abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 07:47:06 #1
388664 crew  Dotteke
pi_205186606
Ik ( -Spring) ben me sinds een tijdje aan het verdiepen in taxidermie. 7 mei ga ik een cursus vogels opzetten volgen, maar omdat ik alle spullen al in huis had en ik te ongeduldig was om te wachten, ben ik alvast maar begonnen adhv een boekje.

Dit was mn eerste kauw _O-



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer mensen met interesse in of ervaring met taxidermie?

[ Bericht 3% gewijzigd door Dotteke op 30-06-2022 07:52:16 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205195069
Ik begrijp dat het vervelend leest ivm de kleurtjes van de ts en dat het lekkerder scrollt als dat klopt enzo. Dus in dat kader vind ik het als lezer ook fijner als de originele ts een vervolgtopic opent. Maar het is ook weer niet zo dat ik me nu persoonlijk gepasseerd voel of zo. Ik knal deze gewoon zsm vol en de volgende open ik dan weer zelf. Ik zal zorgen dat ik er bovenop zit tzt. ;)

[ Bericht % gewijzigd door GGMM op 01-07-2022 12:14:19 ]
  Spellchecker donderdag 30 juni 2022 @ 22:50:32 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205195113
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 22:46 schreef -Spring het volgende:
Ik begrijp dat het vervelend leest ivm de kleurtjes van de ts en dat het lekkerder scrollt als dat klopt enzo. Dus in dat kader vind ik het als lezer ook fijner als de originele ts een vervolgtopic opent. Maar het is ook weer niet zo dat ik me nu persoonlijk gepasseerd voel of zo. Ik knal deze gewoon zsm vol en de volgende open ik dan weer zelf. Ik zal zorgen dat ik er bovenop zit tzt. ;)
Het is aan jou.
  donderdag 30 juni 2022 @ 22:56:25 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205195167
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 22:46 schreef -Spring het volgende:
Ik begrijp dat het vervelend leest ivm de kleurtjes van de ts en dat het lekkerder scrollt als dat klopt enzo. Dus in dat kader vind ik het als lezer ook fijner als de originele ts een vervolgtopic opent. Maar het is ook weer niet zo dat ik me nu persoonlijk gepasseerd voel of zo. Ik knal deze gewoon zsm vol en de volgende open ik dan weer zelf. Ik zal zorgen dat ik er bovenop zit tzt. ;)
:B :B :B :B *O* *O* *O* *O* *O* Rellen rellen rellen rellennnnnnn *O* *O* *O* *O* *O* :B :B :B :B :B
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205195177
Anyway, weten jullie nog die man van die gare klomp kanaries? Die heeft me nu een vriezer vól gegeven. En niet alleen kanaries, maar zo ongeveer alle voličrevogels die je je kan bedenken.

Omdat ze anders werden weggegooid, heb ik toch maar weer ja gezegd, maar wat een ellende weer zeg. Ik begin steeds vol goede moed aan weer een nieuwe vogel, maar ze zijn zo droog en kwetsbaar dat ik ze al kapot trek door ernaar te kijken.

De eerste rosella ging nog wel:


De tweede trok ik zn kop kapot en nek kapot. Dit heb ik er nog van kunnen maken:


Zo zagen zn gekeerde kop- en nekhuid eruit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de derde heb ik zojuist gevild nadat ik m had ingespoten met een reteduur verzachtend looimiddeltje. Het nadeel hiervan is dat je handschoenen moet gebruiken en da's niet zo fijn want dan voel je minder. Het werkte op zich wel, maar alsnog trok ik een poot kapot. :')

Best frustrerend allemaal, maar toch kan ik het niet over mn hart verkrijgen om ze weg te gooien. Ik blíjf gewoon oefenen tot ik de master ben in het fixen van uitgedroogde vogels. :D
  donderdag 30 juni 2022 @ 22:58:59 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205195204
Kun je er nog van die enge crea Frankenstein knutseldieren van maken met combinaties?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205195214
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 22:56 schreef Molo het volgende:

[..]
:B :B :B :B *O* *O* *O* *O* *O* Rellen rellen rellen rellennnnnnn *O* *O* *O* *O* *O* :B :B :B :B :B
Dat doe ik alleen in OUD :D :9 O+
  Spellchecker donderdag 30 juni 2022 @ 23:00:08 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205195217
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 22:57 schreef -Spring het volgende:
Anyway, weten jullie nog die man van die gare klomp kanaries? Die heeft me nu een vriezer vól gegeven. En niet alleen kanaries, maar zo ongeveer alle voličrevogels die je je kan bedenken.

Omdat ze anders werden weggegooid, heb ik toch maar weer ja gezegd, maar wat een ellende weer zeg. Ik begin steeds vol goede moed aan weer een nieuwe vogel, maar ze zijn zo droog en kwetsbaar dat ik ze al kapot trek door ernaar te kijken.

De eerste rosella ging nog wel:
[ afbeelding ]

De tweede trok ik zn kop kapot en nek kapot. Dit heb ik er nog van kunnen maken:
[ afbeelding ]

Zo zagen zn gekeerde kop- en nekhuid eruit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de derde heb ik zojuist gevild nadat ik m had ingespoten met een reteduur verzachtend looimiddeltje. Het nadeel hiervan is dat je handschoenen moet gebruiken en da's niet zo fijn want dan voel je minder. Het werkte op zich wel, maar alsnog trok ik een poot kapot. :')

Best frustrerend allemaal, maar toch kan ik het niet over mn hart verkrijgen om ze weg te gooien. Ik blíjf gewoon oefenen tot ik de master ben in het fixen van uitgedroogde vogels. :D
Omg _O-

Wordt het niet eens tijd om stagiares aan te nemen? :D
pi_205195262
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 22:58 schreef Molo het volgende:
Kun je er nog van die enge crea Frankenstein knutseldieren van maken met combinaties?
Dat is een uitstekend plan _O_
Spoilers!
  donderdag 30 juni 2022 @ 23:05:27 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205195277
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 22:59 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat doe ik alleen in OUD :D :9 O+
* Molo jompelt juicht dit altijd toe
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205195280
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 22:58 schreef Molo het volgende:
Kun je er nog van die enge crea Frankenstein knutseldieren van maken met combinaties?
Vast! :D
pi_205195287
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 23:00 schreef maily het volgende:

[..]
Omg _O-

Wordt het niet eens tijd om stagiares aan te nemen? :D
Is dit een sollicitatie? *)
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 23:20:33 #13
388664 crew  Dotteke
pi_205195409
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 22:46 schreef -Spring het volgende:
Ik begrijp dat het vervelend leest ivm de kleurtjes van de ts en dat het lekkerder scrollt als dat klopt enzo. Dus in dat kader vind ik het als lezer ook fijner als de originele ts een vervolgtopic opent. Maar het is ook weer niet zo dat ik me nu persoonlijk gepasseerd voel of zo. Ik knal deze gewoon zsm vol en de volgende open ik dan weer zelf. Ik zal zorgen dat ik er bovenop zit tzt. ;)
Je had zelf bijna laatste post. 😉
In andere topics gebeurd het ook. Ook als men iets opent met een persoonlijk verhaal dat dan iemand anders weer opent in een nieuwe TT. Daar is niets mis mee. Regel is dat je iemand met de laatste post 2 min geeft om te openen.

Maar genoeg er over we gaan weer naar jou mooie creaties kijken en houden het ontopic.😉
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Spellchecker donderdag 30 juni 2022 @ 23:45:03 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Spellchecker vrijdag 1 juli 2022 @ 00:04:15 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205195638
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 22:57 schreef -Spring het volgende:
Anyway, weten jullie nog die man van die gare klomp kanaries? Die heeft me nu een vriezer vól gegeven. En niet alleen kanaries, maar zo ongeveer alle voličrevogels die je je kan bedenken.

Omdat ze anders werden weggegooid, heb ik toch maar weer ja gezegd, maar wat een ellende weer zeg. Ik begin steeds vol goede moed aan weer een nieuwe vogel, maar ze zijn zo droog en kwetsbaar dat ik ze al kapot trek door ernaar te kijken.

De eerste rosella ging nog wel:
[ afbeelding ]

De tweede trok ik zn kop kapot en nek kapot. Dit heb ik er nog van kunnen maken:
[ afbeelding ]

Zo zagen zn gekeerde kop- en nekhuid eruit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de derde heb ik zojuist gevild nadat ik m had ingespoten met een reteduur verzachtend looimiddeltje. Het nadeel hiervan is dat je handschoenen moet gebruiken en da's niet zo fijn want dan voel je minder. Het werkte op zich wel, maar alsnog trok ik een poot kapot. :')

Best frustrerend allemaal, maar toch kan ik het niet over mn hart verkrijgen om ze weg te gooien. Ik blíjf gewoon oefenen tot ik de master ben in het fixen van uitgedroogde vogels. :D
Ik weet nog een leuk topic voor je: GC / Doorslaan in je hobby.

:D
pi_205196234
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 23:05 schreef -Spring het volgende:

[..]
Vast! :D
Heb je die ene waar niet over gelachen mocht worden nog? Uit het vorige topic, met de originele TS?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205196244
Dizze dus:

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:10 schreef -Spring het volgende:
Dit is nu al de derde grasparkiet die ik verkracht en het begint me behoorlijk te frustreren.



En degene die lacht krijgt 'm gratis in zn brievenbus gepropt. Ik weet waar je huis woont.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Spellchecker vrijdag 1 juli 2022 @ 08:34:34 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205196507
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 00:04 schreef maily het volgende:

[..]
Ik weet nog een leuk topic voor je: GC / Doorslaan in je hobby.

:D
Oh nou idd! Ik ben echt een beetje geobserdeerd. Ik sta zelfs in het weekend vroeg op om een hele dag te kunnen prepareren :D
pi_205196512
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 08:15 schreef sigme het volgende:
Dizze dus:
[..]

Ik heb 'm weggegooid ;(
  Spellchecker vrijdag 1 juli 2022 @ 08:59:47 #21
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205196518
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 08:57 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik heb 'm weggegooid ;(
Gelukkig hebben we de foto nog O+

Nja je kunt niet alles bewaren natuurlijk.


Hoe gooi je die weg? Los bij het restafval of in een plastic zak?
pi_205196534
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 08:59 schreef maily het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we de foto nog O+

Nja je kunt niet alles bewaren natuurlijk.


Hoe gooi je die weg? Los bij het restafval of in een plastic zak?
Ik heb een prullenbakje in mn hobbykamer met een zwarte, ondoorzichtige zak erin. Daar gooi ik eerst alles in en die gaat in de kliko.
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 09:08:34 #23
388664 crew  Dotteke
pi_205196565
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:03 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik heb een prullenbakje in mn hobbykamer met een zwarte, ondoorzichtige zak erin. Daar gooi ik eerst alles in en die gaat in de kliko.
Je zult wel veel afval hebben. Ga je ook aan grotere dieren beginnen?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205196606
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:08 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Je zult wel veel afval hebben. Ga je ook aan grotere dieren beginnen?
Nog niet aan zoogdieren iig. Ik wil eerst écht goed worden in vogels. Bovendien vind ik opgezette zoogdieren ook minder mooi of zo. Die hebben het gewoon nét niet of zo.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:15:53 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205196615
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:14 schreef -Spring het volgende:

[..]
Nog niet aan zoogdieren iig. Ik wil eerst écht goed worden in vogels. Bovendien vind ik opgezette zoogdieren ook minder mooi of zo. Die hebben het gewoon nét niet of zo.
Misschien heeft die kanarieklompmeneer nog ergens een bevroren cassowary of dodo liggen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Spellchecker vrijdag 1 juli 2022 @ 09:16:48 #26
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205196620
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:15 schreef Molo het volgende:

[..]
Misschien heeft die kanarieklompmeneer nog ergens een bevroren cassowary of dodo liggen?
Die ijsbeer laatst is door de douane onderschept :D
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:19:37 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205196645
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:16 schreef maily het volgende:

[..]
Die ijsbeer laatst is door de douane onderschept :D
Ja zonde, iedereen weet dat het esthetisch veel mooier is om er daar twee van te hebben van gelijke grootte. Zo eentje is het toch net niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 09:24:07 #28
388664 crew  Dotteke
pi_205196681
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:14 schreef -Spring het volgende:

[..]
Nog niet aan zoogdieren iig. Ik wil eerst écht goed worden in vogels. Bovendien vind ik opgezette zoogdieren ook minder mooi of zo. Die hebben het gewoon nét niet of zo.
Snap het wel. Ook niet een keer uit nieuwsgierigheid om te kijken hoe dat uitpakt?

Vogels is volgens mij veel verfijnder werken dan grote roofdieren.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 09:24:21 #29
388664 crew  Dotteke
pi_205196684
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:16 schreef maily het volgende:

[..]
Die ijsbeer laatst is door de douane onderschept :D
_O-
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205196824
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:24 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Snap het wel. Ook niet een keer uit nieuwsgierigheid om te kijken hoe dat uitpakt?

Vogels is volgens mij veel verfijnder werken dan grote roofdieren.
Aan de andere kant hebben vogels minder uitdrukking dan zoogdieren.
Maae het is maar net wat je gewend bent hoor; het één is niet makkelijker dan het ander.

De gedachte aan weer nieuwe dingen leren laat me voor nu echter ff duizelen. Het zijn zoveel nieuwe technieken: lippen en oren splitsen, schedel namaken (die gebruik je niet zoals bij vogels wel, enz)

Maar goed, een preparateur uit de regio heeft me laatst gevraagd om samen met haar een vos op te zetten. Dat ga ik ws wel doen toch. Maar dan is het samen
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 09:41:26 #31
388664 crew  Dotteke
pi_205196839
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:39 schreef -Spring het volgende:

[..]
Aan de andere kant hebben vogels minder uitdrukking dan zoogdieren.
Maae het is maar net wat je gewend bent hoor; het één is niet makkelijker dan het ander.

De gedachte aan weer nieuwe dingen leren laat me voor nu echter ff duizelen. Het zijn zoveel nieuwe technieken: lippen en oren splitsen, schedel namaken (die gebruik je niet zoals bij vogels wel, enz)

Maar goed, een preparateur uit de regio heeft me laatst gevraagd om samen met haar een vos op te zetten. Dat ga ik ws wel doen toch. Maar dan is het samen
Je bent ook nog maar net begonnen he, en dan eigenlijk al zo ver ^O^
Dat is wel leuk om het samen te doen. Dan weet je ook hoe dat is een groter dier opzetten. Leuke ervaring erbij dan.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205196943
Komende donderdag ga ik een vogel opzetten met een meisje dat ik ken via insta. Ze komt hier naartoe. :)
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 10:02:10 #33
388664 crew  Dotteke
pi_205197040
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:52 schreef -Spring het volgende:
Komende donderdag ga ik een vogel opzetten met een meisje dat ik ken via insta. Ze komt hier naartoe. :)
Gezellig. Ben benieuwd. welke vogel ga je opzetten?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205197055
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:02 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Gezellig. Ben benieuwd. welke vogel ga je opzetten?
Geen idee nog! We doen er allebei een, zij neemt dr eigen mee
pi_205197106
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 08:57 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik heb 'm weggegooid ;(
Jammer. Die had ik wel willen hebben. Voor de pied-a-terre.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205197203
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:09 schreef sigme het volgende:

[..]
Jammer. Die had ik wel willen hebben. Voor de pied-a-terre.
Ik was nogal boos :@
pi_205197207
Misschien heb ik er zelfs wel op gestampt
  Spellchecker vrijdag 1 juli 2022 @ 10:31:15 #38
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205197295
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:20 schreef -Spring het volgende:
Misschien heb ik er zelfs wel op gestampt
Was het een muis?
(Niet alles gelezen)
pi_205200280
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:20 schreef -Spring het volgende:
Misschien heb ik er zelfs wel op gestampt
Nou, ik had er best 50ct voor willen betalen, maar ik was er dan niet op gaan stampen.

Mocht je ooit nog zo'n mooie dooie nachtmerrie produceren: niet weggooien hoor!
Ik hou me aanbevolen zeg maar.

-knip- doe maar niet

[ Bericht 2% gewijzigd door Dotteke op 01-07-2022 15:19:43 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205201290
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 15:06 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou, ik had er best 50ct voor willen betalen, maar ik was er dan niet op gaan stampen.

Mocht je ooit nog zo'n mooie dooie nachtmerrie produceren: niet weggooien hoor!
Ik hou me aanbevolen zeg maar.

-knip- doe maar niet
:D Ik zou er niet eens op de rommelmarkt mee dúrven staan. Maar mocht ik ooit nog eens zo'n figuur produceren, dan zal ik aan je denken. :Y

Vandaag nog zo'n uitgedroogd exemplaar afgemaakt. Door dat spul dat ik er had ingespoten is ie wat beter gelukt dan de vorige, maar alsnog wat kale plekjes op zn kop. Zn gebroken poot heb ik redelijk kunnen camoufleren gelukkig.



En voor de liefhebber nog wat foto's van de making of:

Dit was net ontdooid en na het inspuiten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste incisie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nagemaakt lijfje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijfje passen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ijzerdraad in de poten en vleugels.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fohnen en groomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben alleen vergeten foto's te maken van de binnenkant van de kop en het plaatsen van de ogen.

[ Bericht 16% gewijzigd door -Spring op 01-07-2022 16:43:23 ]
pi_205201863
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 16:30 schreef -Spring het volgende:
Door dat spul dat ik er had ingespoten is ie wat beter gelukt dan de vorige, maar alsnog wat kale plekjes op zn kop.
Nou ja, wij hadden vroeger prachtrosella's, en die zagen er ook niet altijd even fris en fruitig uit. Soms hebben ze hun dag niet. Of ruzie gehad :+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 1 juli 2022 @ 17:10:19 #42
269689 crew  Viv
pi_205201890
Ik vind het echt fascinerend hoe verlept zo'n vogel er tussentijds uitziet, en hoe netjes daarna! :D

Ken je deze kat trouwens? https://www.dailymail.co.(...)eline-taxidermy.html
Moest ik aan denken toen ik zag dat je binnenkort een vos gaat opzetten. :+
pi_205201935
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:10 schreef Viv het volgende:
Ik vind het echt fascinerend hoe verlept zo'n vogel er tussentijds uitziet, en hoe netjes daarna! :D

Ken je deze kat trouwens? https://www.dailymail.co.(...)eline-taxidermy.html
Moest ik aan denken toen ik zag dat je binnenkort een vos gaat opzetten. :+
Dat maakt het ook zo magisch om te doen. De beloning die die je daarvan krijgt is echt verslavend.

En omg, nee! Die kende ik nog niet. Dat schijnt vaak te gebeuren met zoogdieren: dat ze onwijs gestretched worden. :D
pi_205201949
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:08 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou ja, wij hadden vroeger prachtrosella's, en die zagen er ook niet altijd even fris en fruitig uit. Soms hebben ze hun dag niet. Of ruzie gehad :+
Ja, dat is ook zo. O+ Ik heb zelf valkparkieten en die hebben echt niet altijd hun veertjes zo perfect zitten als ik van mn preparaten verwacht.
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 18:36:06 #45
388664 crew  Dotteke
pi_205203074
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 16:30 schreef -Spring het volgende:

[..]
:D Ik zou er niet eens op de rommelmarkt mee dúrven staan. Maar mocht ik ooit nog eens zo'n figuur produceren, dan zal ik aan je denken. :Y

Vandaag nog zo'n uitgedroogd exemplaar afgemaakt. Door dat spul dat ik er had ingespoten is ie wat beter gelukt dan de vorige, maar alsnog wat kale plekjes op zn kop. Zn gebroken poot heb ik redelijk kunnen camoufleren gelukkig.

[ afbeelding ]

En voor de liefhebber nog wat foto's van de making of:

Dit was net ontdooid en na het inspuiten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste incisie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nagemaakt lijfje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijfje passen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ijzerdraad in de poten en vleugels.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fohnen en groomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben alleen vergeten foto's te maken van de binnenkant van de kop en het plaatsen van de ogen.
Wat mooi om te zien hoe zo verfomfaaid beestje er zo mooi uit komt te zien Knap staaltje werk
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205204544
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:08 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou ja, wij hadden vroeger prachtrosella's, en die zagen er ook niet altijd even fris en fruitig uit. Soms hebben ze hun dag niet. Of ruzie gehad :+
Dat zijn wel vogels met een pittig karakter denk ik, of niet?
pi_205204547
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 18:36 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Wat mooi om te zien hoe zo verfomfaaid beestje er zo mooi uit komt te zien Knap staaltje werk
Dank!
pi_205204722
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:18 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat zijn wel vogels met een pittig karakter denk ik, of niet?
Humeurig vooral. De valkparkieten waren agressiever.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 2 juli 2022 @ 00:57:33 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205206848
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:10 schreef Viv het volgende:
Ik vind het echt fascinerend hoe verlept zo'n vogel er tussentijds uitziet, en hoe netjes daarna! :D

Ken je deze kat trouwens? https://www.dailymail.co.(...)eline-taxidermy.html
Moest ik aan denken toen ik zag dat je binnenkort een vos gaat opzetten. :+
Awesome :D
Zo slecht dat :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 2 juli 2022 @ 00:58:19 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205206854
Die foto's achter elkaar zien is echt tof Spring! Mooi proces :Y
Keep 'm coming _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 12:22:34 #51
388664 crew  Dotteke
pi_205233713
Zag van de week op tv opgezette roofvogels, dat is ook mooi @-Spring Of een uil?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205234165
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:22 schreef Dotteke het volgende:
Zag van de week op tv opgezette roofvogels, dat is ook mooi @:-Spring Of een uil?
Ja, waanzinnig! Ik heb er alleen geen.

De tandarts belde: "Goed nieuws! Over twee weken hebben we een geheelextractie en ik ga alles voor je bewaren. Je moet het dan nog wel zelf schoonmaken hč?"

Nu kon ik mezelf niet meer laten kennen natuurlijk dus ik heb maar heel enthousiast gereageerd.

Maar ik vind het wel een beetje spannend eigenlijk. Word al een beetje onpasselijk van de gedachte alleen al. Ik denk dat ik ze eerst maar bij mn kevers gooi, die lusten vast wel mensenvlees. :P
  Spellchecker maandag 4 juli 2022 @ 13:04:16 #53
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205234186
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:01 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ja, waanzinnig! Ik heb er alleen geen.

De tandarts belde: "Goed nieuws! Over twee weken hebben we een geheelextractie en ik ga alles voor je bewaren. Je moet het dan nog wel zelf schoonmaken hč?"

Nu kon ik mezelf niet meer laten kennen natuurlijk dus ik heb maar heel enthousiast gereageerd.

Maar ik vind het wel een beetje spannend eigenlijk. Word al een beetje onpasselijk van de gedachte alleen al. Ik denk dat ik ze eerst maar bij mn kevers gooi, die lusten vast wel mensenvlees. :P
Dat je Kees van de hoek ziet binnenlopen bij de tandarts en denkt "zou ik zijn tanden krijgen straks?"
pi_205234198
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:04 schreef maily het volgende:

[..]
Dat je Kees van de hoek ziet binnenlopen bij de tandarts en denkt "zou ik zijn tanden krijgen straks?"
:D
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 13:53:31 #55
388664 crew  Dotteke
pi_205234672
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:01 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ja, waanzinnig! Ik heb er alleen geen.

De tandarts belde: "Goed nieuws! Over twee weken hebben we een geheelextractie en ik ga alles voor je bewaren. Je moet het dan nog wel zelf schoonmaken hč?"

Nu kon ik mezelf niet meer laten kennen natuurlijk dus ik heb maar heel enthousiast gereageerd.

Maar ik vind het wel een beetje spannend eigenlijk. Word al een beetje onpasselijk van de gedachte alleen al. Ik denk dat ik ze eerst maar bij mn kevers gooi, die lusten vast wel mensenvlees. :P
Kan je doen, of net doen of het van een dier is, dan staat het je niet zo tegen
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  maandag 4 juli 2022 @ 14:50:54 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205235262
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:01 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ja, waanzinnig! Ik heb er alleen geen.

De tandarts belde: "Goed nieuws! Over twee weken hebben we een geheelextractie en ik ga alles voor je bewaren. Je moet het dan nog wel zelf schoonmaken hč?"

Nu kon ik mezelf niet meer laten kennen natuurlijk dus ik heb maar heel enthousiast gereageerd.

Maar ik vind het wel een beetje spannend eigenlijk. Word al een beetje onpasselijk van de gedachte alleen al. Ik denk dat ik ze eerst maar bij mn kevers gooi, die lusten vast wel mensenvlees. :P
Ja, dat zou ik idd ook doen. Ogen dicht en in die bak kieperen. Daarna zou ik er geen moeite meer mee hebben. Maar brrr... :X
***
pi_205236258
En duimen dat er een stoere gouden kroon tussen zit haha B-)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_205236553
Ik vind het nog steeds een gek idee dat ze zomaar menselijk slachtafval mag hebben
  Spellchecker maandag 4 juli 2022 @ 16:56:14 #59
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205236571
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:53 schreef -Spring het volgende:
Ik vind het nog steeds een gek idee dat ze zomaar menselijk slachtafval mag hebben
Is dat de term? Menselijk slachtafval? :o

Dan vraag ik me af wat je bij ziekenhuizen kunt scoren? :X
pi_205236729
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:56 schreef maily het volgende:

[..]
Is dat de term? Menselijk slachtafval? :o

Dan vraag ik me af wat je bij ziekenhuizen kunt scoren? :X
Nee hoor, zo noem ik het.

Ziekenhuizen doen daar juist heel moeilijk over. Daar krijg je niet eens je eigen heup mee als je dat wil.

Mn kauwtje is helemaal af. Op deze ben ik wel trots. ♡





pi_205237251
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:56 schreef maily het volgende:

[..]
Is dat de term? Menselijk slachtafval? :o

Dan vraag ik me af wat je bij ziekenhuizen kunt scoren? :X
Omg, een keer een arm opzetten lijkt me best stoer. Vraag het eens hahaha
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_205237756
Uit het ziekenhuis krijg je niks mee helaas. Niet eens je eigen onderdelen .

(Alleen als je écht op je strepen gaat staan en zegt dat je uit religieuze overwegingen compleet begraven wil worden, willen ze wel een uitzondering maken, maar in het algemeen hebben ze er gewoon geen zin in.)
  maandag 4 juli 2022 @ 19:38:21 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205238139
Z'n koppie is wel heel gaaf! O+
***
  maandag 4 juli 2022 @ 19:39:28 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205238163
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:12 schreef -Spring het volgende:
Uit het ziekenhuis krijg je niks mee helaas. Niet eens je eigen onderdelen .

(Alleen als je écht op je strepen gaat staan en zegt dat je uit religieuze overwegingen compleet begraven wil worden, willen ze wel een uitzondering maken, maar in het algemeen hebben ze er gewoon geen zin in.)
Je moet die arm dan ook wel meteen in de vriezer leggen anders gaat dat echt heel goor worden. :o

Kan jij dat ook opzetten dan? Ook al is er een kant open?

Mmm, mss mag het ook wel gewoon niet van de Wet op de Lijkbezorging? Balsemen mag ten slotte ook niet. Of zou dat alleen voor een heel lichaam gelden?
***
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 5 juli 2022 @ 01:28:55 #65
269689 crew  Viv
pi_205241553
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:39 schreef BE het volgende:

[..]
Je moet die arm dan ook wel meteen in de vriezer leggen anders gaat dat echt heel goor worden. :o

Kan jij dat ook opzetten dan? Ook al is er een kant open?

Mmm, mss mag het ook wel gewoon niet van de Wet op de Lijkbezorging? Balsemen mag ten slotte ook niet. Of zou dat alleen voor een heel lichaam gelden?
Wordt een arm niet gewoon op sterk water gezet?

Een arm is geen lijk, lijkt mij. :7
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 06:20:39 #66
388664 crew  Dotteke
pi_205241694
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:14 schreef -Spring het volgende:

[..]
Nee hoor, zo noem ik het.

Ziekenhuizen doen daar juist heel moeilijk over. Daar krijg je niet eens je eigen heup mee als je dat wil.

Mn kauwtje is helemaal af. Op deze ben ik wel trots. ♡

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hij is weer prachtig geworden Spring
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 06:24:01 #67
388664 crew  Dotteke
pi_205241698
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 01:28 schreef Viv het volgende:

[..]
Wordt een arm niet gewoon op sterk water gezet?

Een arm is geen lijk, lijkt mij. :7
Als een arm geamputeerd wordt en iemand geeft toestemming lijkt het mij geen probleem. Maar een arm van een overleden lijkt mij een ander verhaal. Denk dat ze dan toch echt toestemming moeten hebben van de nabestaande.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 06:26:59 #68
388664 crew  Dotteke
pi_205241700
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:53 schreef -Spring het volgende:
Ik vind het nog steeds een gek idee dat ze zomaar menselijk slachtafval mag hebben
Het zijn alleen de tanden toch?
Ik zie dat niet zo als slachtafval eerlijk gezegd. Zit vaak ook geen vlees aan.

Misschien hebben ze wel toestemming gevraagd 😉
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205242444
Die tanden en kiezen geeft ze weg zonder overleg, zegt ze. Omdat ze anders toch in de prullenbak verdwijnen.

En op je eigen afgezette onderdelen schijn je juridisch gewoon recht te hebben schijnt. Artsen hebben er alleen geen zin in.
pi_205244409
Engelse parkieten zijn zo leuk om te maken. ♡ Ze zijn slordig, grumpy en lui en het is het fantastisch als het lukt om dat vast te leggen.


pi_205244646
Is dit nu eigenlijk een dure hobby? Je hebt volgens mij heel wat nodig voor een vogeltje. Looistoffen, oogjes, vulmiddel, mesjes, draad, prikkers….
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_205244718
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:18 schreef valentijn101 het volgende:
Is dit nu eigenlijk een dure hobby? Je hebt volgens mij heel wat nodig voor een vogeltje. Looistoffen, oogjes, vulmiddel, mesjes, draad, prikkers….
Ja. Reteduur. :D De opstartkosten althans. Zodra je alles in huis hebt en groot hebt ingekocht, valt het wel mee.
pi_205247366
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:58 schreef -Spring het volgende:
Engelse parkieten zijn zo leuk om te maken. ♡ Ze zijn slordig, grumpy en lui en het is het fantastisch als het lukt om dat vast te leggen.

[ afbeelding ]
Hmpf. Doe mij maar de mislukte variant. Heb ik nodig! Als inbrekersverschrikker!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205247694
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:19 schreef sigme het volgende:

[..]
Hmpf. Doe mij maar de mislukte variant. Heb ik nodig! Als inbrekersverschrikker!
:D
pi_205250658
Dit kleine bolletje heeft het niet makkelijk gehad. Ze had maar één voetje en perste zichzelf dood tijdens het leggen van een eitje. Zijzelf en het zakje waar ze in zat zaten vol bloed. Drie keer gooide ik 'r bijna weg: een keer toen dr voetloze pootje zo gedraaid zat dat ik er geen ijzerdraad doorheen kreeg; een keer toen ik dr schedeltje inkneep en een keer toen ik dr oor uitscheurde. Maar gelukkig zette ik door en is ze nu weer (bijna) mooi. Dat verdient ze wel. ♡

pi_205271878
Holy.moly. Wát een extreem moeilijk vogeltje.



  donderdag 7 juli 2022 @ 22:32:07 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205272114
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 22:08 schreef -Spring het volgende:
Holy.moly. Wát een extreem moeilijk vogeltje.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ooooh! O+
Het is alleen dat ik niet zo ben van de opgezette dieren, maar een roodborstje… O+
(Alleen vrees ik dat F dan de bijna kale, ruim 40 jaar oude eekhoorn (die nu bij mijn schoonmoeder hangt) ook hier aan de muur wil… ;( )
***
pi_205274160
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 22:32 schreef BE het volgende:

[..]
Ooooh! O+
Het is alleen dat ik niet zo ben van de opgezette dieren, maar een roodborstje… O+
(Alleen vrees ik dat F dan de bijna kale, ruim 40 jaar oude eekhoorn (die nu bij mijn schoonmoeder hangt) ook hier aan de muur wil… ;( )
_O- Die zou ik niet in huis halen, hoor. Vroeger werden ze niet behandeld met insectides dus er zitten misschien wel beestjes in. O-)
pi_205274202
Het was hier feest vanochtend. *O*

Eerst belde de dierenarts dat ze een van haar eigen kippen had laten inslapen omdat ie de eieren kapot pikte.

Duivenveer ter referentie.

Enórm beest, 3kg. Was nog warm toen ik 'r kreeg.

En terwijl ik daar was, belde de lokale ongediertebestrijder dat ie een hoopje kauwen en kraaien bij de voordeur had gelegd.



Deze zijn van de winter geschoten dus zitten mooi dik in de veren.

Hij heeft ook nog een mus in de vriezer liggen voor me. Die ga ik zo opzetten:

  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:51:38 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205274465
Oooh! Een musje! En die dan samen met het roodborstje! O+

En die kip is ook tof zeg! :Y


quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:22 schreef -Spring het volgende:

[..]
_O- Die zou ik niet in huis halen, hoor. Vroeger werden ze niet behandeld met insectides dus er zitten misschien wel beestjes in. O-)
:o :'(
***
  Spellchecker vrijdag 8 juli 2022 @ 11:01:04 #81
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205274575
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:51 schreef BE het volgende:
Oooh! Een musje! En die dan samen met het roodborstje! O+

En die kip is ook tof zeg! :Y
[..]
:o :'(
Dus lekker bij schoonmoeder laten ^O^ O-)
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 11:06:51 #82
388664 crew  Dotteke
pi_205274621
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:27 schreef -Spring het volgende:
Het was hier feest vanochtend. *O*

Eerst belde de dierenarts dat ze een van haar eigen kippen had laten inslapen omdat ie de eieren kapot pikte.

[ afbeelding ] Duivenveer ter referentie.

Enórm beest, 3kg. Was nog warm toen ik 'r kreeg.

En terwijl ik daar was, belde de lokale ongediertebestrijder dat ie een hoopje kauwen en kraaien bij de voordeur had gelegd.

[ afbeelding ]

Deze zijn van de winter geschoten dus zitten mooi dik in de veren.

Hij heeft ook nog een mus in de vriezer liggen voor me. Die ga ik zo opzetten:

[ afbeelding ]
Zo, je hoeft je voorlopig niet te vervelen :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  vrijdag 8 juli 2022 @ 13:04:39 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205275577
Met die dooie mus kun je zeker iemand blij maken :D O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Spellchecker vrijdag 8 juli 2022 @ 13:31:13 #84
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205275838
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:04 schreef Molo het volgende:
Met die dooie mus kun je zeker iemand blij maken :D O+
_O_
pi_205278006
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:04 schreef Molo het volgende:
Met die dooie mus kun je zeker iemand blij maken :D O+
Precies. Want ik mag m niet verkopen want inheemse vogel.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 18:46:17 #86
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205280087
Ik vond afgelopen week een intacte mol. Hij was ergens terecht gekomen waar hij niet weg kon komen. Hij ligt in de container inmiddels. Maar had je hem willen hebben @-Spring ? Voor het geval we er weer een vinden die levensmoe is.
Spoilers!
pi_205282502
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond afgelopen week een intacte mol. Hij was ergens terecht gekomen waar hij niet weg kon komen. Hij ligt in de container inmiddels. Maar had je hem willen hebben @:-Spring ? Voor het geval we er weer een vinden die levensmoe is.
Lief dat je aan me denkt! Ik kan echter heel gemakkelijk aan mollen komen, die worden actief bestreden. Maar dank! O+

Kauwtje af ♡

  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 05:59:03 #88
388664 crew  Dotteke
pi_205283643
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond afgelopen week een intacte mol. Hij was ergens terecht gekomen waar hij niet weg kon komen. Hij ligt in de container inmiddels. Maar had je hem willen hebben @:-Spring ? Voor het geval we er weer een vinden die levensmoe is.
IK reed gisteren in de stad en zag een dooie mus op het fieitspad liggen. Ik dacht hë zou dat wat voor @-Spring zijn _O-
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 juli 2022 @ 11:40:32 #90
269689 crew  Viv
pi_205284754
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:04 schreef Molo het volgende:
Met die dooie mus kun je zeker iemand blij maken :D O+
@-Spring zou visitekaartjes kunnen laten drukken met

quote:
-Spring, preparateur

Maak mij blij met een dode mus!

Tel: 012-3456789
8-)
pi_205284794
De foto van gisteren was crap dus hierbij een nieuwe O-)

  zaterdag 9 juli 2022 @ 12:50:59 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205285230
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 11:49 schreef -Spring het volgende:
De foto van gisteren was crap dus hierbij een nieuwe O-)

[ afbeelding ]
Vet! Wat een baas, zelfs de dood ownt ie!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205285283
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:50 schreef Molo het volgende:

[..]
Vet! Wat een baas, zelfs de dood ownt ie!
Gaaf dat je dat zo ziet en en zegt want dat is precies de look die ik m mee wil geven O+

De uitdaging van vandaag:

pi_205286096
Twee teken op het meesje :r



Die zijn nu ook gelooid.
  Spellchecker zaterdag 9 juli 2022 @ 14:49:43 #95
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205286130
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:45 schreef -Spring het volgende:
Twee teken op het meesje :r

[ afbeelding ]

Die zijn nu ook gelooid.
Lilleke bloedzuigers :r
  Spellchecker zaterdag 9 juli 2022 @ 15:43:02 #96
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205286495
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205290872
Wow, nu al klaar? Dat gaat snel :o
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_205291425
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 21:41 schreef valentijn101 het volgende:
Wow, nu al klaar? Dat gaat snel :o
Ja, zo'n kleintje is wel veel gepriegel, maar kost minder tijd.

Hoewel ik er na deze foto nog wel twee uur aan gefreubeld heb hoor: vleugels hoger, stand van de poten anders, teentjes fixeren, veren rechtleggen, enz.
pi_205305310
Ik had een dwergpapegaaitje uit de vriezer gehaald, maar vind net deze prachtige groene specht op de weg. ;( O+

  Spellchecker maandag 11 juli 2022 @ 09:11:57 #102
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205305313
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:11 schreef -Spring het volgende:
Ik had een dwergpapegaaitje uit de vriezer gehaald, maar vind net deze prachtige groene specht op de weg. ;( O+

[ afbeelding ]
:o O+
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 12:26:36 #103
388664 crew  Dotteke
pi_205306872
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:11 schreef -Spring het volgende:
Ik had een dwergpapegaaitje uit de vriezer gehaald, maar vind net deze prachtige groene specht op de weg. ;( O+

[ afbeelding ]
die is mooi
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205308273
Een specht ramt zijn hoofd tot wel 12.000 keer per dag tegen een boom. Waarom krijgt ie geen hoofdpijn?

De snavel is zeer sterk maar elastisch.
Tussen de snavel en de hersenen van de specht zit een laag poreus bot, een schokdemper als het ware. Deze koraalachtige laag absorbeert lage-frequentie-trillingen, waardoor die niet doordringen tot de hersenen.
Onder aan de tong van de specht zit een elastische ondersteuning, die doorloopt over de hele schedel. Dit tongbeen verdeelt de klap gelijkmatig over de hele schedel.
Tussen de schedel en de hersenen zit een zeer dunne laag hersenvocht, waardoor er minder trillingen worden doorgegeven van de schedel naar de hersenen.
Een specht heeft kleine hersenen die bovendien heel goed vastzitten in de schedel. Dat maakt een hersenschudding heel wat onwaarschijnlijker.
De hersenen van een specht zijn glad, in tegenstelling tot bij een mens. Daardoor is het oppervlakte ervan veel kleiner en hebben de schokken minder effect
Een specht heeft ook een airbag. Een milliseconde voordat de specht het hoofd stoot, trekt hij zijn spieren samen waardoor de ergste klap door relatief veerkrachtige beenderen wordt opgevangen. (Bron: bosplus.be)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tong:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205310864
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:11 schreef -Spring het volgende:
Ik had een dwergpapegaaitje uit de vriezer gehaald, maar vind net deze prachtige groene specht op de weg. ;( O+

[ afbeelding ]
Da's een kleintje!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205310875
quote:
11s.gif Op maandag 11 juli 2022 20:27 schreef sigme het volgende:

[..]
Da's een kleintje!
Ja, een juveniele man.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 21:02:18 #107
388664 crew  Dotteke
pi_205311206
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:31 schreef -Spring het volgende:
Een specht ramt zijn hoofd tot wel 12.000 keer per dag tegen een boom. Waarom krijgt ie geen hoofdpijn?

De snavel is zeer sterk maar elastisch.
Tussen de snavel en de hersenen van de specht zit een laag poreus bot, een schokdemper als het ware. Deze koraalachtige laag absorbeert lage-frequentie-trillingen, waardoor die niet doordringen tot de hersenen.
Onder aan de tong van de specht zit een elastische ondersteuning, die doorloopt over de hele schedel. Dit tongbeen verdeelt de klap gelijkmatig over de hele schedel.
Tussen de schedel en de hersenen zit een zeer dunne laag hersenvocht, waardoor er minder trillingen worden doorgegeven van de schedel naar de hersenen.
Een specht heeft kleine hersenen die bovendien heel goed vastzitten in de schedel. Dat maakt een hersenschudding heel wat onwaarschijnlijker.
De hersenen van een specht zijn glad, in tegenstelling tot bij een mens. Daardoor is het oppervlakte ervan veel kleiner en hebben de schokken minder effect
Een specht heeft ook een airbag. Een milliseconde voordat de specht het hoofd stoot, trekt hij zijn spieren samen waardoor de ergste klap door relatief veerkrachtige beenderen wordt opgevangen. (Bron: bosplus.be)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tong:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is dat op die laatste foto?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205311523
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 21:02 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Wat is dat op die laatste foto?
Zn tong.

  maandag 11 juli 2022 @ 22:05:30 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205312389
O+

quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:11 schreef -Spring het volgende:
Ik had een dwergpapegaaitje uit de vriezer gehaald, maar vind net deze prachtige groene specht op de weg. ;( O+

[ afbeelding ]
:o Die vind je zomaar ook! :o ;(
***
pi_205312568
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:05 schreef BE het volgende:
O+
[..]
:o Die vind je zomaar ook! :o ;(
Een paar honderd meter van huis vandaan. O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 juli 2022 @ 22:36:27 #111
269689 crew  Viv
pi_205312841
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 21:19 schreef -Spring het volgende:

[ afbeelding ]
Wat een mooie oogjes heb je voor hem gevonden!
pi_205312942
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:36 schreef Viv het volgende:

[..]
Wat een mooie oogjes heb je voor hem gevonden!
Thanks, maar daar ben in zelf weinig creatief in geweest hoor. Je kunt ze gewoon per soort bestellen. :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 juli 2022 @ 22:45:57 #113
269689 crew  Viv
pi_205312955
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:44 schreef -Spring het volgende:

[..]
Thanks, maar daar ben in zelf weinig creatief in geweest hoor. Je kunt ze gewoon per soort bestellen. :D
Ohh, ik stelde me zo voor dat je een heel assortiment aan verschillende groottes en kleuren hebt, en dan voor de beste match gaat. :D :@
pi_205350023
Ik heb net de envelop met tanden opgehaald en ik durf m niet open te maken.

Eerst maar ff lunchen sowieso.

  vrijdag 15 juli 2022 @ 13:45:22 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205350081
Gewoon hup vanuit de envelop bij je kevers kieperen en niet naar kijken! ;)
***
  Spellchecker vrijdag 15 juli 2022 @ 13:46:44 #117
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205350104
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 13:39 schreef -Spring het volgende:
Ik heb net de envelop met tanden opgehaald en ik durf m niet open te maken.

Eerst maar ff lunchen sowieso.

[ afbeelding ]
Vraag of je dochter het wil doen.
pi_205350126
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 13:46 schreef maily het volgende:

[..]
Vraag of je dochter het wil doen.
Al gedaan. :D Die van 12 weigert en die van 7 wil té graag. :')
pi_205350133
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 13:45 schreef BE het volgende:
Gewoon hup vanuit de envelop bij je kevers kieperen en niet naar kijken! ;)
Het zit nog in een plastic zakje, zei ze. :{
  Spellchecker vrijdag 15 juli 2022 @ 13:49:42 #120
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205350141
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 13:48 schreef -Spring het volgende:

[..]
Al gedaan. :D Die van 12 weigert en die van 7 wil té graag. :')
:D

Die van 7 heeft misschien nog melktandjes over :D
pi_205350144
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 13:49 schreef maily het volgende:

[..]
:D

Die van 7 heeft misschien nog melktandjes over :D
Die mag ik niet gebruiken. Stom he? :D ;)
  Spellchecker vrijdag 15 juli 2022 @ 13:50:41 #122
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205350149
Moeten we massaal van die stripjes sparen (die bij de boterhamzakjes zitten) voor jou? :D
  vrijdag 15 juli 2022 @ 13:50:48 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205350154
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 13:48 schreef -Spring het volgende:

[..]
Het zit nog in een plastic zakje, zei ze. :{
;(

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 13:48 schreef -Spring het volgende:

[..]
Al gedaan. :D Die van 12 weigert en die van 7 wil té graag. :')
:o :D
***
pi_205350209
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 13:50 schreef maily het volgende:
Moeten we massaal van die stripjes sparen (die bij de boterhamzakjes zitten) voor jou? :D
Ja graag! :D Ik zat me toevallig gisteren te bedenken hoe ik daar eens aan kan komen zonder gebruik te maken van boterhamzakjes én vuilniszakken zonder trekband te moeten kopen. :p
  Spellchecker vrijdag 15 juli 2022 @ 13:56:52 #125
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205350223
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 13:55 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ja graag! :D Ik zat me toevallig gisteren te bedenken hoe ik daar eens aan kan komen zonder gebruik te maken van boterhamzakjes én vuilniszakken zonder trekband te moeten kopen. :p
Vraag het in je familie/buurt ..... dat lijkt me het makkelijkste.

Wij flikkeren die zooi altijd weg :D
pi_205350575
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:30 schreef -Spring het volgende:
Nou. Dat ging goed. :')

_O- _O- _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Spellchecker vrijdag 15 juli 2022 @ 14:42:23 #129
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205350614
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:30 schreef -Spring het volgende:
Nou. Dat ging goed. :')

Zo goed ingepakt :D
Zat er geen gedichtje bij? <O)
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 21:00:50 #130
388664 crew  Dotteke
pi_205354103
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:30 schreef -Spring het volgende:
Nou. Dat ging goed. :')

Je stroopt vogels uit elkaar ingewanden alles en dit vind je vies. Komt dat omdat het van een mens is.
Leuke vrouw om te zien ben je Spring.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 15 juli 2022 @ 21:18:44 #131
269689 crew  Viv
pi_205354349
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 13:50 schreef maily het volgende:
Moeten we massaal van die stripjes sparen (die bij de boterhamzakjes zitten) voor jou? :D
Zolang dat nog kan:
KLB / Geen bind draadjes meer bij vuilniszakken
:Y)
  Spellchecker vrijdag 15 juli 2022 @ 21:20:00 #132
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205354363
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:18 schreef Viv het volgende:

[..]
Zolang dat nog kan:
KLB / Geen bind draadjes meer bij vuilniszakken
:Y)
Bij boterhamzakjes zitten ze nog geloof ik :D
pi_205355998
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:20 schreef maily het volgende:

[..]
Bij boterhamzakjes zitten ze nog geloof ik :D
Die zijn vaak net te kort.

Nog een fotootje van voor en het goedleggen van de veren:



  Spellchecker vrijdag 15 juli 2022 @ 23:56:05 #134
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205356218
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 23:24 schreef -Spring het volgende:

[..]
Die zijn vaak net te kort.

Nog een fotootje van voor en het goedleggen van de veren:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow ....... ^O^
pi_205357047
Hee, met de vleugeltjes uit elkaar vind ik eigenlijk een leukere houding O+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Spellchecker zaterdag 16 juli 2022 @ 08:56:04 #136
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205357266
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 08:19 schreef valentijn101 het volgende:
Hee, met de vleugeltjes uit elkaar vind ik eigenlijk een leukere houding O+
:B
pi_205358422
Wat mooi allemaal..Het filmpje met de tanden _O- Ik zat mee te kokken :r
pi_205361110
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 12:09 schreef mangalie het volgende:
Wat mooi allemaal..Het filmpje met de tanden _O- Ik zat mee te kokken :r
Haha, dank voor je loyaliteit :D
pi_205361142
Zwarte kip :P
  Spellchecker zaterdag 16 juli 2022 @ 17:49:37 #141
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205363473
Een toerako!




Gekregen van die man van die gare kanaries. Ik wist ook niet wat het was, dacht dat het een gekke waterhoen was oid. Tot ik dit zag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind de vleugels open juist niet zo mooi trouwens. Wordt meteen zo'n gevaarte.
  zondag 17 juli 2022 @ 04:49:54 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205365376
Kijk!



;( Bambi…
Hij past alleen niet in mijn koffer mee terug naar huis, sorry!

En over die tanden hebben we het maar niet. :{w :r
***
pi_205366645
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 04:49 schreef BE het volgende:
Kijk!

[ afbeelding ]

;( Bambi…
Hij past alleen niet in mijn koffer mee terug naar huis, sorry!

En over die tanden hebben we het maar niet. :{w :r
Oh wauw! Hij ziet er wel opgeblazen uit, alsof ie elk moment zou kunnen ontploffen
  Moderator maandag 18 juli 2022 @ 10:28:54 #145
388664 crew  Dotteke
pi_205376547
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 21:46 schreef -Spring het volgende:
Een toerako!

[ afbeelding ]

Gekregen van die man van die gare kanaries. Ik wist ook niet wat het was, dacht dat het een gekke waterhoen was oid. Tot ik dit zag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind de vleugels open juist niet zo mooi trouwens. Wordt meteen zo'n gevaarte.
Ik vind het wel mooi hoor die open vleugels
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205377119
Oh fuck, ik verwachtte niet dat een vroege voorjaarsfazant (toen haalde ik 'm van de weg) zó vet zo zijn. Dat wordt schrapen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 18 juli 2022 @ 11:55:56 #148
388664 crew  Dotteke
pi_205377187
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:46 schreef -Spring het volgende:
Oh fuck, ik verwachtte niet dat een vroege voorjaarsfazant (toen haalde ik 'm van de weg) zó vet zo zijn. Dat wordt schrapen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je mooi wat te doen :P
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205380339
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:55 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Heb je mooi wat te doen :P
Vijf uur lang geschraapt, geborsteld en gewassen met Dasty en Dreft.

Ik doe iig óóit meer iets kippigs zonder borstelmachine. Fazant heeft 30 gaten, de wasbak een verstopt putje en ik tenniselleboog. Kutkip.

Een borstelmachine kost alleen ¤500,-.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 18 juli 2022 @ 19:19:05 #150
388664 crew  Dotteke
pi_205381172
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 17:58 schreef -Spring het volgende:

[..]
Vijf uur lang geschraapt, geborsteld en gewassen met Dasty en Dreft.

Ik doe iig óóit meer iets kippigs zonder borstelmachine. Fazant heeft 30 gaten, de wasbak een verstopt putje en ik tenniselleboog. Kutkip.

Een borstelmachine kost alleen ¤500,-.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een werk. En dan met deze hitte.
Veel verkopen dan kan je zo borstel machine kopen
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205391493
Fazanten hebben altijd zo'n stompzinnige en tegelijkertijd arrogante blik. Die is iig alvast gelukt :D

pi_205398594
Meh, dit vechtersbaasje had allemaal nieuwe, kleine bloedpennetjes in zn nek die er nu allemaal beginnen uit te vallen. Ik heb er een aantal kunnen bewaren dus hoop het nog een beetje acceptabel te kunnen fixen.

Overall matig tevreden. Het was zó warm dat de huid een uurtje na het opzetten al zo opgedroogd was dat ik 'm niet meer kon verplaatsen* (en dat was juist nodig, want door de lange, zware veren zakte ie naar beneden). En dat zie je, want als de huid niet goed op zn plek ligt, krijg je de veren ook niet daar waar ze horen. Ik heb nog geprobeerd 'm terug nat te maken, maar veel knapper werd ie er niet van.

*Taxidermie betekent letterlijk: 'het verplaatsen van de huid.





  woensdag 20 juli 2022 @ 16:02:23 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205401427
Ik vind hem er prima uitzien. :Y
De ‘stompzinnig’-look is iig goed gelukt! :Y
***
pi_205415939
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:02 schreef BE het volgende:
Ik vind hem er prima uitzien. :Y
De ‘stompzinnig’-look is iig goed gelukt! :Y
Dankjewel ♡

Vandaag zag deze rubino rosella het licht weer ;)

pi_205425142
Ik kreeg een supermooi koppel vuurskinken. ♡ De thermostaat in hun verblijf ging stuk waardoor het te heet werd. ;(



Ik had speciaal nieuwe injectienaaldjes gehaald en spoot ze net vol met formaline. Alles ging goed tot ik de grootste in de bol deed:



Breekt gewoon zn fucking staart af!

Gelukkig had ik er twee. Deze moet nu nog een week of vier 'uitharden' in de formaline en dan mag ie over op alcohol.

  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 22 juli 2022 @ 20:38:41 #156
269689 crew  Viv
pi_205425993
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 19:07 schreef -Spring het volgende:
Ik kreeg een supermooi koppel vuurskinken. ♡ De thermostaat in hun verblijf ging stuk waardoor het te heet werd. ;(
Och wat sneu. ;(

Wel tof dat steeds meer mensen jou weten te vinden met hun dode dieren, oude skeletten en vers getrokken tanden. ;)
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 21:13:24 #157
388664 crew  Dotteke
pi_205426362
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 19:07 schreef -Spring het volgende:
Ik kreeg een supermooi koppel vuurskinken. ♡ De thermostaat in hun verblijf ging stuk waardoor het te heet werd. ;(

[ afbeelding ]

Ik had speciaal nieuwe injectienaaldjes gehaald en spoot ze net vol met formaline. Alles ging goed tot ik de grootste in de bol deed:

[ afbeelding ]

Breekt gewoon zn fucking staart af!

Gelukkig had ik er twee. Deze moet nu nog een week of vier 'uitharden' in de formaline en dan mag ie over op alcohol.

[ afbeelding ]
A wat zielig. Dood door de warmte. Kanje dat niet maken met opzetten die gebroken staart?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205435320
Ja, naar idee he? ;(

Nee, ik heb 'm weggegooid. Ik had 'm al volgespoten met formaline, dus kon er niks meer mee.

Het blijkt trouwens gewoon het afwerpen van de staart te zijn geweest; dat gebeurt na de dood ook nog.

Ik deed vandaag een plofkanarie:



  zaterdag 23 juli 2022 @ 20:25:35 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205435357
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 20:21 schreef -Spring het volgende:
Ja, naar idee he? ;(

Nee, ik heb 'm weggegooid. Ik had 'm al volgespoten met formaline, dus kon er niks meer mee.

Het blijkt trouwens gewoon het afwerpen van de staart te zijn geweest; dat gebeurt na de dood ook nog.

Ik deed vandaag een plofkanarie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Serieus creepy zo zonder die ogen
(Heeft iemand weleens de wanstaltige film Event Horizon gezien? Dan snap je het _O- )

Verder prachtige beestjes natuurlijk

Zonde van die staart, maar mja... It is what it is soms
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205435389
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 20:25 schreef Molo het volgende:

[..]
Serieus creepy zo zonder die ogen
(Heeft iemand weleens de wanstaltige film Event Horizon gezien? Dan snap je het _O- )

Verder prachtige beestjes natuurlijk

Zonde van die staart, maar mja... It is what it is soms
Nope, niet gezien. Maar dr ogen waren idd niet aanwezig. Althans,het waren twee minuscule ingedroogde crispy bolletjes
  zaterdag 23 juli 2022 @ 20:36:25 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205435442
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 20:29 schreef -Spring het volgende:

[..]
Nope, niet gezien. Maar dr ogen waren idd niet aanwezig. Althans,het waren twee minuscule ingedroogde crispy bolletjes
Alsnog driemiljard keer beter dan die film (alhoewel zo erg cult dat je m wel een keer moet kijken eigenlijk)

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Spellchecker zaterdag 23 juli 2022 @ 21:09:06 #163
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205435823
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 19:07 schreef -Spring het volgende:
Ik kreeg een supermooi koppel vuurskinken. ♡ De thermostaat in hun verblijf ging stuk waardoor het te heet werd. ;(

[ afbeelding ]

Ik had speciaal nieuwe injectienaaldjes gehaald en spoot ze net vol met formaline. Alles ging goed tot ik de grootste in de bol deed:

[ afbeelding ]

Breekt gewoon zn fucking staart af!

Gelukkig had ik er twee. Deze moet nu nog een week of vier 'uitharden' in de formaline en dan mag ie over op alcohol.

[ afbeelding ]
Wel apart om de binnenkant te zien :o
pi_205436397
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:09 schreef maily het volgende:

[..]
Wel apart om de binnenkant te zien :o
Ja, wel gaaf he? Die wervels zijn echt gemaakt om daar af te breken.

Ik had een productief dagje vandaag want deze agapornis kroop ook nog uit mn pincet. :p

pi_205436759
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:47 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ja, wel gaaf he? Die wervels zijn echt gemaakt om daar af te breken.

Ik had een productief dagje vandaag want deze agapornis kroop ook nog uit mn pincet. :p

[ afbeelding ]
Wow, mooi. Volgens mij ben je er bijna fulltime mee bezig. Ga je er je werk van maken of blijft het hobby?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_205438472
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 22:07 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Wow, mooi. Volgens mij ben je er bijna fulltime mee bezig. Ga je er je werk van maken of blijft het hobby?
Dank! Het is in de basis een hobby, maar tnt heb ik alles wat ik wilde verkopen ook verkocht. Zelfs mn 'mislukte' beginnerskauwtjes gaan nog voor ¤50,-. En op een rosella die ik eigenlijk weg wilde gooien is ¤60,- geboden. :D
pi_205466727
Ik kleide vandaag oogleden en snavels. Da's weer eens wat anders dan piemels. ;)










Morgen verven.
pi_205467982
Weet iemand of je acrylvernis over plakkaatverf kunt gebruiken?
pi_205470943
Oeh, nee dus. Kun je het nog corrigeren?
pi_205471575
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:18 schreef Mrs.Peel het volgende:
Oeh, nee dus. Kun je het nog corrigeren?
Anders een laagje bladgoud er over plakken. Daar is vast een markt voor. (of steampunk, ook leuk)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Spellchecker woensdag 27 juli 2022 @ 15:23:06 #172
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205472094
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:31 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Anders een laagje bladgoud er over plakken. Daar is vast een markt voor. (of steampunk, ook leuk)
Ja steampunk _O_
pi_205483897
Jullie zijn niet wijs :D O+

Rijstvogeltje mag drogen

  donderdag 28 juli 2022 @ 20:21:53 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205484029
Oe die kijkt ook wel als een serieuze mofo uit zijn oogjes :D
Prachtig geworden!

Mocht je ooit een das of vos hebben, wants :9~ O+

Zag hier op vakantie in Zweden een zooi dassen naar Valhalla gereden langs de weg liggen. Maar wat een fantastische beestjes zijn dat man, net als vossen zo waanzinnig mooi
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205484312
Gaaf! Dassen zijn mooi idd!

Zoogdieren wil ik tzt wel gaan doen, maar eerst maar eens echt goed in vogels worden voordat ik weer iets nieuws ga leren.

Fijne vakantie!
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:53:49 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205484355
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:49 schreef -Spring het volgende:
Gaaf! Dassen zijn mooi idd!

Zoogdieren wil ik tzt wel gaan doen, maar eerst maar eens echt goed in vogels worden voordat ik weer iets nieuws ga leren.

Fijne vakantie!
Oh ik wist niet dat die moeilijker waren. Ziet er allemaal uit als priegelwerk en vakwerk _O_

En dank!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205484382
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:53 schreef Molo het volgende:

[..]
Oh ik wist niet dat die moeilijker waren. Ziet er allemaal uit als priegelwerk en vakwerk _O_

En dank!
Niet zozeer moeilijker hoor, maar anders. Andere looitechnieken, villen gaat anders (lippen worden bijvoorbeeld gesplitst en de originele schedel wordt niet gebruikt), andere manier van lichaam maken, enz.
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:13:13 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205484558
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:57 schreef -Spring het volgende:

[..]
Niet zozeer moeilijker hoor, maar anders. Andere looitechnieken, villen gaat anders (lippen worden bijvoorbeeld gesplitst en de originele schedel wordt niet gebruikt), andere manier van lichaam maken, enz.
Oh ja, makes sense!

Het zwarte zieltje in mij lijkt dat dan weer fantastisch bij grotere dieren _O_
Altijd stiekem al snijdend arts willen worden maar nooit geweest :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205487334
Leuk topic! _O_ *O* Wat maak je al prachtige dingen, Spring!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_205497075
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 09:49 schreef Phaidra het volgende:
Leuk topic! _O_ *O* Wat maak je al prachtige dingen, Spring!
Dank je!
pi_205498213
Rosella's ruiken erg lekker, heel fris en zoet, naar vers gemaaid gras of zo. Zelfs na het opzetten ruik je dat nog. ♡








Helemaal droog en klaar *O*
  Spellchecker zaterdag 30 juli 2022 @ 12:03:57 #182
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205498229
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 12:01 schreef -Spring het volgende:
Rosella's ruiken erg lekker, heel fris en zoet, naar vers gemaaid gras of zo. Zelfs na het opzetten ruik je dat nog. ♡
Alternatieve luchtverfrissers _O_
pi_205498234
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 12:03 schreef maily het volgende:

[..]
Alternatieve luchtverfrissers _O_
Haha, goed verkoopargument :D
pi_205499718
En deze kraai is klaar om de drogen.

  zaterdag 30 juli 2022 @ 15:14:26 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205499756
Waar dienen die touwtjes en prikkers voor tijdens het drogen?

Mooi glanzend trouwens, is dat van nature of een 'haarspraytje' oid?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205499835
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 15:14 schreef Molo het volgende:
Waar dienen die touwtjes en prikkers voor tijdens het drogen?

Mooi glanzend trouwens, is dat van nature of een 'haarspraytje' oid?
Daarmee fixeer ik zn huid en veren op de juiste plek tot ie droog is.

Dit is zn eigen glans. Als je ze goed ontvet in een badje met Dreft en naspoelt met azijn na het looien, dan gaan ze heel mooi glimmen B-)
  zaterdag 30 juli 2022 @ 15:31:47 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205499875
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 15:26 schreef -Spring het volgende:

[..]
Daarmee fixeer ik zn huid en veren op de juiste plek tot ie droog is.

Dit is zn eigen glans. Als je ze goed ontvet in een badje met Dreft en naspoelt met azijn na het looien, dan gaan ze heel mooi glimmen B-)
Ah! Interessant!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205502530
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 15:07 schreef -Spring het volgende:
En deze kraai is klaar om de drogen.

[ afbeelding ]
Ik zou hem op een boek van Edgar Allan Poe zetten
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Spellchecker zaterdag 30 juli 2022 @ 19:30:57 #189
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205502765
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:10 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Ik zou hem op een boek van Edgar Allan Poe zetten
Waar staat hij nu op?
pi_205503422
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:30 schreef maily het volgende:

[..]
Waar staat hij nu op?
Geen idee :? Maar op The Raven zou hij mooi staan.

Then this ebony bird beguiling my sad fancy into smiling,
By the grave and stern decorum of the countenance it wore,
“Though thy crest be shorn and shaven, thou,” I said, “art sure no craven,
Ghastly grim and ancient Raven wandering from the Nightly shore—
Tell me what thy lordly name is on the Night’s Plutonian shore!”
Quoth the Raven “Nevermore.”
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 20:37:37 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205503768
We zijn nu bij vrienden en kijk eens wat daar op de veranda lag zomaar:



Een hummingbird! Die had ik wel graag voor je mee teruggenomen! O+
***
  Spellchecker zaterdag 30 juli 2022 @ 21:00:31 #192
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205504208
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:37 schreef BE het volgende:
We zijn nu bij vrienden en kijk eens wat daar op de veranda lag zomaar:

[ afbeelding ]

Een hummingbird! Die had ik wel graag voor je mee teruggenomen! O+
Mooi! Zonde ...
pi_205508987
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:37 schreef BE het volgende:
We zijn nu bij vrienden en kijk eens wat daar op de veranda lag zomaar:

[ afbeelding ]

Een hummingbird! Die had ik wel graag voor je mee teruggenomen! O+
Omg, zo mooi en zielig en zonde. ;( En ik zou 'm zó graag willen :D O+
pi_205509024
Ja, ik zou m sowieso liever op een echt boek zetten, maar ik weet niet hoe ik het ijzerdraad daarin kwijt kan. En of je überhaupt mooie rechte gaatjes kunt boren in een dikke stapel papier. Zal wel eens oefenen op een boek van de kringloop.
pi_205509033
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:19 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Geen idee :? Maar op The Raven zou hij mooi staan.

Then this ebony bird beguiling my sad fancy into smiling,
By the grave and stern decorum of the countenance it wore,
“Though thy crest be shorn and shaven, thou,” I said, “art sure no craven,
Ghastly grim and ancient Raven wandering from the Nightly shore—
Tell me what thy lordly name is on the Night’s Plutonian shore!”
Quoth the Raven “Nevermore.”
Mooi! Voor áls ik ooit een raaf in handen krijg.
pi_205509671
Prachtige vogels weer. _O_ Zeer interessant topic.
Volgens mij is het wel te doen om in een boek gaatjes te boren. Mooi die kraai op dat boek..
pi_205509890
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:59 schreef mangalie het volgende:
Prachtige vogels weer. _O_ Zeer interessant topic.
Volgens mij is het wel te doen om in een boek gaatjes te boren. Mooi die kraai op dat boek..
Thanks!

En ik hoop het! Ik moet het uiteinde van de ijzerdraadjes ook ergens kwijt kunnen. Die moet ik ombuigen of in elkaar draaien om 'm stevig te kunnen laten staan. Ín het boek kan ik ze niet kwijt en als ik ze er aan de onderkant uit laat komen, gaat ie wiebelen.
pi_205509963
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:23 schreef -Spring het volgende:

[..]
Thanks!

En ik hoop het! Ik moet het uiteinde van de ijzerdraadjes ook ergens kwijt kunnen. Die moet ik ombuigen of in elkaar draaien om 'm stevig te kunnen laten staan. Ín het boek kan ik ze niet kwijt en als ik ze er aan de onderkant uit laat komen, gaat ie wiebelen.
Misschien kan je het boek prepareren en er een "vak" bladeren uitsnijden zodat je ruimte hebt.
pi_205509995
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:30 schreef mangalie het volgende:

[..]
Misschien kan je het boek prepareren en er een "vak" bladeren uitsnijden zodat je ruimte hebt.
Oh ja! *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 31 juli 2022 @ 13:46:18 #200
269689 crew  Viv
pi_205510548
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:37 schreef BE het volgende:
We zijn nu bij vrienden en kijk eens wat daar op de veranda lag zomaar:

[ afbeelding ]

Een hummingbird! Die had ik wel graag voor je mee teruggenomen! O+
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 10:52 schreef -Spring het volgende:

[..]
Omg, zo mooi en zielig en zonde. ;( En ik zou 'm zó graag willen :D O+
We zien de aflevering van Border Security: USA wel tegemoet waarin BE mag uitleggen waarom ze een ingevroren colibri in haar bagage heeft. _O_
pi_205510595
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:46 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
We zien de aflevering van Border Security: USA wel tegemoet waarin BE mag uitleggen waarom ze een ingevroren colibri in haar bagage heeft. _O_
_O- _O_ _O-
  Spellchecker zondag 31 juli 2022 @ 15:40:32 #202
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205512140
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:46 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
We zien de aflevering van Border Security: USA wel tegemoet waarin BE mag uitleggen waarom ze een ingevroren colibri in haar bagage heeft. _O_
_O-
  zondag 31 juli 2022 @ 18:19:52 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205514903
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:46 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
We zien de aflevering van Border Security: USA wel tegemoet waarin BE mag uitleggen waarom ze een ingevroren colibri in haar bagage heeft. _O_
:D _O-
***
pi_205520665
Dat is zeker een uitdaging, groot en ook een beetje beschadigd?
pi_205522303
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 11:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
Dat is zeker een uitdaging, groot en ook een beetje beschadigd?
Heel veel interne bloedingen dus zn hele mooie witte verenpak was rood na het villen. Ik heb het er gelukkig uir gekregen met borax en koud water.

Hij krijgt nu een beautybehandeling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205522326
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 15:14 schreef -Spring het volgende:

[..]
Heel veel interne bloedingen dus zn hele mooie witte verenpak was rood na het villen. Ik heb het er gelukkig uir gekregen met borax en koud water.

Hij krijgt nu een beautybehandeling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zilvershampoo voor de zilvermeeuw :D

Of is het een ander type meeuw? Ik heb echt 0 verstand van vogels...

En lekker tandenpoetsen :o
pi_205522389
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 15:17 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Zilvershampoo voor de zilvermeeuw :D

Of is het een ander type meeuw? Ik heb echt 0 verstand van vogels...

En lekker tandenpoetsen :o
Zilvermeeuw klopt!
  Moderator maandag 1 augustus 2022 @ 20:49:29 #210
388664 crew  Dotteke
pi_205524639
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 11:10 schreef -Spring het volgende:
De uitdaging van vandaag

[ afbeelding ]
Een hele klus dus
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205524910
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 19:48 schreef -Spring het volgende:
Tandjes!

[ afbeelding ]
Cool! Het zijn echte rovers, deze tanden passen daar ook echt bij :D En weer mooi schoon ^O^
pi_205525071
Meh, ik heb m na het dichtnaaien en fohnen weer helemaal uit elkaar moeten halen.

Ik had geen stuk sculpting block meer dat breed genoeg was voor zn lijf en dacht het op te kunnen lossen door m verder vol te spuiten met gipsplaatvulmiddel. Dat ging op zich wel, maar ik had er niet bij stilgestaan dat dat m retezwaar zou maken. Mn ijzerdraden waren dus niet dik genoeg en dat maakte m een soort lappenpop.

Nu ligt zn huid dus weer naast zn lijf in de vriezer tot ik een nieuw groot stuk sculpting block binnen heb .

pi_205525098
Wat een tegenvaller, Spring :{ Wordt het nog steeds mooi als je het in 2 tempi moet doen?
pi_205525325
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 21:28 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat een tegenvaller, Spring :{ Wordt het nog steeds mooi als je het in 2 tempi moet doen?
Ja, gelukkig wel! Wel ff balen want 3 uur werk voor niks. Leermomentje
pi_205525373
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 21:48 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ja, gelukkig wel! Wel ff balen want 3 uur werk voor niks. Leermomentje
Dan zien we deze meeuw nog wel voorbijkomen in al z'n roverspracht!

Heb je nog meer projecten in de vriezer of op de planning?
pi_205525423
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 21:53 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Dan zien we deze meeuw nog wel voorbijkomen in al z'n roverspracht!

Heb je nog meer projecten in de vriezer of op de planning?
Ja, sowieso nog een hoop kauwen en kraaien. En een hoop parkietachtigen maar ik weet niet zo goed hoe die eraan toe zijn. Volgens mij zijn die erg uitgedroogd en valt er weinig eer meer aan te behalen.

Morgen maar een dagje oefenen met mn nieuwe airbrush. Schijnt lastig te zijn, dus ik wil m eerst ff op papier proberen voordat ik er een vogel mee verziek.
pi_205548569
Ik kreeg net een foto van iemand die twee vogeltjes van me kocht een daar moet ik dan dus gewoon van huilen.

  Spellchecker donderdag 4 augustus 2022 @ 17:33:39 #218
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205548579
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:32 schreef -Spring het volgende:
Ik kreeg net een foto van iemand die twee vogeltjes van me kocht een daar moet ik dan dus gewoon van huilen.

[ afbeelding ]
Waarom dan?
pi_205548638
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:33 schreef maily het volgende:

[..]
Waarom dan?
Dat iemand zo blij wordt van mijn werk. Ik heb nooit eerder een passie in mn leven gehad. Ben nu 41. :)
  Spellchecker donderdag 4 augustus 2022 @ 17:49:52 #220
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205548708
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:40 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat iemand zo blij wordt van mijn werk. Ik heb nooit eerder een passie in mn leven gehad. Ben nu 41. :)
Oooo _O-


O+

Je bent nooit te oud om een passie te ontdekken _O_
pi_205548984
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:40 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat iemand zo blij wordt van mijn werk. Ik heb nooit eerder een passie in mn leven gehad. Ben nu 41. :)
O+
Wat reuze leuk!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:08:31 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205550170
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:40 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat iemand zo blij wordt van mijn werk. Ik heb nooit eerder een passie in mn leven gehad. Ben nu 41. :)
O+ _O_ O+
***
pi_205551299
Ik dacht gisteren een kauw uit de vriezer te halen, maar het bleek een jonge kraai.


Midden in zn jeugdrui.


Dus, vooral op zn borst, een miljoen bloedpennen.

(Hier zit een hulsje omheen om de nieuwe veer van voeding te voorzien.)

En die vallen uit tijdens het taxidermieproces.

En een kraai heeft heel lichtgrijs onderdons. Dus nu is het een soort koeienkraai.
pi_205551390
:D
Zo zien ze er in het echt (of in elk geval: levend) ook wel eens uit.

Los van de taxidermie; jij weet best wat van vogels hmm?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205551554
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:24 schreef sigme het volgende:
:D
Zo zien ze er in het echt (of in elk geval: levend) ook wel eens uit.

Los van de taxidermie; jij weet best wat van vogels hmm?
Inmiddels wel. :D
pi_205552957
Droogtijd! Hij kijkt me nog wat te vriendelijk voor een meeuw, maar dat komt wel goed met apoxy als ie droog is.

  donderdag 4 augustus 2022 @ 23:51:16 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205553063
Echte meeuwen horen idd eruit te zien als teringlijer, dat klopt!

Ik vind dat je echt prachtige diertjes ervan maakt, en in wat voor rap tempo ook joh, waanzinnig!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205554905
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:51 schreef Molo het volgende:
Echte meeuwen horen idd eruit te zien als teringlijer, dat klopt!

Ik vind dat je echt prachtige diertjes ervan maakt, en in wat voor rap tempo ook joh, waanzinnig!
Dankjewel!

Hij moet idd die typische meeuwenblik krijgen. Die blik van 'als ik geen frietje krijg dan schijt ik in je bakje'
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:54:47 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205554992
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:42 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dankjewel!

Hij moet idd die typische meeuwenblik krijgen. Die blik van 'als ik geen frietje krijg dan schijt ik in je bakje'
Kijk, jij en ik begrijpen elkaar _O_ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205555010
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:54 schreef Molo het volgende:

[..]
Kijk, jij en ik begrijpen elkaar _O_ O+
:D
pi_205561457
Ik weet niet zo goed waar het aan lag, maar ik kreeg de huid van de meeuw maar gevild tot halverwege zn kop. Het leek wel of zn snavel daar al begon of zo. Dus omdat ik niet goed voorbij zn ogen kon villen, moest ik wat wroeten om zn oogbollen er uit te krijgen. Daarbij heb ik een ooglid beschadigd.



Ik heb het proberen te fixen met twee componenten-apoxy. Zodra het droog is schilder ik het in de kleur van zn snavel.



[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 06-08-2022 00:09:00 ]
pi_205561700
En ik kreeg weer een foto blije klant die een kauwtje bij me had gekocht. Zo leuk om te zien hoe de vogels in een verschillende interieurs terecht komen. ♡



(Ik deel deze foto's met toestemming. :) )
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 06:44:58 #234
388664 crew  Dotteke
pi_205562255
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:08 schreef -Spring het volgende:
En ik kreeg weer een foto blije klant die een kauwtje bij me had gekocht. Zo leuk om te zien hoe de vogels in een verschillende interieurs terecht komen. ♡

[ afbeelding ]

(Ik deel deze foto's met toestemming. :) )
Dat is wel leuk inderdaad dat ze foto's sturen. Fijn ook dat je dingen kan verkopen anders is je huis straks helemaal vol.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205562672
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:08 schreef -Spring het volgende:
En ik kreeg weer een foto blije klant die een kauwtje bij me had gekocht. Zo leuk om te zien hoe de vogels in een verschillende interieurs terecht komen. ♡

[ afbeelding ]

(Ik deel deze foto's met toestemming. :) )
Die kan ook nog wel wat tanden gebruiken 🦷😁 💀
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:11:35 #236
269689 crew  Viv
pi_205563039
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:08 schreef -Spring het volgende:
En ik kreeg weer een foto blije klant die een kauwtje bij me had gekocht. Zo leuk om te zien hoe de vogels in een verschillende interieurs terecht komen. ♡

[ afbeelding ]

(Ik deel deze foto's met toestemming. :) )
Toffe interieurs (die vorige ook), jouw vogeltjes passen daar heel goed bij! :)
pi_205571920
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:08 schreef -Spring het volgende:
En ik kreeg weer een foto blije klant die een kauwtje bij me had gekocht. Zo leuk om te zien hoe de vogels in een verschillende interieurs terecht komen. ♡

[ afbeelding ]

(Ik deel deze foto's met toestemming. :) )
Hij staat er ook erg mooi..!! Snap de blije klant wel ^O^
  Spellchecker zondag 7 augustus 2022 @ 11:54:55 #238
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205571941
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:08 schreef -Spring het volgende:
En ik kreeg weer een foto blije klant die een kauwtje bij me had gekocht. Zo leuk om te zien hoe de vogels in een verschillende interieurs terecht komen. ♡

[ afbeelding ]

(Ik deel deze foto's met toestemming. :) )
Het is wachten op vragen van eigen huis en tuin enzo *)
Intratuin!

Krijg je het nog druk!
pi_205574305
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:54 schreef maily het volgende:

[..]
Het is wachten op vragen van eigen huis en tuin enzo *)
Intratuin!

Krijg je het nog druk!
Haha, wie weet! :D

Vandaag een beetje aan het pielen, verplaatsen en afwerking.
Weten jullie nog dat witte popje dat een pootje was afgebeten in het nest en dat zich dood perste op een eitje? Kijk hoe knap en zelfverzekerd ze nu is. ♡

pi_205574319
En lil' old grumpy heeft ook een nieuw stokje gekregen. Daar moet ie wel nog een beetje aan wennen. ;)

pi_205576796
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 16:29 schreef -Spring het volgende:

[..]
Haha, wie weet! :D

Vandaag een beetje aan het pielen, verplaatsen en afwerking.
Weten jullie nog dat witte popje dat een pootje was afgebeten in het nest en dat zich dood perste op een eitje? Kijk hoe knap en zelfverzekerd ze nu is. ♡

[ afbeelding ]

Mooi O+
pi_205587697
Grumpy vliegt morgen naar zn nieuwe huisje. Hij wordt omgedoopt tot Poenzy de 2e, naar een parkietje in dezelfde kleur dat ze ooit op straat vonden en waar ze nog 10 jaar veel plezier aan hebben beleefd. Ik vind het zó leuk als mn vogeltjes een bijzondere betekenis hebben. ♡
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:32:14 #244
269689 crew  Viv
pi_205587825
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:15 schreef -Spring het volgende:
Grumpy vliegt morgen naar zn nieuwe huisje. Hij wordt omgedoopt tot Poenzy de 2e, naar een parkietje in dezelfde kleur dat ze ooit op straat vonden en waar ze nog 10 jaar veel plezier aan hebben beleefd. Ik vind het zó leuk als mn vogeltjes een bijzondere betekenis hebben. ♡
Wat leuk! O+
pi_205589147
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:32 schreef Viv het volgende:

[..]
Wat leuk! O+
Ja hč? ♡

Ik heb konijnenpootjes (rest'afval') en daar wil ik sleutelhangers van maken. Ik wil daarvoor zo'n metalen dopje gebruiken waar dit kwastje in zit. (Maar dan wat strakker.) Iemand een idee waar ik die zou kunnen vinden of welke zoekwoorden ik moet gebruiken?

[/img]
  Spellchecker dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:00:24 #246
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205589169
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 14:58 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ja hč? ♡

Ik heb konijnenpootjes (rest'afval') en daar wil ik sleutelhangers van maken. Ik wil daarvoor zo'n metalen dopje gebruiken waar dit kwastje in zit. (Maar dan wat strakker.) Iemand een idee waar ik die zou kunnen vinden of welke zoekwoorden ik moet gebruiken?

[ afbeelding ][/img]
Google eens op "metalen dop voor kwastjes"
pi_205589844
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:00 schreef maily het volgende:

[..]
Google eens op "metalen dop voor kwastjes"
Thanks!

  dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:09:17 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205591141
:o Cool ook weer!
***
pi_205591459
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:09 schreef BE het volgende:
:o Cool ook weer!
:D Dank je! O+
  Spellchecker dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:44:24 #250
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205607700
Het was de bedoeling dat deze kraai heel stoer zou worden, maar hij kijkt eigenlijk best lief. :D

pi_205608292
Ik zette 'm op Instagram en hij was binnen tien minuten verkocht aan een Duits meisje dat er zo blij mee was dat ze ervan moest huilen. :D O+



[ Bericht 12% gewijzigd door -Spring op 11-08-2022 14:37:19 ]
  Spellchecker donderdag 11 augustus 2022 @ 14:27:46 #253
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205608305
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:26 schreef -Spring het volgende:
Ik zette 'm op Instagram en hij was binnen tien minuten verkocht aan een Duits meisje dat er zo blij mee was dat ze ervan moest huilen. :D O+
Geweldig _O_
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:38:40 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205608368
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:17 schreef -Spring het volgende:
Het was de bedoeling dat deze kraai heel stoer zou worden, maar hij kijkt eigenlijk best lief. :D

[ afbeelding ]
Beetje de kraaienversie van Puss in Boots O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205608409
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:38 schreef Molo het volgende:

[..]
Beetje de kraaienversie van Puss in Boots O+
Idd :D
pi_205608444


En Poenzy de tweede staat ook in zn nieuwe huisje. Ik kreeg een berichtje dat het bijna eng is, zoveel als ie op hun overleden parkietje lijkt. En ze is er zo blij mee dat ze iets voor me gaat maken. Ondanks dat ze er gewoon voor betaald heeft. ♡

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 11-08-2022 15:01:45 ]
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:51:35 #257
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205608453
Wat supergaaf zeg! Toch wel waanzinnig om te horen hoeveel impact dat heeft op mensen. Doet er echt toe. Mooie hobby met betekenis ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205608508
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:51 schreef Molo het volgende:
Wat supergaaf zeg! Toch wel waanzinnig om te horen hoeveel impact dat heeft op mensen. Doet er echt toe. Mooie hobby met betekenis ^O^
Nou he? Dat had ik nooit verwacht. Maar het is wel supergaaf!
pi_205609574
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:50 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]

En Poenzy de tweede staat ook in zn nieuwe huisje. Ik kreeg een berichtje dat het bijna eng is, zoveel als ie op hun overleden parkietje lijkt. En ze is er zo blij mee dat ze iets voor me gaat maken. Ondanks dat ze er gewoon voor betaald heeft. ♡
Heb jij die andere ook opgezet?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205610095
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:19 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Heb jij die andere ook opgezet?
Nopes, maar die krijg ik binnenkort wel binnen. :D
pi_205610834
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:28 schreef -Spring het volgende:

[..]
Nopes, maar die krijg ik binnenkort wel binnen. :D
Mooie vogeltjes. Ben benieuwd.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205619109
Deze ouwe gerafelde kraai was perfect voor deze pose

  vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:38:39 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205620544
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:31 schreef -Spring het volgende:
Deze ouwe gerafelde kraai was perfect voor deze pose

[ afbeelding ]
Vet! O+
***
  Spellchecker vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:20:30 #264
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205622801
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:31 schreef -Spring het volgende:
Deze ouwe gerafelde kraai was perfect voor deze pose

[ afbeelding ]
Wow _O_
pi_205627791
Prachtige en vooral interessante hobby!! En beetje luguber voor de gemiddelde spontane bezoeker.

Ik lees dat je ook een gedegen kennis hoort te hebben over de wetenschappelijke en Latijnse benamingen van diersoorten. Ik kwam met beetje zoeken al snel hier terecht.

quote:
Voor een aantal streng beschermde diersoorten geldt een prepareerverbod. Welke soorten dit zijn, leest u in de volgende bijlagen:
https://www.cms.int/sites(...)version5June2015.pdf

https://rm.coe.int/CoERMP(...)tId=0900001680304355

Wordt het toch ook beetje oppassen met wat je spontaan op de stoep of in de bus vind.
pi_205628401
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 16:05 schreef Watuntrik het volgende:
Prachtige en vooral interessante hobby!! En beetje luguber voor de gemiddelde spontane bezoeker.

Ik lees dat je ook een gedegen kennis hoort te hebben over de wetenschappelijke en Latijnse benamingen van diersoorten. Ik kwam met beetje zoeken al snel hier terecht.
[..]
https://www.cms.int/sites(...)version5June2015.pdf

https://rm.coe.int/CoERMP(...)tId=0900001680304355

Wordt het toch ook beetje oppassen met wat je spontaan op de stoep of in de bus vind.
Jups. Gelukkig vind ik niet zoveel verboden dieren op de stoep en in de Facebook-groep waarin dode dieren worden aangeboden, en waar ik 99% vandaan haal, zijn ze daar erg alert op. :)
pi_205628440
Weet iemand hoe zo'n boortje heet?



Ik mocht vandaag een dode eekhoorn ophalen bij een mevrouw die m langs de weg vond. Ik wilde me eigenlijk nog niet aan zoogdieren wagen, maar wie weet ga ik hier wel mee beginnen. Ik had gisteren een leuke prepareerdate met een andere preparateur die al wat ervaring heeft met zoogdieren en zij wil m wel samen met me doen. ♡
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kreeg weer twee leuke foto's van twee 'oefenvogels' met schoonheidsfoutjes die ik voor een prikkie verkocht.

Dit was mn tweede vogel ooit:


En dit het parkietje met maar één poot:


En nog een close-upje van de kraai van gisteren:


En oh ja, ik ging ff langs de dierenwinkel en die hadden nog eea voor me in de vriezer liggen. ♡


En nu zal ik voorlopig ff stil zijn met nieuwe projecten want ik ga de komende 3 weken vakantie vieren met man en kinderen. ♡
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:11:16 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205628467
Volgens mij een verzinkboor.

Fijne vakantie!
***
pi_205628522
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 18:11 schreef BE het volgende:
Volgens mij een verzinkboor.

Fijne vakantie!
Ah, dat makes sence! Dank!
  Spellchecker zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:47:24 #270
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 08:28:58 #271
388664 crew  Dotteke
pi_205633050
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 17:55 schreef -Spring het volgende:

[..]
Jups. Gelukkig vind ik niet zoveel verboden dieren op de stoep en in de Facebook-groep waarin dode dieren worden aangeboden, en waar ik 99% vandaan haal, zijn ze daar erg alert op. :)
Dat is een verzinkboor die heb je in verschillende hoekmaten

Fijne vakantie Spring.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205666879
Tijdens het graven van een gat voor een vijvertje in de tuin, kwam mn vriend er achter dat ie op dezelfde plek al eens eerder had gegraven. ♡

  Spellchecker woensdag 17 augustus 2022 @ 17:08:50 #273
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205666904
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:05 schreef -Spring het volgende:
Tijdens het graven van een gat voor een vijvertje in de tuin, kwam mn vriend er achter dat ie op dezelfde plek al eens eerder had gegraven. ♡

[ afbeelding ]
Kat?
pi_205667115
Mn zevenjarige archeoloog in de dop borstelt de botjes schoon

  Spellchecker woensdag 17 augustus 2022 @ 17:49:31 #276
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205667197
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:37 schreef -Spring het volgende:
Mn zevenjarige archeoloog in de dop borstelt de botjes schoon

[ afbeelding ]
Heel serieus ook ^O^
  Moderator woensdag 17 augustus 2022 @ 18:30:38 #277
388664 crew  Dotteke
pi_205667601
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:37 schreef -Spring het volgende:
Mn zevenjarige archeoloog in de dop borstelt de botjes schoon

[ afbeelding ]
Mooi meisje en ze neemt haar werk serieus zo te zien 😉
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205675293
Vandaag kwam een mevrouw die al eerder een kauwtje van me kocht, twee uur rijden enkele reis om een burenzwaluw en een zanglijster te brengen en door mij op te laten zetten ♡




pi_205677511
Het is een koperwiek denk ik bij nader inzien.
pi_205679155
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 13:15 schreef -Spring het volgende:
Vandaag kwam een mevrouw die al eerder een kauwtje van me kocht, twee uur rijden enkele reis om een burenzwaluw en een zanglijster te brengen en door mij op te laten zetten ♡

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je hebt al naamsbekendheid 😉 leuk hoor dat ze al bij je komen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Spellchecker donderdag 18 augustus 2022 @ 21:28:53 #281
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205680202
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 17:34 schreef -Spring het volgende:
Het is een koperwiek denk ik bij nader inzien.
Mijn google lens zegt ook koperwiek :Y
pi_205684139
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 21:28 schreef maily het volgende:

[..]
Mijn google lens zegt ook koperwiek :Y
O+
pi_205685574
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 13:15 schreef -Spring het volgende:
() een burenzwaluw en een zanglijster

een boerenzwaluw en een koperwiek.

Tijd voor vakantie!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205685859
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:51 schreef sigme het volgende:

[..]
een boerenzwaluw en een koperwiek.

Tijd voor vakantie!
Juistem! Dank!

Ik blijf gewoon thuis en klooi wel een beetje tussendoor hoor. Maar ik isoleer me nu niet in mn hobbykamertje ;)
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:53:33 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205688342
O+ Wat een verschil! _O_
***
  Spellchecker vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:13:15 #288
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205689765
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:46 schreef -Spring het volgende:
Voor en na het airbrushen:

[ afbeelding ]
Dat ringetje :o
Heb jij dat gedaan of zat dat er al?
pi_205689855
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:13 schreef maily het volgende:

[..]
Dat ringetje :o
Heb jij dat gedaan of zat dat er al?
Dat zat er al :)
pi_205689905
Moet ook trouwens, is een beschermde soort.
pi_205690195
Mooi resultaat! Kon je al overweg met een airbrush of is dat ook een nieuwe vaardigheid?
pi_205690760
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:40 schreef Mrs.Peel het volgende:
Mooi resultaat! Kon je al overweg met een airbrush of is dat ook een nieuwe vaardigheid?
Dit was de eerste keer :)
pi_205691097
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 22:21 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dit was de eerste keer :)
Mooi gedaan hoor. Was het lastig, of viel het mee? Is het onderdeel van je standaarduitrusting? Ik ben sowieso wel benieuwd naar al je materialen op een rijtje. Kun je een keer een overzicht op de foto zetten met wat uitleg?

Sorry voor alle vragen :D
pi_205691328
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 22:53 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Mooi gedaan hoor. Was het lastig, of viel het mee? Is het onderdeel van je standaarduitrusting? Ik ben sowieso wel benieuwd naar al je materialen op een rijtje. Kun je een keer een overzicht op de foto zetten met wat uitleg?

Sorry voor alle vragen :D
Het is best lastig, moet ik bekennen. Je zit met de druk, de dikte van je verf, enz.

En al mn spullen op een rijtje? Mét uitleg? Da's wel heel veel werk tbh. Da's eigenlijk meer iets wat in een boek of tijdens een cursus behandeld wordt. :)
pi_205691459
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 23:21 schreef -Spring het volgende:

[..]
Het is best lastig, moet ik bekennen. Je zit met de druk, de dikte van je verf, enz.

En al mn spullen op een rijtje? Mét uitleg? Da's wel heel veel werk tbh. Da's eigenlijk meer iets wat in een boek of tijdens een cursus behandeld wordt. :)
Niet uitleg hoe het werkt allemaal, dat zou te gek zijn natuurlijk! Maar meer globaal wat voor materialen je hebt, en een foto zegt meer dan 1000 woorden O-)
Logisch hoor, als dat te veel tijd kost dat je dat niet doet. Dit is gewoon een erg enthousiasmerend topic, vandaar alle vragen.
pi_205691493
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 23:39 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Niet uitleg hoe het werkt allemaal, dat zou te gek zijn natuurlijk! Maar meer globaal wat voor materialen je hebt, en een foto zegt meer dan 1000 woorden O-)
Logisch hoor, als dat te veel tijd kost dat je dat niet doet. Dit is gewoon een erg enthousiasmerend topic, vandaar alle vragen.
Is goed hoor. :* Ik maak wel een keer een filmpje terwijl ik door mn hobbykamertje ga :)
pi_205704552
Deze violette schildtoerako lag al ruim tien jaar in een open plastic zak in de vriezer en was zo uitgedroogd dat ik 'm als dankbaar proefvogeltje heb gebruikt voor het oefenen van verschillende nieuwe technieken: rehydrateren, snavel en oogleden kleien met apoxy, airbrushen. Nu ben ik er wel klaar mee. :)



pi_205714347
En ik knutselde nog een sleutelhanger met een konijnenpootje

  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 21:56:35 #299
388664 crew  Dotteke
pi_205716847
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 16:07 schreef -Spring het volgende:
Deze violette schildtoerako lag al ruim tien jaar in een open plastic zak in de vriezer en was zo uitgedroogd dat ik 'm als dankbaar proefvogeltje heb gebruikt voor het oefenen van verschillende nieuwe technieken: rehydrateren, snavel en oogleden kleien met apoxy, airbrushen. Nu ben ik er wel klaar mee. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hij is wel mooi.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')