abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juli 2022 @ 21:54:29 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205205634
Alles over je jeugd/post-kleuter/kleuter-geweest/schoolkind/kind.

Nja, over kinderen die ouder zijn dan kleuters maar nog niet volwassen. Ofzo. En iedereen die mee wil praten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 1 juli 2022 @ 21:55:28 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205205650
Sorry ik dacht dat op het bankje zat maar nu ben ik opeens in dit topic beland. Het ging over cadeautjes voor de leerkrachten, als klas of individueel, met of zonder druk van collega-ouders :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205205877
Wij doen uiteindelijk toch ook geen cadeautje. Zoon had geen zin om naar de winkel te lopen om iets te kopen maar heeft wel een brief aan zijn juffen geschreven (waaruit duidelijk blijkt dat hij nog veel te leren heeft, zo onleesbaar is het :D). In de klas van zijn zusjes wordt er een klassencadeau geregeld waar we aan mee doen en waarvoor ze beide twee kleine tekeningen hebben gemaakt en ik een tekst op heb geschreven die zij gezegd hebben (ze hadden vooral grote lol om de juf juffie en jufje te noemen daarin :D). Die tekeningen komen met die van andere klasgenoten in een 'terugblik' namens de hele klas. En ik ga er niet nog zelf iets bij doen.
pi_205205979
Wij hebben net juf/meesterdag erop zitten. Maar kleuter zijn lievelingsjuf krijgt alsnog een zakje Haribo kikkers. Hij doet tijdens de kring alsof hij een kikker is en plakt aan haar zodra hij haar ziet. Denk dat ze het wel kan waarderen en anders heeft ze wat voor de kleinkinderen. *)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205207421
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 22:27 schreef PKM het volgende:
Wij hebben net juf/meesterdag erop zitten. Maar kleuter zijn lievelingsjuf krijgt alsnog een zakje Haribo kikkers. Hij doet tijdens de kring alsof hij een kikker is en plakt aan haar zodra hij haar ziet. Denk dat ze het wel kan waarderen en anders heeft ze wat voor de kleinkinderen. *)
Wat een leuk idee O+

Ik mag onze juffen graag een waarderinkje geven, ik was dan ook zwaar teleurgesteld toen juf vorige week haar verjaardag vierde en kind dat niet aan mij had doorgegeven. Niets minder dan met lege handen aankomen :N
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 13:24:12 #6
5428 crew  miss_sly
pi_205244703
Ik dacht dat we van cadeautjes voor leerkrachten af waren, maar dochter wil toch haar waardering voor beide mentoren nog op die manier uitdrukken in het laatste mentoruur dat ze maandag hebben. Dus er is weer wat ingeslagen, door haar geinitieerd en uitgezocht dus.

Toetsweek is voorbij. Gisterochtend moesten ze de toetsen op gaan halen en kregen dan ook pas de uitslagen. Ze was vreselijk nerveus, bang dat ze allerlei zaken vreselijk had verpest en dan eigenlijk moest huilen en dat wilde ze uiteraard niet in de klas. Ik vind het ook best raar dat ze het zo doen. Maar uiteindelijk viel het mee. Helaas had ze wiskunde alsnog verpest, maar op de eindlijst alsnog een 5. Overige vakken had ze echt heel goed gemaakt, en ze had het hoogste punt voor aardrijkskunde. De gewenste 74 punten voor het vwo-advies ook in de pocket, dus volgens mij zit dat wel goed. Definitief horen we dat pas einde van deze week.

Wat een jaar zo, dat eerste brugjaar. Wat is ze gegroeid en veranderd, en toch ook nog steeds heel erg zichzelf gebleven. Mooi om te zien O+
Ik hoop wel van harte dat het volgende jaar nu eindelijk weer eens een jaar wordt dat niet op een of andere manier wordt getekend door corona.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 5 juli 2022 @ 19:51:32 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205248232
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:24 schreef miss_sly het volgende:

Wat een jaar zo, dat eerste brugjaar. Wat is ze gegroeid en veranderd, en toch ook nog steeds heel erg zichzelf gebleven. Mooi om te zien O+
Ik hoop wel van harte dat het volgende jaar nu eindelijk weer eens een jaar wordt dat niet op een of andere manier wordt getekend door corona.
Mooi om te lezen miss_sly en ik hoop het van harte met je mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_205250142
Bizar he miss!
T heeft vandaag haar boek ingeleverd. Morgen dagje Drievliet en ze krijgt haar rapport.
Ze heeft 7x een 8, 4x een 7 en 2x een 9 op haar eindrapport.
Ze baalt, ze had een 10 voor Frans willen hebben, gemiddeld stond ze een 9,4 maar dat werd dus naar beneden afgerond.
Ze heeft het heel jaar geen enkele onvoldoende gehaald.

We wachten alleen nog met smart op de uitslag van d'r Anglia toets. Die komt een dezer dagen.

Tijd voor een welverdiende vakantie en dan op naar de 2e
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 22:25:43 #9
37150 livelink
pi_205250291
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 22:16 schreef Vicky het volgende:
Bizar he miss!
T heeft vandaag haar boek ingeleverd. Morgen dagje Drievliet en ze krijgt haar rapport.
Ze heeft 7x een 8, 4x een 7 en 2x een 9 op haar eindrapport.
Ze baalt, ze had een 10 voor Frans willen hebben, gemiddeld stond ze een 9,4 maar dat werd dus naar beneden afgerond.
Ze heeft het heel jaar geen enkele onvoldoende gehaald.

We wachten alleen nog met smart op de uitslag van d'r Anglia toets. Die komt een dezer dagen.

Tijd voor een welverdiende vakantie en dan op naar de 2e
Had ze maar één boek? :P
Maar mooi rapport hoor ^O^ Ik snap wel dat ze baalt van haar Franse cijfer.
pi_205250339
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 22:25 schreef livelink het volgende:

[..]
Had ze maar één boek? :P
Maar mooi rapport hoor ^O^ Ik snap wel dat ze baalt van haar Franse cijfer.
Yep, 1 boek NL. De rest hoefde niet terug. School heeft zijn eigen boekenvoorraad.

Ze had een 10 voor de laatste toets, die telde voor 20% mee. Helaas niet genoeg voor een 10 op haar rapport
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205252834
Mooi rapport Miss_sly, lijkt wel wat op dat van mijn jongste: 4x7, 6x8 en 1x9.
Wel onvoldoendes gehaald, voor geschiedenis, zelfs een 3,8 en een 4,6. Maar het gemiddelde is weer een 7 geworden :). Ze had graag vwo gewild, maar dan had ze voor alle vakken een 7,8 moeten staan en dat staat ze niet. Maar ik ben supertrots op hoe ze het gedaan heeft O+
Ik denk dat havo prima bij haar past, alleen jammer dat de klasgenoten waar ze het meest mee heeft, naar vwo gaan. Gelukkig zelfde locatie, dus ze zullen elkaar nog wel tegenkomen denk ik.
Leuke meiden :)

Oudste gaat met 1 onvoldoende over naar V4, man wat gaat dat hard :)
Fake it till you make it...
pi_205255112
Oudste is waarschijnlijk ook wel over. Met een gebroken arm en 1,5 week school missen en er al niet zo ruim voorstaan was er wel twijfel. Dan zou het 4havo worden, maar het wordt 4atheneum met zijn vrienden. Met 2x8 4x7 7x6 en 2x5. Die onvoldoendes zijn voor frans en duits. Gelukkig mag hij eentje laten vallen. En de andere moet hij gewoon 5-en op blijven halen, maar kunnen we niet verwachten O-)
En hij kan ook zonder bespreking wisB en het natuurprofiel kiezen. Altijd fijn.
pi_205256538
Hier ook over; vmbo-basis, maar toch...Wil graag naar tl, maar is ook nog steeds lerende met de Nederlandse taal. Dat maakt het leren voor sommige toetsen erg lastig, voornamelijk de vakken waar veel leerwerk voor benodigd is en waar veel nieuwe taal in voorkomt (maatschappijleer, geschiedenis, dat soort vakken).
- Volgt wiskunde wel op tl-niveau; staat daar gemiddeld een 8 voor. :D
- Engels een paar weken geleden zijn eerste "6" (voldoende) voor gehaald; daarvoor alleen maar 2-en en 3-en...
- De rest is allemaal 6 en 7 gemiddeld.

Echter, het is niet alleen het Nederlands, ook er iets extra's voor doen krijgen we er vooralsnog niet echt in bij hem, dus of TL ooit haalbaar gaat worden, betwijfel ik. Maar goed, het is zijn eigen loopbaan, dus als hij niets doet met ons gepush, zoekt hij het zelf maar uit.
pi_205256597
Je moet vooral niet pushen, dat werkt alleen maar averechts!
En niks mis met VMBO!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205256739
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:10 schreef DjVero het volgende:
Hier ook over; vmbo-basis, maar toch...Wil graag naar tl, maar is ook nog steeds lerende met de Nederlandse taal. Dat maakt het leren voor sommige toetsen erg lastig, voornamelijk de vakken waar veel leerwerk voor benodigd is en waar veel nieuwe taal in voorkomt (maatschappijleer, geschiedenis, dat soort vakken).
- Volgt wiskunde wel op tl-niveau; staat daar gemiddeld een 8 voor. :D
- Engels een paar weken geleden zijn eerste "6" (voldoende) voor gehaald; daarvoor alleen maar 2-en en 3-en...
- De rest is allemaal 6 en 7 gemiddeld.

Echter, het is niet alleen het Nederlands, ook er iets extra's voor doen krijgen we er vooralsnog niet echt in bij hem, dus of TL ooit haalbaar gaat worden, betwijfel ik. Maar goed, het is zijn eigen loopbaan, dus als hij niets doet met ons gepush, zoekt hij het zelf maar uit.
Heeft hij al een vervolgopleiding op het oog? Soms helpt het om het perspectief te bieden. Als je een mbo opleiding op niveau 4 wil doen, dan heb je TL nodig (bijvoorbeeld, ik ben er zelf helemaal niet zo in thuis dus wie weet klopt dit niet hoor!). Is vmbo-basis voldoende voor wat hij wil gaan doen, lekker laten gaan. Hij heeft dan ook de ruimte om zijn Nederlands aandacht te geven of hoeft minder op zijn tenen te lopen. Dat is ook wat waard.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205257023
Met pushen bedoel ik meer stimuleren; als ik bijvoorbeeld niks zeg, leert hij niet voor zijn toetsen, zit hij de hele middag te gamen en haalt hij een "3". Als hij wel leert, haalt hij een "7". Dus ja, een klein beetje pushen doe ik wel, maar soms laat ik hem ook zelf maar wat aanmodderen, want dan kan ik zeggen: "zie, als jij niks doet, haal je zware onvoldoendes" en dan gaat het weer een paar weekjes goed, met dat hij uit zichzelf gaat leren. _O- In die zin heeft hij dat "gepush" wel nodig, want anders is hij straks drie jaar ouder dan zijn klasgenoten...

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Heeft hij al een vervolgopleiding op het oog? Soms helpt het om het perspectief te bieden. Als je een mbo opleiding op niveau 4 wil doen, dan heb je TL nodig (bijvoorbeeld, ik ben er zelf helemaal niet zo in thuis dus wie weet klopt dit niet hoor!). Is vmbo-basis voldoende voor wat hij wil gaan doen, lekker laten gaan. Hij heeft dan ook de ruimte om zijn Nederlands aandacht te geven of hoeft minder op zijn tenen te lopen. Dat is ook wat waard.
"Iets met techniek" of automonteur. Dat laatste kan met niveau 2 mbo (dus vmbo basis) af. Dus het kan nog alle kanten op en wie weet gaat hij het licht wel zien, hoor. Of niet, en dan is het ook best. Hij hoeft ook pas volgend jaar een richting te kiezen. Nog allemachtig vroeg, maar soit.
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:26:55 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205260353
Pfff, mijn kinderen lijken altijd honger te hebben. En uiteraard het liefst op de meest onhandige momenten, bijvoorbeeld als ze al in bed liggen, als we al 5 minuten geleden weg hadden moeten zijn, of als we net 20 minuten geleden het ontbijt op hebben 8)7.
Hebben jullie tips wat ze dan zouden kunnen eten? Ze willen zelf altijd een boterham met pindakaas of chocopasta, maar dat vind ik niet altijd even gezond of passend. Mijn fantasie is een beetje op.
KuikenGuppy
pi_205260393
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:26 schreef Burdie het volgende:
Pfff, mijn kinderen lijken altijd honger te hebben. En uiteraard het liefst op de meest onhandige momenten, bijvoorbeeld als ze al in bed liggen, als we al 5 minuten geleden weg hadden moeten zijn, of als we net 20 minuten geleden het ontbijt op hebben 8)7.
Hebben jullie tips wat ze dan zouden kunnen eten? Ze willen zelf altijd een boterham met pindakaas of chocopasta, maar dat vind ik niet altijd even gezond of passend. Mijn fantasie is een beetje op.
Misschien moeten ze meer eten op de momenten dat ze moeten eten (ontbijt, lunch en avondeten) :?

Zie bij de kinderen van m'n vriendin vaak dat ze voor het eten in de snoepkast zitten. Dan bij het avondeten amper wat eten. En dan een half uur daarna alweer aan het snoepen of snacken zijn. :')

Dus zou toch kijken of ze wel genoeg eten op de geijkte momenten. En dan tussendoor een appel of zo.
pi_205260442
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:26 schreef Burdie het volgende:
Herkenbaar. Heel irritant ook :{w

Ik heb altijd pakjes crackers van Lu in huis en daar geef ik dan een pakje van. Of een rijstewafel. Boterhammen met beleg geef ik nooit.
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:41:31 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205260609
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Misschien moeten ze meer eten op de momenten dat ze moeten eten (ontbijt, lunch en avondeten) :?

Zie bij de kinderen van m'n vriendin vaak dat ze voor het eten in de snoepkast zitten. Dan bij het avondeten amper wat eten. En dan een half uur daarna alweer aan het snoepen of snacken zijn. :')

Dus zou toch kijken of ze wel genoeg eten op de geijkte momenten. En dan tussendoor een appel of zo.
Dat zou je denken hè, dat het zo werkt. En toch lopen ze de hele dag te zeuren om eten. Snoepen doen ze bijna nooit, en op de 'geeikte' momenten eten ze ook de oren van m'n hoofd. Kinderen in de groei :')!
KuikenGuppy
pi_205260666
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:41 schreef Burdie het volgende:

[..]
Dat zou je denken hè, dat het zo werkt. En toch lopen ze de hele dag te zeuren om eten. Snoepen doen ze bijna nooit, en op de 'geeikte' momenten eten ze ook de oren van m'n hoofd. Kinderen in de groei :')!
Ja, zou zeggen op die momenten wat meer. Tussendoorf eventueel wat. Zolang ze in elk geval niet veel snoepen, is het wel prima.

Groente of zo, dat kun je in principe onbeperkt naar binnen stauwen.
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:47:40 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205260675
Je weet hoe dol kinderen zijn op groenten hè? :P
KuikenGuppy
pi_205260751
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:47 schreef Burdie het volgende:
Je weet hoe dol kinderen zijn op groenten hè? :P
Mja. Verschilt per kind, denk ik. Als kind at ik volop groenten. Mijn kinderen eten het ook gewoon volop. Kinderen van mijn vriendin zijn er zowat allergisch voor. Zelfs Big Mac's bestellen ze zonder de salade erop. :')
pi_205261346
Kim heeft al haar (praktijk)examens gehaald! *O*
Haar nieuwe stageplek bevalt ook goed. Hier is ze iig geen gratis productiemedewerkster.
Maar leert ze wel oa schoonmaak werkzaamheden.

Tyler heeft de proefcito's goed gemaakt en gaat nu verder oefenen met schoolwerk in een kleine 'klas' . (via Horizon begeleiding) Hopelijk kunnen we dan dit jaar een passende school voor hem vinden. Ondertussen zit hij bijna 2 jaar niet meer op school, maar op de zorgboerderij.
  woensdag 6 juli 2022 @ 21:37:41 #25
37150 livelink
pi_205261392
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 21:34 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim heeft al haar (praktijk)examens gehaald! *O*
Haar nieuwe stageplek bevalt ook goed. Hier is ze iig geen gratis productiemedewerkster.
Maar leert ze wel oa schoonmaak werkzaamheden.

Tyler heeft de proefcito's goed gemaakt en gaat nu verder oefenen met schoolwerk in een kleine 'klas' . (via Horizon begeleiding) Hopelijk kunnen we dan dit jaar een passende school voor hem vinden. Ondertussen zit hij bijna 2 jaar niet meer op school, maar op de zorgboerderij.
Wat een goed nieuws, Ingrid. Gefeliciteerd. Op naar een fijn nieuw schooljaar voor hopelijk allebei!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')