9
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205234329
Door maar zeeer oppervlakkig op de klachten in te gaan. Dus ik zeg "Ja, het is me wat" en ik ga weer door.
Of andere dooddoeners zoals "Ja, dat kan je zo hebben soms".
pi_205236512
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:18 schreef herverwijderd het volgende:
Door maar zeeer oppervlakkig op de klachten in te gaan. Dus ik zeg "Ja, het is me wat" en ik ga weer door.
Of andere dooddoeners zoals "Ja, dat kan je zo hebben soms".
Goede tip!
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 4 juli 2022 @ 17:02:26 #11
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205236614
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:18 schreef herverwijderd het volgende:
Door maar zeeer oppervlakkig op de klachten in te gaan. Dus ik zeg "Ja, het is me wat" en ik ga weer door.
Of andere dooddoeners zoals "Ja, dat kan je zo hebben soms".
Het is bij dat soort collega's ook een soort tactiek zodat ze minder werk hoeven te doen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_205236626
Kwestie van opvoeden door te negeren of af te snauwen (ben je alweer aan het zeuren?) en niet het gedrag belonen door ondersteunend te reageren (acherm hopelijk voel je je snel beter).
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_205237376
meedoen met zeiken en zijn geklaag overtreffen _O-
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205238925
Ik maak het altijd groter. Erg leuk bij zulke mensen!. :)
Just say hi!
pi_205239078
Ik heb een nieuwe collega gekregen (tegen advies naar de directie in, maar personeelstekort blabla)
En die is van zichzelf al negatief, heeft zelf het een en ander en een kind is best wel ziek.
Dat vind ik dan nog lastiger, hij brengt de hele sfeer naar beneden maar heeft wel gegronde reden om te klagen.
Toch zou ik hem het liefst de laan uit sturen, wekelijks wel 5x naar dokter/zkh en hij is nog maar net begonnen.
Vakman pur sang
pi_205239151
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb een nieuwe collega gekregen (tegen advies naar de directie in, maar personeelstekort blabla)
En die is van zichzelf al negatief, heeft zelf het een en ander en een kind is best wel ziek.
Dat vind ik dan nog lastiger, hij brengt de hele sfeer naar beneden maar heeft wel gegronde reden om te klagen.
Toch zou ik hem het liefst de laan uit sturen, wekelijks wel 5x naar dokter/zkh en hij is nog maar net begonnen.
Ontslag in of na proeftijd nog dan wellicht.
pi_205240871
Ik houd het contact met dit soort collega's altijd vrij zakelijk. Werkinhoudelijk snel to the point komen, en niet ingaan op klachten of aanleiding geven tot een langer contact dan strikt noodzakelijk. Je hoeft er ook niet lijnrecht tegenin te gaan, gewoon geen aandacht aan geven. Dan dooft het het snelst uit, of voelen ze in elk geval dat ze bij jou niet aan het juiste adres zijn met hun geklaag. Dit soort mensen hebben niets liever dan iemand die uitgebreid naar ze luistert en 'ach ach' zegt. Zorg dat jij niet die persoon bent.
pi_205240992
Mijn vrouw had ooit een vriendin. Wereldkampioen klagen, nummer 1 sneeuwvlokje, met haar was altijd wel wat, compleet onstabiel en had niks voor elkaar. Zij stond altijd voor haar klaar totdat er iets voorgevallen was en had mijn vrouw voor het eerst haar gedrag bekritiseert.

De vriendschap was voor de klaagster meteen over en sindsdien niks meer van haar gehoord.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205242067
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb een nieuwe collega gekregen (tegen advies naar de directie in, maar personeelstekort blabla)
En die is van zichzelf al negatief, heeft zelf het een en ander en een kind is best wel ziek.
Dat vind ik dan nog lastiger, hij brengt de hele sfeer naar beneden maar heeft wel gegronde reden om te klagen.
Toch zou ik hem het liefst de laan uit sturen, wekelijks wel 5x naar dokter/zkh en hij is nog maar net begonnen.
Ja dat is niet te doen. Werk wordt dan eigenlijk een soort bezigheidstherapie voor dat soort mensen, levert je vaak minder op dan het je kost als je onder aan de streep bekijkt wat ze nou eigenlijk uitvoeren.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205242103
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 23:11 schreef HSG het volgende:
Mijn vrouw had ooit een vriendin. Wereldkampioen klagen, nummer 1 sneeuwvlokje, met haar was altijd wel wat, compleet onstabiel en had niks voor elkaar. Zij stond altijd voor haar klaar totdat er iets voorgevallen was en had mijn vrouw voor het eerst haar gedrag bekritiseert.

De vriendschap was voor de klaagster meteen over en sindsdien niks meer van haar gehoord.
Vaak worden mensen ook jarenlang in hun eigen gedrag bevestigd waardoor het meteen een enorme klap voor ze is als iemand ze wat directer confronteert. Vandaar ook mijn vraag in de OP: Hoe pak je zo iemand aan of laat je iemand merken dat het gedrag moet veranderen?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205242369
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe gaan jullie om met mensen die altijd wat hebben? Had zelf een collega die wereldkampioen klagen is zonder dat ze een ziekte ofzo heeft. Dan weer moe, dan weer hoofdpijn, dan weer verkouden. Er is altijd wel wat.

Ik heb bij dit soort mensen vaak het idee dat het ook voor een groot deel tussen de oren zit. Ze zijn klagerig en zeurderig en lijken hun bestaansrecht bijna te ontlenen aan hun klachten.

Hoe gaan jullie hiermee om? Zeker in een tijd waarin slachtofferschap loont is het erg lastig om gewoon te zeggen: Stel je even niet zo aan, er zijn ergere dingen.
Chronisch aandachttekort icm een gebrekkige persoonlijkheid. Weinig kans dat je daar wat in kan veranderen. Je kunt het wel noemen natuurlijk, hoewel een kritisch opmerking waarschijnlijk leidt tot afkeer.
pi_205242549
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Vaak worden mensen ook jarenlang in hun eigen gedrag bevestigd waardoor het meteen een enorme klap voor ze is als iemand ze wat directer confronteert. Vandaar ook mijn vraag in de OP: Hoe pak je zo iemand aan of laat je iemand merken dat het gedrag moet veranderen?
Waarom moet dat gedrag veranderen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205242565
Negeren.

Als het hele goede vrienden zijn, dan probeer je ze wat op te beuren natuurlijk. Maar als dat niet lukt...

Heb er ook wel ervaring mee. Iemand die voorheen wekelijks op bezoek kwam. Die kon op een gegeven moment zo klagen dat ik er elke keer bijna zelf depressief van werd als hij weer eens was geweest.
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 09:45:00 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205242676
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Vaak worden mensen ook jarenlang in hun eigen gedrag bevestigd waardoor het meteen een enorme klap voor ze is als iemand ze wat directer confronteert. Vandaar ook mijn vraag in de OP: Hoe pak je zo iemand aan of laat je iemand merken dat het gedrag moet veranderen?
Niet. Het is namelijk niet aan mij om voor iemand anders te bepalen dat hij of zij moet veranderen. Als ze de vraag zouden stellen waarom steeds X of Y, dan zou ik ze wel heel direct mijn mening geven, maar daaronder valt niet dat ze moéten veranderen, want dat moeten ze zelf weten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205244685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Vaak worden mensen ook jarenlang in hun eigen gedrag bevestigd waardoor het meteen een enorme klap voor ze is als iemand ze wat directer confronteert. Vandaar ook mijn vraag in de OP: Hoe pak je zo iemand aan of laat je iemand merken dat het gedrag moet veranderen?
Dat het voor haar een enorme klap is is niet het probleem van mijn vrouw. Er zijn een aantal dingen gebeurd en bij de laatste vond ze het wel welletjes. Mijn vrouw kan met confrontaties dingen heel helder en volwassen overbrengen. Daarnaast is het aan diegene om daar iets mee te doen of niet. Die vriendin had blijkbaar besloten om de vriendschap meteen te verbreken in plaats van om iets aan haarzelf te veranderen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205250732
En nu zit jij weer te klagen over die klagers. Stel je niet zo aan, kap vervelende gesprekken af en ga weer aan het werk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205251753
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat het voor haar een enorme klap is is niet het probleem van mijn vrouw. Er zijn een aantal dingen gebeurd en bij de laatste vond ze het wel welletjes. Mijn vrouw kan met confrontaties dingen heel helder en volwassen overbrengen. Daarnaast is het aan diegene om daar iets mee te doen of niet. Die vriendin had blijkbaar besloten om de vriendschap meteen te verbreken in plaats van om iets aan haarzelf te veranderen.
Ik snap het, wel een typerend verhaal in ieder geval.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  woensdag 6 juli 2022 @ 08:19:48 #28
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205251790
Je zou een bloeddrukmeter, saturatiemeter, thermometer en een stethoscoop bij je kunnen gaan dragen en iedere keer dat ze klaagt haar een snelle controle kunnen geven en dan zeggen 'nou volgens mij is er niks aan de hand'. Je kan ook zeggen 'wat vervelend voor je' en verdergaan met je dag, gezien het niet jouw taak is om te controleren of mensen wel echt voldoende mankeren om te klagen en jij niet de uitverkorene bent die hoogstpersoonlijk moet zorgen dat niemand zich aanstelt.
pi_205251847
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:19 schreef PiyeReloaded het volgende:
Je zou een bloeddrukmeter, saturatiemeter, thermometer en een stethoscoop bij je kunnen gaan dragen en iedere keer dat ze klaagt haar een snelle controle kunnen geven en dan zeggen 'nou volgens mij is er niks aan de hand'. Je kan ook zeggen 'wat vervelend voor je' en verdergaan met je dag, gezien het niet jouw taak is om te controleren of mensen wel echt voldoende mankeren om te klagen en jij niet de uitverkorene bent die hoogstpersoonlijk moet zorgen dat niemand zich aanstelt.
Ik houd het meestal ook maar gewoon bij een 'oh vervelend' en we gaan weer door.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205252024
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Vaak worden mensen ook jarenlang in hun eigen gedrag bevestigd waardoor het meteen een enorme klap voor ze is als iemand ze wat directer confronteert. Vandaar ook mijn vraag in de OP: Hoe pak je zo iemand aan of laat je iemand merken dat het gedrag moet veranderen?
Besef jij je goed dat dit soort mensen niet willen veranderen?
pi_205252907
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:57 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Besef jij je goed dat dit soort mensen niet willen veranderen?
En hoe weet jij dat ze dat niet willen? :)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:43:27 #32
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205252956
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 10:54:05 #33
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205253035
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
En hoe weet jij dat ze dat niet willen? :)
Waarom zou het aan jou zijn om dat op tafel te moeten gooien. JIJ vindt dat ze 'moeten' veranderen. Je maakt er nu van dat zij het misschien ook wel willen. Leuk. Misschien ook niet. Je wil ook niet dat zij veranderen om hen te helpen omdat ze het zelf misschien wel willen maar niet weten hoe. Nee, jij wil dat zij veranderen omdat het JOU stoort.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205253043
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
En hoe weet jij dat ze dat niet willen? :)
Omdat mensen gedrag vertonen wat hun voordeel oplevert. Kan je misschien denken te veranderen door er zelf niet meer op in te gaan, maar dan zoeken die mensen wel een ander persoon om al hun ellende en miserie uit te storten.

Zij hebben een externe locus of control en hebben een houding alsof het hun allemaal overkomt, en ze er niks aan kunnen doen. Slachtoffers van het leven. Die verander je niet, die zoeken gewoon de juiste omgeving waar ze kunnen blijven zeiken.
pi_205281055
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe gaan jullie om met mensen die altijd wat hebben? Had zelf een collega die wereldkampioen klagen is zonder dat ze een ziekte ofzo heeft. Dan weer moe, dan weer hoofdpijn, dan weer verkouden. Er is altijd wel wat.

Ik heb bij dit soort mensen vaak het idee dat het ook voor een groot deel tussen de oren zit. Ze zijn klagerig en zeurderig en lijken hun bestaansrecht bijna te ontlenen aan hun klachten.

Hoe gaan jullie hiermee om? Zeker in een tijd waarin slachtofferschap loont is het erg lastig om gewoon te zeggen: Stel je even niet zo aan, er zijn ergere dingen.
Antwoord: Niet.
Spreekwoord van die ouwe van mij:
"Een klager die niet zonder publiek kan is een toneelspeler en toneel is nep."
Oftewel aandacht-aandacht- aandacht.

Gewoon geen aandacht meer aan schenken, of erg lauw reageren en er dan overheen lullen.
Is het zo afgelopen.
pi_205281829
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:16 schreef Werkman het volgende:

[..]
Antwoord: Niet.
Spreekwoord van die ouwe van mij:
"Een klager die niet zonder publiek kan is een toneelspeler en toneel is nep."
Oftewel aandacht-aandacht- aandacht.

Gewoon geen aandacht meer aan schenken, of erg lauw reageren en er dan overheen lullen.
Is het zo afgelopen.
Ja, de clown niet verwijten dat 'ie een clown is, maar jezelf verwijten dat je naar het circus blijft gaan.
pi_205282162
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:37 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, de clown niet verwijten dat 'ie een clown is, maar jezelf verwijten dat je naar het circus blijft gaan.
Juist.
Des te ouder dat ik wordt, des te vaker in mijn leven ik er achter ben gekomen dat dat een waarheid is als een koe.

Goed voorbeeld: Ik heb de schijt aan Rutte.
Maar daar kan ik me niet aan ontrekken omdat ie het land bestuurt.

Ik heb ook de schijt aan die politiek correcte talkshow's.
Die kan ik wel gewoon uit zetten.
Eigen schuld als ik blijf kijken & zeiken. :7
pi_205306197
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:18 schreef Chandler het volgende:
Ik maak het altijd groter. Erg leuk bij zulke mensen!. :)
Haha, dat is lekker hé.

Als ze dan zeggen dat ze zich niet lekker voelen, dan nog even : Nee inderdaad, je ziet er echt heel beroerd uit.

5 minuten later melden ze zich ziek :P _O-
pi_205306488
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 11:09 schreef HulkHeld het volgende:

[..]
Haha, dat is lekker hé.

Als ze dan zeggen dat ze zich niet lekker voelen, dan nog even : Nee inderdaad, je ziet er echt heel beroerd uit.

5 minuten later melden ze zich ziek :P _O-
Precies dat ja, haha... je moet rondom mij wel een beetje tegen een stootje kunnen! :+
Just say hi!
pi_205307867
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe gaan jullie om met mensen die altijd wat hebben? Had zelf een collega die wereldkampioen klagen is zonder dat ze een ziekte ofzo heeft. Dan weer moe, dan weer hoofdpijn, dan weer verkouden. Er is altijd wel wat.

Ik heb bij dit soort mensen vaak het idee dat het ook voor een groot deel tussen de oren zit. Ze zijn klagerig en zeurderig en lijken hun bestaansrecht bijna te ontlenen aan hun klachten.

Hoe gaan jullie hiermee om? Zeker in een tijd waarin slachtofferschap loont is het erg lastig om gewoon te zeggen: Stel je even niet zo aan, er zijn ergere dingen.
Zo creëren die kort pittige kapsels zichzelf.
Altijd maar zaniken
Cuore Sportivo
pi_205308155
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 11:44 schreef Chandler het volgende:

[..]
Precies dat ja, haha... je moet rondom mij wel een beetje tegen een stootje kunnen! :+
Zo sta ik er ook in, ik mankeer ook echt nooit wat, nog nooit ziek gemeld, dus die mensen die om de haverklap thuisblijven kunnen er dan wel een paar verwachten.

Incasseren met een gladde rug, maar ook flink kunnen uitdelen, heerlijk.
pi_205321709
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:02 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Het is bij dat soort collega's ook een soort tactiek zodat ze minder werk hoeven te doen.
Het werk verdwijnt ineens op magische wijze als zij een potje gaan klagen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_205322664
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Als je er dagelijks mee moet werken is het toch wel wat andere koek.
Gewoon zeggen dat je een beetje autistisch bent en je daardoor niet tegen zeuren kan 14.gif
afspraak tandarts verzetten
pi_205324592
"Ik merk dat jij heel vaak je onvrede tegen me uit, waardoor ik deze negatieve gevoelens over zaken die buiten mijn invloedssfeer liggen overneem en de indruk krijg als een prullenbak voor je frustratie te functioneren. Ik heb zelf meer behoefte aan een evenwichtigere relatie. Zou je daarom ook eens wat positieve dingen willen benadrukken in ons contact?"

Aldus Geweldloze Communicatie :P
-
pi_205324793
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:18 schreef Chandler het volgende:
Ik maak het altijd groter. Erg leuk bij zulke mensen!. :)
Werkt niet altijd, maar bij sommige mensen wel.
"Ja, klinkt serieus ja. Het is vast dodelijk, moet je niet je begrafenis alvast regelen?"

Soms binden ze dan in, soms worden ze kwaad "Je neemt mij niet serieus!" of schrikken juist: "Echt?". Hier boven dus een geval die het laatste had en zich ziek meldde :D

Wat ook kan helpen is, zeker als het een directe collega is, ze te wijzen op het werk: "Kut voor je, maar je bent vast nog goed genoeg om dat rapport even af te ronden welke ik sinds vorige week van je verwacht!".
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 13 juli 2022 @ 10:43:55 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205325088
Zeggen "oh wat kut" en daarna flink opscheppen over jou toffe leven en wat je nu weer voor leuks en geweldigs gedaan hebt.
  woensdag 13 juli 2022 @ 10:46:23 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205325112
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:54 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Omdat mensen gedrag vertonen wat hun voordeel oplevert. Kan je misschien denken te veranderen door er zelf niet meer op in te gaan, maar dan zoeken die mensen wel een ander persoon om al hun ellende en miserie uit te storten.

Zij hebben een externe locus of control en hebben een houding alsof het hun allemaal overkomt, en ze er niks aan kunnen doen. Slachtoffers van het leven. Die verander je niet, die zoeken gewoon de juiste omgeving waar ze kunnen blijven zeiken.
Altijd weer treurig hoe sommige mensen hun eigen leven tot zo'n treurnis maken. Ik kan er met mijn petje niet bij.

Maargoed, zoveel mogelijk uit je leven verbannen die types.
pi_205332033
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe gaan jullie om met mensen die altijd wat hebben? Had zelf een collega die wereldkampioen klagen is zonder dat ze een ziekte ofzo heeft. Dan weer moe, dan weer hoofdpijn, dan weer verkouden. Er is altijd wel wat.

Ik heb bij dit soort mensen vaak het idee dat het ook voor een groot deel tussen de oren zit. Ze zijn klagerig en zeurderig en lijken hun bestaansrecht bijna te ontlenen aan hun klachten.

Hoe gaan jullie hiermee om? Zeker in een tijd waarin slachtofferschap loont is het erg lastig om gewoon te zeggen: Stel je even niet zo aan, er zijn ergere dingen.
Deze mensen zoveel mogelijk ontwijken en voorkomen dat je samen moet werken met hen.

• Een collega gooide het altijd op zijn afkomst als hij zijn zin niet kreeg.

• Van een andere collega werd gedoogd dat ze om de 2 weken 4 weken ziek was. Want als ze haar zouden ontslaan zou niemand haar nog willen aannemen dus om een 'maatschappelijke plicht' te vervullen werd ze in dienst gehouden.

• Een meid met wie ik ooit op date ging altijd vervelend doen/huilen als ze haar zin niet kreeg.

Men zou eerder een inschatting moeten maken wat men aan welke mensen heeft en wat men niet heeft aan welke mensen. Dat bespaart een hoop onnodige irritatie.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 19:06:23 #50
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205352838
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 21:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Het werk verdwijnt ineens op magische wijze als zij een potje gaan klagen?
Ja, want dan heb je mensen die het overnemen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_205353850
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 19:06 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Ja, want dan heb je mensen die het overnemen.
Oh, dat werkt helaas bij mij niet zo.
En zo zit ik niet in elkaar :') _
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 16 juli 2022 @ 20:45:45 #52
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205362717
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 20:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Oh, dat werkt helaas bij mij niet zo.
En zo zit ik niet in elkaar :') _
Dat hoor ik vaker.
With my pack on my back, down the road I will stray.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')