Arm kind, wat een naam weer!quote:Op vrijdag 29 juli 2022 00:15 schreef Samhain het volgende:
En Fleur Wallenburg is bevallen van zoon Beer.
Sev ken ik alleen als jongensnaamquote:Op donderdag 28 juli 2022 22:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ellen Hoog is bevallen van een meisje: Sev Lexi Jo.
Haar man heet Brood. Baby heet dus Beer Brood.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 00:15 schreef Samhain het volgende:
En Fleur Wallenburg is bevallen van zoon Beer.
Nou, zo vanzelfsprekend is dat anno 2022 ook niet meerquote:Op zaterdag 30 juli 2022 13:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Haar man heet Brood. Baby heet dus Beer Brood.
Graag een momentje stilte hiervoor![]()
.
Gemiste kans om hem Tijger te noemenquote:Op zaterdag 30 juli 2022 13:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
.
Heel leuk voor Chiel Ottink.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 13:47 schreef potjecreme het volgende:
Las pasgeleden dag Thomas Berge weer vader wordt.
https://www.instagram.com/tv/CgEaTIGAFUx/?igshid=MDJmNzVkMjY=
quote:Op zaterdag 30 juli 2022 13:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
.
quote:Op zaterdag 30 juli 2022 13:03 schreef Tegan het volgende:
[..]
Gemiste kans om hem Tijger te noemen.
Sjezus....quote:Op zaterdag 30 juli 2022 13:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
.
Dit.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 13:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou, zo vanzelfsprekend is dat anno 2022 ook niet meer
Als de ouders getrouwd zijn (en dat zijn ze) automatisch wel.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Hoezo is de achternaam van een baby "dus" de achternaam van de vader, dat is al bijna 25 jaar (01.01.1998) niet meer automatisch zo.
Nee hoor, mijn zusje is getrouwd, en hun zoon heeft haar meisjesnaam.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Als de ouders getrouwd zijn (en dat zijn ze) automatisch wel.
Eh nee... Alleen als je niets anders regelt;quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt volgens mij altijd bij de erkenning gevraagd welke achternaam het moet krijgen en zit er geen automatisme meer in.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)hternaam-kind-kiezenquote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:29 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn zusje is getrouwd, en hun zoon heeft haar meisjesnaam.
Moment van stilte is kennelijk weer voorbij.quote:Ouders die getrouwd zijn of geregistreerde partners
Man en vrouw
Bent u als man en vrouw getrouwd of hebt u een geregistreerd partnerschap? Dan krijgt uw kind automatisch de achternaam van de vader.
Wilt u dat uw kind de achternaam van de moeder krijgt? Dan moet u dat, voor of tijdens de geboorteaangifte, samen laten vastleggen bij de burgerlijke stand.
Dus, dat krijgen ze niet automatisch de achternaam van de vader toch?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)hternaam-kind-kiezen
[..]
Moment van stilte is kennelijk weer voorbij..
Oh wacht, als je getrouwd bent hoef je niet te erkennen, natuurlijk. Het mag duidelijk zijn dat ik niet getrouwd benquote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt volgens mij altijd bij de erkenning gevraagd welke achternaam het moet krijgen en zit er geen automatisme meer in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |