abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205946454
Het is toch het eerste bouwproject van die jongen?
  maandag 12 september 2022 @ 12:47:30 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205946538
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:42 schreef Blues het volgende:
Het is toch het eerste bouwproject van die jongen?
Van Oscar? Ja.... maar volgens mij ook van de Nederlanders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 12 september 2022 @ 14:03:46 #178
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205947638
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:07 schreef Leandra het volgende:
Maar ook dat semi-verbaasde dat alle bouwmaterialen vrijwel direct weg waren toen ze besloten hadden de bouw stop te leggen omdat het financieel wat tegenzat (lees: ze geen hypotheek kregen), maar wel van de aannemer verwachten dat hij direct tijd vrij kan maken als er wel weer geld is.

Ik heb echt het idee dat ze in NL nog nooit een huis gebouwd hebben, laat staan een complex met een aantal appartementen.
Ja dat leek me niet meer dan logisch, die mannen gaan dan toch elders aan het werk en hebben dan toch hun cementmolen nodig :')

En dat persoonlijke krediet, zat dat niet gewoon vast aan hun hypotheek in Nederland, zodat dat huis kon dienen als onderpand? Want dan is het wel logisch dat je daar geen aanspraak meer op kunt maken als dat huis verkocht is.

Eigenlijk zijn het allemaal gewoon hele naïeve mensen.
  maandag 12 september 2022 @ 15:11:15 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205948324
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 14:03 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ja dat leek me niet meer dan logisch, die mannen gaan dan toch elders aan het werk en hebben dan toch hun cementmolen nodig :')

En dat persoonlijke krediet, zat dat niet gewoon vast aan hun hypotheek in Nederland, zodat dat huis kon dienen als onderpand? Want dan is het wel logisch dat je daar geen aanspraak meer op kunt maken als dat huis verkocht is.

Eigenlijk zijn het allemaal gewoon hele naïeve mensen.
Mwah als het bij dezelfde bank is kan ik me er best wat bij voorstellen dat je je Persoonlijk Krediet kwijtraakt als je emigreert.
Ik denk dat het niet in mindering was gebracht als ze verkocht hadden en in NL waren gaan huren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 12 september 2022 @ 19:40:02 #180
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205951177
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 15:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mwah als het bij dezelfde bank is kan ik me er best wat bij voorstellen dat je je Persoonlijk Krediet kwijtraakt als je emigreert.
Ik denk dat het niet in mindering was gebracht als ze verkocht hadden en in NL waren gaan huren.
Oh ja, emigratie lijkt me ook wel een logische reden :P
Ben vooral verbaasd dat zij daar blijkbaar verrast door werden.
  dinsdag 13 september 2022 @ 20:09:06 #181
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205963749
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 20:41 schreef Leandra het volgende:
Feest, 1 van de 5 wordt de eigenaar en qua kosten moet iedereen gewoon ⅕ inleggen, ligt nergens vast, gaat allemaal op vertrouwen...
Zit het net te kijken, zo bizar dit.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_205969612
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 11:24 schreef Bever_NL het volgende:
Goede Tv om andermans ellende.

Altijd staan er mensen klaar om met een 'slecht' plan op pad te gaan.

De incidentele succes edities worden altijd bepaald door 2 factoren die onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden:

Skills & Geld
Zo is dat. Als je skills hebt, lukt het vaak nog wel met weinig geld (behalve als je anderen in moet huren). En als je geen skills hebt, lukt het natuurlijk wel met geld (omdat je anderen in kunt huren).

quote:
Ik heb een keer een uitzending gezien, waar de koper van een huis in Spanje een telefoontje kreeg van de verkoopster of hij een nieuwe cheque kon ondertekenen met de waarde-overdracht van het huis omdat de originele cheque was gestolen uit haar auto toen een paar vriendelijke Spanjaarden haar hielpen met het verwisselen van een lekke band ;-)

Hij wilde haar wel tegemoet komen en een 2e cheque uit laten schrijven bij de bank.

De volgende ochtend voor de bank, zegt hij er nog een nachtje over geslapen te hebben en het toch geen goed idee te vinden ...... wat gebeurt er als beiden cheques op een of andere manier worden geind?

Toen ik dat zag wist ik zeker. Hier heeft de camera-ploeg ingegrepen. Deze man was van zichzelf niet slim genoeg om na een nachtje slaap tot dit inzicht te komen. Ze hebben hem tegen zichzelf in bescherming genomen. De persoonlijke schade zou niet in verhouding staan met de beelden die het opgeleverd zouden hebben.
Bij Boer Zoekt Vrouw zie je ook vaak dat er een (strand)wandeling komt als er problemen dreigen. De productie heeft dan gewoon even die suggestie gedaan.
pi_205969704
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:07 schreef Leandra het volgende:
Ik heb echt het idee dat ze in NL nog nooit een huis gebouwd hebben, laat staan een complex met een aantal appartementen.
Ze hebben ook nog nooit een huis gebouwd, Rinse was BOA en Francine is een tarotkaarten-leggend medium.

Het zijn in mijn eigen erg domme mensen. Nog dommer dan de familie in Italië, die maken maar één fout (ze zijn geïnteresseerd in het verkeerde huis, met erfgenamen dus).

De aannemer van Rinse en Francine is aangenomen omdat hij een vriend is, niet vanwege zijn kunde of ervaring. Sterker nog, het is zijn eerste grote klus.

Zelfs als de bouw allemaal soepel zou verlopen, hebben ze nog geen ervaring met het ondernemen, marketing en het winstgevend maken van een bedrijf.

En zo'n project beginnen met te weinig geld is gewoon oliedom. Aanvankelijk hadden ze het ook over een lening van 50.000 euro, later werd dat 80.000. Ook dat getal is verhoogd.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 14-09-2022 10:38:33 ]
pi_205969731
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 14:03 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ja, dat vond ik ook zo onnozel. Als je niet betaalt, halen ze hun spullen ook weg.
pi_205978114
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:25 schreef luxerobots het volgende:
De aannemer van Rinse en Francine is aangenomen omdat hij een vriend is, niet vanwege zijn kunde of ervaring. Sterker nog, het is zijn eerste grote klus.

Dat hebben we eerder gezien bij de bouw van een huis en Glamping in Brazilie. De opdracht werd 'gegund' aan een aardige knul die voor zo'n project geen aantoonbare ervaring had als eind-verantwoordelijke. Eindeloze vertragingen en nauwelijks vooruitgang eindigt met handmatige schiet bewegingen van deze knul richting het Nederlandse stel als ze overwegen de sterker uit het project te trekken.

De 'gun factor' met je de inzet van je totale vermogen. Het blijft mooie tv. Gemeend hoop ik dat alles goed komt.

Als je dan toch ten onder gaat, dan kan je dit best met Francine doen. Ze is goed gemutst en vindt tot nu toe niets een probleem.

[ Bericht 10% gewijzigd door MadMaster op 14-09-2022 22:16:22 (Laatste paragraaf is inderdaad off topic, dus weg.) ]
pi_205978893
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 21:09 schreef Bever_NL het volgende:

[..]
Dat hebben we eerder gezien bij de bouw van een huis en Glamping in Brazilie. De opdracht werd 'gegund' aan een aardige knul die voor zo'n project geen aantoonbare ervaring had als eind-verantwoordelijke. Eindeloze vertragingen en nauwelijks vooruitgang eindigt met handmatige schiet bewegingen van deze knul richting het Nederlandse stel als ze overwegen de sterker uit het project te trekken.

De 'gun factor' met je de inzet van je totale vermogen. Het blijft mooie tv. Gemeend hoop ik dat alles goed komt.

Als je dan toch ten onder gaat, dan kan je dit best met Francine doen. Ze is goed gemutst en vindt tot nu toe niets een probleem.
Volgens mij heeft zij het wel naar haar zin op Bonaire, lekker biertjes drinken en gezellig dansen met de plaatselijke bevolking in het warme klimaat.

Overigens was het voor dit stel veel beter geweest als ze dit ondernemersplan niet hadden, hadden ze daar lekker kunnen leven met heel wat Nederlands geld (voor de zekerheid).

Zou ook wel mooie tv zijn als Francine er met een plaatselijke man vandoor gaat, en Rinse vast blijft houden aan zijn half afgebouwde bungalows.
pi_205978899
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:40 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Oh ja, emigratie lijkt me ook wel een logische reden :P
Ben vooral verbaasd dat zij daar blijkbaar verrast door werden.
Ik denk ook dat ze dit hadden kunnen weten. Als ze tenminste bij de bank geïnformeerd hadden...
pi_206010617
Zit er weer klaar voor *O*
pi_206010767
Andre de makelaar is helemaal geen officiële makelaar, je verwacht het niet ;(
pi_206010774
Verder zijn we niet naïef hoor
pi_206010792
Bezwaarperiode van 12 maanden verlengt met nog eens 5 maanden :')
  zaterdag 17 september 2022 @ 20:35:29 #192
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_206010817
Te naïef , te onbekwaam, te dik
pi_206010866
Stoere praatjes van Bonaire
pi_206010908
Aanvraag moet nog worden ingediend maar we vieren al feest *O*
pi_206010948
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:41 schreef Dutch_view het volgende:
Aanvraag moet nog worden ingediend maar we vieren al feest *O*
Zulke dingen regel je toch al voordat je gaat emigreren, lijkt mij
pi_206011019
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:44 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
Zulke dingen regel je toch al voordat je gaat emigreren, lijkt mij
Ja of gewoon er helemaal niet aan beginnen :D
pi_206011042
Ze willen dus voor tienduizenden euro's een waterleiding aan laten leggen in Italië zonder dat ze eigenaar zijn? :|W
pi_206011243
Wat een debielen allemaal.

De een maakt een gevallen tuinmuurtje.
De ander zoekt oude handgreepjes.
Weer een ander zoekt een wateraansluiting.
Als kers op de taart heb je ook nog een mongol die alvast een fucking wandelroute wilt uitzoeken.

Ondertussen hebben ze het huis nog niet eens.

Bonus: Bouwval IceClimbing
  zaterdag 17 september 2022 @ 21:03:40 #199
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206011256
Franchise haar kaartleggen en vooruitziende gaven hebben tot nu toe niet veel resultaten opgeleverd. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_206011258
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:02 schreef Pap89 het volgende:
Wat een debielen allemaal.

De een maakt een gevallen tuinmuurtje.
De ander zoekt oude handgreepjes.
Weer een ander zoekt een wateraansluiting.
Als kers op de taart heb je ook nog een mongol die alvast een fucking wandelroute wilt uitzoeken.

Ondertussen hebben ze het huis nog niet eens.

Bonus: Bouwval IceClimbing
En niks onderling op papier :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')