sjorsie1982 | donderdag 30 juni 2022 @ 17:51 |
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje. | |
TheFreshPrince | donderdag 30 juni 2022 @ 17:54 |
Ik verwacht van wel Sowieso zijn fabrikanten nu al aan het omschakelen naar EV's en zie je ook dat er amper tot geen investeringen meer richting verbrandingsmotoren gaan. | |
Gunner | donderdag 30 juni 2022 @ 17:54 |
100 procent. Niet alleen omdat fabrikanten het nu al aan het afbouwen zijn (diesel tenminste wel) dat is nu al overduidelijk | |
MoreDakka | donderdag 30 juni 2022 @ 17:56 |
Ik wil ook wel zo'n glazen bol Of misschien grenzeloos vertrouwen in de luchtfietserij van de politiek en de auto-industrie. | |
MoreDakka | donderdag 30 juni 2022 @ 17:56 |
Er wordt meer geinvesteerd in R&D naar verbrandingsmotoren dan naar EVs. | |
TheFreshPrince | donderdag 30 juni 2022 @ 17:56 |
Oh? Welke bron heb je daarvoor? | |
Gunner | donderdag 30 juni 2022 @ 17:59 |
Geen glazen bol, gewoon kennis van de markt en verder is google je vriend Een volskwagen polo is al niet meer in diesel te krijgen de nieuwe taigo ook niet de t-cross ook niet\ toen ben ik maar gestopt want ik zie een patroon. diesel is dood. een paar verstokte 'liefhebbers' zullen er in blijven rijden maar voor de rest is het gewoon klaar. dat zijn van die mensen die zichzelf pijnigen met een torenhoge MRB omdat ze het 'zo mooi vinden klinken' hou toch op ik stond gister naast zo'n stinkende MB 220D. je weet wel zo'n oud stinkend lijk zat ik daar een beetje te shinen in m'n elektrische auto, co2 compenserend voor zo'n verstokte petrolhead die in het verleden blifjt hangen. | |
MoreDakka | donderdag 30 juni 2022 @ 18:02 |
Ok... | |
Gunner | donderdag 30 juni 2022 @ 18:03 |
Je kan niet zo goed tegen feiten begrijp ik. als je nog iets inhoudelijks hebt bij te dragen bijvoorbeeld persberichten over fabrikanten die er wel mee doorgaan zie ik ze graag tegemoet. Denk niet dat je ze kan vinden. | |
MoreDakka | donderdag 30 juni 2022 @ 18:10 |
Speculatie van politici en PR-geneuzel zijn geen feiten. | |
TheFreshPrince | donderdag 30 juni 2022 @ 18:10 |
Iedere autofabrikant is momenteel aan het vertellen dat ze Tesla gaan verslaan, bouwt accufabrieken, sluit deals met lithium miners, lanceert nieuwe EV-modellen, zet nieuwe fabrieken neer, etc. En de vraag kunnen ze niet eens aan. Alleen al aan R&D gaat er dit jaar naar verwachting zo'n $170.000.000.000 in de EV markt dit jaar. Dat was in 2019 nog $98.000.000.000 | |
Gunner | donderdag 30 juni 2022 @ 18:12 |
Nu moet je ophouden hoor. Ik kom met feiten aan dat niet eens de eerste beste autofabrikant op z'n kleinere auto's al geen diesels meer aanbiedt in z'n programma en het enige wat jij kan pareren vanuit de onderbuik dat het speculatie is van poiltici en maar pr-geneuzen jij bent af in deze discussie kom met feiten of blijf hier weg . ben er klaar mee. je bent gewoon een ordinaire troll. oh zelfs een Golf is in diesel niet meer te krijgen maar dat zal allemaal wel toeval zijn en niet weten hoe de markt is bij de grootste autobouwer van europa | |
Zwansen | donderdag 30 juni 2022 @ 18:16 |
Kansloos ondoordacht? Ik vind het getuigen van lef! Dit zorgt ervoor dat alles weer in een stroomversnelling moet. Prima wat mij betreft. Een beetje druk is wel nodig. | |
sjorsie1982 | donderdag 30 juni 2022 @ 18:19 |
ik zit echt te kijken, maar ik heb dit helemaal neit geschreven | |
Gunner | donderdag 30 juni 2022 @ 18:19 |
komt omdat je de OP hebt gekopieerd van de originele TS door het nieuwe deel te openen | |
sjorsie1982 | donderdag 30 juni 2022 @ 18:20 |
ja dat zie ik ook, maar die jaartallen, daar zie ik als het zover is niet voor me wat jij schreef. | |
Draak31 | donderdag 30 juni 2022 @ 18:20 |
Goed plan. Je moet lethargische Nederlandertjes echt aanpakken anders doen ze geen klote om dit land beter te maken. Mes in de verbrandingsmotor is een goed begin. Het volgende is om in 2026 te beginnen met het in beslag nemen van auto's met zo'n smerige verbrandingsmotor. Aanpakken die hap. | |
MoreDakka | donderdag 30 juni 2022 @ 18:21 |
Alle autofrabrikanten spenderen maar een heel klein deel van hun R&D budget aan batterijen of ander EV-gerelateerd onderzoek. Zie VW: https://insideevs.com/new(...)-one-third-of-total/ Ik heb het nooit over diesels gehad, daar kom jij mee. Ik heb het over die absurde dromen over 2030. | |
sjorsie1982 | donderdag 30 juni 2022 @ 18:21 |
maar wat nou als men helemaal niet het land beter wilt maken met de bijkomende nadelen? | |
TegendraadseTelg | donderdag 30 juni 2022 @ 18:22 |
Dan mag ik hopen dat overheid/gemeenten voor voldoende laadpalen gaan zorgen. Tevens ben ik benieuwd hoe het stroomnet van Amsterdam dit gaat vinden. Snap best dat er druk op de ketel mag maar er zijn toch wel enkele praktische problemen waar niet op wordt ingegaan. | |
sjorsie1982 | donderdag 30 juni 2022 @ 18:22 |
absurde dromen is nogal een understatement | |
sjorsie1982 | donderdag 30 juni 2022 @ 18:23 |
| |
TegendraadseTelg | donderdag 30 juni 2022 @ 18:23 |
Jij bent af. | |
Zwansen | donderdag 30 juni 2022 @ 18:24 |
Ik zie inderdaad dat in geen enkele uitvoering er meer een diesel-Golf is te krijgen. Ook niet bij de station-modellen. Zelfs geen GTD meer. | |
MoreDakka | donderdag 30 juni 2022 @ 18:25 |
Dat VW veel minder diesels verkoopt heeft een totaal andere reden. | |
sjorsie1982 | donderdag 30 juni 2022 @ 18:25 |
over een jaartje of 20-30 is dus niet meer te koop dan.... | |
TheFreshPrince | donderdag 30 juni 2022 @ 18:45 |
Artikel uit 2019. Wat denk je dat VW nu aan het doen is? | |
Zwansen | donderdag 30 juni 2022 @ 18:49 |
Februari 2019. Dat is bijna 3.5 jaar geleden. Dat was qua EV’s echt een hele andere tijd. Overigens niet alleen qua EV’s. | |
Gunner | donderdag 30 juni 2022 @ 18:55 |
En die is….? | |
Straatcommando. | donderdag 30 juni 2022 @ 18:57 |
Sjoemelsoftware | |
TheFreshPrince | donderdag 30 juni 2022 @ 18:58 |
Er worden in heel Europa sinds vorig jaar zelfs al meer EV's dan diesels verkocht. Voor Europa heb ik dan zo snel niet de onderverdeling EV vs Plug-in Hybrid maar wereldwijd was dat: | |
WheeledWarrior | donderdag 30 juni 2022 @ 18:59 |
Trekkers bouwen? | |
Gunner | donderdag 30 juni 2022 @ 19:02 |
Dat zou me verbazen. Als je serieus bent tenminste. | |
MoreDakka | donderdag 30 juni 2022 @ 19:04 |
Zoveel is er niet veranderd. VW heeft er nog wel wat bovenop gegooid maar gaat ook weer meer investeren in hybrides. | |
MoreDakka | donderdag 30 juni 2022 @ 19:05 |
Dat is wel het correcte antwoord. Nooit van dieselgate gehoord? | |
TheFreshPrince | donderdag 30 juni 2022 @ 19:07 |
Je leeft echt in een parallel universum, dat kan bijna niet anders. | |
MoreDakka | donderdag 30 juni 2022 @ 19:08 |
Ik hoop dat je ooit de ironie van deze post inziet | |
TheFreshPrince | donderdag 30 juni 2022 @ 19:09 |
Als ik terug ga naar 2012 dan lukt dat wel. | |
Straatcommando. | donderdag 30 juni 2022 @ 19:25 |
Ik zal niet claimen dat het dé reden is, maar het speelt zeker mee. | |
Rode_Wijn | donderdag 30 juni 2022 @ 19:28 |
Ik dacht hier op zeker een d66 plan te zien maar dit komt van het cda | |
Zwansen | donderdag 30 juni 2022 @ 19:39 |
Ben je nu serieus? Volkswagen had in 2019 alleen de nog e-Golf denk ik. Nu zie je overal de ID.3 en ID.4 rijden en kan je volgens mij elk model elektrisch krijgen. Begin 2019 was de Tesla model 3 ook nog niet eens uit. Er waren echt maar een paar serieuze opties, onvergelijkbaar met nu. | |
MoreDakka | donderdag 30 juni 2022 @ 19:39 |
Misschien dat je het gemist hebt, maar het gaat over besteding van R&D budget de komende jaren. | |
Zwansen | donderdag 30 juni 2022 @ 20:46 |
Maar het feit dat vrijwel alle autofabrikanten met meerdere EV-modellen komen nu en in de komende tijd, dan zal het R&D-budget toch ook fors toegenomen zijn t.o.v. 3.5 jaar geleden? Of denk je dat alle deze nieuwe modellen al het resultaat zijn van de R&D van 2019 en daarvoor? Op zich geen gekke gedachte, maar ik denk dat de urgentie alleen maar groter wordt (en ook zo gevoeld wordt) en dat de noodzaak om te innoveren ook nóg groter wordt. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 30 juni 2022 @ 20:54 |
Never was, never will be. | |
Accordtje | donderdag 30 juni 2022 @ 21:29 |
Ze hebben vorig jaar al aangegeven te stoppen met de ontwikkeling van verbrandingsmotoren. Er worden geen nieuwe meer ontworpen en alle nieuwe modellen vanaf 2025/2026 krijgen geen motoren op fossiele brandstof meer. Dat zal de nodige invloed hebben op de besteding van het R&D budget. | |
MoreDakka | donderdag 30 juni 2022 @ 21:58 |
Het is toegenomen, maar ook voor R&D in ICE. | |
MoreDakka | donderdag 30 juni 2022 @ 22:29 |
Allemaal PR-gelul. Ook de komende 5 jaar komt er weer budget bij voor R&D op het gebied van hybride motoren. | |
Isdatzo | donderdag 30 juni 2022 @ 22:45 |
Heb je vanavond toch nog die glazen bol op de kop weten te tikken? | |
MoreDakka | donderdag 30 juni 2022 @ 23:06 |
Wat ik zeg is gewoon waar. VW besteed vanaf 2020 vijf jaar lang 11 miljard van hun R&D budget extra aan hybride modellen. https://www.volkswagen-ne(...)-eur-73-billion-6607 Ze zullen sowieso tot 2030 nieuwe hybride modellen blijven aanbieden: VW investeert flink in batterij autootjes maar blijft net zo goed investeren in nieuwe hybride modellen. Tip: als een autofrabrikant spreekt over 'electrification' of het stopzetten van investeren in ICE dan bedoelen ze niet dat ze alleen nog maar investeren in batterijbakjes. | |
TheFreshPrince | vrijdag 1 juli 2022 @ 02:00 |
Uit je eigen bron: Er staat gewoon letterlijk dat ze 35 miljard in EV's steken en 11 miljard in hybride en dat vertaal jij als: Ter illustratie: [ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 01-07-2022 02:07:27 ] | |
MoreDakka | vrijdag 1 juli 2022 @ 08:44 |
Je leest over het woord 'extra' heen. | |
TheFreshPrince | vrijdag 1 juli 2022 @ 10:02 |
Grapjas. Jij hebt die bron hier gepost, ik niet. En ook dan is wel duidelijk dat er meer geld naar investeringen en onderzoek voor EV's gaat. Verder is het maar 1 autofabrikant, waar je stelde dat "autofabrikanten meer in brandstofmotoren dan in EV's investeren". Je hebt het niet aannemelijk kunnen maken. | |
MoreDakka | vrijdag 1 juli 2022 @ 10:44 |
En jij leest het vervolgens niet. Heeft geen zin dus. Van de grote merken investeert VW voor zover ik weet het meeste in R&D naar EVs. | |
TheFreshPrince | vrijdag 1 juli 2022 @ 10:47 |
Dat klopt dan weer wel. |