abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205232284
Hoe gaan jullie om met mensen die altijd wat hebben? Had zelf een collega die wereldkampioen klagen is zonder dat ze een ziekte ofzo heeft. Dan weer moe, dan weer hoofdpijn, dan weer verkouden. Er is altijd wel wat.

Ik heb bij dit soort mensen vaak het idee dat het ook voor een groot deel tussen de oren zit. Ze zijn klagerig en zeurderig en lijken hun bestaansrecht bijna te ontlenen aan hun klachten.

Hoe gaan jullie hiermee om? Zeker in een tijd waarin slachtofferschap loont is het erg lastig om gewoon te zeggen: Stel je even niet zo aan, er zijn ergere dingen.
pi_205232312
Eh, gewoon minder mee omgaan en laten verwateren?

Directe collega's negeren is wel wat moeilijker, maar je kunt het gesprek natuurlijk wel kort houden...

Hoe ik ermee omga? Niet, ik ga er niet mee om.

Mensen die energie kosten of voor drama zorgen gun ik weinig/geen aandacht.
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 11:00:57 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205232542
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe gaan jullie om met mensen die altijd wat hebben? Had zelf een collega die wereldkampioen klagen is zonder dat ze een ziekte ofzo heeft. Dan weer moe, dan weer hoofdpijn, dan weer verkouden. Er is altijd wel wat.

Ik heb bij dit soort mensen vaak het idee dat het ook voor een groot deel tussen de oren zit. Ze zijn klagerig en zeurderig en lijken hun bestaansrecht bijna te ontlenen aan hun klachten.

Hoe gaan jullie hiermee om? Zeker in een tijd waarin slachtofferschap loont is het erg lastig om gewoon te zeggen: Stel je even niet zo aan, er zijn ergere dingen.
Dat is helemaal niet lastig, en ja, dat zeg ik gewoon als ik klaar ben met dat soort lui (maar daar ga ik dan ook niet zo veel mee om).
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205234059
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet lastig, en ja, dat zeg ik gewoon als ik klaar ben met dat soort lui (maar daar ga ik dan ook niet zo veel mee om).
Als je er dagelijks mee moet werken is het toch wel wat andere koek.
  Spellchecker maandag 4 juli 2022 @ 13:03:05 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205234177
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het is misschien niet voor niks dat ze allemaal bij jou komen klagen? :+
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 13:07:40 #6
16180 crew  CoolGuy
pi_205234219
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat is waar, maar die pech heb ik dan weer niet (gelukkig).
  Tettenkoning maandag 4 juli 2022 @ 13:08:30 #7
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205234228
quote:
Ah, een hypochondertje dus.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_205234247
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:08 schreef Nine. het volgende:

[..]
Ah, een hypochondertje dus.
Zou kunnen maar het lastige is dat je dat natuurlijk niet echt kunt weten. Je hebt het idee dat mensen zich aanstellen, maar bewijzen kun je het niet.
  maandag 4 juli 2022 @ 13:18:29 #9
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205234329
Door maar zeeer oppervlakkig op de klachten in te gaan. Dus ik zeg "Ja, het is me wat" en ik ga weer door.
Of andere dooddoeners zoals "Ja, dat kan je zo hebben soms".
pi_205236512
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:18 schreef herverwijderd het volgende:
Door maar zeeer oppervlakkig op de klachten in te gaan. Dus ik zeg "Ja, het is me wat" en ik ga weer door.
Goede tip!
  maandag 4 juli 2022 @ 17:02:26 #11
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205236614
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:18 schreef herverwijderd het volgende:
Het is bij dat soort collega's ook een soort tactiek zodat ze minder werk hoeven te doen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_205236626
Kwestie van opvoeden door te negeren of af te snauwen (ben je alweer aan het zeuren?) en niet het gedrag belonen door ondersteunend te reageren (acherm hopelijk voel je je snel beter).
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_205237376
meedoen met zeiken en zijn geklaag overtreffen _O-
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205238925
Ik maak het altijd groter. Erg leuk bij zulke mensen!. :)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_205239078
Ik heb een nieuwe collega gekregen (tegen advies naar de directie in, maar personeelstekort blabla)
En die is van zichzelf al negatief, heeft zelf het een en ander en een kind is best wel ziek.
Dat vind ik dan nog lastiger, hij brengt de hele sfeer naar beneden maar heeft wel gegronde reden om te klagen.
Toch zou ik hem het liefst de laan uit sturen, wekelijks wel 5x naar dokter/zkh en hij is nog maar net begonnen.
Vakman pur sang
pi_205239151
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb een nieuwe collega gekregen (tegen advies naar de directie in, maar personeelstekort blabla)
En die is van zichzelf al negatief, heeft zelf het een en ander en een kind is best wel ziek.
Dat vind ik dan nog lastiger, hij brengt de hele sfeer naar beneden maar heeft wel gegronde reden om te klagen.
Toch zou ik hem het liefst de laan uit sturen, wekelijks wel 5x naar dokter/zkh en hij is nog maar net begonnen.
Ontslag in of na proeftijd nog dan wellicht.
pi_205240871
Ik houd het contact met dit soort collega's altijd vrij zakelijk. Werkinhoudelijk snel to the point komen, en niet ingaan op klachten of aanleiding geven tot een langer contact dan strikt noodzakelijk. Je hoeft er ook niet lijnrecht tegenin te gaan, gewoon geen aandacht aan geven. Dan dooft het het snelst uit, of voelen ze in elk geval dat ze bij jou niet aan het juiste adres zijn met hun geklaag. Dit soort mensen hebben niets liever dan iemand die uitgebreid naar ze luistert en 'ach ach' zegt. Zorg dat jij niet die persoon bent.
pi_205240992
Mijn vrouw had ooit een vriendin. Wereldkampioen klagen, nummer 1 sneeuwvlokje, met haar was altijd wel wat, compleet onstabiel en had niks voor elkaar. Zij stond altijd voor haar klaar totdat er iets voorgevallen was en had mijn vrouw voor het eerst haar gedrag bekritiseert.

De vriendschap was voor de klaagster meteen over en sindsdien niks meer van haar gehoord.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205242067
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja dat is niet te doen. Werk wordt dan eigenlijk een soort bezigheidstherapie voor dat soort mensen, levert je vaak minder op dan het je kost als je onder aan de streep bekijkt wat ze nou eigenlijk uitvoeren.
pi_205242103
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 23:11 schreef HSG het volgende:
Mijn vrouw had ooit een vriendin. Wereldkampioen klagen, nummer 1 sneeuwvlokje, met haar was altijd wel wat, compleet onstabiel en had niks voor elkaar. Zij stond altijd voor haar klaar totdat er iets voorgevallen was en had mijn vrouw voor het eerst haar gedrag bekritiseert.

De vriendschap was voor de klaagster meteen over en sindsdien niks meer van haar gehoord.
Vaak worden mensen ook jarenlang in hun eigen gedrag bevestigd waardoor het meteen een enorme klap voor ze is als iemand ze wat directer confronteert. Vandaar ook mijn vraag in de OP: Hoe pak je zo iemand aan of laat je iemand merken dat het gedrag moet veranderen?
pi_205242369
quote:

Chronisch aandachttekort icm een gebrekkige persoonlijkheid. Weinig kans dat je daar wat in kan veranderen. Je kunt het wel noemen natuurlijk, hoewel een kritisch opmerking waarschijnlijk leidt tot afkeer.
pi_205242549
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Vaak worden mensen ook jarenlang in hun eigen gedrag bevestigd waardoor het meteen een enorme klap voor ze is als iemand ze wat directer confronteert. Vandaar ook mijn vraag in de OP: Hoe pak je zo iemand aan of laat je iemand merken dat het gedrag moet veranderen?
Waarom moet dat gedrag veranderen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205242565
Negeren.

Als het hele goede vrienden zijn, dan probeer je ze wat op te beuren natuurlijk. Maar als dat niet lukt...

Heb er ook wel ervaring mee. Iemand die voorheen wekelijks op bezoek kwam. Die kon op een gegeven moment zo klagen dat ik er elke keer bijna zelf depressief van werd als hij weer eens was geweest.
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 09:45:00 #24
16180 crew  CoolGuy
pi_205242676
quote:

[..]
Niet. Het is namelijk niet aan mij om voor iemand anders te bepalen dat hij of zij moet veranderen. Als ze de vraag zouden stellen waarom steeds X of Y, dan zou ik ze wel heel direct mijn mening geven, maar daaronder valt niet dat ze moéten veranderen, want dat moeten ze zelf weten.
pi_205244685
quote:

[..]
Dat het voor haar een enorme klap is is niet het probleem van mijn vrouw. Er zijn een aantal dingen gebeurd en bij de laatste vond ze het wel welletjes. Mijn vrouw kan met confrontaties dingen heel helder en volwassen overbrengen. Daarnaast is het aan diegene om daar iets mee te doen of niet. Die vriendin had blijkbaar besloten om de vriendschap meteen te verbreken in plaats van om iets aan haarzelf te veranderen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')