abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 14:46:25 #201
5428 crew  miss_sly
pi_205235218
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat kan ook zijn dat hij hard pompte. Of alleen aan zichzelf dacht in bed. Ik zoek daar nu niet direct iets achter als dat hij haar vastgebonden heeft, paar petsen gaf, een prop in d'r mond heeft geduwd en de andere twee gaten met een grote dildo compleet heeft uitgewoond.
Het is niet pas dan verkrachting. Dat is echt zo'n verkeerd beeld dat bij veel mensen leeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205235224
Laat maar.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2022 20:37:39 ]
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 14:47:49 #203
5428 crew  miss_sly
pi_205235231
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mwah.
[..]
En daarna hebben ze nog een keer seks gehad, omdat Pietje beterschap had beloofd.:
[..]
en:
[..]
[..]
Dat en dit lijkt me te slaan op de slechte seks.

Echt, what's next. Kun je als man ook de media inschakelen om een vrouw die slecht pijpt door het slijk te halen?
Als dat werkelijk het enige is dat je eruit haalt en je volledig het feit dat ze gezegd heeft te stoppen negeert, dan houdt het wel een beetje op.
pi_205235234
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is niet pas dan verkrachting. Dat is echt zo'n verkeerd beeld dat bij veel mensen leeft.
Dat ging over "seksueel agressief"....
pi_205235239
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als dat werkelijk het enige is dat je eruit haalt en je volledig het feit dat ze gezegd heeft te stoppen negeert, dan houdt het wel een beetje op.
Die passages zijn de kern.

:')
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 14:50:02 #206
5428 crew  miss_sly
pi_205235253
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik denk dat we met z'n allen nog eens goed moeten gaan nadenken over de term verkrachting. Want het is nu zo'n groot spectrum dat de heftige emoties die met het woord gepaard gaan (vuile verkrachter!) niet altijd corresponderen met de daadwerkelijke heftigheid van de daad. Dat resulteert vaak in enorm heftige reacties van beide kampen.

Dit gaat duidelijk om een slaapkamerontmoeting zoals er jaarlijks alleen al in Nederland vele duizenden zijn. Deze slaapkamerontmoetingen zijn vaak prettig, soms gaat het om slechte seks en is de man egoïstisch en soms drukt de man zijn wil door.

Vrijwel al deze slaapkamerontmoetingen zijn wat mij betreft echt niet te vergelijken met hardhandig van je fiets gerukt worden en in de bosjes verkracht te worden. Door eindeloos op een soort juridische omschrijving te focussen doe je wat mij betreft echt geen recht aan dit soort verhalen waarbij er geen waarheid is, alleen maar 2 kanten van een verhaal. Rustig uitpraten onderling ("Piet, ik vond het toen niet fijn dat je zo lomp deed") zonder het woord verkrachting te noemen zou al veel oplossen.
En daar gaan we weer. Het is pas verkrachting als de enge man uit de bosjes is gesprongen, een vrouw van haar fiets trekt en met geweld verkracht.

Dat is niet zo.

Verkrachting vindt juist in veruit de meeste gevallen niet op zo'n manier plaats, maar juist in de setting van wat jij zo liefkozend de 'slaapkamerontmoeting' noemt: date rape komt veel vaker voor dan van je fiets gerukt en in de bosjes verkracht worden.
pi_205235278
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En daar gaan we weer. Het is pas verkrachting als de enge man uit de bosjes is gesprongen, een vrouw van haar fiets trekt en met geweld verkracht.

Dat is niet zo.

Verkrachting vindt juist in veruit de meeste gevallen niet op zo'n manier plaats, maar juist in de setting van wat jij zo liefkozend de 'slaapkamerontmoeting' noemt: date rape komt veel vaker voor dan van je fiets gerukt en in de bosjes verkracht worden.
Je doet dus precies wat ik probeer duidelijk te maken in mijn post: Enorm focussen op het juridische verhaal. Daar kan ik niet zoveel mee. Maar goed, mijn vraag aan jou zou zijn: Vind jij slaapkamerseks met slechte communicatie hetzelfde als een hardhandige verkrachting?

Als je dat daadwerkelijk vindt, dan hoor ik graag waarom.
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 14:56:02 #208
5428 crew  miss_sly
pi_205235321
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Je doet dus precies wat ik probeer duidelijk te maken in mijn post: Enorm focussen op het juridische verhaal. Daar kan ik niet zoveel mee. Maar goed, mijn vraag aan jou zou zijn: Vind jij slaapkamerseks met slechte communicatie hetzelfde als een hardhandige verkrachting?

Jij doet alsof dat de enige twee smaken zijn.
Slaapkamerseks met slechte communicatie is echt iets heel anders. Dan blijf je onbevredigd achter, voel je je niet gehoord, was er geen aandacht voor jou, maar alleen voor zichzelf.

Verkrachting, of dat nu in de bosjes of in de slaapkamer is, betreft een penetratie die niet gewenst is. En ja, dat kan ook onderdeel zijn van slaapkamerseks met slechte communicatie en dan wordt dat dus verkrachting.

Maar als jij het uit de juridische kaders wil halen: wanneer wordt het dan volgens jou verkrachting?
  maandag 4 juli 2022 @ 15:04:17 #209
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205235398
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Wat kies je?

Dat je vader je zachtjes penetreert terwijl hij in je oor fluistert dat hij van je houdt?
Of dat je een klap krijgt van een vreemde en verkracht wordt?

Het is niet zo simpel als jij voor wilt stellen.
Daarom is verkrachting enkel het seksueel binnen dringen tegen de wil in.

Er kunnen beschuldigen bovenop komen, zoals het gebruik van geweld, verzwarende omstandigheden zoals de machtspositie van de vader.
Maar je doet er verstandig aan de definitie van verkrachting aan te houden ipv terug te gaan naar de oude definitie waarbij vrijwel enkel de in de bosjes sleur situatie als verkrachting werd aangemerkt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Manager PR/Moderator maandag 4 juli 2022 @ 15:16:02 #210
269689 crew  Viv
pi_205235527
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 15:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Maar je doet er verstandig aan de definitie van verkrachting aan te houden ipv terug te gaan naar de oude definitie waarbij vrijwel enkel de in de bosjes sleur situatie als verkrachting werd aangemerkt.
Waarbij wel opgemerkt dient te worden dat de gevallen waar Vera Pauw het over heeft, hebben plaatsgevonden in de tijd van de oude definitie. :)

Nu is "tegen de wil" leidend, maar dat is zo nieuw dat ik twijfel of die wet al in werking getreden is. :@

Dit fragment zou daar ook op kunnen wijzen, dat het naar de maatstaven van tegenwoordig onder verkrachting valt, maar naar die van destijds niet:

quote:
Het optreden van de man noemt ze tegen het onderzoeksduo „seksueel agressief”, maar „ik ervaarde het op dat moment niet als een verkrachting”. „Ik heb altijd volgehouden: ik ben nooit verkracht, het is mijn eigen schuld geweest.”
pi_205236394
Piet doet het meest verstandige wat hij kan doen: Laten lopen en er niet teveel aandacht aan besteden.

quote:
Door Vera Pauw van verkrachting beschuldigde voetbaltrainer Piet Buter ziet af van juridische stappen: ’Ik wil niet drie jaar van de tijd die ik nog heb doorbrengen in de rechtszaal’

De Haarlemse voetbaltrainer en scout Piet Buter ontkent de beschuldigingen van verkrachting van voormalig bondscoach Vera Pauw in de jaren tachtig, maar zal geen aangifte doen wegens smaad.

,,Nee, ik ga dit niet aanvechten”, zegt de Haarlemmer. ,,Diverse advocaten hebben aangegeven dat ik zo’n zaak waarschijnlijk zal winnen. Maar ik ben 73 jaar oud. In het gunstigste geval leef ik nog tien jaar. Ik wil niet drie jaar van de tijd die ik nog heb in de rechtszaal doorbrengen om mijn gelijk te halen. Het doet veel pijn, ook voor mijn gezin, maar uiteindelijk moeten we verder met ons leven.”

De voormalige technisch directeur van Telstar en FC Utrecht, voorheen zaakwaarnemer en tegenwoordig actief als scout voor het Engelse Southampton, geeft toe dat hij een affaire heeft gehad met de voetbaltrainster die veertien jaar jonger is. De twee leerden elkaar in 1985 kennen tijdens een voetbalkamp van de KNVB waar Buter jonge trainers waaronder Pauw begeleidde. „In mijn herinnering heeft het tien dagen geduurd en hebben we een keer het bed gedeeld. Ik lees nu dat het twee keer zou zijn geweest. Het is wel 35 jaar geleden, ik weet het niet precies meer. Als ik iemand pijn heb gedaan, dan spijt mij dat enorm. Er is absoluut geen sprake geweest van verkrachting.”

De 59-jarige Pauw zei zaterdag tegen de NRC dat ze op jonge leeftijd is verkracht door een functionaris van de KNVB. Ook beschuldigde ze de voetbalbond ervan dat die in het verleden onvoldoende heeft gehandeld op meldingen van haar over seksueel misbruik door de jaren heen. Buter: ,,Zij heeft een vete met de KNVB en voelt zich tekort gedaan. Dat vind ik heel erg triest, ook voor haar. Pauw heeft heel veel betekend voor het Nederlandse vrouwenvoetbal. Ik krijgt het gevoel dat ze mij en twee andere mannen die in het verhaal worden genoemd, gebruikt als stok om mee te slaan. Ik weet dat veel mensen zullen denken: waar rook is, is vuur. Dat heb ik ook altijd gedacht, tot je zelf zoiets meemaakt.”

maandag 4 juli 2022 @ 18:21:16 #212
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205237222
pi_206311154
Pauw. :') Niet snappen hoe het er in een rechtstaat aan toe gaat. Geen aangifte is niets bewezen en dus geen verkrachting.

quote:
Pauw 'heel erg geraakt door massale stilte' na onthulling over verkrachting

Vera Pauw kwam op 1 juli naar buiten met het bericht dat ze als speelster verkracht was door een voetbalcoach, die vlak daarna een hoge functionaris bij de KNVB was geworden. Daarna bleef het vooral heel stil vanuit Nederland, zei de oud-bondscoach van de Oranjevrouwen in Langs de Lijn En Omstreken.

"En het pijnlijke is, het machtsmisbruik gaat door tot op de dag van vandaag. Dat wenst niemand te erkennen", aldus Pauw over de situatie bij de KNVB. "Er zijn allerlei dingen naar buiten gekomen, dat ik geen contact met ze zou willen of dat ik geen melding heb gemaakt, geen namen heb genoemd... Dat is allemaal niet waar."

"De massale stilte vanuit de sport, dat raakt me heel erg. Zowel op individueel als institutioneel niveau. Ik krijg geen enkele support van wie dan ook. In Ierland was het compleet het tegenovergestelde."

Contrast met Nederland
In Ierland is Pauw bondscoach van het nationale vrouwenelftal, dat ze dinsdag naar haar eerste wereldkampioenschap leidde. En het voelt bij de Ieren als een warm bad. "Niet alleen de speelsters en de bond, ook de mensen op straat hebben hun armen om me heen geslagen en me beschermd."

"Dat is zo'n contrast met hoe er in Nederland mee is omgegaan", gaat ze verder. "Als je dan het gevoel hebt dat je zelf iets kan bijdragen aan zo'n historisch moment (de kwalificatie voor het WK, red.), dan voelt het ook als iets teruggeven aan de mensen. Zo intens was het."

Het verhaal van Pauw heeft in Ierland al wel tot actie geleid. "De Ierse bond heeft gezegd: dit heeft ons wakker gemaakt. Wij moeten eens gaan nadenken over als het bij ons voorkomt, of wij in eerste instantie altijd voor het slachtoffer kiezen en zorgen dat het slachtoffer oké is. Daar is in Nederland nog geen moment zorg aan besteed."

"Er is één gesprek geweest met de KNVB, bij het tweede gesprek was alleen mijn advocaat", verklaart Pauw. "Ik beraad me nu met mijn advocaat op volgende stappen."

De KNVB wil vanwege de vertrouwelijkheid van de gesprekken niet reageren op de uitspraken van Pauw.
  Manager PR/Moderator donderdag 13 oktober 2022 @ 17:52:09 #214
269689 crew  Viv
pi_206311593
quote:
"Er is één gesprek geweest met de KNVB, bij het tweede gesprek was alleen mijn advocaat", verklaart Pauw. "Ik beraad me nu met mijn advocaat op volgende stappen."
Okay, maar destijds zei ze nog dat ze eindelijk door kon:
twitter

Ik dacht dat ze de KNVB al afgeschreven had, maar kennelijk had ze toch weer hoop of verwachtingen die niet uitgekomen zijn. Zonde van haar energie wel.
pi_206311907
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:52 schreef Viv het volgende:

[..]
Okay, maar destijds zei ze nog dat ze eindelijk door kon:
[ twitter ]

Ik dacht dat ze de KNVB al afgeschreven had, maar kennelijk had ze toch weer hoop of verwachtingen die niet uitgekomen zijn. Zonde van haar energie wel.
Ik vind het ook allemaal een beetje sneu overkomen. Pauw stond altijd al bekend als een moeilijke persoonlijkheid, die zit duidelijk in de knoop met zichzelf.

En ik zou zeggen: Het is juist wel goed dat er dit keer geen hetze op gang is gekomen richting Buter. Ik weet ook niet of het zo logisch is dat het vermeende slachtoffer altijd in het gelijk wordt gesteld en meteen geloofd wordt.

Ik heb overigens ook nergens iemand horen zeggen dat Pauw liegt ofzo. Maarja als er geen rechtszaken volgen over een zaak van 35 jaar geleden en er is geen vonnis van een rechter dan is er dus (in ieder geval formeel gezien) ook geen verkrachting geweest. De terughoudendheid vind ik dan ook logisch.
  Manager PR/Moderator donderdag 13 oktober 2022 @ 18:53:58 #216
269689 crew  Viv
pi_206312273
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind het ook allemaal een beetje sneu overkomen. Pauw stond altijd al bekend als een moeilijke persoonlijkheid, die zit duidelijk in de knoop met zichzelf.
Is ze niet juist een "moeilijke persoonlijkheid" geworden door datgene van 35 jaar geleden? |:)

Dat is dus precies hoe de KNVB het volgens haar altijd weggewuifd heeft.

Maar goed, ze is dus weer teleurgesteld in de KNVB. Wat kunnen die überhaupt nog zeggen of doen om het goed te maken? Ik zou daar echt niet op gaan zitten wachten.
quote:
En ik zou zeggen: Het is juist wel goed dat er dit keer geen hetze op gang is gekomen richting Buter. Ik weet ook niet of het zo logisch is dat het vermeende slachtoffer altijd in het gelijk wordt gesteld en meteen geloofd wordt.
Ik denk dat het verhaal van een vermeend slachtoffer serieus genomen moet worden, maar dat staat niet gelijk aan het verketteren van de vermeende dader.

Die hetzes van tegenwoordig sta ik ook totaal niet achter, dat iemand op basis van een beschuldiging al gecanceld en uitgekotst wordt. :N
  donderdag 13 oktober 2022 @ 19:26:42 #217
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206312763
Andries Jonker gluurt tegenwoordig in het kleedlokaal van de dames 1.
pi_206317425
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:53 schreef Viv het volgende:

[..]
Is ze niet juist een "moeilijke persoonlijkheid" geworden door datgene van 35 jaar geleden? |:)

Dat is dus precies hoe de KNVB het volgens haar altijd weggewuifd heeft.

Maar goed, ze is dus weer teleurgesteld in de KNVB. Wat kunnen die überhaupt nog zeggen of doen om het goed te maken? Ik zou daar echt niet op gaan zitten wachten.
[..]
Ik denk dat het verhaal van een vermeend slachtoffer serieus genomen moet worden, maar dat staat niet gelijk aan het verketteren van de vermeende dader.

Die hetzes van tegenwoordig sta ik ook totaal niet achter, dat iemand op basis van een beschuldiging al gecanceld en uitgekotst wordt. :N
Nee klopt, dat hangt daar wellicht wel wat mee samen. Maar deze (mogelijke) verkrachting heeft met de KNVB verder natuurlijk ook niet zo heel veel te maken. Ik zie eigenlijk ook niet helemaal in hoe de KNVB precies excuses moet maken voor een privé-affaire. Zelfs al zou het allemaal echt zo gegaan zijn dan zou je vooral boos op die Buter moeten zijn lijkt me.

Alle andere conflicten en verontwaardigdheid liggen veel meer in een "ze respecteren me niet" houding.

Verder is er volgens mij op een normale manier gereageerd in Nederland. Veel mensen in de voetballerij die zeiden het erg voor haar te vinden.

https://www.knvb.nl/nieuw(...)-knvb-op-artikel-nrc

quote:
We willen zo snel mogelijk maar wel uitermate zorgvuldig de aanbevelingen uit het rapport intern en met Vera bespreken zodat we acties kunnen uitzetten. Ook met het oog op herstelbemiddeling. Op 11 juni hebben we haar hiervoor drie mogelijke data voorgesteld, maar helaas heeft ze tot nu toe van een gesprek afgezien.
De KNVB zegt zelf dit, best een prima verklaring. En uit de laatste regel blijkt denk ik ook wel dat Pauw zelf nogal de hakken in het zand zet.
pi_206338784
Lastige tante toch die Vera P?
pi_206340393
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 12:44 schreef Halcon het volgende:
Lastige tante toch die Vera P?
Ze laat de NRC voor haar karretje spannen.
Maar die krant slaat de plank wel eens vaker mis.

Zoals begin juli 1914, toen deze krant Hongarije als agressor en oorlogsuitlokker bestempelde, terwijl in werkelijkheid het tegendeel bleek.
pi_206341018
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 15:31 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ze laat de NRC voor haar karretje spannen.
Maar die krant slaat de plank wel eens vaker mis.

Zoals begin juli 1914, toen deze krant Hongarije als agressor en oorlogsuitlokker bestempelde, terwijl in werkelijkheid het tegendeel bleek.
Knappe score om elke 100 jaar één keer de plank mis te slaan.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')