Ik reis al jaren, ook meerdere weken achter elkaar, met een
CabinZero Military 44L rugtas. Een redelijk simpele en daardoor ook lichte tas (~ 1 kg) waar verbazingwekkend veel in kan. Ik vind het heerlijk om alles in 1 rugtas te hebben die ook mee kan als handbagage in het vliegtuig (alleen opletten met vloeistoffen, daar kun je dan niet veel van meenemen).
Nu moet ik wel zeggen dat ik wel redelijk oplet met het volume en het gewicht van de dingen die ik meeneem. Heb veel lichtgewicht kleding (van merinowol) en reis voornamelijk naar warmere landen waar je in T-shirt en korte broek kunt rondlopen. Maar heb ook reizen gedaan waarbij ik een paar dagen in een kouder gebied was. Maar met een merinowollen langemouwen T-shirt, een lichtgewicht "technisch" overhemd en een licht en compact donsjack kom je al een eind (tenzij het echt vriest) en je niet veel belang hecht aan steeds verschillende outfits.
Maar daarnaast neem ik ook veel electronica mee wat voor een ander wellicht overbodig is. Bijv. een systeemcamera met 2 lenzen, filters, een statiefje, een
GoPro met accesoires en een e-reader.
Voorbeeldlijstje van wat ik zoal meeneem op een vakantie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit past (in packing cubes en "slim" ingepakt door bijv. oprollen) allemaal in die tas en het gewicht ligt dan inclusief de tas rond de 7 a 8 kg.