abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 juli 2022 @ 15:50:44 #126
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205222623
De dag dat het rijbewijs van mijn vader verliep was volgens hem de een na zwartste dag in zijn leven. Jaren ervoor had ik al besloten niet meer bij hem in de auto te gaan zitten, dat was levensgevaarlijk. Toen het verlengd moest worden zat hij in een rolstoel en kon ook niet naar het gemeentehuis. Verstandelijk wist hij het wel maar het gevoel.
Nu in mijn vriendenkring 2 van midden 80 die vinden dat ze goed kunnen rijden. Nou heb ik officieel geen verstand van zaken want geen rijbewijs. Maar ze rijden levensgevaarlijk. Beiden doof (nee hoor, valt best mee), de een kan de nek nauwelijks meer draaien, de ander ziet van alles behalve stoplichten, medeweggebruikers etc.

Ik ga dinsdag ook maar weer eens een belletje doen naar de fietsenmaker. Begin augustus was het bericht van april (terwijl begin maart was toegezegd)

T is best warm buiten. Even naar het park en de heemtuin geweest. Schrikbarend weinig vlinders vergeleken met voorgaande jaren. Ook weinig libellen gezien. Wel vrij veel juffers. Ook de insectentuin deed de naam geen eer aan. Andere jaren zie je heel veel bijen en ander gespuis op de bloemen en de insectenhuizen maar niets te zien.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 3 juli 2022 @ 16:01:44 #127
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205222805
Vriendin van ons. 72. Beide ogen staar, doof, maar vind dat ze goed rijdt. Levensgevaarlijk
Na heel veel op haar in praten heeft ze zich vorige week aan 1 oog laten opereren en in Aug het andere oog.
  zondag 3 juli 2022 @ 16:06:21 #128
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205222939
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 16:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vriendin van ons. 72. Beide ogen staar, doof, maar vind dat ze goed rijdt. Levensgevaarlijk
Na heel veel op haar in praten heeft ze zich vorige week aan 1 oog laten opereren en in Aug het andere oog.
Vrienden van mij hebben, in een restaurant, de autosleutels van hun vader afgenomen. Ze konden er op een andere manier niet bijkomen :o
Daarna kregen ze bloemen van de buren van vader. En de buren konden de auto weer bij huis neerzetten ipv een straat verderop.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 3 juli 2022 @ 16:17:04 #129
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205223223
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 16:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vrienden van mij hebben, in een restaurant, de autosleutels van hun vader afgenomen. Ze konden er op een andere manier niet bijkomen :o
Daarna kregen ze bloemen van de buren van vader. En de buren konden de auto weer bij huis neerzetten ipv een straat verderop.
Tja.
Wij hadden het eens in een restaurant met vrienden over hoe schoonpa zich volledig ernaast gedroeg, en dat we de Akku uit zijn auto hadden gehaald zodat ie er niet meer mee kon rijden. Oudere dame van een tafel naast ons vond dat we blagen waren, vroeger, in mijn jeugd hadden we nog respect voor oudere mensen zei ze, waarop mijn man (die zoiets normaal nooit zou doen) direct terugketste met, "Tja, toen werden mensen ook niet zo oud als tegenwoordig."

Brullend gelach alom en een heel rood wordende dame.
  zondag 3 juli 2022 @ 16:26:10 #130
43653 sigme
Veraan
pi_205223463

Ik hoop deze herfst op een mooie walnotenoogst :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 3 juli 2022 @ 16:29:15 #131
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205223534
quote:
7s.gif Op zondag 3 juli 2022 16:26 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop deze herfst op een mooie walnotenoogst :D
Nu Ketchup maken van groene walnoten?
Of fermenteren?
Moeten heel lekkere dingen met groene Walnoten te maken zijn maar ik kom er niet aan.
  zondag 3 juli 2022 @ 16:41:50 #132
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205223795
Altijd als we live F1 kijken gebeurt er iets waardoor de boel enorm vertraagd is.

Mijn schoonmoeder is het tegenovergesteld van jullie verhalen. Toen mijn schoonvader overleed, kregen we bijna gelijk de opdracht om de auto te verkopen. Zodra haar rijbewijs dreigde te verlopen besloot schoonma hem niet te verlengen. Er is geen enkele reden waarom ze niet kan rijden maar ze heeft er geen zin in.
Spoilers!
  zondag 3 juli 2022 @ 16:42:12 #133
43653 sigme
Veraan
pi_205223802
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 16:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nu Ketchup maken van groene walnoten?
Of fermenteren?
Moeten heel lekkere dingen met groene Walnoten te maken zijn maar ik kom er niet aan.
Over een week of twee komt een vriend hier logeren. Die had dan weer een goede vriend die walnotenport (vruchtenwijn) maakte van zijn eigen walnoten. Die vriend is overleden, en daarmee onze bron van walnotenport opgedroogd. Vorig jaar dacht ik, na de walnotenoogst, dan maar zelf walnotenport te gaan maken, om er achter te komen dat dat moet van groene walnoten. Dus wat mij betreft staat dat over twee weken op het programma.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 3 juli 2022 @ 17:02:18 #134
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205224215
De voedsel kast is opgeruimd in kisten met categorieen. Nu heb ik drie dingen over, die ik niet vind passen.

Nacho-dipsaus, mix voor nacho-dipsaus en een shitload gedroogde cranberries.

SPOILER: Kast
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 3 juli 2022 @ 17:07:14 #135
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205224294
Cranberries in een cake verwerken, of wellen, koken en lekker over vlees (hoef je niet te wachten op kerst). En nacho's kopen en die dipdingen opmaken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205224462
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 15:45 schreef Blues het volgende:

[..]
Nog rare buik en nogal moe en nog niet helemaal goed in vel.
Wel een wandelingetje in buurt gedaan, ik had 3 bankjes nodig om ff te zitten en weer op gang te komen :D
Slappe hap.
Nu een powernappie, want echt energielevel is nog 1.

Ben jij weer helemaal beter?
Met mij niks aan het handje.
Goed te horen, dat je een beetje herstelt bent. Sorry, krijg schrik als ik over jou en buikpijn hoor.

Jammer hoor! van de vertraagde fiets -O-
  zondag 3 juli 2022 @ 17:15:16 #137
63722 z80
I fink you freaky
pi_205224488
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:57 schreef fietsie het volgende:
Ja was een mooie test van m'n cardiovasculaire systemen en reactievermogen.... Toen ik een kwartiertje later m'n banden als check even oppompte bij het benzinestation (wat uitkijkt op die rotonde) kreeg ik spontaan een bak koffie aangeboden van de benzinemevrouw, voor de "mooie redding".

Ik ben net begonnen met het uitmesten van de kast waarin we alle "lekkere dingen" bewaren, zoals alles rondom aziatisch koken en BBQ enzo..

Hebben jullie een nuttige toepassing voor Lima Cuisine Almonde (er zit volgens de product beschrijving een "notige smaak" aan deze "room vervanger". Ik wil mijn room niet notig.

[ afbeelding ]

En zouden jullie gesloten potjes HoiSin saus THT 2018 nog (durven) gebruiken?
Hang er vanaf wat er in zit. Suikerwater met wat chili en gefermenteerde soja. Even proeven.

En ik heb een keer een auto afgeschreven op een rotonde. Oude vrouwtje in een golf automaat reed zonder te kijken de rotonde op met een rotgang. Ze had de bocht nooit kunnen halen. Reed gewoon rechtdoor en ik kon geen kant op. Als bonus gaf ze gas bij in plaats van remmen. (Een rem in een automaat kun je niet missen, dat ding is breed genoeg voor twee klompen) Politie er bij gehaald en ze kon direct het rijbewijs inleveren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_205224551
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 17:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Cranberries in een cake verwerken, of wellen, koken en lekker over vlees (hoef je niet te wachten op kerst). En nacho's kopen en die dipdingen opmaken.
Of door de appeltaart, of door de yoghurt
  zondag 3 juli 2022 @ 17:18:52 #139
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205224596
Ik hoor allemaal dingen waardoor gerechten die ik wel kan waarderen minder eetbaar worden :P

(Ik vind cranberries een van de meest overschatte energieverspillingen die er bestaan...brrrrr)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 3 juli 2022 @ 17:19:32 #140
43653 sigme
Veraan
pi_205224627
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 17:18 schreef fietsie het volgende:
Ik hoor allemaal dingen waardoor gerechten die ik wel kan waarderen minder eetbaar worden :P

(Ik vind cranberries een van de meest overschatte energieverspillingen die er bestaan...brrrrr)
Voer ze aan de vogels of de varkens?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 3 juli 2022 @ 17:20:21 #141
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205224643
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 17:18 schreef fietsie het volgende:

(Ik vind cranberries een van de meest overschatte energieverspillingen die er bestaan...brrrrr)
Ben er ook geen fan van.
  zondag 3 juli 2022 @ 17:31:51 #142
63722 z80
I fink you freaky
pi_205224938
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 14:54 schreef Isabeau het volgende:
Gelukkig kennen we geen dwangarbeid in Nederland.

Maar mijn oom had echt zijn rijbewijs niet mogen krijgen. Vrouw en dochter durven niet meer bij hem in de auto te zitten en het feit dat er nog geen ongeluk is geweest komt door de oplettendheid van de andere weggebruikers. En dat is dan gekeurd door het cbr. Die keuring stelt niet veel voor. En ja, je kan (meestal) prima met het OV. Er is ook goedkoop taxivervoer voor ouderen.
Dat OV is zeer afhankelijk van waar je woont. Eerst 5Km lopen naar de dichtstbijzijnde bushalte. Deze bestaat enkel uit een pal met bordje. Geen enkele bescherming tegen het weer. En waar slechts 1 maal per uur eentje langs komt. Werkt heel goed voor oudere. ^O^
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 3 juli 2022 @ 17:42:34 #143
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205225185
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 17:31 schreef z80 het volgende:

[..]
Dat OV is zeer afhankelijk van waar je woont. Eerst 5Km lopen naar de dichtstbijzijnde bushalte. Deze bestaat enkel uit een pal met bordje. Geen enkele bescherming tegen het weer. En waar slechts 1 maal per uur eentje langs komt. Werkt heel goed voor oudere. ^O^
Als die al komt. Tot een jaar of 20 geleden deed ik alles met het OV, maar zo vaak meegemaakt dat de bus eenvoudigweg niet kwam, dat conducteurs wachten met fluiten totdat de trein vertraging had om de directie van de NS weg te pesten en ik mijn aansluiting natuurlijk miste. Schijt dacht ik, ik zit liever in de file, zei ja tegen de lease Passat en nooit meer omgekeken.
pi_205225561
Zelf pizza bakken, maar uiteindelijk toch maar bestellen omdat de pizza in het vuur was gevallen. :')

Het is ook wel een rot pizza-oven/barbecue-ding. Die gaat zeker niet mee naar het nieuwe huis.
  zondag 3 juli 2022 @ 18:14:50 #145
43653 sigme
Veraan
pi_205225849
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 18:02 schreef Myraela het volgende:
Zelf pizza bakken, maar uiteindelijk toch maar bestellen omdat de pizza in het vuur was gevallen. :')

Het is ook wel een rot pizza-oven/barbecue-ding. Die gaat zeker niet mee naar het nieuwe huis.
Dat ding dat er zo leuk uit ziet, van cortenstaal? Wat sund dat het in het gebruik niet werkt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205225884
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 17:14 schreef AnneX het volgende:

[..]
Met mij niks aan het handje.
Goed te horen, dat je een beetje herstelt bent. Sorry, krijg schrik als ik over jou en buikpijn hoor.

Jammer hoor! van de vertraagde fiets -O-
Mijn buik/darmen zijn sindsdien dan ook niet meer wat ze geweest zijn.
Tis wat kwetsbaarder gebleven.

[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 03-07-2022 18:27:09 ]
  zondag 3 juli 2022 @ 18:23:38 #147
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205226013
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 18:02 schreef Myraela het volgende:
Zelf pizza bakken, maar uiteindelijk toch maar bestellen omdat de pizza in het vuur was gevallen. :')

Het is ook wel een rot pizza-oven/barbecue-ding. Die gaat zeker niet mee naar het nieuwe huis.
Da's toch ook jammer
We have far more in common than that which devides us..
pi_205226039
quote:
11s.gif Op zondag 3 juli 2022 18:14 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat ding dat er zo leuk uit ziet, van cortenstaal? Wat sund dat het in het gebruik niet werkt.
Ja, die inderdaad. Leuk om naar te kijken, onhandig in gebruik. Of wij zijn gewoon een stelletje amateurs, dat kan ook. Als ik bij een volgend huis een enorme tuin had gehad, had ik hem voor het uiterlijk misschien wel weer neergezet. Maar nu waarschijnlijk binnenkort gewoon maar eens kijken of er op Marktplaats nog liefhebbers voor zijn.
pi_205226119
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 18:02 schreef Myraela het volgende:
Zelf pizza bakken, maar uiteindelijk toch maar bestellen omdat de pizza in het vuur was gevallen. :')

Het is ook wel een rot pizza-oven/barbecue-ding. Die gaat zeker niet mee naar het nieuwe huis.
Neeee :o
  zondag 3 juli 2022 @ 18:34:00 #150
43653 sigme
Veraan
pi_205226248
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 18:24 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja, die inderdaad. Leuk om naar te kijken, onhandig in gebruik. Of wij zijn gewoon een stelletje amateurs, dat kan ook. Als ik bij een volgend huis een enorme tuin had gehad, had ik hem voor het uiterlijk misschien wel weer neergezet. Maar nu waarschijnlijk binnenkort gewoon maar eens kijken of er op Marktplaats nog liefhebbers voor zijn.
't Kan altijd gratis naar het oud ijzer :+.
Mag ik er nog eens een plaatje van zien?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')