Gewoon niet bij kleine bedrijven gaan in deze tijd? Ik heb dat echt wel hard afgeleerd toen Welkom Energie de stekker eruit trok.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is vaak toch wel de grootste kostenpost en daar doe je niks tegen. Je kan je daartegen niet wapenen.
hoe ben je onder eneco uitgekomen dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:37 schreef Ama het volgende:
[..]
Gewoon niet bij kleine bedrijven gaan in deze tijd? Ik heb dat echt wel hard afgeleerd toen Welkom Energie de stekker eruit trok.Godzijdank via slimme trucjes mijn geld wel terug gehad wat ik kwijt was dus de schade viel mee maar toch.
Vattenfal heeft mij en vele anderen op verhuizen gezet. Als je gaat verhuizen kan je per direct ergens terecht.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoe ben je onder eneco uitgekomen dan?
21,5 was zelfs koud in vorige huis, 22 toch wel minimumquote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Valt wel mee, je huis verwarmen kost veel meer gas. Om e.e.a. even in perspectief te zetten: je moet ruim 40 uur onder de douche staan om er 100 kubieke meter gas doorheen te jagen.
[..]
Teringjantje, 21.5? Woon jij in een subtropisch zwemparadijs of zo.
Hier hetzelfde verhaal. Meteen naar Vattenfall gegaan voor 3 jaar vast en nu dus geluk bij toen ongeluk want mijn contract bij Welkom zou deze maand aflopen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:44 schreef Ama het volgende:
[..]
Vattenfal heeft mij en vele anderen op verhuizen gezet. Als je gaat verhuizen kan je per direct ergens terecht.Zo waren veel na een paar dagen al weg bij Eneco.
Nooit meer iets over gehoord ook en je netbeheerder checkt dat allemaal toch niet.
We zitten al jaren op 18.5... en dit jaar gaan we nog lager.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:47 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Dagelijks lang douchen kan het snel gaan, warmte spoel je letterlijk het putje in.
Maar 20c is niet comfortabel warm te noemen, meeste stoken op 21 of 21,5
Ik ben al dik 20 jaar lid van Greenchoice en sinds een tijdje nu in hun variabele contract gevallen;quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:18 schreef Gerard-Joling het volgende:
De eerste medewerker vroeg naar mijn ontvangen tarieven en gaf aan dat klanten in diverse spectrums (??) werden geplaatst na einde contract.
Ja dan ben ik benieuwd wat ze per 1 oktober gaan doen. Het wordt niet veel beter ben ik bang. Ik ga voor gas naar 2,60 en electra 0,54.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:42 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ben al dik 20 jaar lid van Greenchoice en sinds een tijdje nu in hun variabele contract gevallen;
0,42 Electra
1,847 gas
Het viel me laatst op dat ze het einddatum tarief naar 01-10-2022 hadden gezet.
Dat stond eerder op 01-01-2023.
Deze winter wordt het bargebiten.
Ik ben bang dat ze deze datum inderdaad niet voor niks naar voren hebben gehaald.quote:Op woensdag 27 juli 2022 09:53 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
Ja dan ben ik benieuwd wat ze per 1 oktober gaan doen. Het wordt niet veel beter ben ik bang. Ik ga voor gas naar 2,60 en electra 0,54.
Bijzonder om in de huidige situatie vooral bezig te zijn met dat je het ergens wel lekker vindt om je schoonmoeder op te naaien.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:34 schreef BertV het volgende:
[..]
We zitten al jaren op 18.5... en dit jaar gaan we nog lager.![]()
schoonmoeder.
Zit jij wel lekker in je vel als je je al druk maakt om schoonmoeder grapjes?quote:Op woensdag 27 juli 2022 10:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Bijzonder om in de huidige situatie vooral bezig te zijn met dat je het ergens wel lekker vindt om je schoonmoeder op te naaien.
Dat rookgordijntje is wat doorzichtig man. Je kunt wel beter.quote:Op woensdag 27 juli 2022 12:02 schreef BertV het volgende:
[..]
Zit jij wel lekker in je vel als je je al druk maakt om schoonmoeder grapjes?
De overheid heeft niks te zeggen ovet deze contractenquote:Op woensdag 27 juli 2022 13:19 schreef AQuila360 het volgende:
Denken jullie trouwens dat als het echt skyhigh gaat dat ze dan van de Overheid alle contracten mogen openbreken en er een soort gemiddeld bedrag per kwh en m3 komt voor iedereen om de pijn te verdelen?
Pietje heeft 1,- per kuub (zit dus goed) en Jantje 3,- (heeft dus pech) en dat ze er 2,- voor beide voor maken?
Ik hoop het ook niet... ik zit nog precies 1 jaar ultra laag maar ergens zie ik het wel gebeuren als het echt mis gaat?quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De overheid heeft niks te zeggen ovet deze contracten
Als ze het toch doen dan zalje een civiele procedure moeten starten en melden bij de acmquote:Op woensdag 27 juli 2022 15:37 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook niet... ik zit nog precies 1 jaar ultra laag maar ergens zie ik het wel gebeuren als het echt mis gaat?
Ik heb bewust in december een 3-jarig contract bij Vattenfall afgesloten, omdat de prijzen toen al stegen en ik me wou indekken tegen verder stijgende prijzen. Dat hadden anderen destijds ook kunnen doen. Een contract openbreken omdat ik een (met de kennis van nu) goede deal heb gemaakt lijkt me niet legitiem. Wat is een contract (wat voor contract dan ook) dan nog waard?quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:19 schreef AQuila360 het volgende:
Denken jullie trouwens dat als het echt skyhigh gaat dat ze dan van de Overheid alle contracten mogen openbreken en er een soort gemiddeld bedrag per kwh en m3 komt voor iedereen om de pijn te verdelen?
Pietje heeft 1,- per kuub (zit dus goed) en Jantje 3,- (heeft dus pech) en dat ze er 2,- voor beide voor maken?
Of een maximum prijs opleggen. En dan eventueel de energiebedrijven compenseren.quote:Op donderdag 28 juli 2022 05:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb bewust in december een 3-jarig contract bij Vattenfall afgesloten, omdat de prijzen toen al stegen en ik me wou indekken tegen verder stijgende prijzen. Dat hadden anderen destijds ook kunnen doen. Een contract openbreken omdat ik een (met de kennis van nu) goede deal heb gemaakt lijkt me niet legitiem. Wat is een contract (wat voor contract dan ook) dan nog waard?
Als de overheid de pijn wil verzachten, dan moeten ze de energiebelasting e.d. maar verder verlagen.
En precies dat, en ik geef je gelijk hoor, kost dus de kleinere energie boeren en in bijv. DE zelfs de grootste, straks de kop.quote:Op donderdag 28 juli 2022 05:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb bewust in december een 3-jarig contract bij Vattenfall afgesloten, omdat de prijzen toen al stegen en ik me wou indekken tegen verder stijgende prijzen. Dat hadden anderen destijds ook kunnen doen. Een contract openbreken omdat ik een (met de kennis van nu) goede deal heb gemaakt lijkt me niet legitiem. Wat is een contract (wat voor contract dan ook) dan nog waard?
Als de overheid de pijn wil verzachten, dan moeten ze de energiebelasting e.d. maar verder verlagen.
Dat is historisch in NL ook goed bevallen.... NOT....quote:Op donderdag 28 juli 2022 06:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Of een maximum prijs opleggen. En dan eventueel de energiebedrijven compenseren.
Als je bejaard bent wellicht.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:47 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Dagelijks lang douchen kan het snel gaan, warmte spoel je letterlijk het putje in.
Maar 20c is niet comfortabel warm te noemen, meeste stoken op 21 of 21,5
Dat ligt dus sterk aan het stookgedrag (hoe vaak aanwezig) en/of meerdere ruimtes verwarmd worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:28 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Nee 20C is normaal? Zo ben ik opgegroeid, zo doen we het allemaal?
1C is trouwens 120m3 dacht ik. Dan is 800 op 20 wel 1050 op 22C ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |