abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205535377
Hoi allemaal!

Nooit verwacht dat ik hier weer mee zou gaan posten na bijna 3 jaar uit de medische molen maar verrassing.... afgelopen maandag had ik ineens een knalpositieve test. Ik begin nu een beetje van de shock te bekomen en ben dolblij met dit kadootje! Hoewel het wel weer even wennen is met al 2 mannen van 9 en bijna 6 Over 2 weken hebben we een echo eerst gaan we vrijdag lekker op vakantie die kan ik nu wel gebruiken na deze verrassing haha ik kom uit op 1 april als uitgerekend datum.

(Voor degene die mijn nickname herkennen ssst !!!!)
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  woensdag 3 augustus 2022 @ 08:47:50 #102
403520 Sway-
La vie est belle
pi_205535733
Dat lijkt me inderdaad een hele verrassing, gefeliciteerd! O+
pi_205536406
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 08:47 schreef Sway- het volgende:
Dat lijkt me inderdaad een hele verrassing, gefeliciteerd! O+
Dat was het zeker, hadden dit niet meer verwacht was echt even ongeloof maar oh zo welkom !
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_205538268
Wat een leuke verrassing, gefeliciteerd!
Wel even schakelen lijkt me zo :D
pi_205538603
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 07:18 schreef Ereshkigal het volgende:
Hoi allemaal!

Nooit verwacht dat ik hier weer mee zou gaan posten na bijna 3 jaar uit de medische molen maar verrassing.... afgelopen maandag had ik ineens een knalpositieve test. Ik begin nu een beetje van de shock te bekomen en ben dolblij met dit kadootje! Hoewel het wel weer even wennen is met al 2 mannen van 9 en bijna 6 Over 2 weken hebben we een echo eerst gaan we vrijdag lekker op vakantie die kan ik nu wel gebruiken na deze verrassing haha ik kom uit op 1 april als uitgerekend datum.

Wow wat een goed nieuws! Gefeliciteerd. *O* *O*

Wij hebben vanavond een zwangerschapsshoot gepland staan, dus ik ben tussen het thuiswerken door mijn nagels aan het lakken. :')
pi_205538800
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:54 schreef Lokasenna het volgende:
Wat een leuke verrassing, gefeliciteerd!
Wel even schakelen lijkt me zo :D
Zeker schakelen, we hadden ons er gewoon bij neergelegd dat we lekker met z'n 4e zouden blijven wat uiteindelijk helemaal prima was. Nu is het even wennen aan het idee maar dat begint nu wel te zakken

Bami veel plezier met je zwangerschap shoot ! Dat je maar mooi blijft plakken !!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_205539395
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 07:18 schreef Ereshkigal het volgende:
Hoi allemaal!

Ohhh wat tof om jouw naam hier te zien! Van harte gefeliciteerd! Met onze oudste twee hebben we tegelijk hier gepost O+
pi_205540052
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:18 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Ohhh wat tof om jouw naam hier te zien! Van harte gefeliciteerd! Met onze oudste twee hebben we tegelijk hier gepost O+
Haha dat is alweer even geleden hé toen had ik niet verwacht bijna 10jaar later hier weer zou posten haha
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_205540400
Heeft iemand hier toevallig ervaring met het gebruiken van een tens apparaat tijdens de bevalling? Is het een aanrader?
pi_205573761
Hallo iedereen! :)

Sjeetje, dat ik hier nu zou posten, had ik überhaupt niet zien aankomen! Vandaag een positieve test in de hand gehad - en het voelt nog steeds heel onwerkelijk. Het was überhaupt niet gepland, maar een kind zou absoluut welkom zijn. Nu eerst maar afwachten hoe de komende weken zijn, want er kan natuurlijk nog van alles gebeuren.

Meteen een praktisch vraagje: hoe snel hadden jullie na een positieve test een afspraak bij de gynaecoloog? Was de partner ook aanwezig en wat wordt er precies gedaan/besproken?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  zondag 7 augustus 2022 @ 15:44:33 #111
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205573841
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:28 schreef Lokasenna het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met het gebruiken van een tens apparaat tijdens de bevalling? Is het een aanrader?
Ja, en ja!
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_205574372
quote:
17s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ja, en ja!
Had je gehuurd, of zelf eentje gekocht?
pi_205574438
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:39 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo iedereen! :)

Sjeetje, dat ik hier nu zou posten, had ik überhaupt niet zien aankomen! Vandaag een positieve test in de hand gehad - en het voelt nog steeds heel onwerkelijk. Het was überhaupt niet gepland, maar een kind zou absoluut welkom zijn. Nu eerst maar afwachten hoe de komende weken zijn, want er kan natuurlijk nog van alles gebeuren.

Meteen een praktisch vraagje: hoe snel hadden jullie na een positieve test een afspraak bij de gynaecoloog? Was de partner ook aanwezig en wat wordt er precies gedaan/besproken?
Gefeliciteerd en welkom O+

Na de positieve test kun je zelf meteen bellen naar een verloskundige bij jou in de buurt, die kan dan meteen een eerste afspraak met je inplannen. Meestal is die ergens tussen week 8 en 10 van je zwangerschap, dus aan de telefoon stellen ze vast wat vragen om de termijn in te schatten. Partner meenemen is niet verplicht maar kan wel handig zijn, omdat ze ook vragen stellen over jullie familiegeschiedenis.
Verder nemen ze door hoe je gezondheid is om in te schatten of er risicofactoren zijn waar iets mee gedaan moet worden, ze meten je bloeddruk. Soms maken ze ook een echo maar niet elke verloskundige doet dat zelf, dus dat is wel iets waar je naar kunt vragen als je ze aan de telefoon hebt.
Naar de gynaecoloog word je doorverwezen als er risicofactoren zijn voor je zwangerschap.
  zondag 7 augustus 2022 @ 17:33:05 #114
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205574629
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 16:40 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Had je gehuurd, of zelf eentje gekocht?
Zelf gekocht. Maar dat is wel prijzig. Ik heb begrepen dat sommige zorgverzekeraars die (deels) vergoeden. Maar Menzis niet.
|| justdiggit.org ||
pi_205574932
quote:
17s.gif Op zondag 7 augustus 2022 17:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Zelf gekocht. Maar dat is wel prijzig. Ik heb begrepen dat sommige zorgverzekeraars die (deels) vergoeden. Maar Menzis niet.
Ik ga eens rondkijken, ook hoe het tweedehands aanbod is.
Ik ben sowieso niet aanvullend verzekerd, dus daar hoef ik niet eens naar te kijken :P
pi_205574994
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:24 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ik ben sowieso niet aanvullend verzekerd, dus daar hoef ik niet eens naar te kijken :P
Zelf geen ervaring mee, maar deze komt toevallig net in mijn Vinted voorbij: https://www.vinted.nl/kin(...)obitens-geboortetens
pi_205575112
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:32 schreef eponine het volgende:

[..]
Zelf geen ervaring mee, maar deze komt toevallig net in mijn Vinted voorbij: https://www.vinted.nl/kin(...)obitens-geboortetens
Dank je, prima om het voor die prijs uit te proberen!
pi_205575734
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 16:55 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Gefeliciteerd en welkom O+

Na de positieve test kun je zelf meteen bellen naar een verloskundige bij jou in de buurt, die kan dan meteen een eerste afspraak met je inplannen. Meestal is die ergens tussen week 8 en 10 van je zwangerschap, dus aan de telefoon stellen ze vast wat vragen om de termijn in te schatten. Partner meenemen is niet verplicht maar kan wel handig zijn, omdat ze ook vragen stellen over jullie familiegeschiedenis.
Verder nemen ze door hoe je gezondheid is om in te schatten of er risicofactoren zijn waar iets mee gedaan moet worden, ze meten je bloeddruk. Soms maken ze ook een echo maar niet elke verloskundige doet dat zelf, dus dat is wel iets waar je naar kunt vragen als je ze aan de telefoon hebt.
Naar de gynaecoloog word je doorverwezen als er risicofactoren zijn voor je zwangerschap.
Dankje! En bedankt voor je uitgebreide antwoord! :)

Ik ga morgen ook meteen bellen. Ik woon in Wenen, dus dat is een beetje anders dan in Nederland - hier kan iedereen direct zelf contact op nemen met de gynaecoloog en een afspraak maken.

Toevallig was ik er twee weken geleden nog voor een algemene controle - en ik vermoed dat ik precies dat weekend daarvoor zwanger ben geworden. :p

Vind het super spannend, maar wat me vooral bezig houdt is het eten - en wat ik dan wel en niet mag eten! :p Heb koken altijd verschrikkelijk gevonden en me nooit met eten of etiketten op verpakkingen bezig gehouden.
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:11:37 #119
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205575746
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:10 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Ik ga morgen ook meteen bellen. Ik woon in Wenen, dus dat is een beetje anders dan in Nederland - hier kan iedereen direct zelf contact op nemen met de gynaecoloog en een afspraak maken.

Toevallig was ik er twee weken geleden nog voor een algemene controle - en ik vermoed dat ik precies dat weekend daarvoor zwanger ben geworden. :p

Vind het super spannend, maar wat me vooral bezig houdt is het eten - en wat ik dan wel en niet mag eten! :p Heb koken altijd verschrikkelijk gevonden en me nooit met eten of etiketten op verpakkingen bezig gehouden.
Download de Zwangerhap app, die vond ik wel chill :D
|| justdiggit.org ||
pi_205575833
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:10 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Ah, het hele proces zal daar natuurlijk anders zijn, maar dat wijst zich vast vanzelf!
Het meeste dat niet rauw is mag je gewoon nog eten, die app is inderdaad ook handig.
pi_205576074
quote:
17s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Download de Zwangerhap app, die vond ik wel chill :D
Dankje voor de tip! Die ga ik meteen downloaden!
pi_205576451
quote:
17s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ja, en ja!
Ook in combinatie met bad/douche?
Ik vind ze ook wel prijzig namelijk, en mijn verzekering vergoed dit niet.

Welkom margaretha, wat een leuk nieuws!
  maandag 8 augustus 2022 @ 06:29:09 #123
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205577510
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:55 schreef Bami het volgende:

[..]
Ook in combinatie met bad/douche?
Ik vind ze ook wel prijzig namelijk, en mijn verzekering vergoed dit niet.

Welkom margaretha, wat een leuk nieuws!
In bad/onder de douche mag je 'm natuurlijk niet gebruiken, dan elektrocuteer je jezelf ;)
|| justdiggit.org ||
pi_205577518
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:24 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Weet dat zwangerschap bij diverse zorgverzekeraars een reden is om je aanvullende verzekering te mogen aanpassen. Wellicht dat dit interessant is voor je
pi_205577987
Ik heb het begin van het jaar een keertje nagerekend, omdat je tot februari sowieso aanvullend nog aan mocht passen, maar het leek het me niet echt waard toen bij mijn verzekeraar, omdat ze niet echt vergoedingen boden voor de grotere kosten zoals een cursus of eigen bijdrage voor poliklinisch bevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')