Wat een leuk ideequote:Op vrijdag 1 juli 2022 22:27 schreef PKM het volgende:
Wij hebben net juf/meesterdag erop zitten. Maar kleuter zijn lievelingsjuf krijgt alsnog een zakje Haribo kikkers. Hij doet tijdens de kring alsof hij een kikker is en plakt aan haar zodra hij haar ziet. Denk dat ze het wel kan waarderen en anders heeft ze wat voor de kleinkinderen.
Mooi om te lezen miss_sly en ik hoop het van harte met je mee.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 13:24 schreef miss_sly het volgende:
Wat een jaar zo, dat eerste brugjaar. Wat is ze gegroeid en veranderd, en toch ook nog steeds heel erg zichzelf gebleven. Mooi om te zien
Ik hoop wel van harte dat het volgende jaar nu eindelijk weer eens een jaar wordt dat niet op een of andere manier wordt getekend door corona.
Had ze maar één boek?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:16 schreef Vicky het volgende:
Bizar he miss!
T heeft vandaag haar boek ingeleverd. Morgen dagje Drievliet en ze krijgt haar rapport.
Ze heeft 7x een 8, 4x een 7 en 2x een 9 op haar eindrapport.
Ze baalt, ze had een 10 voor Frans willen hebben, gemiddeld stond ze een 9,4 maar dat werd dus naar beneden afgerond.
Ze heeft het heel jaar geen enkele onvoldoende gehaald.
We wachten alleen nog met smart op de uitslag van d'r Anglia toets. Die komt een dezer dagen.
Tijd voor een welverdiende vakantie en dan op naar de 2e
Yep, 1 boek NL. De rest hoefde niet terug. School heeft zijn eigen boekenvoorraad.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Had ze maar één boek?
Maar mooi rapport hoorIk snap wel dat ze baalt van haar Franse cijfer.
Heeft hij al een vervolgopleiding op het oog? Soms helpt het om het perspectief te bieden. Als je een mbo opleiding op niveau 4 wil doen, dan heb je TL nodig (bijvoorbeeld, ik ben er zelf helemaal niet zo in thuis dus wie weet klopt dit niet hoor!). Is vmbo-basis voldoende voor wat hij wil gaan doen, lekker laten gaan. Hij heeft dan ook de ruimte om zijn Nederlands aandacht te geven of hoeft minder op zijn tenen te lopen. Dat is ook wat waard.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:10 schreef DjVero het volgende:
Hier ook over; vmbo-basis, maar toch...Wil graag naar tl, maar is ook nog steeds lerende met de Nederlandse taal. Dat maakt het leren voor sommige toetsen erg lastig, voornamelijk de vakken waar veel leerwerk voor benodigd is en waar veel nieuwe taal in voorkomt (maatschappijleer, geschiedenis, dat soort vakken).
- Volgt wiskunde wel op tl-niveau; staat daar gemiddeld een 8 voor.![]()
- Engels een paar weken geleden zijn eerste "6" (voldoende) voor gehaald; daarvoor alleen maar 2-en en 3-en...
- De rest is allemaal 6 en 7 gemiddeld.
Echter, het is niet alleen het Nederlands, ook er iets extra's voor doen krijgen we er vooralsnog niet echt in bij hem, dus of TL ooit haalbaar gaat worden, betwijfel ik. Maar goed, het is zijn eigen loopbaan, dus als hij niets doet met ons gepush, zoekt hij het zelf maar uit.
"Iets met techniek" of automonteur. Dat laatste kan met niveau 2 mbo (dus vmbo basis) af. Dus het kan nog alle kanten op en wie weet gaat hij het licht wel zien, hoor. Of niet, en dan is het ook best. Hij hoeft ook pas volgend jaar een richting te kiezen. Nog allemachtig vroeg, maar soit.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Heeft hij al een vervolgopleiding op het oog? Soms helpt het om het perspectief te bieden. Als je een mbo opleiding op niveau 4 wil doen, dan heb je TL nodig (bijvoorbeeld, ik ben er zelf helemaal niet zo in thuis dus wie weet klopt dit niet hoor!). Is vmbo-basis voldoende voor wat hij wil gaan doen, lekker laten gaan. Hij heeft dan ook de ruimte om zijn Nederlands aandacht te geven of hoeft minder op zijn tenen te lopen. Dat is ook wat waard.
Misschien moeten ze meer eten op de momenten dat ze moeten eten (ontbijt, lunch en avondeten)quote:Op woensdag 6 juli 2022 20:26 schreef Burdie het volgende:
Pfff, mijn kinderen lijken altijd honger te hebben. En uiteraard het liefst op de meest onhandige momenten, bijvoorbeeld als ze al in bed liggen, als we al 5 minuten geleden weg hadden moeten zijn, of als we net 20 minuten geleden het ontbijt op hebben.
Hebben jullie tips wat ze dan zouden kunnen eten? Ze willen zelf altijd een boterham met pindakaas of chocopasta, maar dat vind ik niet altijd even gezond of passend. Mijn fantasie is een beetje op.
Herkenbaar. Heel irritant ookquote:Op woensdag 6 juli 2022 20:26 schreef Burdie het volgende:
Pfff, mijn kinderen lijken altijd honger te hebben. En uiteraard het liefst op de meest onhandige momenten, bijvoorbeeld als ze al in bed liggen, als we al 5 minuten geleden weg hadden moeten zijn, of als we net 20 minuten geleden het ontbijt op hebben.
Hebben jullie tips wat ze dan zouden kunnen eten? Ze willen zelf altijd een boterham met pindakaas of chocopasta, maar dat vind ik niet altijd even gezond of passend. Mijn fantasie is een beetje op.
Dat zou je denken hè, dat het zo werkt. En toch lopen ze de hele dag te zeuren om eten. Snoepen doen ze bijna nooit, en op de 'geeikte' momenten eten ze ook de oren van m'n hoofd. Kinderen in de groeiquote:Op woensdag 6 juli 2022 20:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien moeten ze meer eten op de momenten dat ze moeten eten (ontbijt, lunch en avondeten)![]()
Zie bij de kinderen van m'n vriendin vaak dat ze voor het eten in de snoepkast zitten. Dan bij het avondeten amper wat eten. En dan een half uur daarna alweer aan het snoepen of snacken zijn.
Dus zou toch kijken of ze wel genoeg eten op de geijkte momenten. En dan tussendoor een appel of zo.
Ja, zou zeggen op die momenten wat meer. Tussendoorf eventueel wat. Zolang ze in elk geval niet veel snoepen, is het wel prima.quote:Op woensdag 6 juli 2022 20:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat zou je denken hè, dat het zo werkt. En toch lopen ze de hele dag te zeuren om eten. Snoepen doen ze bijna nooit, en op de 'geeikte' momenten eten ze ook de oren van m'n hoofd. Kinderen in de groei!
Mja. Verschilt per kind, denk ik. Als kind at ik volop groenten. Mijn kinderen eten het ook gewoon volop. Kinderen van mijn vriendin zijn er zowat allergisch voor. Zelfs Big Mac's bestellen ze zonder de salade erop.quote:Op woensdag 6 juli 2022 20:47 schreef Burdie het volgende:
Je weet hoe dol kinderen zijn op groenten hè?
Wat een goed nieuws, Ingrid. Gefeliciteerd. Op naar een fijn nieuw schooljaar voor hopelijk allebei!quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:34 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim heeft al haar (praktijk)examens gehaald!![]()
Haar nieuwe stageplek bevalt ook goed. Hier is ze iig geen gratis productiemedewerkster.
Maar leert ze wel oa schoonmaak werkzaamheden.
Tyler heeft de proefcito's goed gemaakt en gaat nu verder oefenen met schoolwerk in een kleine 'klas' . (via Horizon begeleiding) Hopelijk kunnen we dan dit jaar een passende school voor hem vinden. Ondertussen zit hij bijna 2 jaar niet meer op school, maar op de zorgboerderij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |